Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hello
van egy derby gpr 50-es motorom és az lenne a problémám hogy le akarnám cserélni a váltóolajat de sajnos nem tudom hogy milyen fajta kell bele lécci segitsetek mert itt a jóidő és a motor itt áll !!!!
előre is köszönöm!
jó motorozást mindenkinek!!
Ja, a lánc úgy 30ekm táján lett cserélve a GPZ-n. Nem volt muszáj.
Fontosabb a jóminőségű (acél) lánckerék és ennek időben történő cseréje: tovább "él" a lánc.
Kb. 38ekm-t mentem a gpz500-al. De szólj, ha évi 15ekm kevés
A 7-essel eddig kb 8ekm-t.
Leslie!
és menniyt láncra?
mert egy normális láncspray is többe kerül.
vagy nem motoroztál 2000 km-nél többet. mert akkor sokat költöttél!
Hi!

MOTIP láncspray-ről van valakinek tapasztalata?
Nagyon frappans dolog még a kerozin, mert pengén leviszi a koszt, és abszolut nem karositja a gyuruket. Igaz kell ismeros, aki tud szerezni, de szerintem ez a legjobb cucc.
Én eddig kb.3000 Ft-ot költöttem lánckenésre (sacckb 40ekm alatt). 1 flakon olaj, 3 flakon láncspray, ebből 2 db-ot 400(!) pénzért vettem.
Sziasztok!
Megfogadtam, az idén írni fogom,mennyit költök láncspray-re és tisztítóra!Lehet, hogy kijön belőle egy új lánc a zrx 1200-mre!
Én is brigéciollal szoktam tisztítani. És most tartok ott (24000km) hogy le kéne cserélnem a láncot, mert már el kezdett csörögni meg egyébb fiszi-faszom.
Az a nagy igazság, hogy próbáltam én is a finomított petróleumot, de nagyon nehezen hozta le a getvát.
Amúgy kipróbáltam néhány fajta láncsprayt, de nekem a Motorex jött be a legjobban. Na
nem mintha a többi szar lett volna.
Egyet értek csülökkel, bár ha esőben motorozol / valahol általában elkap /
Akkor tuti, hogy 100-km után nincs rajta semmi ez tapasztalat
Nekem is a CASTROL vált be leginkább.
Bocs a 11.000km nem az élettartamot jelenti, hanem ekkor adtam túl a pacin.
Hát az már nagy baj, ha az O vagy X gyűrű mellett bemegy a cucc a perselybe. A gyűrűknek ugyanis az a feladata, hogy a perselyben lévő dzsúzt ne engedje ki onnan! A BRIGECIOL tutira nem károsítja a gumikat és a műanyagokat (legalábbis ezt írja a gyártó). A láncfújás nem utolsó sorban az O és az X gyűrűk karbantartását is szolgálja, hogy azok ne öregedjenek el. Másodsorban a lánc hűtését hivatott szolgálni, mivel a perselyben lévő kenőanyag (gríz-szerű állag) ha nagyon felmelegszik (fémesen csillogó görgöknél ez gyorsan megy) akkor megfolyósodik és sokkal könnyebben elszivárog a gyűrűk mentén. Ezután a láncnak már hasonló csörgös hangja van, mint amikor benyával kimossák és korcog a por a láncszemek közt.

Én CASTROL-t használok (gumitakony), itt az oldalon is ezt reklámozza sasfater nyereményként. Már kipróbáltam néhányat, szerintem ez tart legtovább.

Az én láncom 11.000km-t ment el (Hayabusa) és nem kellett utánfeszíteni! Hogy mennyire keménykedtem a motorral... hát ez viszonylagos, de 6.000 alatt megette a gyári hátsót. 600km-enként fújtam, mert ugyan 4-500-at javasolnak, de akkor még bőven volt mindig a láncon.
1. Egyesek szerint a Brigéciol túl durva oldóképességgel rendelkezik, így egy O/X vagy egyéb gyűrűs lánc belsejébe kerül, akkor annak megrövidíti az élettartamát. Petróleumot, ill. "Niral"-t ajánlottak helyette.
2. Van, aki arra esküszik, hogy nem pucolja a láncot, hanem csak keni és a sebesség hatására úgyis lejön a mocsok róla (tapasztalata szerint hosszabb életű a lánc, mint amikor pucolta). Ha ez is igaz, akkor az összes, a kenőanyag oldása útján tisztító anyag káros.
3. Nem akarok vitázni, hiszen biztos, hogy a finom por jó csiszolóanyag, de ha mindezt szétválasztja a kenőfilm, akkor a súrlódás-kopás nagyon lecsökken(het).
4. A száraz jellegű kenőspray (vagy nem spray) márkája, megnevezése engem is érdekelne.
Ajánljatok vmi jó spray-t (márkára vaok kíváncsi)

