Szerintem 2500ft/liter aron egy versenypalyas terhelesre alkalmas 10W40 API SL olaj nem draga. Nem mondom hogy olcso, de ha 1500ft lenne akkor meg az lenne a baj hogy biztos gagyi
sziasztok! olyan kérdésem lenne hogy most jutottam hozzá egy aprilia rx 125-öz(rotax123) , olajat szeretnék cserélni a váltóba de nem tudom milyen való bele, és milyen olajjal és milyen arányban keverjek. köszönöm
Én nem vagyok ennyire hitetlen amúgy meg még tanfolyamra is el kellet mennünk csak azért hogy tudjuk mi az az ISO de mindegy.de 1 szó mint száz én az olajon nem spórolnék
aztán ha nem fizetsz beszopatnak. valami munkavédelmi felügyelők vagy mifenék voltak haveréknál, aztán azért (is) kaptak bírságot mert volt egy nyél nélküli kalapácsfej a polcon.......
Amit ebből Te láthattál(ha csak nem a tulaj vagy) az az, hogy odament pár ellenőr és komoly arccal(már ha adnak valamit magukra) nézegetnek-jegyzetelnek és 1-2 apróságot kifogásolnak.......amit viszont nem az az amikor bezárul a főnök irodája és röhögcsélve átveszik a jó megérdemelt jutalmukat az együttműködésért.......ez van, így mükszik ez mindenhol nemcsak nálunk......
Hali!
Olvastam ugyan a Motul 710,és 800 közti elvi különbségeket,de ez mit jelent a valóságban?
A krosszgépemben most 710 van,elégedett vagyok vele,ha bemelegszik kellően a masina,szinte alig füstöl 1:35-1:40 közti keverési arány mellett is.
Viszont ba...a a csőröm hogy mégis milyen lehet a 800-as. Én úgy hallottam,ha nem nyelezem szét a gépet minden alkalommal,akkor gyakorlatilag nem érdemes belerakni.
Ez mennyire igaz?:D
Nem csupán megveszik, hanem fizetni kell mindamellett hogy tudnia is kell a minősítési szintet. Nem tudom pontosan mi mennyibe kerul csak azt hogy mocsok drága. Mivel ez is jócskán drágít ezért lehetséges hogy egy gyengébb olaj jobb mint ami rá van írva. De fordítva ez nem lehetséges. Azaz nem tudod megvenni a minősítést, csak ha tudja a termék. De szerintem egyes termékek árát messze nem csak ezek határozzák meg. Gondolom a marketing is beleszól, az árkápzésbe nem kicsit...
Nem adják. Megvetetik szép volt, amikor a szállítmányozó cégnél már könyörögtek, hogy ha nem is csinálják - a valóságban - úgy, ahogy kellene, legalább a látszatát teremtsék meg...
25ért van másik blokk ha már ez a kérdés is felmerült
suzukinál minden tönkremegy de a blokk még mindig ketyeg
gm olajról meg annyit hogy mindig avval jártam az opellal, aztán kb1 centis lerakódás volt az olajteknőben
de a blokk minden részében volt vastagon trutyi, egyik hajtókarpersely ki is olvadt többi meg majdnem
most szintetikus q8 van benne az kisikálta a maradékot tükörfényre
a szabványokat nem megveszik hanem meg kell hogy feleljenek az olajok csak persze nem mindegy hogy épphogy megfelel vagy messze magasan megfelel erre jó példa a tesco gazdaságos meg olcsóbb (10e Ft) bukósisak és egy Arai között, a olcsóbb épp hogy átmegy egy kis jó indulattal a Arai meg bőven felette teljesít.De azt nem értem hogy olajon mit kell spórolni persze ha valaki ehhez ingyen tud hozzájutni
A nem belevaló olajjal az a baj, hogy nem azonnal lesz rossza motor hanem csak annyi, hogy hamarabb megy tönkre mint a belevalóval és mivel azonnal semmi jele nincs ennek így azt gondolhatja az ember, hogy nem is olyan rossz ez....
Ugyebár az alsóbb kategóriás termékek nem rendelkeznek a csúcsmodellek minősítéseivel, de gyakran ez nem azt jelenti hogy a gyengébbnek árult olaj sokkal rosszabb, hanem egyszerűen nem fizeti ki a gyártó a mocsok drága minősitést, hanem a top olajtol csak kicsit rosszabbat árul az alsóbb kategóriában, gyengébb vagy kevesebb minősitésekkel. Mondjuk pl ilyesmi tudtommal a MOL essence sorozata, de biztos van másoknak is hasonló.... Azért ezek marhara nem drágák, ennél sokkal többet tényleg csak úgy lehet spórlni, ha valaki 5 sörért ad 20 litert :) Kérdés hogy fog e adni majd 20 sörért másik blokkot is, ha meésem bele való az az olaj
Na akkor menjünk sorjában:
1. "miben más egy diesel motorolaj mint egy benzines" http://www.olajinfo.hu/index.p...
2. Attól még, hogy ACEA A3 és API SL jóváhagyása is van az olajnak ugyanúgy haszongépjárművekbe készült (a nevében is benne van), meg lehet nézni az importőr honlapján.
