Engem is csak az esztétika, tisztaság érdekel, meg az, ha hozzányúlok picit olajos legyen az ujjam. Az olajtakarékosság abszolút nem, számomra tökmindegy hogy egy liter olajjal.15 vagy 20e km.- t megyek el.
Jogos amúgy az átfogalmazás. Viszont a sebességhez/távolsághoz alkalmazkodó olajozó klasszisokkal közelebb lesz az "ideális" olaj-szükséglethez, mint a pusztán idő alapon csepegtető. Erre gondoltam.
Ez eddigi tapasztalatok alapján így helyes:
BÀRMILYEN "olajozó mindig vagy túl sokat, vagy túl keveset fog adagolni."
Egyéb tapasztalatok alapján, meg azt mondom, hogy ritka aki tartósan tud menni 180-al...én július elején az 1100-es gixxerrel mégis kb ilyen vagy komolyabb tempot mentem kb 2x70 km-en közte város... A dual fejböl ez egyik szár volt dugulva, a másik, meg mellé cseppenetett...túra elött már éreztem, hogy valami nincs rendben, így kézzel végigkentem a láncot fürészolajjal... mire hazaértem, hát nem tocsogott a olajtól a lánc, söt ki volt fényesedve...de még így is olajos volt tapintása...
Vagyis lehet a hasra beállított adag csak egy tartományban lenne optimális, alatta-felette sok ill. kevés lenne...de ez csak megitélés kérdese, mert a lánc ennél sokkal toleránsabb...így sokkal inkább esztétika-tisztaság ami legtöbb felhasználónál meghatározza az "ideális" mennyiséget...
Félreértettél, nem a tartály kiürülése miatt fontos az út alapján csepegtetni, hanem azért, hogy mindig a megfelelő mennyiségű kenőanyag jusson a láncra, így sose lehessen se túl száraz, se túl nedves. Ha túl szárazon fut, akkor azért kopik gyorsabban a kelleténél, ha túl nedvesen, akkor meg fröcsköli szét a felesleget.
180-nál éppen ezért kell többet kenni rá, ugyanis sokkal szélsőségesebb erők hatnak a láncra, nagyobb a centrifugális erő, hamarabb leveti magáról az olajat. Ugyanakkor ha ekkor nem csepegetetsz, az halál a láncnak, mivel ilyenkor elkezd kenés híján melegedni is, ami nagy gond.
Kis sebességeknél a komolyabb automata olajozók még csökkentik is a csepegtetés ütemét, ugyanis nem melegszik a lánc, nem is nagyon dobja le magáról a kenőanyagot, így jóval kevesebb olaj is elég rá.
100 szónak is egy a vége, a sima idő alapú olajozó mindig vagy túl sokat, vagy túl keveset fog adagolni.
Szia!
Állandóan nyitva,elektronika nélkül másfél percenként cseppen.
Kb,kilencvenes sebességhez keresnék,hátha valaki már konkrét tapasztalattal bír.
De akkor az általad javasolt középértéken fogom kezdeni.
Sokan a másfél-két percenkéntit használják.
Szia!
Nem nagyon értem... Számolja a megtett utat, aztán nyit. Ha 8 km-re állítod be és 8 km/h-val mész akkor óránként egyszer nyit. Ha 200 km/h-val akkor kb 2,5 percenként nyit. Nem értem ezt a percenkénti dogot.
Szerintem 180-nál nem lesz száraz a lánc, nem kell többet adagolni rá, sőt! Én inkább akkor elzárnám, ha elektromos rendszerem lenne. Nagy sebességnél a rácseppenő olaj nem tud igazán rátapadni, szerintem leverődik, lecsapja magáról a lánc és a lánckerék. Olajozni inkább kis sebességnél kell, fölösleges folyamatosan csepegtetni, (mondom ezt a pár hetes tapasztalattal a hátam mögött a gravitációs rendszer birtokában). Indulásnál, illetve 30 km/h óra alatt bőven elég lenne ha bekapcsolna az olajozás. Valószínűleg nem mondok újdonságot, biztos van aki írt is ilyen progit már az elektromos kütyüjére.
