Oké, igen, de attól nem koszosabb lesz a motor, hanem épp tisztább. Pl. nem esek neki minden mosás után brigéciollal letakarítani a lengővilláról meg lábtartóról, vázról, rendszámról a ráragadt láncspray-maradványokat.... Olajozóval viszont simán csak le kéne törölni és kész.
Azért jó ha előkerül a téma, mert mindig vannak új tagok, akik erről a dologról nem hallottak még. Aki régi tag és unja a témát, olvasson szelektíven. Én is innen vettem ezt a brilliáns ötletet és a fokozatjelzőm utáni legjobb motoros extrának tartom sok év trutymózása után.
csak azt nem tudom miért agitál még a nép a láncolajozó mellett.
hagyni kell a sok "felhasználót" hagy fújogassa a ragacsos de legalább drága taknyát a láncra
aki meg úgy gondolja hogy ez jó dolog az örüljön neki, több pénze marad amit azért illik kurvákra költeni
Ha elolvasod a 7841es hozzászólást ott direkt leirtam hogy a képen látható motor NEM az enyém! Nem tudom kié tegnap mentettem le a képet és nemértem miért rossz választás hisz poénbol tettem ki
Amúgy én már régota nem gyözködök senkit, mint korábban is irtam, csak igyekszem védeni a mundér becsületét. Mert jelen esetben is hangot adtok, hogy koszos a motor. Viszint ha ezt komolyabban (müszakilag ) nagyító alá vesszük, akkor azt látjuk, hogy ugyan a fényezett felületen lévö szennyezödésröl, aminek csillogáson kivül "nincs funkciója" messzemenö jellembeli következtetéseket vontok le a gazdára és jármüre is, ugyanakkor ha közelebbröl megvizsgálunk egy valóban funcionális alktrészt, jelen esetben a lánchajtást, akkor bátran kijelenthetem, hogy az olajjal ápolt lánc mindig tisztább mint a spray-vel kezelt, és nem csak a külsö felületén, hanem a küldö görgön belül, vagy aO-gyürükkel zárt csap-hüvely felületeknél is. Ezért van hogy megtöszörözödik az élettartam.
Amit tévesen ti elvárnátok ettöl rendszertöl, hogy tisztább a környezet, azért nem lehetséges , mert ezek a láncok is ugyan olyan környezeti terhelésnek vannak kitéve, mint a spray-vel ápolt, csak még a olaj , ha kosz ragad bele, leválik a felületröl, és következö impulzus -ciklusban friss kerül felhordásra, addig spray "képes" összegyüjteni, és a felületbe beágyazni a láncon, és aztán mikor már elég kárt okozott, akkor leválni a felületröl, és ugyanazon felületeken landolni, mint az olaj.
Ha megpróbálod az én szemszögemböl nézni ezt témát, azt láthatod, hogy igényesen ápoljátok a jármüvetek szinte minden felületét, csak pot az eröátvitel egyik legkomolyabb környezti hatásnak kitett részével nem vagytok elég alaposak, még akkor sem, ha minden túra elött, vagy után elmondások szerint ápoljátok.
Nekem ez az ellentmondás az egészben...(Mert ápoltam így is meg úgy is...de nem csodálkozom, mert a 282. oldal környékén olyan hiányosságok derültek ki aminek fényében nem csodálkozok az spraybe vetett illúziokon. )
Ezzel az irassal is azt erositetted meg hogy kifejezetten a turazoknak jobb egy olajozo kit
Elobb talan nem emlitettem meg de csak temiattad probaltam kicsit kifejteni miert nem kell egy napi menot gyozkodni a kitrol es miert nem fog menni. De azt hiszem az nem az en szintem hogy masoktol idezgetek es a szavakban keresek "hibat".
Az hogy te hogyan es miert teszed a motorokkal amit az csak rad tartozik es ha megosztod a nyilvanossaggal az becsulendo dolog. Nem is errol van szo hanem a folyamatos gyozkodesrol es a hozza tartozo indokolasrol hogy miert hasznos a szerkezet. Ez mind szep es jo csak nem szabad meglepodni ha egy ido utan a kozonseg egy reszenek faraszto lesz a gyozkodes, foleg ha azok egyreszt napi menok, masreszt nem kivancsiak ra.
