hát...nincs fűtött helyen, de 0 fok alatt se rohangálok vele (tavasszal lesz csak kihozva).
most nagyon jó állapotban van a gép, nagyon megy... szeretném megvigyázni és olyan dolgokkal üzemeltetni ami megóvja ha esetleg jobban igénybe lesz véve...
1000-1200km elég sűrű fölösleges drága olajat,legyen ismert márka azt kész.Esetleg próbáld meg a repsol ridert 15-50 est.Ha fűtött helyen tárolod és nem mész 0-fok alatt mehet bele 20-50 is.
http://www.motul.hu/index.php?... itt keresd meg a motorod. Nem az a lényeg hogy sűrűbb hanem pont ellenkezőleg hígabb de ne annyira mint a víz.Ha sűrű az olaj nagyobb az olajnyomás ha hígabb kisebb és ezáltal jobb a kenés.
A kenést nem a magas olajnyomás meg a jó sűrű olaj adja hanem az hogy ha az olaj gyorsabban áramlik a rendszerben elszeparálva egymástól az alkatrészeket ráadású jobban elvezeti a hőt az alkatrészektől.
ezt hol találtad, hogy 5w-40 való az enyémbe? nem lehet, hogy inkább az utcai használathoz van?
amúgy akitől vettem a motort, az ipone forgalmazó, szóval ezzel foglalkozik és ő ajánlotta mivel ezt használta bele, mivel sűrűbb mint 10w ezért jobban véd. viszont a hidegindításos dologban lehet valami.
nem jól tudod hogy a 20w50 jobb kenést biztosít,az a baj hogy a 20wmiatt a motor hidegindításkor sokkal rosszabb kenést kap mint az 5w vagy a 10w-vel másrészt meg a 20w50 meg a 10w50 között meleg oldalon nincs különbség a viszkozitásban,másrészt meg 5w40et írnak a motorodhoz
most nem azé, de pl. szerintem 5w-40 az robogókhoz meg segédmotorokhoz van.
20w-50 jobb kenést biztosít nagyobb hőmérsékleti határok között mint a 10w40 vagy10w50. enduro-ba szerintem jó, mert terepen nagyobb terhelést kap a motor.
15-50-ből és a Fuchs Silkolene ProRace olajat használom, nem a legolcsóbb, de nekünk bevált.
Ha nem használod túl hidegben (fagypont körül) akkor nem lehet baj vele.
most nagyon jó állapotban van a gép, nagyon megy... szeretném megvigyázni és olyan dolgokkal üzemeltetni ami megóvja ha esetleg jobban igénybe lesz véve...
A kenést nem a magas olajnyomás meg a jó sűrű olaj adja hanem az hogy ha az olaj gyorsabban áramlik a rendszerben elszeparálva egymástól az alkatrészeket ráadású jobban elvezeti a hőt az alkatrészektől.
amúgy akitől vettem a motort, az ipone forgalmazó, szóval ezzel foglalkozik és ő ajánlotta mivel ezt használta bele, mivel sűrűbb mint 10w ezért jobban véd. viszont a hidegindításos dologban lehet valami.
20w-50 jobb kenést biztosít nagyobb hőmérsékleti határok között mint a 10w40 vagy10w50. enduro-ba szerintem jó, mert terepen nagyobb terhelést kap a motor.
amúgy ne az olcsóságon dőljön már el, hanem hogy melyik a jobb.
Tud valaki valami infót erről az olajról?
ipone vagy castrol?
Ha nem használod túl hidegben (fagypont körül) akkor nem lehet baj vele.
S máris nem mosod ki a zsirt! 600FT/l