Sziasztok! Pár alapvető kérdésem lenne, remélem valaki tud segíteni, vagy gyári leírást adni esetleg, mert ahány ember, annyi félét hallok!
Egy Honda CB 400 SuperFourt vásároltam nemrégen, 400as, nagyon pörgős kis motor, ezért gondolom nagyon fontos a jó olaj is bele.
1. Milyen olaj való ebbe a motorba, hajól sejtem 10w40, és milyen márka? Volt aki a 4t szintetikus repsolt ajánlotta, hogy mást nehogy vegyek, volt aki azt mondta, hogy csak a motul a jó, ezért már elbizonytalanodtam.
2. Olajszűrőből szintén nincs tapasztalatom, hogy milyen márkát érdemes vásárolni? (Esetleg ha tudja valaki melyik motorral egyezik ennek a motornak a szűrője, az nagy segítség lenne, mivel belpiacos és nem szerepel a katalógusokban sok helyen)
3. Egy hónapot kint állt a motor a szabadba, és a lánc felülete megrozsdásodott. Ezzel mit szoktatok csinálni, és milyen láncspray ami bevált?
Az a baj szerintem a vékony tűk rövidebbek sajna új tartót kellett csinálni mert túl messze lett volna a tű a lánctól. 4cm-es a sima tű ez a vékony meg csak 1.5cm hosszú.
A 0,9 sárga volt, de az egyértelműen túladagolt. A 0,6 zöld, ez csak picit sok, a tiéd lesz a pont jó. Holnap tudok menni beszerezni vékonyakat eü összeköttetésből, majd cserélek. Öt perc egy csere. És szerintem többet nem is nyúlok hozzá.
Tudna nekem valaki ajánlani olyan tisztító szert amivel a karburátort és a féknyerget megtudom kicsit takarítani?
És féktárcsákat is megszeretném tisztítani arra mit javasoltok?
Lehetőleg ne legyen arany áron.
Majd meglátod, mennyire jó lesz. Utáltam, gyűlöltem láncot pucolni. A költsége a tisztító, ápoló szereknek sem elhanyagolandó egy lánc teljes élete (20-40e km) során. Ez a feltöltést kivéve semmiféle gondozást nem igényel, nincs ganyézás, a lánc elmegy százat (!), egy liter olaj 20-30e km.-re elég. Kell ennél több indok?
Oda csöppentek ahova te mondtad. 15-20cm a felsőrészen a kis fogaskerék mögött. Sajna a 0.45ös tű az csak 1.5cm hosszú vagyis új konzolt kell csináljak a tűnek mert úgy túl magasan lenne de az lehet ma kész lesz.
Arra figyelj, hogy a tű vége 3-4 cm magasan legyen a lánc felett, mert motorfékes üzemben hullámzik a lánc, ha eléri, bedarálja. A csepp magasabbról is eltalálja
Ha azt beteszed, szerintem szabályozás nélkül pont elég lesz, ha a tartály a farokban van és az olajad olyasmi viszkozitású mint az enyém. Mert ugye a cseppszám a tű átmérőjétől, az olaj viszkozitásától és a hidrosztatikai nyomástól függ fapados sima gravitációs olajozó esetén. Egyébként az sosem baj, ha beüzemeléskor a túladagolt állapottól kezd visszafelé haladni az ember. Hova csepegtetsz pontosan?
Nekem most 0,6 van, még ez is sok picit, holnap szerzek tűt gyerek osztályról. Az már teljesen jó lesz. Ha a görgő közepére cseppent, szétporlasztja kicsit és széthordja. Majd meglátod, jól működik. Picit olajos lesz a sztendered, de az nem számottevő. Egy rongy, egy perc és csili vili minden. Nekem már 10e km-t futott és a láncot még nem kellett feszíteni. Enyémben nincs semmi szabályozó, kizárólag a tű átmérővel variáltam. Egy perc/csepp bőven jó. De majd kitapasztalod. Ha segített az írásom, örülök. Én is innen merítettem mindent! ;)
Azt amit te leírtál kb ugyanazokból az anyagokból , asszony jó helyen dolgozik csak a tűvel van gondom mert 0.8mm-es van csak ez a legkisebb náluk. Viszont szereztem egy modellmotor benzincsapját azzal nagyon jól tudom szabályozni a cseppidőt.
Sziasztok! Átfutottam az automata lánckenéssel kapcsolatos jónéhány utolsó oldalt. Először is leszögezném –saját megfigyeléseim alapján-, hogy kedvező tapasztalataim vannak az olajozó rendszerrel, bár ezek még csak 8000 km óta gyűlnek. Másodszor pedig elmondanám, hogy egy kicsit más az én ( saját tervezésű és kivitelezésű) rendszerem, mint az itt olvasott házilagosak; ez a valódi v 1.0- ás, a Tieitek ehhez képest összetettebbek! :-O ;-)
A tervezés szempontjai: olcsón megépíthető legyen; egyszerű szerkezetű legyen; automatikusan működjön, ne adagoljon álló helyzetben
A motorom: Suzuki SV 650S
Gravitációs rendszerű, állítható csőelszorítással csillapított adagolású, csőelszorításos szeleppel működik és a kuplungolással együtt ken. Azaz, amikor kiemeljük a kuplungkart, az ellazítja a szorítórudat húzó összekötőt, a szilikoncső kinyílik, olajka megindul, és az első lánckerék egyik oldalára kenődik. Ez minden váltáskor lezajlik, a kis lánckerék a centripetális erő segítségével beledobja a láncba az olajat, ami ott meg szépen szétoszlik, meglepően egyenletesen. A legtöbb olajos dzsuva itt, a legnagyobb perdülettel forgó kislánckeréknél verődik le, gumi, feli, motoros, utas nem igazán kap belőle.
Külön előny, hogy pl. poros földúton a kuplunghasználttal több olajat is kap a lánc, de esőben is megnövelhetem az olaj mennyiségét manuálisan. Egyébként úgy van beállítva minden, hogy átlagos használatnál a lánc olajnedves, de nem csöpög róla semmi. A tartály a tank alatt kapott helyet, egy külön fölvezetett csővel kényelmesen tölthető, üzemmeleg blokknál télen- nyáron kb. ugyanúgy folyik. Jó, mi? :-D
Egy Honda CB 400 SuperFourt vásároltam nemrégen, 400as, nagyon pörgős kis motor, ezért gondolom nagyon fontos a jó olaj is bele.
1. Milyen olaj való ebbe a motorba, hajól sejtem 10w40, és milyen márka? Volt aki a 4t szintetikus repsolt ajánlotta, hogy mást nehogy vegyek, volt aki azt mondta, hogy csak a motul a jó, ezért már elbizonytalanodtam.
2. Olajszűrőből szintén nincs tapasztalatom, hogy milyen márkát érdemes vásárolni? (Esetleg ha tudja valaki melyik motorral egyezik ennek a motornak a szűrője, az nagy segítség lenne, mivel belpiacos és nem szerepel a katalógusokban sok helyen)
3. Egy hónapot kint állt a motor a szabadba, és a lánc felülete megrozsdásodott. Ezzel mit szoktatok csinálni, és milyen láncspray ami bevált?