S akkor meg egyszer a gondolat a felrakott kepekrol. Mint kiderult nem valos kep, muszakilag egy romhalmaz s raadasul mindketto kepen a kosz es retek a feltuno a fenyes lancon kivul. S ez meg az olyan semleges szemleloknek is feltuno mint en.
De elnezest kerek hogy hangot adtam a velemenyemnek vitazni nem szeretek a beszelgetest jobban preferalom.
"Ha ettől piperkőc vagyok..legyen bár én inkább igényesnek nevezném ebben az esetben magamat."
Gondolm azért érzed, hogy ez egy elég komoly vizválasztó dolog, és igazán relatív, hogy mi a tiszta, és hogy mikor csináljuk a mintavételt.
Ha valaki elkövette azt a mérényletet, hogy a napi gurulás után készitette a képet a takaritás elött akkor az már elitélendö?
Szerintem ez egy partalan vita.
Az én meggyözödésem a következö. Veszek egy motort. Azt lehetöség szerint rommá szedem. Blokkhoz nem nyúlok, csak akkor ha a diagnosztika rossz eredményt mutat. (bövebben azt vallom, hy száthúzod, gyürük nem oda kerülnek vissza ahol voltak, nem fog minden az erdetileg összekopott résszel ugyan úgy találkozni...de nem ez a lényeg) Lekerülnek a fényezett elemek, galvanizált elemek, csapágyazások, csavarok, elektronika, hidraulika. Minden eltakarít, fényesre tisztít, ahol lehet a fenyezés polirozva. Minden zsirral megken, olajjal, hidraulika folyadékkal feltölt , csavarmenet megken, visszatesz, meghúz, attöröl. Ìgy indul az élete nálam: pl.
Ezek után mikor tiszta a lap viszont csak akkor lesz babusgatva, ha az ÈN értékszemléletem szerint eljött az ideje. Ugyanis a felhordot lakknak, galvánnak van egy adott vastagsága, aki azt állandóan törölgeti polirozza, bizony elkopik. Nyílván aki 5 -10 év múlva új gépet vesz az tesz rá, de én olyan gépeket táraztam be amit minimum még 30 évig szeretnék a gyári fényezéssel használni, ezért egy kis esöcsepp folt, vagy por megfér a felületen, föleg amikor annyi idöm van egy hónapban egyszer, hogyha vasárnapp korán kelek, akkor miélött a csálád felébredne én kerülhetek egyet...vagyha tudom, hogy bécstöl a német határig esni fog, akkor törölgetés helyett megfújkálom a sürlódó felületeket.
Azt is figyelembe kell venni, hogy barmennyire hobby, és pénz nem számít, azért akor is vannak olyanok, akiknek mégha ritkán is, de nagy nehézség a konyhapénzböl egy láncszett árát lecsípni. Föleg akkor, ha egy 5 éves haya vagy egy 95-ös 1200 banditnak is ugyanannyiba kerül a kb a léncszettje. Ès ilyenkor bizony elég meggyözö, hogy az eredeti futásteljesítmény 2-3 szorosa is kihozható a láncszettböl, és a meg nem vett tisztitó, és láncspray is komoly megtakaritás valakinek. Ennek elfogadása általában csak annyin múlik, hogy nem csak a saját anyagi helyzetünkböl próbálunk véleményt alkotni.
Párszor hoztam példának. Pár éve a francia alpokban a 2700-as hágón júliusban hóviharba keveredtünk, vastagon sózták az utat..kimerülten értünk haza sötétedéssel elázva, fázva...másnap esetk neki a barátok a motortakaritásnak...mindegyik vastagon rohadt, nem hittünk a szemünknek...a túra után mindegyik motoron pár ezerrel késöbb láncot kellett cserélni...én voltam az egyetlen aki azóta is nyúzza...
Èn igyekszem az arany közép fele, de azt is tudom, hogy ez mindenkinek máshol van.
Amúgy ezen az oldalon talán 282-283-284...oldalakon müszakilag igyekeztem alátámasztani a jotékony hatását...
