Próbálgatom, hogy hova tudnám az olajtartályt elhelyezni. Nagyon úgy néz ki, hogy a faridom felejtős. A hátsó rugós taggal tudnám kb.: egy magasságban elhelyezni az ABS mellett. Ebben az esetben azonban kb.: olyan 20 centis lesz csak a szintkülönbség a tartály és a kifolyási (kenési) pont között. Elég lesz ez a magasság? Van valakinek erre vonatkozó tapasztalata?
végülis kell relé de elég ha csak egy van a rendszerben
egy kocka programozó meg pár ezerért bármit beír egy pic-be aztán öröm és boldogság
csak azt akartam evvel hogy még egyéni rendelésekkel és barkácsolással is negyed áron megvan egy ugyanolyan minden változót figyelő-állítható elektronkika
"nagyüzemileg" meg olyan vicces áron be lehet szerezni.......
nálunk a széfek időzáras kódkulcsos nyers elekrtonikája is csak párezer ft
Ne feledjük azért azt sem, ebben a nagy reklámozásban, hogy a láncot lehet nem kell hamarabb cserélni ugyan, de a kis lánckerék elől ugyanolyan hamar elkopik mint sprével..
A hátsó meg amúgy is kibír vagy 3x annyit. Tehát első lánckerék csere kb. 30 ezer km - ként így is meglesz. Így bír ki egy lánc 50-100 ezer km között, ha kibír ,bár ebben én még nem vagyok meggyőzve. Nekem amúgy Pdoiler van.
Én építettem saját olajzót. Lényege, hogy számolja a kerék fordulatokat, ebből számolja a megtett utat. A beállított út megtétele után nyitja a mágnesszelepet egy beállítható időre. A megtett út 40 méter és 20 km között állítható, míg a mágnesszelep nyitási ideje 1 másodperc és 2 perc között állítható. Ennek a rendszernek az elődjét több mint 5 éve csináltam. Az egyik srác motorján azóta is fent van, kb. 60.000 km-et ment el vele. Ha esetleg érdekel szívesen megmutatom élőben is (Szigethalmon lakom). Van még két darabom, kettőt már elvittek.
Azért hagytam fel a spray-vel, mert egy ragacs lesz belőle amikor megszárad. Ebbe beleragad a menetszél pora és mint csiszolópor funkcionál. A csapok eredeti kör lyukai oválissá válik, így a szemek távolsága megnő, rossz szóval élve "megnyúlik" a lánc. A csiszolópor ugyanígy megeszi sokkal hamarabb a lánckerekeket. Ez az ápolás szakaszos. Takarítása macerás dzsuvázással jár, ápoló szerek drágák.
Az olajozás felülete nem ragad, a porszemek a perdület miatt lecsúsznak róla, a lánc csillogóan tiszta marad. Ez folyamatos kenést jelent, egy liter olaj 15-20e km-re elėg, nem kell dzsuvázni vele, csak a tartályt ~1000km.-ként utántölteni, valamint mosáskor csak egy tiszta ronggyal áttörölni. Gyakorlati tapasztalati tény, hogy olajozással a lånc futásteljesítménye a háromszorosára nő.
Jó reggelt helló!
Mi van a drága zsír sprayel?
Nem váltak be ,s ezért olajzol?
Érdekel a tapasztalat mit mond?
Nekem sajnos hamar elkopik a lanckerék,lancgörgők,én is gondolkodom megoldáson.
jajjjjj
a szerves kémia avval a sok c meg h betűvel olyan volt mintha vertek volna
ha nem vagyok színtévesztő akkor elektroműszerésznek tanultam volna, de nem jött össze
Az indexemre a csipogót is szerelő rakta be, a mågnesszelepemet is csak azért tudtam bekötni, mert a ledes városi fényhez elötte kellett egy kapcsolt plusz, így tudtam hova kell kötni. Hiába, a villanyåsz dolgok számomra gondot okoznak. Ugyanakkor nem fogsz meg kémiában meg zongorázásban, zongora hangolásban ;)
ezen a lámpa dolgon én is agyaltam csak más megközelítésből(töltés felől)
de nem lett kivitelezve
amúgy egy relé+ nyomógomb is megoldás lenne vagy egy sima kapcsoló
Az OMV mágnesszelep 11W, a Lovato 8W. Nekem amikor relé, meg mindenféle elektromos kütyü szóba kerül, ott megáll a tudomány. A következö problémámat pl. tuti hogy szerelő fogja megcsinálni: lámpa csak akkor gyulladjon fel, ha beröffent a motor, ne akksiról önindítózás előtt, gyújtás ráadásra. Az olajnyomás kapcsolót kell hozzá felhasználni.
az a bosszantó hogy pár ezres dolgok ezek a szenzorok és aranyáron mérik
pl esőszenzor kisker ára ennyi, nagy tételben tuti fele sincs
egy fordulat jel kivezetés sem lehet ördögi összeg
A mccoit arra találták ki, hogy mindenféle motorozást, mindenféle körülményeket, minden esetleges változót figyelembe véve egy nagyon vékony határon pont a szükséges, de éppen az elégséges mennyiséget adagolja. Ez a minden tekintetre kiterjedő figyelme adja a bonyolultságát és legfőképpen az árát. Bűndrága.