3. "opel gyári olaj (kb teszkós minőség)" Hmmm... Ezzel kapcsolatban van egy érdekes tapasztalatom! Nálunk is megtalálható több gyári csomagolású olaj (pl.: Ford, BMW, GM stb.) a polcon. Egy vevő azzal jött be hozzánk, hogy a Fordjába szeretne vinni olajat de a gyári semmiképpen sem kell neki mert sz...r, viszont Castrol-t vinne mert azzal meg jól megy az autója! Erre mondtam neki, nézzük már meg ki tölti a Ford gyári olajat (mert ugye a Ford nem gyárt kenőanyagokat, csak csomagoltat)! Majd csodálkozva tapasztaltuk, hogy a hátsó cimkén gyártóként a BP volt megjelölve! Tehát ugyanaz az olaj volt benne mint amit ő Castrol néven vásárol!
4. "Nem tudom milyen minőséget képvisel a Challoils, de a jóváhagyásai alapján a szuzinak nem lenne baja tőle"
A Tescoban kapható 2500 Ft/5L olajnak is megvan a szükséges minősítése, ettől függetlenül te beleraknád a kocsidba?
5. "nagyon szar nem lehet mert 15 millás kamionokba öntögetik"
Az egyik ügyfelem akinek kb. 40 kamionja van (Renault, Merci, Scania) úgy gondolkozott pár éve, hogy ő csak a legolcsóbb motorolajat hajlandó belerakni a kocsikba mert hiszen annak is megvan a szükséges minősítése a többi meg csak marketing...! Jól van , mondtam neki és hoztam az általa említett kenőcsöt! A csereperiódus kb. felénél üvöltött a fedélzeti számítógép, hogy nincs olajnyomás...! Akkor melyik az olcsóbb?
én örülök neki .
http://ew5.earlweb.com/recomme...
http://ew5.earlweb.c
om/recomme...
Olvastam ugyan a Motul 710,és 800 közti elvi különbségeket,de ez mit jelent a valóságban?
A krosszgépemben most 710 van,elégedett vagyok vele,ha bemelegszik kellően a masina,szinte alig füstöl 1:35-1:40 közti keverési arány mellett is.
Viszont ba...a a csőröm hogy mégis milyen lehet a 800-as. Én úgy hallottam,ha nem nyelezem szét a gépet minden alkalommal,akkor gyakorlatilag nem érdemes belerakni.
Ez mennyire igaz?:D
suzukinál minden tönkremegy de a blokk még mindig ketyeg
gm olajról meg annyit hogy mindig avval jártam az opellal, aztán kb1 centis lerakódás volt az olajteknőben
de a blokk minden részében volt vastagon trutyi, egyik hajtókarpersely ki is olvadt többi meg majdnem
most szintetikus q8 van benne az kisikálta a maradékot tükörfényre
Vki nem tudja véletlen h honnan tudok venni olyan lánc spray-t ami megfesti a láncot?
1. "miben más egy diesel motorolaj mint egy benzines"
http://www.olajinfo.hu/index.p...
2. Attól még, hogy ACEA A3 és API SL jóváhagyása is van az olajnak ugyanúgy haszongépjárművekbe készült (a nevében is benne van), meg lehet nézni az importőr honlapján.
3. "opel gyári olaj (kb teszkós minőség)" Hmmm... Ezzel kapcsolatban van egy érdekes tapasztalatom! Nálunk is megtalálható több gyári csomagolású olaj (pl.: Ford, BMW, GM stb.) a polcon. Egy vevő azzal jött be hozzánk, hogy a Fordjába szeretne vinni olajat de a gyári semmiképpen sem kell neki mert sz...r, viszont Castrol-t vinne mert azzal meg jól megy az autója! Erre mondtam neki, nézzük már meg ki tölti a Ford gyári olajat (mert ugye a Ford nem gyárt kenőanyagokat, csak csomagoltat)! Majd csodálkozva tapasztaltuk, hogy a hátsó cimkén gyártóként a BP volt megjelölve! Tehát ugyanaz az olaj volt benne mint amit ő Castrol néven vásárol!
4. "Nem tudom milyen minőséget képvisel a Challoils, de a jóváhagyásai alapján a szuzinak nem lenne baja tőle"
A Tescoban kapható 2500 Ft/5L olajnak is megvan a szükséges minősítése, ettől függetlenül te beleraknád a kocsidba?
5. "nagyon szar nem lehet mert 15 millás kamionokba öntögetik"
Az egyik ügyfelem akinek kb. 40 kamionja van (Renault, Merci, Scania) úgy gondolkozott pár éve, hogy ő csak a legolcsóbb motorolajat hajlandó belerakni a kocsikba mert hiszen annak is megvan a szükséges minősítése a többi meg csak marketing...! Jól van , mondtam neki és hoztam az általa említett kenőcsöt! A csereperiódus kb. felénél üvöltött a fedélzeti számítógép, hogy nincs olajnyomás...! Akkor melyik az olcsóbb?