Mostanában nem jártam itt, de nem is maradtam le semmiről...
Csodálom a türelmedet, tudom én se voltam könnyű eset de aztán öngólt rúgtam azzal hogy megépítettem és el kellett ismernem azt amiben annyira kételkedtem.
Szerintem hamarabb megépíthető egy "fapados" verzió mint nagyobb terjedelemben arról írogatni itt, hogy miért nem müködhet, vagy miért rosszabb mint a spray.
Nos először is köszönöm a leírást kaptam némi új információt miért lehet előnyös az olajozó kit bizonyos felhasználóknak. Előnyös lehet olyannak aki sokat túrázik és olyannak akinek nehezen hozzáférhető a spray használata, illetve takarítása macerás.
Én továbbra sem tartozom ezek közé hiszen a napi maximum pár 100 km heti 1-2 alkalommal menők közé tartozom ami éves szinten 5-10 e km-t jelenthet. jelenleg a motoromban 50 e km van és gyári lánc! ami már csereérett.
Nyilván a sok általad "piperkőc"nek nevezett én inkább "napi menő"nek hívnám nem igényli az olajozó kittet. Miért?
Mert magamból kiindulva minden menet után ha nincs időm a következő indulás előtt teljes pucolást végzek a motoromon. Ezért voltak számomra sokkolók a képek mert szégyellném magamat ha a motorom így nézne ki (meg sem említve a műszaki állapotát a képen látott motornak). Ha ettől piperkőc vagyok..legyen bár én inkább igényesnek nevezném ebben az esetben magamat.
Mégis hogy bennem miért keltett ellenérzést az olajozó?.. Mert a hónapok alatt szinte agymosásnak éreztem azt a hatást amivel a kollégák próbálták kifejezni a előnyös oldalát a kittnek. Természetesen nem is dolgom ezt minősíteni inkább csak hogy beszélgetünk így egymással négyszemközt gondoltam megosztom veled miért látom én személy szerint baklövésnek ezt a képet, de ezt is csak azért mert kérdezted.
S végső konklúzióként ezekből a képekből személy szerint én azt következtetést vontam le hogy vannak olyanok(nyilván elhanyagolható arányban) akik az olajozó kit segítségével lehetővé teszik a motortakarítás periódusának a végső fázisokig való elnyújtását.
Egyébként jó ötletnek tartom és ha egyszer túrázgatásra adom a fejemet valószínűleg én is használni fogom az ötletet, de addig maradok a "napi" fújkálásnál.
Hát nem mondom hogy nem pöttyöz a láncolajzóval, de hogy semmivel nem koszosabb a motor vele mint láncsprével, az biztos!
Takarítani viszont ezerszer könnyebb, és gyorsabb!
Nem hinném, hogy a láncolajozónak bármi köze lenne a motor tisztaságához.
Én nem fogom se többet, se kevesebbet takarítani olajozóval, ha jövőre összeépítem. Most általában tiszta a motor, de esős, koszos időben az is koszos, azért nem szoktam lemosni, hogy 2 nap múlva megint ugyanolyan koszos legyen. Amit meg akarok elsősorban spórolni, az a ragacsos, koszgyűjtő láncspray takarítása egyfelől a láncról, másfelől minden máshonnan, ahova bejut. Na, és még élettartamot is nyerek, ha mindent jól csinálok.
egy zacsiban egy komplett fürdőszoba
polírozzuk ki a kipufogó belsejét?
amióta van ez a citromos sör egyre lejjebb süllyedünk
Főleg mikor a láncról kell alkalmanként lemosni...
hagyni kell a sok "felhasználót" hagy fújogassa a ragacsos de legalább drága taknyát a láncra
aki meg úgy gondolja hogy ez jó dolog az örüljön neki, több pénze marad amit azért illik kurvákra költeni
Amit tévesen ti elvárnátok ettöl rendszertöl, hogy tisztább a környezet, azért nem lehetséges , mert ezek a láncok is ugyan olyan környezeti terhelésnek vannak kitéve, mint a spray-vel ápolt, csak még a olaj , ha kosz ragad bele, leválik a felületröl, és következö impulzus -ciklusban friss kerül felhordásra, addig spray "képes" összegyüjteni, és a felületbe beágyazni a láncon, és aztán mikor már elég kárt okozott, akkor leválni a felületröl, és ugyanazon felületeken landolni, mint az olaj.
