Akkor ugyanazt az utat járod be, mint én. A "próbakörök" alatt nekem is mechanikus zárószerkezetem volt, az infúziós készlet cseppszám-szabályozója. Amikor rájöttem hogy működik a rendszer, beújítottam a mágnesszelepet.
Ha pár apró csepp van itt-ott, az OK. De ha olajos a felni, a gumi széle, akkor sokat adagolsz. Az adagolást úgy állítsd be hogy az olaj ne legyen látható, csak akkor derüljön ki hogy olajos, ha hozzányúlsz. Ha ezt belövöd, nem kell olajat pucolnod, csak nagyon minimálisat. Örülök annak hogy neked is bejött a dolog, az írásod alátámasztja mindazt, amit az olajozás hívei már régóta tudunk és igyekszünk terjeszteni. A hitetleneket meg sajnáljuk.
Olajzás téma 2hónapja miután majdnem minden sprayt végig próbáltam ugy gondoltam itt az ideje az olajzást is letesztelni.Ugyhogy 2 este alatt össze is dobtam egy itthon nulla forintbol összeszedett rendszert.Mentem vele 2 ezer kmt,eleinte gond volt az olaj láncrajutása de végül 2 módositás után ez is fixálódott.A mennyiséget is sikerült jol belőni igy 1500km óta csak utántöltök és néha felnit pucolok. Negatív tapasztalat jóformán nincs...annyi f@szolás van vele hogy mivel próbarendszerröl van szó nem mágnesszeleppel van megoldva a nyitás zárás hanem egy sima rézcsappal amit indulás előtt nyitni kell a hátsóülés alatt megálláskor zárni...ennyi a legnagyobb nyűg vele. Olvastam pár embertöl hogy ez nem dzsuváz mint a spray...ez nem igaz.Ha annyi olaj megy a láncra amit nem szór az nem elég.Ha annyi van amennyi kell az ott lesz a felnin.Tehát néha azután is kell takarítani viszont lényegesen könnyeben tisztitható mint a spray.Egy kicsi gázolajos rongy és tiszta a felni 5 perc alatt.Nem kell brigéciolal ecsetelni mint sprayt. A pozitívumok....Tiszta a lánc és sokkal sokkal szebben fut mint a ragacstol.Nem kell petrózni meg vakarászni a poros fost a láncrol meg fujkálni állandóan.Nincs az hogy túra közepén már látod hogy fényesedik a lánc és már fujni kéne...a lánc mindig ugyanúgy kenve van.És ráadásul jóval olcsóbb.2ezer km alatt nem ment egy fél deci olaj(!)Összességében sokkal jobb mint bármelyik spray volt ugyhogy nekem eszemben sincs visszatérni rá.Télen beujitok rá egy mágnesszelepet és egy nagyobb tartályt és kb kész is van. Láncfűrész lánckenőolajat használok amugy és a gép egy K5 ös GsxR.Tehát sportmotorra is megéri megcsinálni ha főleg utcán van használva de kakucson is jol tette a dolgát Kb ennyi...jobb mint a spray.
Ez az olajozás előnye, hogy egyrészt folyamatosan ápol, másrészt minden szart "lemos" a láncról, az mindig tiszta marad. Különösen jót tesz azzal, hogy nem a út porával összeragadt szutyok van a láncon, ami mindent szétcsiszol, plusz ganyézni kell. Nálam ez a jelenség abban nyilvánult meg, hogy amikor az olajozó adagolófejet szereltem be, a kis lánckeréknél nagyon vastagon fel volt rakódva ez a fekete trulyi. Ezt csavarhúzóra tekert ronggyal amennyire tudtam, kitöröltem. Azért maradt ott még. Most két szezon után levettem a deknit és alatta fémtiszta minden, még az is ahol nem tudtam rendesen kitörölni.
Érdekes megállapításra jutottam a lánc olajozó kontra láncolajozóspray használata során.
A múlt heti esős idő miatt, a letisztított (letörölt) láncra fújtam Repsol láncolajozóspray-t (ha nem lenne elég a láncolajozó kenése).
Végül eső nem sok volt.
Viszont észre vettem, hogy a lánc kevésbé szórja le a lánckenő olajat, mint előtte. Gondolom a ragacsos láncolajozó spray segített az olaj láncon tartásban.
De úgy látom, hogy a párhuzamos használatnak nincs sok értelme, ugyan is egy hét alatt, azért "győzött" a túlerő és a lánc olajozom szépem lemosta a ragacsos láncspray olajat, így most ugyan olyan fényes, olajos a lánc, mint előtte.
Yahama Xt 550 Enduro motornal ,az olaj tankba bele nezve hideg allapotban nem mutat semmi olajat,nemreg volt peddig az olaj csere,hogyan tudnam le ellenorizni ,hogy mennyi olaj van benne ?
Az elv, a hozzávalók adottak. Viszont minden motor más. Nem lehet előre legyártani a tömlő hosszakat, hol van helye a tiedben a mágnesszelepnek, milyen kialakítású legyen a tűtartó lemez. Ha közelebb lennél, szívesen segítenék kialakítani, de hidd el, nevetségesen egyszerű a kivitel ezért kár egy csomót motorozni.
Tényleg nem lenne gond ránézésre. De azért szívesebben megvenném egy megépített "rendszert", amit csak be kell építeni. De a tapasztalat, nem váltható ki semmilyen diplomával. Ráadásul a legkisebb szabadidőt is inkább motorozással töltöm, mint szereléssel!
Nem bizony. A bekerülési költség mellett pont az egyszerűsége az, ami bárki számára elérhetővé teszi, akit érdekel. Max. Ha nem ért a villamossághoz, egy autóvillamossågi szerelő 5 perc alatt beköti neki ha odaviszi a beszerelt cuccot villamos bekötés nélkül.
egy az Isten egy a Nemzet!:)
A múlt heti esős idő miatt, a letisztított (letörölt) láncra fújtam Repsol láncolajozóspray-t (ha nem lenne elég a láncolajozó kenése).
Végül eső nem sok volt.
Viszont észre vettem, hogy a lánc kevésbé szórja le a lánckenő olajat, mint előtte. Gondolom a ragacsos láncolajozó spray segített az olaj láncon tartásban.
De úgy látom, hogy a párhuzamos használatnak nincs sok értelme, ugyan is egy hét alatt, azért "győzött" a túlerő és a lánc olajozom szépem lemosta a ragacsos láncspray olajat, így most ugyan olyan fényes, olajos a lánc, mint előtte.
esetleg ezek az ecsetfejű pc-ps-xbox függő kocka gyerekek nem tudják megoldani
Szegeny tibiii