Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A gravitációs megoldásnál a hőmérséklet változása miatt is ugyan azt a csepszámot produkálja....
Nincs is vita! A napnál is világosabb, hogy ezek a folyamatosan beavatkozó rendszerek sokkal optimálisabb kenést biztosítanak, mint az "egyszerű" időintervallumonként cseppentő gravitációs olajozó.
"olyankor az esőkapcsolót beizzítom, ami a szünetidőt lefelezi, a nyitvatartási időt duplázza."
Tisztára mintha az én olajzómat használnád.
Igen, ez az egyik megoldás, hogy növelik a kakaót, a másik, hogy elzárják. Én is mentem tartósan esőben, és mikor elállt nem álltam meg befújni spray-vel, csak este a szálláson, vagy másnap reggel indulás előtt, ha este még vizes volt a lánc. Ebből a szempontból még ez a nagyon egyszerű gravitációs csepegtető is sokkal jobb, mert amint csökken az alvázmosás intenzitása az olajcseppek átveszik a kenés szerepét.
Én mentem már egész napos esőben is, akkor a lánc szárazon fut - víz kenéssel - ergo én olyankor az esőkapcsolót beizzítom, ami a szünetidőt lefelezi, a nyitvatartási időt duplázza.
Ok, erre voltam kíváncsi. Akkor tk a szelep csak egy biztonsági zár, hogy álló helyzetben ne csepegjen.
Köszönöm! Valahogy így gondoltam én is.
Az osztrák Louis-ból rendeltem egy barátom segítségével, akinek volt egy 5 eurós bónusz kuponja, így 12 ezerből jött ki. Az e-bay-en hasonló árban megkapod.
Nos Csaba már megválaszolta helyettem a kérdésed. De azért én is megerősítem, hogy nincs semmiféle elektromos szabályozó a rendszeremben. A mágnesszelep gyújtásra nyit, gyújtás nélkül zár, így nem adagol a rendszer, ha leállítom a motort. A lengő benzincsapot átmérőszűkítésre használom, nem pedig nyitásra, zárásra, van aki ezt vékony fecskendővel éri el, van aki elektromos sorkapoccsal elszorított csővel, vagy akvárium levegőztető szorítóval, nekem egy műanyag levegőztető elzáró kis műanyag csap volt, de nem éreztem elég biztonságosnak, ezért kiváltottam egy réz benzincsapra.
Szerintem, nincs nagy jelentősége, hogy milyen sűrűn csepeg az olaj, csak a tartály kiürülésének ideje változik vele. Én teljesen fémtisztára töröltem a láncot ma és egy 50 km-es karika után ugyan olyan olajos lett mint előtte, ezért át is állítottam a csepegési időt 5-6 perc körülire, ez nálam dupla cseppet jelent, tehát olyan 3 percenként kap utánpótlást. Ma gyönyörű száraz napsütéses idő van, ha esne az eső, akkor is elég lenne szerintem ennyi olaj.
Az esős időről megoszlanak az internetes vélemények, olvastam, hogy van aki szerint el kell zárni, mert úgyis csak lemossa az eső az olajat, van aki azt írta, hogy emelni kell az olaj mennyiségét.
Szerintem mindegy, ha vége az esőnek, az a pár (jó időre hangolt) csepp olaj úgyis beolajozza, pár km alatt, felesleges elzárni, vagy jobban kinyitni.
De ezt mindenki maga eldönti, nem akarok senkit sem megtéríteni, sem pedig vitát kezdeményezni!
Ja és egy adat, mivel 20 ml-es fecskendővel töltöm fel a Lada kuplung tartályt, így már azt is tudom, hogy nem fér bele egy deci, 80 ml-nél az olaj a kupak alatt van már közvetlenül.
Attól függ mire használod a szelepet. Nekem nincs rajta időmű, gyújtásra kinyit, levételre lezár. Volt aki csavarral szorította el a szilikon gumi tömlőt, azzal szabályozta a cseppszámot, én a csepegtető tűk átmérőjének csökkentésével variáltam lefelé.
Mert nem mindegy milyen felületbe tapad bele a por. A sprayból egy napon olvadt kiköpött rágógumi-szerű, ha belenyúlsz, szálat húzó ragacs lesz, amibe minden szemcse beletapad. Ápolás előtt egy vastagabb fekete bevonat lesz belőle. Az olajfilmes lánc felülete csúszik, a belecsapódott por lehet hogy x ideig az olaj "foglya" marad, de a forgás következtében a centrifugális erő következtében a lánckerekeken a lánc külső széle felé csúszik, majd lerepül. Ezenkívül még ami látható: a lánckerék fogainak a végén apró pici olajcsepp, mely kicsit szürkés színű a portól. Egy biztos, minimális az a kosz ami a láncszetten marad!
Arra való a mágnesszelep - szerintem, hiszen annak a beállításával kell a cseppentést szabályozni.

