De ez sem igaz, egy régi choppernek vagy bárminek amibe 20W-50 van előírva nem lesz jó a 10W-50 vagy annál is "vékonyabb".......pl. autó váltóknál is rendesen el lehet tolni a váltót ha nem az megy bele ami kell mert van a GL4 és GL5 amikből ugyanaz a viszkozitás kapható, de a GL5 adalékanyagai miatt kinyírja a régebbi váltót míg a GL4 ugyanezt teszi azzal amibe a GL5 kell és ezt is rendesen keverik még szervizekben is mondván 80W-90 oszt jó van......pedig nem.....a motorolaj is elég fontos szerepet tölt be......
igen de sokan 20w50 tesznek bele mert attól jó a váltó meg fasza hangja van és én azért állítom azt hogy a meleg oldalhoz ragaszkodjon az ember a hideg oldali meg lehet minél kisebb annál jobb
Amit előírnak bele....10W40.....a csapágyaknak nem mindegy mit teszel bele még ha a "sűrűbbtől" csendesebbnek is tűnik és az olajfogyasztás is csökken a kenés mégsem lesz jó....
én nem szeretek nagyon elnyújtott olajat használni, ami mindenre jó az valójában semmire....legalábbis ez szokott lenni.....azt kell venni amire használjuk a gépet......olyan nincs, hogy egy olaj mindenre jó....szerintem...
azért mert nem nézték meg nem olvasták el a kezelési könyvet de a szervizben sem ez ugyan olyan mint apám autója a szervizben 10w40et tesznek bele mert az kell bele holott a könyv meg 5w30at ír
Mikor a te motorodat gyártották hol volt még szintetikus olaj?1000km-enként kidobálod úgyis teljesen fölösleges bele ilyen 3000-4000ft-os olaj.Annyit egy olcsó ásványi vagy fél szinti is megteszi.Léghütés miatt mindenképp 50est.Esetleg kérdezz rá a dr(z) forumban ki mit használ.
hát 20w50esből ásványi van nagyon ritka a szintetikus pl a castrol 20w50 az ásványi és ahogy nézem a Iponnak is ásványi
a W szám az a hideg oldali viszkozitás pl nagyon nagyon régen csak 1fokozatú olajok voltak tehát volt téli (15w,20w) meg volt külön nyári (sea40,sea50) olaj aztán ezeket összetették és így lettek a többfokozatú olajok 10w40,az hogy mi is jelent a W-érték?ehez tartozik egy viszkozitási érték ha ez az érték közelebb nam a 10cSt-hez annál jobb kenés
ahogy gondolod de láttam neked 25w50 es olajat az a jó a motornak de van 20w60 is
a a motor eszi az olajat meg kell csináltatni nem vastagabb olajat beletenni amúgy nem a 20wtől lesz vastagabb az olaj hanem a másik számtól én biztos hogy 5w40 vagy 10w40 10w50 et tennék bele.
A gixeremben is 5w40 van és pályázok is vele meg nem is
A „W” előtti szám a téli-, az utáni a nyári viszkozitást jelzi, előbbi a külső, utóbbi viszont a belső hőmérséklet (azt hiszem 100°C) alapján kerül besorolásra. Ezek a számok minden egyes motornál meghatározott és a gyár által előírt értékek, ehhez elvileg mindenképp tartani kellene magunkat. Ámbár -hogy ne legyen olyan egyszerű- minél használtabb egy motor, annál sanszosabb, hogy csökken a kompressziója. Ekkor szokták javasolni a kicsit vastagabb olaj használatát (aminél „W” utáni szám nagyobb), ami javít a helyzeten és jó eséllyel csökkenti az olajfogyasztást. Egyébként, ha nem vagyunk biztosak, akkor mindig inkább a vastagabbat válasszuk, az mindig jobban védi a motort. Ámbár minél vékonyabb, azaz folyékonyabb egy motorolaj, annál kisebb lesz a rendszer üzemanyag fogyasztása, hiszen a jobb áramlás miatt könnyebben mozognak az alkatrészek. Emellett pedig az olaj hűtése is jobb, de inkább a vastagabbat válasszuk, mert a blokk védelme fontosabb.
Ez tény, épp ezért utcai motorosnak az a fontosabb, de amelyik gépet nem a "vékony" olajra gyártották ott az nem lesz jó ugyanúgy ahogy sportgépbe meg tényleg nem jó a 20W-50....
én semmibe max olyan helyre ahol árnyékban is min 40fok van meg max kamionokban mert azok egyhuzamban mennek több ezer kilométert tehát nem sokat jár a motor hidegen.a lényeg az hogy minél magasabb a viszkozitási indexe az olajnak annál jobban tűri a hőmérséklet változást. én a kocsimba is 5w30ast használok
a W szám az a hideg oldali viszkozitás pl nagyon nagyon régen csak 1fokozatú olajok voltak tehát volt téli (15w,20w) meg volt külön nyári (sea40,sea50) olaj aztán ezeket összetették és így lettek a többfokozatú olajok 10w40,az hogy mi is jelent a W-érték?ehez tartozik egy viszkozitási érték ha ez az érték közelebb nam a 10cSt-hez annál jobb kenés
de "w" előtti érték még mindig nem világos nekem, hogy az mi.
a a motor eszi az olajat meg kell csináltatni nem vastagabb olajat beletenni amúgy nem a 20wtől lesz vastagabb az olaj hanem a másik számtól én biztos hogy 5w40 vagy 10w40 10w50 et tennék bele.
A gixeremben is 5w40 van és pályázok is vele meg nem is
pl a 10w50, 15w50, 20w50 között mi a különbség?