Ha megpróbálod az én szemszögemböl nézni ezt témát, azt láthatod, hogy igényesen ápoljátok a jármüvetek szinte minden felületét, csak pot az eröátvitel egyik legkomolyabb környezti hatásnak kitett részével nem vagytok elég alaposak, még akkor sem, ha minden túra elött, vagy után elmondások szerint ápoljátok.
Nekem ez az ellentmondás az egészben...(Mert ápoltam így is meg úgy is...de nem csodálkozom, mert a 282. oldal környékén olyan hiányosságok derültek ki aminek fényében nem csodálkozok az spraybe vetett illúziokon. )
Elobb talan nem emlitettem meg de csak temiattad probaltam kicsit kifejteni miert nem kell egy napi menot gyozkodni a kitrol es miert nem fog menni. De azt hiszem az nem az en szintem hogy masoktol idezgetek es a szavakban keresek "hibat".
Az hogy te hogyan es miert teszed a motorokkal amit az csak rad tartozik es ha megosztod a nyilvanossaggal az becsulendo dolog. Nem is errol van szo hanem a folyamatos gyozkodesrol es a hozza tartozo indokolasrol hogy miert hasznos a szerkezet. Ez mind szep es jo csak nem szabad meglepodni ha egy ido utan a kozonseg egy reszenek faraszto lesz a gyozkodes, foleg ha azok egyreszt napi menok, masreszt nem kivancsiak ra.
S akkor meg egyszer a gondolat a felrakott kepekrol. Mint kiderult nem valos kep, muszakilag egy romhalmaz s raadasul mindketto kepen a kosz es retek a feltuno a fenyes lancon kivul. S ez meg az olyan semleges szemleloknek is feltuno mint en.
De elnezest kerek hogy hangot adtam a velemenyemnek vitazni nem szeretek a beszelgetest jobban preferalom.
Gondolm azért érzed, hogy ez egy elég komoly vizválasztó dolog, és igazán relatív, hogy mi a tiszta, és hogy mikor csináljuk a mintavételt.
Ha valaki elkövette azt a mérényletet, hogy a napi gurulás után készitette a képet a takaritás elött akkor az már elitélendö?
Szerintem ez egy partalan vita.
Az én meggyözödésem a következö. Veszek egy motort. Azt lehetöség szerint rommá szedem. Blokkhoz nem nyúlok, csak akkor ha a diagnosztika rossz eredményt mutat. (bövebben azt vallom, hy száthúzod, gyürük nem oda kerülnek vissza ahol voltak, nem fog minden az erdetileg összekopott résszel ugyan úgy találkozni...de nem ez a lényeg) Lekerülnek a fényezett elemek, galvanizált elemek, csapágyazások, csavarok, elektronika, hidraulika. Minden eltakarít, fényesre tisztít, ahol lehet a fenyezés polirozva. Minden zsirral megken, olajjal, hidraulika folyadékkal feltölt , csavarmenet megken, visszatesz, meghúz, attöröl. Ìgy indul az élete nálam:
pl.
Ezek után mikor tiszta a lap viszont csak akkor lesz babusgatva, ha az ÈN értékszemléletem szerint eljött az ideje. Ugyanis a felhordot lakknak, galvánnak van egy adott vastagsága, aki azt állandóan törölgeti polirozza, bizony elkopik. Nyílván aki 5 -10 év múlva új gépet vesz az tesz rá, de én olyan gépeket táraztam be amit minimum még 30 évig szeretnék a gyári fényezéssel használni, ezért egy kis esöcsepp folt, vagy por megfér a felületen, föleg amikor annyi idöm van egy hónapban egyszer, hogyha vasárnapp korán kelek, akkor miélött a csálád felébredne én kerülhetek egyet...vagyha tudom, hogy bécstöl a német határig esni fog, akkor törölgetés helyett megfújkálom a sürlódó felületeket.
