Nem csak a gixxeren,sajnos más márkánál is. pár év után mikor leveszed és alánézel a tömítés alatti résznek,már láthatod is hogy mennyire szerették egymást,és általában az alu húzza a rövidebbet.
Ez föleg igaz a hűtési körben,pl. légtelenítő csavarnál.
Nos az XJ 600-on Ami olajhűtős+ léghűtéses gép volt, kora tavasszal a karter olajhője nemrikán 40 C fokos maradt. Kemény kánikulában, felvonuláson, elérte a 90 C fokot is.
Volt egy 2T 350 Jawam, amin repülőgép hengerfej hőmérő volt beépítve, a robbanótértől kb. 10-15 mm-re, az 220-250 C fokot is mért. Ha ez használható adat akkor szivesen.
Ez megolvasztja a műanyagot nem?
Független laboradatokra támaszkodva (BME, MAMI) kijelenthetem, hogy ez nem olyan mint az istenhit. Ezek releváns dolgok. Ismételhető és hiteles méréseken alapulnak. Nem ördöngősség.
Ami más és szubjektívebb, az az adalékolás.
Megnéztem, klassz videók.
Kis vita: Zárt, túlnyomásos rendszernél a vízhőfok elérheti a 120 C fokot is.
Az olaj hűtő után mérni hőfokot nem ildomos, illetve hibát visz a mérésbe. Amúgy ezért fontos, hogy már 50 C fokos hőnél a 15 cst környékű kenést érjünk el. A magasabb 60-as fokozat pedig a kenőképesség széthúzása és az egyenletesebb viszkozítás miatt célszerű, és nem azért mert a motor valaha is 150 C fokon üzemel. Viszont ha 40-en hagyom, az 5W-s 100 C fokos viszkozitása érteleme szerűen kissé alacsonyabb mint a 10W-é, azt meg nem szeretem.
nem értek az olajokhoz de anyit hozzátennék a dologhoz, hogy attól hogy le van írva még nem biztos hogy igaz
ezt a specifikációkra írom, mert ugye ezeket ellenőrizni lehetetlen, laborban meg bármit meg lehet csinálni
Jó meglátás, de gondolj arra, hogy hol méred, és hol melegszik. Ha még belekalkulálod azt, hogy nem csak az égés melegíti, hanem a surlódás is erősen hőfoltos, menten más a kép. Persze hogy sok a 150 C fok átlagra, de sok e helyi jelleggel?
ez szép és jó tetszik is de azért el kell mondanom hogy 100C fok fölé ritkán melegszik az olaj.Nekem van olaj hőfokmérőm a motoron és 40 fokos nyári melegben hajtva se ment 110C fok fölé az olaj így szerintem a 150C fok elméleti
Most fogom 3000 km után lecserélni a Castrol 10W40-et mert forszírozott üzemben, melegen nagyon felkeményíti a váltást, és ezért nem bízom benne. No itt egy rossz vélemény.
Ez föleg igaz a hűtési körben,pl. légtelenítő csavarnál.
Volt egy 2T 350 Jawam, amin repülőgép hengerfej hőmérő volt beépítve, a robbanótértől kb. 10-15 mm-re, az 220-250 C fokot is mért. Ha ez használható adat akkor szivesen.
Ez megolvasztja a műanyagot nem?
A réz és az alumínium nem nagyon szeretik egymást.
Tudod hogy én is azt hajtottam! Yamaha XJ 600-at. Azt mégis!
Ami más és szubjektívebb, az az adalékolás.
Kis vita: Zárt, túlnyomásos rendszernél a vízhőfok elérheti a 120 C fokot is.
Az olaj hűtő után mérni hőfokot nem ildomos, illetve hibát visz a mérésbe. Amúgy ezért fontos, hogy már 50 C fokos hőnél a 15 cst környékű kenést érjünk el. A magasabb 60-as fokozat pedig a kenőképesség széthúzása és az egyenletesebb viszkozítás miatt célszerű, és nem azért mert a motor valaha is 150 C fokon üzemel. Viszont ha 40-en hagyom, az 5W-s 100 C fokos viszkozitása érteleme szerűen kissé alacsonyabb mint a 10W-é, azt meg nem szeretem.
ezt a specifikációkra írom, mert ugye ezeket ellenőrizni lehetetlen, laborban meg bármit meg lehet csinálni
http://www.sportmotor.hu/motor...
http://www.sportmotor.hu/m
otor...