nem olyan nagy forrás az
de ha nem bízod a véletlenre akkor nem saruzod hanem forrasztás+zsugorcső
relé nagyon ritkán hal meg, főleg úgy hogy a mágnesszelep pár tized wattos egy 30as relé meg simán tud 300w körüli teljesítményeket hosszú évekig vezérelni
na de ha nincs az a testelős üresjelző akkor már bonyolultabb a kivitelezés
Szerintem is minél egyszerűbb egy rendszer, annál megbízhatóbb! A McCoi eső szenzora szerintem felesleges, hiába adagol esőben több olajat a rendszer, az eső lemossa, így csak felesleges pocsékolás az olaj mennyiségét megemelni. Ha vége az esőnek ugyis pótolja a gravitációs csepegtető is a hiányzó olajat és elöbb, mint hogy napvégén ráfujnám a sprayt.
Tudom. Számomra nem volt szempont. Nem vagyok villanyszerelő, csak primitív bekötésre vagyok képes. A másik, hogy egy plusz relé plusz költség, plusz hibaforrás. A harmadik, hogy egy típushiba miatt a motoromon nincs üres visszajelzés, egyedül a Gipron látom az üreset.
Engem már régóta érdekelt az olajozó. Nagyon körbejártam a tėmát. Árak, működési elv, gyakorlati tapasztalatok. Ami elterjedtebb volt, az a Scott meg a Mccoi. Scott a szívótorok vákumát használja. Sokan szidták. A Mccoi full elektronikus, nagyon bonyolult, zacskóban kapod, neked kell összeépítened, felprogramozni. Két indok ellene: drága és nagy macera összerakni, beüzemelni. Volt olyan, akinek a motorja közelébe villám vágott és tönkrement.
Szubjektív dolog, de én nem szeretem a bonyolult dolgokat. Vallom, hogy a kényelmi elektronikák nagyon jók, egészen addig amíg működnek. Mert egy idő után már nem működnek. Ami üzembiztos és a világból kimegy, az az egyszerű felépítésű. Ráadod a gyújtást, csepeg, leveszed, nem csepeg. Nincs szivattyú, adagoló, mert minek? A gravitáció is elvégzi a dolgot. Csak az, hogy üresre ne csepegjen, egy plusz szolgáltatás, egy plusz hibalehetőséggel. Engem nem zavar, ha max. két perc piros lámpánál egy helyre a láncon lepottyan két pici csepp. Majd széthordja ha elindulok. A 0,5-ös tű csepptérfogata nagyon pici. Azt meg hogy picit esetleg túladagol, elhanyagolható problémákat okoz a láncpucolás gyönyörét a mérleg másik serpenyőjébe téve. Az meg a non plus ultra, hogy a lánc élettartama a háromszorosåra nő.
Bővítem a listát:
Scottoiler,
CLS 200micro,
McCcoi,
Acumen CL10,
Kettenöler.
Látom, hogy a szabályozás kiterjed az esőre, a sebességre, illetve csak kézi beavatkozásra.
Én egy kicsit túl komplikáltnak érzem ezeket a rendszereket. Az hogy percenként egy csepp olaj rá kerül a láncra, szerintem bőven elég, hisz még mindig jobb mint, ha csak nap végén fújnám be.
Amikor építettem, egy darabig (amíg eldőlt hogy bevålik) nekem sem volt rajta mágnesszelep. Mivel a hármas szilikongumi tömlő infúziós szettről származik, az infúziós görgős szabályzójával induláskor nyitottam, érkezéskor zártam. Aztån párszor nem zártam
Érdemes rátenni a mágnesszelepet, több okból is. Az egyik hogy kiküszöbölte a feledékenységemet, a måsik meg az, hogy a kipróbálás időszaka lezárult, a cucc bevált, tehát ennyi ráfordítåst nem sajnáltam.
Sziasztok! Csabával történt konzultációt követően én is nekiláttam az olajozó összebarkácsolásának. Egyelőre még csak az anyagbeszerzésnél tartok. A LADA féktartály (550-Ft), és a LOVATO benzin mágnesszelep (5.500-Ft) már meg van.
Nézegettem a net-en a piacon kapható olajozókat.
Valaki esetleg összeszedte már, hogy hány fajta van és milyen elven, milyen "szolgáltatásokat" nyújtanak?
Ha, igen, írja ki ide a fórumra, rajtam kívül biztos másokat is érdekel.