Félreértés ne essék, nem kritizálni akarok, de tényleg nem értem, mi szükség van a 2 párhuzamosan dolgozó rendszerre. Nekem is olajozóm van cirka 45 ezer km óta - és őszinte híve vagyok. Én a szelep 2 nyitás közötti idejét és a nyitvatartási idejét is tudom szabályozni.
Az esetleges kétkedőknek: még csak egyszer állítottam láncfeszességet. Egy fél menetet, amiből negyedet vissza kellet venni.
Köszi!
Szia! A fejet honnan sikerült szerezned? Tudom ,ebay 12-15e,de hátha van olcsóbb forrás.
Köszi
Nekem három motorom van ilyen luxus, vagy fapados rendszer, de több 10 ezer km-en ilyet nem tapasztaltam.

Azt tudom javasolni neked, hogy egy kis idöre tedd félre a kétségeid (azt hiszem ez a legnehezebb lépés), és az járjon a fejedben, hogy 10 ezerek használják ezen autómata olajzást , annak különbözö formáit a világon.

Arra kell felkészülni, hogy csak általános receptek vannak, melyeket mindenkinek a saját sájízére kell formálni, mivel nincs két azonos kürölmény. Néhányan ezen a szakaszon véreznek el.

Azt kell még tudni, hogy soha nem lesz elsöre minden tökéltes, de kompromisszumokkal elfogadhatót nem olyan nehéz megvalósitani, utána lehet finomítani...majd egy pontom már nem szabad többet piszkálni.
Valószínűleg ki fogom próbálni, de inkább azt tudom elképzelni, hogy fáradt olajként kiül a lánckerékre.
Szia K.István
A lánc olajozóról való véleményed és leírásod alapján összeállítottam én is egy készüléket, már csak arra vár hogy, szétszedjem a gépet és beszereljem.Viszont van egy dolog, amiről kérném a véleményed, de nem itt. Megkérhetlek, hogy az adatlapomon levő mail címre jelentkeznél?
üdv
gábor
A vékony olajfilmbe nem tud olyan mennyiségü szennyezödés beletapadni, javarészt leválik a tehetetlensége miatt a felületröl egy kis olajjal, ezt potoljuk utána azzal a pár cseppel 5-10-km-ként.

Mi sem tudtuk elképzelni, de a kiváncsiság nagyobb volt...most már nem okoz gondot hogy rábizzuk a kenést pár csepp olajra.
Azt mondjátok már meg nekem, hogy az olajozóval miért nem koszolódik a lánc?
Mert ezt nehezen tudom elképzelni.
Használd örömmel. Feltételezem hogy itt-ott majd ESETLEG finomítasz rajta, de jó lesz. A km óra "B"- t használd ezentúl arra, mint én. Azóta olajozok. Nem nullázom soha. Mivel szó került a kis lánckerék kopásáról, ha majd ráérek, készítek egy képet róla és belinkelem. Nekem erősített lánc van, 530-as ZVMX. 39500-nál került fel, kb. 44e-nél készült el az olajozó. Most 53e van a motorban, feszítőhöz nem nyúltam eddig. 100e km alatt nem fogok láncot cserélni. Ez a másik lényege a karbantartásmentesség mellett. Örülök hogy segítettem valamit. Ez a segítség viszont nagymértékben a fórumtársaknak köszönhető. Sok jó ötletet, észrevételt porszívóztam össze, abból gyúrtam ki a magam megoldását. Sokszor ütköztem a bizalmatlanok, vitázók sokszor alaptalan fotelfantazmagóriájába, de azokkal nem foglalkoztam. Fújkáljanak, trutymózzanak csak ha nekik ez jól esik. No meg cseréljenek jó sűrűn láncot.
Mint ahogy azt írtam "lengő benzincsap az átfolyás beállítására".
Nélküle nagyon gyorsan kicsepegne az olaj az injektornál, ezzel leszűkítem az átfolyást olyan lassúra, hogy kb.: 2 percenként jelenik meg új olaj csepp.
Minek a lengőcsap a mágnesszelep elé?
Elkészült a láncolajozó rendszerem. Már túl vagyok egy 1000 km-es próbaüzemen. Eddig nekem bevált.
Köszönöm Csabának a gravitációs rendszerének leírását és a tanácsait, Palinak az elektromos mágnesszelepet és szakmai tanácsait a bekötéshez, Lacinak pedig a lengő benzincsap linkjét.
Mivel még nem sikerült szilikon csöveket szereznem, ezért a végső finomítás még hátra van.
Nekem túl bonyolult lett volna a tű elhelyezése az első lánckeréknél, ezért a hátsó lánckerékhez vettem egy Scottoiler dual injektort.
A rendszerem felülről: Lada kuplungtartály, lengő benzincsap az átfolyás beállítására, elektromos benzin mágnesszelep a nyitás-zárásra és a Scottoiler dual injektor, végül, de nem utolsó sorban az alkatrészeket összekötő és az olajat szállító műanyagcsövek. A csepegést két percre állítottam, be mivel dupla cseppentés történik.
De van. A nem nagyon túladagolt láncolaj. Mert még a picit túladagolt sem megy a gumira. Csak a rengeteg.
Mol jó ragacsos, de szórta, a Castrol is jó taknyos, de azt éppencsak szórja, s ezerötért hozzá szoktam férni, de most totál kifogytak a Bárdinál belőle.
Ráfizetek a Repsolra kicsinyt, s kipróbálom ezt a C4-es vörsönysprét.