Találtam otthon egy deci műszerolajat, amit még a kerékpárokhoz vettem, de varrógép és autó ikon is van rajta, olyan hígnak tűnik mint a víz. Hanseline (... das saust die Maschine Oil harz- und saurefrei). Ez a hideg idő beálltával jó lehet a gravitációs rendszerbe. Jól gondolom?
Az S100-as láncspray-ről és rokonságairól van valakinek tapasztalata? Beruháztam egy flakonnal, de szépen elkérték az árát. Állítólag hiper-szuper, de majd meglátjuk. Előtte nem nagyon hallottam a termékeikről.
Kicsit nem olajzás
Hétvégén megvolt a Motul Racing láncspraytesztem!
Majdnem 700 km-t toltam egy nap alatt, amiben volt jó 15 km poros makadámút is, és hazaérve a lánc még ragacsos volt kicsit!
Egy cseppet nem szórt le magáról sehova!
Olyan sűrű, ahogy rázom fel, hogy kell a golyónak 2mp mire átér a flakon egyik oldaláról a másikra :-) !
Meg jó kiadósnak is tűnik.
Egy baja van, még így jóárasítva is drágállom!
2 flakon Castrol kijönne belőle!
Ismét az EÜ összeköttetést javaslom, a kanül olyan mint a tű, csak szilikonból van. Hajlékony, vágható tetszőleges hosszra és csepegtetésre kíválóan alkalmas. Különböző átmérőkben van.
Köszönöm az észrevételt! Nekem is ez amúgy az aggodalmam ezzel a módszerrel. Azt találtam ki rá, hogy rugalmasra csinálom és "puha" anyagból, hogy ha rácsap a lánc, fel tudjon csapódni, ne essen baja semminek, és nem tudja bekapni a hátsó lánckerék se.
Amúgy még ami eszembe jutott, hogy valami ecsetszerűséget csinálni, ami rávezetné a láncra az anyagot, sokkal finomabban, mint a csepegtetők. Csak arra nincs még ötletem, miből és hogy. Mindenképpen valahova hátra tenném amúgy, az első olajozóknál erős aggodalmam, hogy a kerékre kerülhet, ha bármi nem úgy adja ki, ahogy kéne....
Az első linken lévő megoldással csak óvatosan! Valamelyik nap néztem a Youtube-on egy videót a Scottoiler-ről. A kamera a lánc alsó részét filmezte, jól látszódott, hogy mennyire hullámzik menet közben az alsó lánc. Ha ide teszed, vagy tedd hátrébb, vagy tedd magasabbra, ahol nem éri el a lánc a kilengése közben.
Érdekes észrevételek!
Ha nekem lenne ilyen gondom, én tuti a cseppentési módszerrel próbálnék meg variálni, hogy mégis a láncra kerüljön az az olaj.
Nyilván, valamennyi kárba vész a nagy menetszéltől, de valamennyinek el kéne érnie azért a láncot. Én jelenleg a hátul középen egy helyről cseppentős módszer mellett állok, nem tudom, azt mennyire fogja érinteni a menetszeles dolog. Abban reménykedek, ha bele is kap a menetszél, a láncra/fogaskerékre fog kenődni/porladni az adag nagyrésze. Valami ilyesmiben gondolkozom: link. Aztán persze benne van a pakliban, hogy nem válik be, akkor jön a csabu987 féle megoldás, hogy elöl/felül, valahogy így: link.
A spray az oké, hogy marad, akár 500km-t is, de az egy ragacsos undormány, az olaj sokkal kevésbé bírja. A kerékpáromon is újra kell kenegetni legalább 50km-enként, ha nem akarom hogy kiszáradjon, pedig az pite terhelést kap egy motorhoz képest.
Amúgy a "permetezést" nálad is véghezvihette a már a láncon rajta lévő olaj is, nálam is ugyanígy ledobálta, mikor túlfújtam spray-vel.
Nálam amúgy pumpás lesz a megoldás, de szerintem "lövés" nem lesz, ahhoz kellene valami cucc a végére, ami csak kis nyomásra engedi ki az olajat, és egyből rá is permetezi a láncra. Én sajnos nem tudok ilyen eszközről.
Ezért nem mindegy hogy hol cseppentesz. Mert az is számít nagyon. Szerintem szerencsésebb a felső szakasz, felülről. De annak a kialakítása nálad problémásabb.
Értem amit írsz és egyet is értek vele, egy idő alapú olajozó soha nem lesz olyan optimális mint egy vezérelt. A tegnapi gurulásom alapján írtam azt, hogy nagy sebességnél felesleges az olaj pótlása és nem azért mert nincs szüksége rá a láncnak, hanem azért, mert az addig rájuttatott olaj nem fog róla eltűnni, a rácseppentett viszont nem éri el a láncot, helyette minden hova szétverődik, vagy a menetszél szakítja le (hátsó lánckerék olajozás esetén).
(Mikor lánc spray-t használunk sem kell egy komolyabb autópályás szakasz után fújkálni, marad rajta bőven!)
Tegnap legurultam Balatonszemesre és vissza Budapestre végig autópályán 130-140km/h közötti tempóban. A lánc nem volt száraz sem a Balcsin, sem mikor haza értem, annyira volt olajos és fényes mint mikor a városban közlekedek. Viszont a hátsó felnim másik oldala is tiszta olajpárás volt, ami pedig nem szokott! Illetve a hátsó rendszámtáblám kívülről is tele volt fekete pöttyökkel, amit a menetszél örvénye által visszarántott szétporladt olajcseppek okoztak. Ez sem volt eddig.