Amit nekem sikerült eddig találnom, illetve megtudnom az eszközökről:
Scottoiler - vákuumra hatására adagolja az olajat,
CLS - valami elektromos kütyüvel szabályozza az adagolást, de hogy milyen paramétereket figyel nem tudom,
McCcoi - szintén elektromos adagolás, szabályzási paraméterek számomra nem ismertek,
Van aki itt a fórumon írta, hogy készített saját elektronikát a csepegés intenzitásának szabályozására.
egy kocka programozó meg pár ezerért bármit beír egy pic-be aztán öröm és boldogság
csak azt akartam evvel hogy még egyéni rendelésekkel és barkácsolással is negyed áron megvan egy ugyanolyan minden változót figyelő-állítható elektronkika
"nagyüzemileg" meg olyan vicces áron be lehet szerezni.......
nálunk a széfek időzáras kódkulcsos nyers elekrtonikája is csak párezer ft
A hátsó meg amúgy is kibír vagy 3x annyit. Tehát első lánckerék csere kb. 30 ezer km - ként így is meglesz. Így bír ki egy lánc 50-100 ezer km között, ha kibír ,bár ebben én még nem vagyok meggyőzve. Nekem amúgy Pdoiler van.
Az olajozás felülete nem ragad, a porszemek a perdület miatt lecsúsznak róla, a lánc csillogóan tiszta marad. Ez folyamatos kenést jelent, egy liter olaj 15-20e km-re elėg, nem kell dzsuvázni vele, csak a tartályt ~1000km.-ként utántölteni, valamint mosáskor csak egy tiszta ronggyal áttörölni. Gyakorlati tapasztalati tény, hogy olajozással a lånc futásteljesítménye a háromszorosára nő.
Mi van a drága zsír sprayel?
Nem váltak be ,s ezért olajzol?
Érdekel a tapasztalat mit mond?
Nekem sajnos hamar elkopik a lanckerék,lancgörgők,én is gondolkodom megoldáson.
a szerves kémia avval a sok c meg h betűvel olyan volt mintha vertek volna
ha nem vagyok színtévesztő akkor elektroműszerésznek tanultam volna, de nem jött össze
de nem lett kivitelezve
amúgy egy relé+ nyomógomb is megoldás lenne vagy egy sima kapcsoló
pl esőszenzor kisker ára ennyi, nagy tételben tuti fele sincs
egy fordulat jel kivezetés sem lehet ördögi összeg
de ha nem bízod a véletlenre akkor nem saruzod hanem forrasztás+zsugorcső
relé nagyon ritkán hal meg, főleg úgy hogy a mágnesszelep pár tized wattos egy 30as relé meg simán tud 300w körüli teljesítményeket hosszú évekig vezérelni
na de ha nincs az a testelős üresjelző akkor már bonyolultabb a kivitelezés
Szubjektív dolog, de én nem szeretem a bonyolult dolgokat. Vallom, hogy a kényelmi elektronikák nagyon jók, egészen addig amíg működnek. Mert egy idő után már nem működnek. Ami üzembiztos és a világból kimegy, az az egyszerű felépítésű. Ráadod a gyújtást, csepeg, leveszed, nem csepeg. Nincs szivattyú, adagoló, mert minek? A gravitáció is elvégzi a dolgot. Csak az, hogy üresre ne csepegjen, egy plusz szolgáltatás, egy plusz hibalehetőséggel. Engem nem zavar, ha max. két perc piros lámpánál egy helyre a láncon lepottyan két pici csepp. Majd széthordja ha elindulok. A 0,5-ös tű csepptérfogata nagyon pici. Azt meg hogy picit esetleg túladagol, elhanyagolható problémákat okoz a láncpucolás gyönyörét a mérleg másik serpenyőjébe téve. Az meg a non plus ultra, hogy a lánc élettartama a háromszorosåra nő.
Scottoiler,
CLS 200micro,
McCcoi,
Acumen CL10,
Kettenöler.
Látom, hogy a szabályozás kiterjed az esőre, a sebességre, illetve csak kézi beavatkozásra.
Én egy kicsit túl komplikáltnak érzem ezeket a rendszereket. Az hogy percenként egy csepp olaj rá kerül a láncra, szerintem bőven elég, hisz még mindig jobb mint, ha csak nap végén fújnám be.
Érdemes rátenni a mágnesszelepet, több okból is. Az egyik hogy kiküszöbölte a feledékenységemet, a måsik meg az, hogy a kipróbálás időszaka lezárult, a cucc bevált, tehát ennyi ráfordítåst nem sajnáltam.
Nézegettem a net-en a piacon kapható olajozókat.
Valaki esetleg összeszedte már, hogy hány fajta van és milyen elven, milyen "szolgáltatásokat" nyújtanak?
Ha, igen, írja ki ide a fórumra, rajtam kívül biztos másokat is érdekel.
Amit nekem sikerült eddig találnom, illetve megtudnom az eszközökről:
Scottoiler - vákuumra hatására adagolja az olajat,
CLS - valami elektromos kütyüvel szabályozza az adagolást, de hogy milyen paramétereket figyel nem tudom,
McCcoi - szintén elektromos adagolás, szabályzási paraméterek számomra nem ismertek,
Van aki itt a fórumon írta, hogy készített saját elektronikát a csepegés intenzitásának szabályozására.