hello
van egy derby gpr 50-es motorom és az lenne a problémám hogy le akarnám cserélni a váltóolajat de sajnos nem tudom hogy milyen fajta kell bele lécci segitsetek mert itt a jóidő és a motor itt áll !!!!
előre is köszönöm!
jó motorozást mindenkinek!!
Ja, a lánc úgy 30ekm táján lett cserélve a GPZ-n. Nem volt muszáj.
Fontosabb a jóminőségű (acél) lánckerék és ennek időben történő cseréje: tovább "él" a lánc.
Nagyon frappans dolog még a kerozin, mert pengén leviszi a koszt, és abszolut nem karositja a gyuruket. Igaz kell ismeros, aki tud szerezni, de szerintem ez a legjobb cucc.
Én is brigéciollal szoktam tisztítani. És most tartok ott (24000km) hogy le kéne cserélnem a láncot, mert már el kezdett csörögni meg egyébb fiszi-faszom.
Az a nagy igazság, hogy próbáltam én is a finomított petróleumot, de nagyon nehezen hozta le a getvát.
Amúgy kipróbáltam néhány fajta láncsprayt, de nekem a Motorex jött be a legjobban. Na
nem mintha a többi szar lett volna.
Egyet értek csülökkel, bár ha esőben motorozol / valahol általában elkap /
Akkor tuti, hogy 100-km után nincs rajta semmi ez tapasztalat
Nekem is a CASTROL vált be leginkább.
Hát az már nagy baj, ha az O vagy X gyűrű mellett bemegy a cucc a perselybe. A gyűrűknek ugyanis az a feladata, hogy a perselyben lévő dzsúzt ne engedje ki onnan! A BRIGECIOL tutira nem károsítja a gumikat és a műanyagokat (legalábbis ezt írja a gyártó). A láncfújás nem utolsó sorban az O és az X gyűrűk karbantartását is szolgálja, hogy azok ne öregedjenek el. Másodsorban a lánc hűtését hivatott szolgálni, mivel a perselyben lévő kenőanyag (gríz-szerű állag) ha nagyon felmelegszik (fémesen csillogó görgöknél ez gyorsan megy) akkor megfolyósodik és sokkal könnyebben elszivárog a gyűrűk mentén. Ezután a láncnak már hasonló csörgös hangja van, mint amikor benyával kimossák és korcog a por a láncszemek közt.
Én CASTROL-t használok (gumitakony), itt az oldalon is ezt reklámozza sasfater nyereményként. Már kipróbáltam néhányat, szerintem ez tart legtovább.
Az én láncom 11.000km-t ment el (Hayabusa) és nem kellett utánfeszíteni! Hogy mennyire keménykedtem a motorral... hát ez viszonylagos, de 6.000 alatt megette a gyári hátsót. 600km-enként fújtam, mert ugyan 4-500-at javasolnak, de akkor még bőven volt mindig a láncon.
1. Egyesek szerint a Brigéciol túl durva oldóképességgel rendelkezik, így egy O/X vagy egyéb gyűrűs lánc belsejébe kerül, akkor annak megrövidíti az élettartamát. Petróleumot, ill. "Niral"-t ajánlottak helyette.
2. Van, aki arra esküszik, hogy nem pucolja a láncot, hanem csak keni és a sebesség hatására úgyis lejön a mocsok róla (tapasztalata szerint hosszabb életű a lánc, mint amikor pucolta). Ha ez is igaz, akkor az összes, a kenőanyag oldása útján tisztító anyag káros.
3. Nem akarok vitázni, hiszen biztos, hogy a finom por jó csiszolóanyag, de ha mindezt szétválasztja a kenőfilm, akkor a súrlódás-kopás nagyon lecsökken(het).
4. A száraz jellegű kenőspray (vagy nem spray) márkája, megnevezése engem is érdekelne.
Simán fújhatod más-más márkával, azért nem kell előtte letisztítani a láncot. Viszont én egy szezon alatt 2-szer 3-szor is megszoktam tisztítani a láncot és a lánckereket. Azért, mert a lánc-spraybe ragadt por egy tökéletes csiszoló anyagot képez, még ha szemmel nem is látod. Érdemes többször tisztítani egy szezon alatt, nem is a lánc miatt mert az úgyis kinyúlik egy idő után, hanem azért mert így a lánckerék lesz sokkal hosszabb életű.
Nekem az a véleményem, hogy fölösleges mindíg tisztogatni a láncot fújás előtt. Max. évente 1x ősszel amikor leállsz. Semmi baja nem lesz ha nem tisztogatod, persze csak akkor ha nem földúton motorozol állandóan, és rárakódik a sok kosz.
És (szerintem) az sem probléma hogy más fajtával fújod, lényeg hogy fújva legyen valamivel, mert különben hamar kopik.
pl ha mondjuk más márkájú spray-vel fújom mint ami előtte volt rajta (legyen mondjuk mindkettő teflonos) az probléma-e vagy tök mindegy? A lényeg csak, hogy fújva legyen?
Azt szeretném töletek kérdezni (én is kezdő motoros vagyok) mielött befujjátok a láncot használtok valami lánc tisztítot?
Egyik ismerösöm azt tanácsolta, hogy Berner tárcsa tisztitósprével pucoljam meg a láncot és utánna fujjam meg lánc sprével. Szerintetek ez jó megoldás?
láncsrpay használta kötelző 3-400 kilóméterenként, ha nem akarod, hogy idő előtt tönkremenjen a 20-30 ezer forintos láncod
egyébként abból látszik, hogy fújni kell, hogy ki vannak fényesedve a láncszemek közti görgők (mondjuk akkor már nincs rajta cucc, ugyhogy inkább előbb fujkáljátok)
ja, érdemes vmi papírt a vagy vmit odatenni mikor fújod, mert a turha rámegy a gumira, meg az idomra, és azt elég szopás leszedni
a tuti módszer lánfújásra 2 embert igényel: az egyik embör az oldasztenderen álló motort maga felé húzza, úgy, hogy a hátsó kerék a levegőbe emelkedjen, a másik meg fújja a láncot, és tekeri a kereket, így nem kell tologatni a mocit - motoremelő bakkal természetesen mindez pofon egyszerű
egyébként van fasza száraz láncspray is, az nem bassza össze a mocit
Akkor kell fújni a láncra amikor a görgők már szárazak / fehér /.
Én Castrol-t használok nekem bevált, ha teflonos az jó márkától függetlenül.
Egyébként a lényeg, hogy ne verje le magáról a lánc.
A célja pedig a minél könnyeb gördülés és kopás elleni védelem.
van egy derby gpr 50-es motorom és az lenne a problémám hogy le akarnám cserélni a váltóolajat de sajnos nem tudom hogy milyen fajta kell bele lécci segitsetek mert itt a jóidő és a motor itt áll !!!!
előre is köszönöm!
jó motorozást mindenkinek!!