Ha lehet teflonost (állíólag az a jó )
A láncot meg a legjobb BRIGECIOL-al tisztítani. Benzinkúton kapható olcsóé. A benzines tisztítás ERŐSEN NEM AJÁNLOTT!
megprobalok kimenni, de nem tuti
Simán fújhatod más-más márkával, azért nem kell előtte letisztítani a láncot. Viszont én egy szezon alatt 2-szer 3-szor is megszoktam tisztítani a láncot és a lánckereket. Azért, mert a lánc-spraybe ragadt por egy tökéletes csiszoló anyagot képez, még ha szemmel nem is látod. Érdemes többször tisztítani egy szezon alatt, nem is a lánc miatt mert az úgyis kinyúlik egy idő után, hanem azért mert így a lánckerék lesz sokkal hosszabb életű.
Sas, basszus lényegre törően nyomod, de tökély ékes szavad.
Kint leszel 2-án a hringen?
Halihó!

Nekem az a véleményem, hogy fölösleges mindíg tisztogatni a láncot fújás előtt. Max. évente 1x ősszel amikor leállsz. Semmi baja nem lesz ha nem tisztogatod, persze csak akkor ha nem földúton motorozol állandóan, és rárakódik a sok kosz.
És (szerintem) az sem probléma hogy más fajtával fújod, lényeg hogy fújva legyen valamivel, mert különben hamar kopik.
Ez az előző kérdés engem is érdekel!

pl ha mondjuk más márkájú spray-vel fújom mint ami előtte volt rajta (legyen mondjuk mindkettő teflonos) az probléma-e vagy tök mindegy? A lényeg csak, hogy fújva legyen?
Sziasztok

Azt szeretném töletek kérdezni (én is kezdő motoros vagyok) mielött befujjátok a láncot használtok valami lánc tisztítot?
Egyik ismerösöm azt tanácsolta, hogy Berner tárcsa tisztitósprével pucoljam meg a láncot és utánna fujjam meg lánc sprével. Szerintetek ez jó megoldás?

elöre is köszi a segítséget YAM
láncsrpay használta kötelző 3-400 kilóméterenként, ha nem akarod, hogy idő előtt tönkremenjen a 20-30 ezer forintos láncod
egyébként abból látszik, hogy fújni kell, hogy ki vannak fényesedve a láncszemek közti görgők (mondjuk akkor már nincs rajta cucc, ugyhogy inkább előbb fujkáljátok)
ja, érdemes vmi papírt a vagy vmit odatenni mikor fújod, mert a turha rámegy a gumira, meg az idomra, és azt elég szopás leszedni
a tuti módszer lánfújásra 2 embert igényel: az egyik embör az oldasztenderen álló motort maga felé húzza, úgy, hogy a hátsó kerék a levegőbe emelkedjen, a másik meg fújja a láncot, és tekeri a kereket, így nem kell tologatni a mocit - motoremelő bakkal természetesen mindez pofon egyszerű
egyébként van fasza száraz láncspray is, az nem bassza össze a mocit
Akkor kell fújni a láncra amikor a görgők már szárazak / fehér /.
Én Castrol-t használok nekem bevált, ha teflonos az jó márkától függetlenül.
Egyébként a lényeg, hogy ne verje le magáról a lánc.
A célja pedig a minél könnyeb gördülés és kopás elleni védelem.


Fuuu ha jön valami hozzáértő akkor én is kérdeznék.

Mért kelll fujni a láncot mi annak a célja és menyni idöközönként kell?
Hi All,

Olyan kérdésem van kezdő motorosként, hogy milyen lánc spray-t használjak a mocimon??

A srác akitől vettem a Shell-nek vmi teflonos fajtáját használta, ez jó nem?

Az igazság, hogy 2 napja mentem vele először (Yamaha FZS600) beletettem 150 km-et, de most má kéne vmit vennem, mert lassan fújni kéne.

Szal tanácsok?