A 80 ml-es Lada kuplung tartály "üzemórája" percenként 1 cseppel számolva 60 csepp.
1 ml az kb.: 20 csepp, óránként 3 ml olaj fogyasztással számolva, 26,6 órán keresztül lenne elég a tartály tartalma.
Így non-stop több mint egy napig tehát simán kitart, bármennyivel is megy az ember.
50-130 km/h sebesség között közlekedve 12 órán keresztül, 600-1560 km út tehető meg, amit másnap megismételve összesen 1200-3120 km lehet megtenni egy feltöltéssel.
Aki a 1 csepp/perctől eltér (mint pl.: én) az ezt az üzemidőt tudja nyújtani, mint a rétest.
Így várhatóan nekem 2500-6000 km-re lesz elég egy feltöltés.
Az a gond az idő alapú rendszerekkel, hogy nem jó alap.
Ha 180km/h-val mész, az éppen 9km 3 perc alatt, ha viszont csak 30-al mész, az csak 1,5km ugyanaz a 3 perc alatt. Márpedig itt két eset képzelhető el, vagy 180-al lesz atom száraz a lánc (amikor a nagyobb igénybevétel miatt alapból kicsit több is kéne neki), vagy 30-nál fog tocsogni az olajban.
Én éppen ezért építek egy olyan mikrokontrolleres rendszert, ami a megtett út alapján csepegtet. De ilyen a McCoi is, vagy ha jól emlékszem, a Pali79 által készített vezérlő is.
Nem biztos, hogy Csaba túl adagol!
A neten találtam ezt:
"Nekem most Scottoiler van fent (már 5 éve használom), annak a leírása az mondja, hogy percenként 3 csepp olaj kell"
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Már odáig eljutottam,hogy összedugva a csöveket kb.másfél percenként cseppen.A pali féle elektronikával ,(aki már használja) elég lenne e kilométerenként egy percre nyitni?
Én nem azért csepegtetek többet, mert úgy szeretem, hanem azért, mert egy abszolút megfizethető, viszont buta rendszerem van. Építése után törekedtem a túladagolást minimalizálni csak egy picit sok-szintre. Azt pedig azért tartom meg, hogy az esőmenetnél se kelljen semmit tekergetni rajta.
Szerintem ez csak azon múlik, ki mennyit csepegtet... csabu987 kicsit többet a kelleténél, mert ő úgy szereti.
Ha a spray-ből fújsz rá kicsit többet a kelletténél is ugyanez a hatás, egyszer sikeresen túlfújtam a takarítás után.... Rendszámtartó hátulja, első lábtartó hátulja, láncvédő belül végig, gumi oldala, még az indexem hátuljáról is a fekete retket takaríthattam utána.
Elnézést! Nem gyári rendszert akartam írni, hanem a hátsó lánckeréknél történő kenésre gondoltam. Tudom, van olyan gyári rendszer is amelyik nem a hátsó lánckeréknél keni a láncot.
Már csak azért kérdezem, mert nekem csak az oldal és közép sztenderen jelenik meg a pöttyözés, a lábtartón már nem tapasztaltam ilyet. De ez igaz volt mikor spray-ztem is.
Ha fapados száraz módban nagyon picit túl van adagolva, az lefedi az esőmenetet is. Viszont bármilyen láncolajozót használtok, utas soha ne üljön fel hosszú fehér nadrágban, mert bokatájékig halványan elszínezi. Ugyanígy a fehér cipő is kerülendő.
BÀRMILYEN "olajozó mindig vagy túl sokat, vagy túl keveset fog adagolni."
