Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi az info-t!

Eddig azt olvastam több helyen is, hogy brigéciolt ne használjon az ember mert megmarja az O-gyűrűket.

A jelek szerint mégsem.
Brigeciol, a vízbázisú (citromsárga)
Mivel szoktad mosni?
Lánctisztító spray vagy petróleum/kerozin?
Eszembe nem jutna olajozni, viszont egy évben kétszer mosom, és minden 500 km után sprézem: 44 000 kilométernél járok egy szettel...
Asszem ennél jobb érv nem kell a spray mellett.
10w40 félszint vagy fullszint, a gyártót szimpátia és pénztárca alapján választhatod
sziasztok. nem rég vettem egy suzuki gsxf400-ast. azt szeretném megkérdezni hogy mijen motorolajat rakjak bele ki mit javasol?
Kezdőként kérdezném:ez az olajozás jól hangzik,én is spray-ben gondolkodtam eddig.Érdekelne milyen olajat használsz?és hogy kened rá?ecettel?szivaccsal?milyen gyakran kell ezt megcsinálni?elöre is köszi a választ
ok, megjegyzem
A DOT 3, 4 , 5.1 keverhető egymással a DOT 5 az semmivel nem keverhető
én meg úgy, hogy a 3-as az teljesen más bázisú, mint a 4-5. Keverni sem lehet, és csak olyanba rakható a 4-5 amihez megfelelő a tömítés.
szerintem tegyél bele Motul RBF660at
Dehogy akarom keverni!

Csak arra utaltam, hogy a sima DOT 5 nekünk nem jó csak az DOT 5.1.

Természetesen teljesen átmosom a rendszert az új folyadékkal.

Nekem igazából nem az ár számít.
Inkább az, hogy biztosra ne legyen miatta gubanc és, hogy ne tegyen kárt semmiben.
(Írtam a löttyenésgátló gumi megmartást,. De lehet, hogy ez csak urban legend )
A 4 sem keverhető, de minek akarod keverne?....van fél deci 3-as, fél deci 4-es és még egy kis 5-ös meg 5.1?...
Én úgy tudom, hogy a DOT 3, 4 és 5.1 keverhetőek(igaz nem ajánlott), magyarul hasonlóak(észter bázisúak) viszont az 5 nem keverhető velük mert szilikon bázisú és csak kifejezett hozzá való fékrendszerbe szabad beletenni.
ha fém fékcsövet teszel fel akkor érdemes a DOT 5, ha pályázol akkor is. Nem marja meg a gumit, a 4-5 közt nincs nagy különbség, a 3 összetétele más.
Árban nem nagy különbség az 5.1-es....a 4-es hamarabb meglep ha egy kicsit fürgébben döntögetsz...
Én is így látom, csak kíváncsi vagyok mások véleményére is.
Köszi, hogy hozzászóltál!
azért ha messzebb mennél vigyél egy flakont
legnagyobb előnye az hogy könnyen szállítható és fél perc a befújás
én teljesen spray ellenes vagyok, de van 3 flakonnal
tesztelgettem..........
Szerintem utcára elég a DOT 4. Ebbe lehet tenni 5.1-est is,viszont a DOT 3-ba NEM!
Sziasztok!

Utcára milyen fékfolyadékot ajánlotok?
Elég a sima DOT4 vagy érdemesebb valami komolyabbat betenni?
(Pl: Motul RBF600) Nehogy szerpentinezés közben meglepi legyen. Vagy azt még a sima DOT4-is kibírja?

A tartály kupakján DOT4 only felírat díszeleg.

Ja és olyat is halottam, hogy a DOT 5.1 vagy valami verseny folyadék megmarta a lötykölődésgátló gumit egyeseknél a tartályban. Valamint, hogy a DOT4-et elég 2évente cserélni viszont a verseny folyadékot évente kell.
Az olajzó a legjobb, ha alkalmanként olajozod azzal csak az a baj, hogy pillanatok alatt lerázza magáról, ha nincs valamilyen olajzód akkor használj jobb spray-t....
Beszéljünk csak utcai motorról, egész pontosan sportmotorról. Nem látom át mitől lenne rosszabb olajjal átkenni, mint fújkálni. Minden motorozás előtt áttörlöm, majd bekenem olajjal. Ez szerintem megvan 5 perc alatt, viszont megcsinálom minden alkalommal függetlenül hogy mennyit mentem aznap. Ha viszont sprayvel fújkálom az összeragadt retket csak petróleummal tudom lemosni ami sokkal dzsuvásabb meló és nem 5 perc, hanem sokkal több. Győzzetek meg pro és kontra
Az enduróknál ez igaz hisz ott valóban felesleges a spray mert ledobja az első pocsolyánál, de egy mindenféle gyűrűs lánc élettartamár csak úgy lehet hosszan tartani ha megfelelően van olajozva ami ha nincs olajzó akkor spray-vel oldható meg. Ha nem kened-fújod akkor pl. 25000 helyett már 15000-nél gatya lesz....
Szpidmotorra jó lánc spré, nem vitatom. Használom én is.
Terepmotorra szart se ér. Azon leveszem a láncot, drótkefével lesikálom a sarat és egy éjszakára beledobom egy liter olajba, majd kiveszem, hagyom lecsöpögni, megtörölgetem és mehet vissza. Persze nem O meg X gyűrüs a lánc.
szerintem ez a láncspray egy vakítás
persze aki árulja az azt mondja hogy add meg a motorodnak a legjobbat, mert ugye megérdemli és te is..........

szó szerint a honda gépkönyvből:
"szárazra törlés után kenjük meg a láncot sae 80 vagy90 es hajtóműolajjal
a kereskedelemben kapható lánckenő szerek tartalmazhatnak olyan anyagokat amelyek károsíthatják a gumigyűrűket"

lehet sorolgatni jó és rossz dolgokat mindkét oldalról
szerintem ez olyan mint a vallás, van aki vakon hisz benne és van aki nem