Én ezért használom ezeket:
"A kopás csökkentése érdekében olyan alapolaj szükséges, amely magas hőmérsékleten is garantálja teherviselő olajfilm kialakulását. Fontos a nagy viszkozitási index, ami a szintetikus olajok használatát teszi elsődlegessé, a szintetikus olajok ugyanis magas hőmérsékleten az ásványi olajoknál sokkal stabilabbak.
A kopásgátló mellett, detergens (lerakódás-gátló), diszpergens (iszapképződés-gátló) és antioxidáns (öregedés-gátló) adalékokat kell tartalmazni a motorkerékpár olajnak."
Ha a görbéket megnézed, a széles spektrumu olajak, tovább tartözkodnak az optimális kenősávban. Ökölszabály, hogy minden olaj 100 C fokon 10 cst kenőképességgel rendelkezzen. Erre méreteznek. Hogy másutt mi történik, azt látod a grafikonon. Tehát kijelenthető, hogy 100 C fokon egyik multigrade olaj sem hígabb vagy sűrűbb lényegesen a másiknál. A szubjektív eltérés az adalékolásból fakad.
Viszont ha az alsó és felső pontot is eltolod, pl. 20W50-t használsz 10W40 helyett az olaj 10 helyett 15 cst is lehet, ezért a kenőképesség valójában csökken, főleg hideg motoron.
Ha lefelé viszed pl. 5W30-at használsz hidegen jól fog kenni, de túlhajtva nagyon leeshet a viszkozítás, 3 cst alá is akár.
A spektrumot széhúzni érdemes, hogy a görbe alatta és felette is tovább maradjon a megfelelően kenő zónában.
semmi se kötelező nem is muszáj cserélned pl a 2009 Yamaha R1 meg a Kawasakikba 10000km ként kell cserélni az olajat neked se kötelező de azért javasolt a szintetikus olajat nem is kéne cserélni soha csak az adalék ami benne van amiatt kell cserélni
Bedobok egy vitaindító kérdést!
Mindenképp le kell cserélni az olajat ha elmúlt 1 éves? (2000 km van benne) - Tudom savasodik...
Repsol sintetico 10w40 egyébként...
Mi is csak megbízható forrásból vásárolunk, így mindenki biztos lehet benne, hogy ami a flakonra van írva az is van benne. És ami lényeg, nálunk majdnem minden raktáron van. www.olajwebshop.hu
Nem is ugyanarról az olajról beszéltek!
A Moto Off Road-ot ne hasonlítsuk már össze a Sintetico-val...
Ettől függetlenül nem állítottam, hogy egyes termékeket (külföldről termékdíj nélkül behozott korlátozott mennyiségű) nem lehet máshol olcsóbban megkapni, de ezzel nem tudunk mit kezdeni... Mi csak megbízható eredetű, számlás termékeket forgalmazunk.
Travolta76!
Ne haragudj,hogy beleköpök a levesedbe!
A Repsol 4T 10W40 motorolaj amit ti 2218Ft/L kínálsz a
Honda Karasna ugyanezt akcióban 1600Ft-t adja!
Tegnap vettem!
"A kopás csökkentése érdekében olyan alapolaj szükséges, amely magas hőmérsékleten is garantálja teherviselő olajfilm kialakulását. Fontos a nagy viszkozitási index, ami a szintetikus olajok használatát teszi elsődlegessé, a szintetikus olajok ugyanis magas hőmérsékleten az ásványi olajoknál sokkal stabilabbak.
A kopásgátló mellett, detergens (lerakódás-gátló), diszpergens (iszapképződés-gátló) és antioxidáns (öregedés-gátló) adalékokat kell tartalmazni a motorkerékpár olajnak."
Ha a görbéket megnézed, a széles spektrumu olajak, tovább tartözkodnak az optimális kenősávban. Ökölszabály, hogy minden olaj 100 C fokon 10 cst kenőképességgel rendelkezzen. Erre méreteznek. Hogy másutt mi történik, azt látod a grafikonon. Tehát kijelenthető, hogy 100 C fokon egyik multigrade olaj sem hígabb vagy sűrűbb lényegesen a másiknál. A szubjektív eltérés az adalékolásból fakad.
Viszont ha az alsó és felső pontot is eltolod, pl. 20W50-t használsz 10W40 helyett az olaj 10 helyett 15 cst is lehet, ezért a kenőképesség valójában csökken, főleg hideg motoron.
Ha lefelé viszed pl. 5W30-at használsz hidegen jól fog kenni, de túlhajtva nagyon leeshet a viszkozítás, 3 cst alá is akár.
A spektrumot széhúzni érdemes, hogy a görbe alatta és felette is tovább maradjon a megfelelően kenő zónában.