Eszembe nem jutna olajozni, viszont egy évben kétszer mosom, és minden 500 km után sprézem: 44 000 kilométernél járok egy szettel...
Asszem ennél jobb érv nem kell a spray mellett.
Kezdőként kérdezném:ez az olajozás jól hangzik,én is spray-ben gondolkodtam eddig.Érdekelne milyen olajat használsz?és hogy kened rá?ecettel?szivaccsal?milyen gyakran kell ezt megcsinálni?elöre is köszi a választ
Csak arra utaltam, hogy a sima DOT 5 nekünk nem jó csak az DOT 5.1.
Természetesen teljesen átmosom a rendszert az új folyadékkal.
Nekem igazából nem az ár számít.
Inkább az, hogy biztosra ne legyen miatta gubanc és, hogy ne tegyen kárt semmiben.
(Írtam a löttyenésgátló gumi megmartást,. De lehet, hogy ez csak urban legend )
Én úgy tudom, hogy a DOT 3, 4 és 5.1 keverhetőek(igaz nem ajánlott), magyarul hasonlóak(észter bázisúak) viszont az 5 nem keverhető velük mert szilikon bázisú és csak kifejezett hozzá való fékrendszerbe szabad beletenni.
azért ha messzebb mennél vigyél egy flakont
legnagyobb előnye az hogy könnyen szállítható és fél perc a befújás
én teljesen spray ellenes vagyok, de van 3 flakonnal
tesztelgettem..........
Utcára milyen fékfolyadékot ajánlotok?
Elég a sima DOT4 vagy érdemesebb valami komolyabbat betenni?
(Pl: Motul RBF600) Nehogy szerpentinezés közben meglepi legyen. Vagy azt még a sima DOT4-is kibírja?
A tartály kupakján DOT4 only felírat díszeleg.
Ja és olyat is halottam, hogy a DOT 5.1 vagy valami verseny folyadék megmarta a lötykölődésgátló gumit egyeseknél a tartályban. Valamint, hogy a DOT4-et elég 2évente cserélni viszont a verseny folyadékot évente kell.
Az olajzó a legjobb, ha alkalmanként olajozod azzal csak az a baj, hogy pillanatok alatt lerázza magáról, ha nincs valamilyen olajzód akkor használj jobb spray-t....
Beszéljünk csak utcai motorról, egész pontosan sportmotorról. Nem látom át mitől lenne rosszabb olajjal átkenni, mint fújkálni. Minden motorozás előtt áttörlöm, majd bekenem olajjal. Ez szerintem megvan 5 perc alatt, viszont megcsinálom minden alkalommal függetlenül hogy mennyit mentem aznap. Ha viszont sprayvel fújkálom az összeragadt retket csak petróleummal tudom lemosni ami sokkal dzsuvásabb meló és nem 5 perc, hanem sokkal több. Győzzetek meg pro és kontra
Az enduróknál ez igaz hisz ott valóban felesleges a spray mert ledobja az első pocsolyánál, de egy mindenféle gyűrűs lánc élettartamár csak úgy lehet hosszan tartani ha megfelelően van olajozva ami ha nincs olajzó akkor spray-vel oldható meg. Ha nem kened-fújod akkor pl. 25000 helyett már 15000-nél gatya lesz....
Szpidmotorra jó lánc spré, nem vitatom. Használom én is.
Terepmotorra szart se ér. Azon leveszem a láncot, drótkefével lesikálom a sarat és egy éjszakára beledobom egy liter olajba, majd kiveszem, hagyom lecsöpögni, megtörölgetem és mehet vissza. Persze nem O meg X gyűrüs a lánc.
szerintem ez a láncspray egy vakítás
persze aki árulja az azt mondja hogy add meg a motorodnak a legjobbat, mert ugye megérdemli és te is..........
szó szerint a honda gépkönyvből:
"szárazra törlés után kenjük meg a láncot sae 80 vagy90 es hajtóműolajjal
a kereskedelemben kapható lánckenő szerek tartalmazhatnak olyan anyagokat amelyek károsíthatják a gumigyűrűket"
lehet sorolgatni jó és rossz dolgokat mindkét oldalról
szerintem ez olyan mint a vallás, van aki vakon hisz benne és van aki nem
Eddig azt olvastam több helyen is, hogy brigéciolt ne használjon az ember mert megmarja az O-gyűrűket.
A jelek szerint mégsem.