Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bámivel koszos lesz a motor ha nem nyalod át a szaladjunk el a helyi elkerülőre 3 egykerékre meg két térdelés felvételére című nagyívű szösszenet után.
Sajnos egy 3 napos főleg ha esős túra után is koszos lesz a motor.
Ilyen ez a popszakma.
Nyilván mindet meg lehet magyarázni, de tényleg vannak olyan szituk, amikor ennek a rendszernek nagy elönyei vannak más kenési módokkal szemben.
Saját esetem kapcsán tudom veled megosztani, hogy 3 motoromon vannak ilyen rendszerek. Még Mo.-on laktam, és minden este magam , és más motorjai körül taporogtam, nem volt gond egy általános tisztítás, átnézés, átkenés, mert adott volt hely, idö, szerszám, lehetöség...aztán olyan helyre költöztem, ahol, csak egy mélygarázs beálló a birodalmam. 2 feljelentés után , már nem nagyon van kedve az embernek láncot, és bármit suvickolni, azzon idegeskedve, hogy megint észreveszik, hogy mit próbálok meg a félhomályban elkövetni, mert nekik az egyböl környezetszennyezés. Nincs már kedvem lemenni simogatni a gépet, mert érzem a kémkedök tekintetét magamon. Ha hazajövök megkapnak mindent a motorok, vagy amilyeket be tudom csempészni az éj leple alatt a pincénbe, és a család mellett 2 m2-en teljesen, átfogóan karban tudom tartani, akkor megteszem...ugyan ez a helyzet túrák kapcsán is, ha nem muszáj, nem térdelek mellé tísztitani, fújkálni, mert tudom, hogy hazáig kibírja. Föleg mikor 600 km-t megyek velük haza szakadó esöben mondjuk autópályán...csak átbillentem a kapcsolót "esö" fokozatba, és megy rá az intenzívebb kenés. Mint olvasható több motorm is van, de nincs több szabadidöm, így elönyben részesítem az olyan rendszereket, amikkel idöt tudok megsporolni, és karbantartást. Mert nem csak hogy 2-3ezer km kell letörölni a láncot, meg a környezetét, hanem a lánc feszítes is max akkor kerül elötérbe, ha gumitcserélek, ezzel ugye a meneteket is kimélem. 2 motormon dupla kipufogók vannak, hozzáférni sem könnyü, föleg ha még melegen akarod megfújni a láncot, mert ugye akkor a dob is meleg még (gyári rendszer, nem hül vissza olyan gyorsan). Ès lehet úgy is értelmezni, hogy fentmaradó idöt, amit nem erre fordítok azt másra tudom.
Ilyen rendszeret már szerelt fel magának pár "piperköc" ( ) és a kezdeti megpróbáltatások után sem bánták meg. Azt elfogadták, hogy a takaritás pöttyözés nem fog megszünni, de sokkal sterileb lett az egész motor töle, föleg azoknak, akik utána is kb ugyan annyi idöt tudtak áldozni a puceválásra. Nekem 86 SR500-on amin még a 29-30 éves gyári ogyürüs lánc van ugyan olyan jól funkcionál, mint a 92-es GSXR 1100-en az új lánccal, vagy a GSX1400-en a 45 ezeret futott lánccal (pedig ez a motorom több vizet látott mint egy angol 3 arbocos fregatt, szoktam volt mondani).
Amivel viszont az ápolás helyett foglalkozni kell, az a kenö rendszer lesz, csak mások lesznek a feladatok, amik függnek a rendszer bonyoltságától.

