Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

de az olaj nem a 20wtől lesz "vékony" a 20w50 és a 10w50 ugyanolyan viszkozitású 100C fokon
De ez sem igaz, egy régi choppernek vagy bárminek amibe 20W-50 van előírva nem lesz jó a 10W-50 vagy annál is "vékonyabb".......pl. autó váltóknál is rendesen el lehet tolni a váltót ha nem az megy bele ami kell mert van a GL4 és GL5 amikből ugyanaz a viszkozitás kapható, de a GL5 adalékanyagai miatt kinyírja a régebbi váltót míg a GL4 ugyanezt teszi azzal amibe a GL5 kell és ezt is rendesen keverik még szervizekben is mondván 80W-90 oszt jó van......pedig nem.....a motorolaj is elég fontos szerepet tölt be......
én is ezt mondom de az első szám lehet nyugodtan kisebb azzal csak jót tesz az ember a motornak hosszútávon
Az sem jó ha kisebb az előírtnál.......mert akkor azért lesz rossz a kenés......szerintem az előírthoz ragaszkodva nem csinál gondot az ember....
igen de sokan 20w50 tesznek bele mert attól jó a váltó meg fasza hangja van és én azért állítom azt hogy a meleg oldalhoz ragaszkodjon az ember a hideg oldali meg lehet minél kisebb annál jobb
Amit előírnak bele....10W40.....a csapágyaknak nem mindegy mit teszel bele még ha a "sűrűbbtől" csendesebbnek is tűnik és az olajfogyasztás is csökken a kenés mégsem lesz jó....
akkor majd egyszer nézd meg az olajok műszaki adatait és meglátod melyik a jobb.pl GS500ba milyen olaj való? 10w40 vagy 20w50?
én nem szeretek nagyon elnyújtott olajat használni, ami mindenre jó az valójában semmire....legalábbis ez szokott lenni.....azt kell venni amire használjuk a gépet......olyan nincs, hogy egy olaj mindenre jó....szerintem...
meleg oldalon nincs sok különbség de a hidegen annál inkább
nagyon sok....
azért mert nem nézték meg nem olvasták el a kezelési könyvet de a szervizben sem ez ugyan olyan mint apám autója a szervizben 10w40et tesznek bele mert az kell bele holott a könyv meg 5w30at ír
akkor miért használ mindenki 10W50 est?
Mikor a te motorodat gyártották hol volt még szintetikus olaj?1000km-enként kidobálod úgyis teljesen fölösleges bele ilyen 3000-4000ft-os olaj.Annyit egy olcsó ásványi vagy fél szinti is megteszi.Léghütés miatt mindenképp 50est.Esetleg kérdezz rá a dr(z) forumban ki mit használ.
hát 20w50esből ásványi van nagyon ritka a szintetikus pl a castrol 20w50 az ásványi és ahogy nézem a Iponnak is ásványi
a W szám az a hideg oldali viszkozitás pl nagyon nagyon régen csak 1fokozatú olajok voltak tehát volt téli (15w,20w) meg volt külön nyári (sea40,sea50) olaj aztán ezeket összetették és így lettek a többfokozatú olajok 10w40,az hogy mi is jelent a W-érték?ehez tartozik egy viszkozitási érték ha ez az érték közelebb nam a 10cSt-hez annál jobb kenés
nem ragaszkodom minden áron. amúgy ipone meg castrol is full szintetikus.
de "w" előtti érték még mindig nem világos nekem, hogy az mi.
ha minden képen ragaszkodsz a 20w50hez akkor a Motul 7100 20w50 et ajánlom az legalább full szintetikus
ahogy gondolod de láttam neked 25w50 es olajat az a jó a motornak de van 20w60 is

a a motor eszi az olajat meg kell csináltatni nem vastagabb olajat beletenni amúgy nem a 20wtől lesz vastagabb az olaj hanem a másik számtól én biztos hogy 5w40 vagy 10w40 10w50 et tennék bele.
A gixeremben is 5w40 van és pályázok is vele meg nem is
A „W” előtti szám a téli-, az utáni a nyári viszkozitást jelzi, előbbi a külső, utóbbi viszont a belső hőmérséklet (azt hiszem 100°C) alapján kerül besorolásra. Ezek a számok minden egyes motornál meghatározott és a gyár által előírt értékek, ehhez elvileg mindenképp tartani kellene magunkat. Ámbár -hogy ne legyen olyan egyszerű- minél használtabb egy motor, annál sanszosabb, hogy csökken a kompressziója. Ekkor szokták javasolni a kicsit vastagabb olaj használatát (aminél „W” utáni szám nagyobb), ami javít a helyzeten és jó eséllyel csökkenti az olajfogyasztást. Egyébként, ha nem vagyunk biztosak, akkor mindig inkább a vastagabbat válasszuk, az mindig jobban védi a motort. Ámbár minél vékonyabb, azaz folyékonyabb egy motorolaj, annál kisebb lesz a rendszer üzemanyag fogyasztása, hiszen a jobb áramlás miatt könnyebben mozognak az alkatrészek. Emellett pedig az olaj hűtése is jobb, de inkább a vastagabbat válasszuk, mert a blokk védelme fontosabb.
de nem a 20w meg a 10wtől "vékony" az olaj hanem a 40,50 től

pl a 10w50, 15w50, 20w50 között mi a különbség?
Ez tény, épp ezért utcai motorosnak az a fontosabb, de amelyik gépet nem a "vékony" olajra gyártották ott az nem lesz jó ugyanúgy ahogy sportgépbe meg tényleg nem jó a 20W-50....
de a motornak nem mind 1 hogy hidegen mennyire jó a kenés
utcai motorosnak pont az érdekes kevésbé......szerintem.......
hát nem a lényeg hogy a meleg oldali stimmeljen
Azért vannak furcsa meglátásaid.....pl. amibe azt írják elő abba sem tennéd?......nekem persze tök mindegy
én semmibe max olyan helyre ahol árnyékban is min 40fok van meg max kamionokban mert azok egyhuzamban mennek több ezer kilométert tehát nem sokat jár a motor hidegen.a lényeg az hogy minél magasabb a viszkozitási indexe az olajnak annál jobban tűri a hőmérséklet változást. én a kocsimba is 5w30ast használok