Ezért írtam, hogy elektromosan vezérelt gravitációs rendszernél én lekapcsolnám egy bizonyos sebesség felet a csepegést, vagy pumpás megoldást használnék, ami talán jobban rá tudná "lőni" az olajat a nagy sebességgel forgó láncra, vagy lánckerékre.
Csak az az érzésem teljesen tévúton jársz. Gondolom próbálsz mindenféle szűkítést tenni vagy a cső végére vagy a csőre. De ez teljesen felesleges! Csak annyit kell tenned, hogy jó helyre irányod az olajat és a többit a technika bízod. Nekem csak azért volt a galériámban is látható dupla fejes olajzó, mert nagyon megtetszett amit István kitalált anno én meg majmoltam. De ha csak simán a cső végét a lánc fölé erősíted és beállítod nagyjából 10 km-enként nyisson pár másodpercre a szelep, úgy jó lesz.
Az ideálist ne keresd. Soha nem fogod megtalálni. Nem szabad túl sokat kombinálni sem felette, mert belebonyolódsz mint meztelen cigánygyerek a hózentrógliba.
Ha valakit érdekel van egy szűz 300v motorolaj eladó + a maradék a másikból. Akinek kell jelezzen.
Üdv
Valaki tud mondani tapasztalatot az EBC márka termékekről
kösz
üdv
..de a jó cuccnak ára van, nincs mese!
Úgyvitte le a petró minda sicc !
Hétvégén megvolt a Motul Racing láncspraytesztem!
Majdnem 700 km-t toltam egy nap alatt, amiben volt jó 15 km poros makadámút is, és hazaérve a lánc még ragacsos volt kicsit!
Egy cseppet nem szórt le magáról sehova!
Olyan sűrű, ahogy rázom fel, hogy kell a golyónak 2mp mire átér a flakon egyik oldaláról a másikra :-) !
Meg jó kiadósnak is tűnik.
Egy baja van, még így jóárasítva is drágállom!
2 flakon Castrol kijönne belőle!
Amúgy még ami eszembe jutott, hogy valami ecsetszerűséget csinálni, ami rávezetné a láncra az anyagot, sokkal finomabban, mint a csepegtetők. Csak arra nincs még ötletem, miből és hogy. Mindenképpen valahova hátra tenném amúgy, az első olajozóknál erős aggodalmam, hogy a kerékre kerülhet, ha bármi nem úgy adja ki, ahogy kéne....
De most legalább Te megmondtad a "tutit". Akkor semmi szűkítő ,csak pár másodpercnyi nyitás és jön egy bubi.
Köszönöm!
Ha nekem lenne ilyen gondom, én tuti a cseppentési módszerrel próbálnék meg variálni, hogy mégis a láncra kerüljön az az olaj.
Nyilván, valamennyi kárba vész a nagy menetszéltől, de valamennyinek el kéne érnie azért a láncot. Én jelenleg a hátul középen egy helyről cseppentős módszer mellett állok, nem tudom, azt mennyire fogja érinteni a menetszeles dolog. Abban reménykedek, ha bele is kap a menetszél, a láncra/fogaskerékre fog kenődni/porladni az adag nagyrésze. Valami ilyesmiben gondolkozom: link. Aztán persze benne van a pakliban, hogy nem válik be, akkor jön a csabu987 féle megoldás, hogy elöl/felül, valahogy így: link.
A spray az oké, hogy marad, akár 500km-t is, de az egy ragacsos undormány, az olaj sokkal kevésbé bírja. A kerékpáromon is újra kell kenegetni legalább 50km-enként, ha nem akarom hogy kiszáradjon, pedig az pite terhelést kap egy motorhoz képest.
Amúgy a "permetezést" nálad is véghezvihette a már a láncon rajta lévő olaj is, nálam is ugyanígy ledobálta, mikor túlfújtam spray-vel.
Nálam amúgy pumpás lesz a megoldás, de szerintem "lövés" nem lesz, ahhoz kellene valami cucc a végére, ami csak kis nyomásra engedi ki az olajat, és egyből rá is permetezi a láncra. Én sajnos nem tudok ilyen eszközről.
(Mikor lánc spray-t használunk sem kell egy komolyabb autópályás szakasz után fújkálni, marad rajta bőven!)
Tegnap legurultam Balatonszemesre és vissza Budapestre végig autópályán 130-140km/h közötti tempóban. A lánc nem volt száraz sem a Balcsin, sem mikor haza értem, annyira volt olajos és fényes mint mikor a városban közlekedek. Viszont a hátsó felnim másik oldala is tiszta olajpárás volt, ami pedig nem szokott! Illetve a hátsó rendszámtáblám kívülről is tele volt fekete pöttyökkel, amit a menetszél örvénye által visszarántott szétporladt olajcseppek okoztak. Ez sem volt eddig.
Ezért írtam, hogy elektromosan vezérelt gravitációs rendszernél én lekapcsolnám egy bizonyos sebesség felet a csepegést, vagy pumpás megoldást használnék, ami talán jobban rá tudná "lőni" az olajat a nagy sebességgel forgó láncra, vagy lánckerékre.