Èn azt tudom, rendberakva pár 25-30 éves motort mostanság, hogy a spray egy valamiben volt nagyszerü. Ahol a gazdája nem takarította le hosszú évekig , ott remek korrozió védö hatása volt, és UV-tól is védte a fényezést, így a legtöbb váz, és motorblokk ezen a helyen fénylik a legjobban. Ezért a maradék sprayt, fel is fújtam az autóm alvázára! :)))
Nem engem kérdeztél, viszont azt látom, hogy aki láncolajozót használ annak a motorja finoman szólva is piszkos. Persze nem gond, mert nem mindenki ad erre. Csak így vicces, hogy az egyik indok a beépítésnél, hogy nehéz levakarni a láncsprayt, piszkos tőle a felni. Közben meg ezek az emberek nem hiszem, hogy bármikor nagy gondot fordítottak volna a motor tisztántartására.
Szia Istvan

Nem szokasom kritizalni mas motorjat vagy habitusat ezert most sem teszem. De a kepen lathato motorok nem gyoztek meg engem mint vacilalot a lancolajozassal kapcsolatban. Nyilvan magyar001 kepvalasztasa nem volt szerencses mozzanat ebbol a szempontbol..
Mire gondolsz pontosan?
Erdekes momentum hogy a lancra kiemelt figyelmet forditanak de a motor tobbi resze finoman fogalmazva elhanyagolt
Valaki használt már plusz kenést adó olajadalékot? Tapasztalat? Pl metabo, xado. 4thez
Dobj akkor a tiedről képet! Mert komolyan általában az egyik indok, hogy nehéz takarítani a spray maradékait, de 10-ből 8 láncolajozós motor merő retek.
Lesz róla tapasztalatok, írhatnál majd róla... köszi.
Még mielőtt valaki komolyan venné a képen látható motor nem az enyém Az én felnim amugy is fehér...meg a láncom se arany szinű. Amugy nem dzsuváz jobban mint a spray de amit elszór az könnyebben lejön mint a ragacs
Csak nekem tűnt fel, hogy a láncolajozós motorok zöme igen koszos?!
Éppen kérdezni akattam, hogy hol lehet ilyenre szerttenni...
Egy kis súlycsökkentés jól jönne bàrmikor...
Gyuri Te mint tapasztalt pályamotoros nem értem hogy nem látsz a dolog mögé... ugylátszik neked is lehet még újat mutatni.Tehát 1: Grammra megyünk.Ha foganként számolsz 5 grammal 41 fognál ez igen jelentős súly.2: A K5 ön még nincs csúszókuplung igy ez az úgynevezett csúszólánc elv kiváltja azt is.
nah ne bassz
Te Laci!

Aztán a fogak hova tűntek?
Megkímélt lánckerék...
Én idén tavasszal cseréltem most kicsit àttöröltem szépen csillog ahogy làtszik a képen.Ez még elfut 10-12 szezont gond nélkül
Valami hasonló az enyém is törlés nélkül.
Most az a helyzet hogy a lánc tiszta Rongyal körbeforgatom 2x és olyan mint az uj És nem ragad,nem poros nagyon könnyen mozog nincsenek beragadt szemek.A gumigyűrűknek sokkal jobb ez a fajta kenés mint a spray.Ez tapasztalat hisz évekig sprayztem mindenfélével és egyiktöl se futott ilyen szépen a lánc.A paszta se fogja ilyen jol kenni mert az tul sűrű ahhoz hogy ugy terüljön a láncon mint az olaj.Van itthon ilyen ipari hőálló zsírom az is fehér színű tavaly kipróbáltam rá azt is de valamiért annál se ragadtam le.Ha jolemlékszem tul hamar leszórta.
Nemsokára forgalmazzuk ( épp pár napja adtuk le a Motul felé a rendelést ) elérhető lesz ez a termék is, mi is kíváncsiak vagyunk már rá
ez amúgy jó ötlet ,hol kapható legjobb áron nem tudjátok véletlen?
És most mi a helyzet?
Nem ezt nem próbáltam még.Motul láncspraym volt az volt talán a legjobb a sprayk közül.Csak attol is kivirágzott a lánc annyi port összeszedett
A Mutul láncpasztát próbáltad már ?
Eladó 2flakon repsol 10w/30-as teló olaj 1500ft/2 flakon áron.Posta oké.Érd:zoli_motor@freemail.hu
Nehogymálassanmindenkiolajozottlánccalfogközlekedni?
Örülök én is, hogy egyre több gondolkodó embernek nyílik fel a szeme az olajozás terén! Jó olvasni, hogy nem volt annyira meddő az a sok vita és beszélgetés ezen téren!