Azt is figyelembe kell venni, hogy barmennyire hobby, és pénz nem számít, azért akor is vannak olyanok, akiknek mégha ritkán is, de nagy nehézség a konyhapénzböl egy láncszett árát lecsípni. Föleg akkor, ha egy 5 éves haya vagy egy 95-ös 1200 banditnak is ugyanannyiba kerül a kb a léncszettje. Ès ilyenkor bizony elég meggyözö, hogy az eredeti futásteljesítmény 2-3 szorosa is kihozható a láncszettböl, és a meg nem vett tisztitó, és láncspray is komoly megtakaritás valakinek. Ennek elfogadása általában csak annyin múlik, hogy nem csak a saját anyagi helyzetünkböl próbálunk véleményt alkotni.
Párszor hoztam példának. Pár éve a francia alpokban a 2700-as hágón júliusban hóviharba keveredtünk, vastagon sózták az utat..kimerülten értünk haza sötétedéssel elázva, fázva...másnap esetk neki a barátok a motortakaritásnak...mindegyik vastagon rohadt, nem hittünk a szemünknek...a túra után mindegyik motoron pár ezerrel késöbb láncot kellett cserélni...én voltam az egyetlen aki azóta is nyúzza...
Èn igyekszem az arany közép fele, de azt is tudom, hogy ez mindenkinek máshol van.
Amúgy ezen az oldalon talán 282-283-284...oldalakon müszakilag igyekeztem alátámasztani a jotékony hatását...
Csodálom a türelmedet, tudom én se voltam könnyű eset de aztán öngólt rúgtam azzal hogy megépítettem és el kellett ismernem azt amiben annyira kételkedtem.
Szerintem hamarabb megépíthető egy "fapados" verzió mint nagyobb terjedelemben arról írogatni itt, hogy miért nem müködhet, vagy miért rosszabb mint a spray.
Én továbbra sem tartozom ezek közé hiszen a napi maximum pár 100 km heti 1-2 alkalommal menők közé tartozom ami éves szinten 5-10 e km-t jelenthet. jelenleg a motoromban 50 e km van és gyári lánc! ami már csereérett.
Nyilván a sok általad "piperkőc"nek nevezett én inkább "napi menő"nek hívnám nem igényli az olajozó kittet. Miért?
Mert magamból kiindulva minden menet után ha nincs időm a következő indulás előtt teljes pucolást végzek a motoromon. Ezért voltak számomra sokkolók a képek mert szégyellném magamat ha a motorom így nézne ki (meg sem említve a műszaki állapotát a képen látott motornak). Ha ettől piperkőc vagyok..legyen bár én inkább igényesnek nevezném ebben az esetben magamat.
Mégis hogy bennem miért keltett ellenérzést az olajozó?.. Mert a hónapok alatt szinte agymosásnak éreztem azt a hatást amivel a kollégák próbálták kifejezni a előnyös oldalát a kittnek. Természetesen nem is dolgom ezt minősíteni inkább csak hogy beszélgetünk így egymással négyszemközt gondoltam megosztom veled miért látom én személy szerint baklövésnek ezt a képet, de ezt is csak azért mert kérdezted.
S végső konklúzióként ezekből a képekből személy szerint én azt következtetést vontam le hogy vannak olyanok(nyilván elhanyagolható arányban) akik az olajozó kit segítségével lehetővé teszik a motortakarítás periódusának a végső fázisokig való elnyújtását.
Egyébként jó ötletnek tartom és ha egyszer túrázgatásra adom a fejemet valószínűleg én is használni fogom az ötletet, de addig maradok a "napi" fújkálásnál.
Takarítani viszont ezerszer könnyebb, és gyorsabb!
Én nem fogom se többet, se kevesebbet takarítani olajozóval, ha jövőre összeépítem. Most általában tiszta a motor, de esős, koszos időben az is koszos, azért nem szoktam lemosni, hogy 2 nap múlva megint ugyanolyan koszos legyen. Amit meg akarok elsősorban spórolni, az a ragacsos, koszgyűjtő láncspray takarítása egyfelől a láncról, másfelől minden máshonnan, ahova bejut. Na, és még élettartamot is nyerek, ha mindent jól csinálok.