Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Próbálgatom, hogy hova tudnám az olajtartályt elhelyezni. Nagyon úgy néz ki, hogy a faridom felejtős. A hátsó rugós taggal tudnám kb.: egy magasságban elhelyezni az ABS mellett. Ebben az esetben azonban kb.: olyan 20 centis lesz csak a szintkülönbség a tartály és a kifolyási (kenési) pont között. Elég lesz ez a magasság? Van valakinek erre vonatkozó tapasztalata?
végülis kell relé de elég ha csak egy van a rendszerben
egy kocka programozó meg pár ezerért bármit beír egy pic-be aztán öröm és boldogság
csak azt akartam evvel hogy még egyéni rendelésekkel és barkácsolással is negyed áron megvan egy ugyanolyan minden változót figyelő-állítható elektronkika
"nagyüzemileg" meg olyan vicces áron be lehet szerezni.......
nálunk a széfek időzáras kódkulcsos nyers elekrtonikája is csak párezer ft
Ez teljesen így van, de az első lánckerék 2-3000.-.
Azért azt ne feledjük el, hogy a láncoljzóhoz nem kell az a relés valami, csak az a lap, az meg 300.- Ft itthon is.
Ne feledjük azért azt sem, ebben a nagy reklámozásban, hogy a láncot lehet nem kell hamarabb cserélni ugyan, de a kis lánckerék elől ugyanolyan hamar elkopik mint sprével..
A hátsó meg amúgy is kibír vagy 3x annyit. Tehát első lánckerék csere kb. 30 ezer km - ként így is meglesz. Így bír ki egy lánc 50-100 ezer km között, ha kibír ,bár ebben én még nem vagyok meggyőzve. Nekem amúgy Pdoiler van.
Én építettem saját olajzót. Lényege, hogy számolja a kerék fordulatokat, ebből számolja a megtett utat. A beállított út megtétele után nyitja a mágnesszelepet egy beállítható időre. A megtett út 40 méter és 20 km között állítható, míg a mágnesszelep nyitási ideje 1 másodperc és 2 perc között állítható. Ennek a rendszernek az elődjét több mint 5 éve csináltam. Az egyik srác motorján azóta is fent van, kb. 60.000 km-et ment el vele. Ha esetleg érdekel szívesen megmutatom élőben is (Szigethalmon lakom). Van még két darabom, kettőt már elvittek.
Azért hagytam fel a spray-vel, mert egy ragacs lesz belőle amikor megszárad. Ebbe beleragad a menetszél pora és mint csiszolópor funkcionál. A csapok eredeti kör lyukai oválissá válik, így a szemek távolsága megnő, rossz szóval élve "megnyúlik" a lánc. A csiszolópor ugyanígy megeszi sokkal hamarabb a lánckerekeket. Ez az ápolás szakaszos. Takarítása macerás dzsuvázással jár, ápoló szerek drágák.
Az olajozás felülete nem ragad, a porszemek a perdület miatt lecsúsznak róla, a lánc csillogóan tiszta marad. Ez folyamatos kenést jelent, egy liter olaj 15-20e km-re elėg, nem kell dzsuvázni vele, csak a tartályt ~1000km.-ként utántölteni, valamint mosáskor csak egy tiszta ronggyal áttörölni. Gyakorlati tapasztalati tény, hogy olajozással a lånc futásteljesítménye a háromszorosára nő.
Jó reggelt helló!
Mi van a drága zsír sprayel?
Nem váltak be ,s ezért olajzol?
Érdekel a tapasztalat mit mond?
Nekem sajnos hamar elkopik a lanckerék,lancgörgők,én is gondolkodom megoldáson.
Színtévesztéssel én nem lehettem volna vegyész, az ott is kizáró ok felvételinél.
jajjjjj
a szerves kémia avval a sok c meg h betűvel olyan volt mintha vertek volna
ha nem vagyok színtévesztő akkor elektroműszerésznek tanultam volna, de nem jött össze
Az indexemre a csipogót is szerelő rakta be, a mågnesszelepemet is csak azért tudtam bekötni, mert a ledes városi fényhez elötte kellett egy kapcsolt plusz, így tudtam hova kell kötni. Hiába, a villanyåsz dolgok számomra gondot okoznak. Ugyanakkor nem fogsz meg kémiában meg zongorázásban, zongora hangolásban ;)
ezen a lámpa dolgon én is agyaltam csak más megközelítésből(töltés felől)
de nem lett kivitelezve
amúgy egy relé+ nyomógomb is megoldás lenne vagy egy sima kapcsoló
Az OMV mágnesszelep 11W, a Lovato 8W. Nekem amikor relé, meg mindenféle elektromos kütyü szóba kerül, ott megáll a tudomány. A következö problémámat pl. tuti hogy szerelő fogja megcsinálni: lámpa csak akkor gyulladjon fel, ha beröffent a motor, ne akksiról önindítózás előtt, gyújtás ráadásra. Az olajnyomás kapcsolót kell hozzá felhasználni.
az a bosszantó hogy pár ezres dolgok ezek a szenzorok és aranyáron mérik
pl esőszenzor kisker ára ennyi, nagy tételben tuti fele sincs
egy fordulat jel kivezetés sem lehet ördögi összeg
A mccoit arra találták ki, hogy mindenféle motorozást, mindenféle körülményeket, minden esetleges változót figyelembe véve egy nagyon vékony határon pont a szükséges, de éppen az elégséges mennyiséget adagolja. Ez a minden tekintetre kiterjedő figyelme adja a bonyolultságát és legfőképpen az árát. Bűndrága.