Egyéb tapasztalatok alapján, meg azt mondom, hogy ritka aki tartósan tud menni 180-al...én július elején az 1100-es gixxerrel mégis kb ilyen vagy komolyabb tempot mentem kb 2x70 km-en közte város... A dual fejböl ez egyik szár volt dugulva, a másik, meg mellé cseppenetett...túra elött már éreztem, hogy valami nincs rendben, így kézzel végigkentem a láncot fürészolajjal... mire hazaértem, hát nem tocsogott a olajtól a lánc, söt ki volt fényesedve...de még így is olajos volt tapintása...
Vagyis lehet a hasra beállított adag csak egy tartományban lenne optimális, alatta-felette sok ill. kevés lenne...de ez csak megitélés kérdese, mert a lánc ennél sokkal toleránsabb...így sokkal inkább esztétika-tisztaság ami legtöbb felhasználónál meghatározza az "ideális" mennyiséget...
180-nál éppen ezért kell többet kenni rá, ugyanis sokkal szélsőségesebb erők hatnak a láncra, nagyobb a centrifugális erő, hamarabb leveti magáról az olajat. Ugyanakkor ha ekkor nem csepegetetsz, az halál a láncnak, mivel ilyenkor elkezd kenés híján melegedni is, ami nagy gond.
Kis sebességeknél a komolyabb automata olajozók még csökkentik is a csepegtetés ütemét, ugyanis nem melegszik a lánc, nem is nagyon dobja le magáról a kenőanyagot, így jóval kevesebb olaj is elég rá.
100 szónak is egy a vége, a sima idő alapú olajozó mindig vagy túl sokat, vagy túl keveset fog adagolni.
Állandóan nyitva,elektronika nélkül másfél percenként cseppen.
Kb,kilencvenes sebességhez keresnék,hátha valaki már konkrét tapasztalattal bír.
De akkor az általad javasolt középértéken fogom kezdeni.
Sokan a másfél-két percenkéntit használják.
Nem nagyon értem... Számolja a megtett utat, aztán nyit. Ha 8 km-re állítod be és 8 km/h-val mész akkor óránként egyszer nyit. Ha 200 km/h-val akkor kb 2,5 percenként nyit. Nem értem ezt a percenkénti dogot.
1 ml az kb.: 20 csepp, óránként 3 ml olaj fogyasztással számolva, 26,6 órán keresztül lenne elég a tartály tartalma.
Így non-stop több mint egy napig tehát simán kitart, bármennyivel is megy az ember.
50-130 km/h sebesség között közlekedve 12 órán keresztül, 600-1560 km út tehető meg, amit másnap megismételve összesen 1200-3120 km lehet megtenni egy feltöltéssel.
Aki a 1 csepp/perctől eltér (mint pl.: én) az ezt az üzemidőt tudja nyújtani, mint a rétest.
Így várhatóan nekem 2500-6000 km-re lesz elég egy feltöltés.
Ha 180km/h-val mész, az éppen 9km 3 perc alatt, ha viszont csak 30-al mész, az csak 1,5km ugyanaz a 3 perc alatt. Márpedig itt két eset képzelhető el, vagy 180-al lesz atom száraz a lánc (amikor a nagyobb igénybevétel miatt alapból kicsit több is kéne neki), vagy 30-nál fog tocsogni az olajban.
Én éppen ezért építek egy olyan mikrokontrolleres rendszert, ami a megtett út alapján csepegtet. De ilyen a McCoi is, vagy ha jól emlékszem, a Pali79 által készített vezérlő is.
A neten találtam ezt:
"Nekem most Scottoiler van fent (már 5 éve használom), annak a leírása az mondja, hogy percenként 3 csepp olaj kell"
Tanácsot szeretnék kérni. Már odáig eljutottam,hogy összedugva a csöveket kb.másfél percenként cseppen.A pali féle elektronikával ,(aki már használja) elég lenne e kilométerenként egy percre nyitni?
Ha a spray-ből fújsz rá kicsit többet a kelletténél is ugyanez a hatás, egyszer sikeresen túlfújtam a takarítás után.... Rendszámtartó hátulja, első lábtartó hátulja, láncvédő belül végig, gumi oldala, még az indexem hátuljáról is a fekete retket takaríthattam utána.