nem olyan nagy forrás az
de ha nem bízod a véletlenre akkor nem saruzod hanem forrasztás+zsugorcső
relé nagyon ritkán hal meg, főleg úgy hogy a mágnesszelep pár tized wattos egy 30as relé meg simán tud 300w körüli teljesítményeket hosszú évekig vezérelni
na de ha nincs az a testelős üresjelző akkor már bonyolultabb a kivitelezés
Szerintem is minél egyszerűbb egy rendszer, annál megbízhatóbb! A McCoi eső szenzora szerintem felesleges, hiába adagol esőben több olajat a rendszer, az eső lemossa, így csak felesleges pocsékolás az olaj mennyiségét megemelni. Ha vége az esőnek ugyis pótolja a gravitációs csepegtető is a hiányzó olajat és elöbb, mint hogy napvégén ráfujnám a sprayt.
Tudom. Számomra nem volt szempont. Nem vagyok villanyszerelő, csak primitív bekötésre vagyok képes. A másik, hogy egy plusz relé plusz költség, plusz hibaforrás. A harmadik, hogy egy típushiba miatt a motoromon nincs üres visszajelzés, egyedül a Gipron látom az üreset.
egy relé plusz és üresben nem olajoz
Engem már régóta érdekelt az olajozó. Nagyon körbejártam a tėmát. Árak, működési elv, gyakorlati tapasztalatok. Ami elterjedtebb volt, az a Scott meg a Mccoi. Scott a szívótorok vákumát használja. Sokan szidták. A Mccoi full elektronikus, nagyon bonyolult, zacskóban kapod, neked kell összeépítened, felprogramozni. Két indok ellene: drága és nagy macera összerakni, beüzemelni. Volt olyan, akinek a motorja közelébe villám vágott és tönkrement.
Szubjektív dolog, de én nem szeretem a bonyolult dolgokat. Vallom, hogy a kényelmi elektronikák nagyon jók, egészen addig amíg működnek. Mert egy idő után már nem működnek. Ami üzembiztos és a világból kimegy, az az egyszerű felépítésű. Ráadod a gyújtást, csepeg, leveszed, nem csepeg. Nincs szivattyú, adagoló, mert minek? A gravitáció is elvégzi a dolgot. Csak az, hogy üresre ne csepegjen, egy plusz szolgáltatás, egy plusz hibalehetőséggel. Engem nem zavar, ha max. két perc piros lámpánál egy helyre a láncon lepottyan két pici csepp. Majd széthordja ha elindulok. A 0,5-ös tű csepptérfogata nagyon pici. Azt meg hogy picit esetleg túladagol, elhanyagolható problémákat okoz a láncpucolás gyönyörét a mérleg másik serpenyőjébe téve. Az meg a non plus ultra, hogy a lánc élettartama a háromszorosåra nő.
Bővítem a listát:
Scottoiler,
CLS 200micro,
McCcoi,
Acumen CL10,
Kettenöler.
Látom, hogy a szabályozás kiterjed az esőre, a sebességre, illetve csak kézi beavatkozásra.
Én egy kicsit túl komplikáltnak érzem ezeket a rendszereket. Az hogy percenként egy csepp olaj rá kerül a láncra, szerintem bőven elég, hisz még mindig jobb mint, ha csak nap végén fújnám be.
Amikor építettem, egy darabig (amíg eldőlt hogy bevålik) nekem sem volt rajta mágnesszelep. Mivel a hármas szilikongumi tömlő infúziós szettről származik, az infúziós görgős szabályzójával induláskor nyitottam, érkezéskor zártam. Aztån párszor nem zártam
Érdemes rátenni a mágnesszelepet, több okból is. Az egyik hogy kiküszöbölte a feledékenységemet, a måsik meg az, hogy a kipróbálás időszaka lezárult, a cucc bevált, tehát ennyi ráfordítåst nem sajnáltam.
Ismerve magam tuti párszor úgy maradna! Vagy zárva, vagy nyitva
Sziasztok! Csabával történt konzultációt követően én is nekiláttam az olajozó összebarkácsolásának. Egyelőre még csak az anyagbeszerzésnél tartok. A LADA féktartály (550-Ft), és a LOVATO benzin mágnesszelep (5.500-Ft) már meg van.
Nézegettem a net-en a piacon kapható olajozókat.
Valaki esetleg összeszedte már, hogy hány fajta van és milyen elven, milyen "szolgáltatásokat" nyújtanak?
Ha, igen, írja ki ide a fórumra, rajtam kívül biztos másokat is érdekel.
Amit nekem sikerült eddig találnom, illetve megtudnom az eszközökről:
Scottoiler - vákuumra hatására adagolja az olajat,
CLS - valami elektromos kütyüvel szabályozza az adagolást, de hogy milyen paramétereket figyel nem tudom,
McCcoi - szintén elektromos adagolás, szabályzási paraméterek számomra nem ismertek,
Van aki itt a fórumon írta, hogy készített saját elektronikát a csepegés intenzitásának szabályozására.
Nekem manuális csap van az is jó csak az a gáz ha nem zárod el.:-) :-P