Üdvözlet mindenkinek.
Csak egy kis közvélemény kutatást szeretnék tartani a következő kérdésben.
Olajcsere előtt:
2003 Suzuki GSX-R 750
Mondjuk úgy 70% utcai, és 30% pálya használat.
Milyen márka, és típus ami szóba jöhet?
Jelenleg: Castrol Power1 Racing 10w50 van benne, és nem feltétlen ő az igazi számomra.
Válaszotokat előre is köszönöm
DonPedro
Az erdekes talan az, hogy a MOL az sajat webshopjaban arulja az olajt ezen az aron. Azaz kozvetlenul a gyartotol kapod, ami esetleges probelmak elkerulesere jo lehet (amit itt parszor mar itt is olvashattunk). Persze a vevo biztos jobban orulne ha mondjuk 1900Ft lenne, nem baj az ha bizonytalan a forras :) Bar az is igaz hogy a MOL-t nem hiszem hogy most meg hamisitjak, nincs felkapva a neve. Sot, mivel magyar termek, lehet hogy eleve sokaknak ez kizaro tenyezo. Repsollal nem hiszem hogy barmi gond lenne. Abban viszont hogy tudja az SL-t, csak akkor lehetunk biztosak ha tenyleg rajta van a dobozon.
nyilván megvan mindenki kedvence, de a rossz hírem az, hogy neked nem ez lesz a gondod. Én a Suzuki GSR-be is a Racing 10w-50-et tettem, a B-kingben másodjára van, és finomabb a váltás, halkabb a motor vele. Tehát vagy a rossz viszkozitásút tetted bele, vagy egyszerűen mechanikai bajod lesz a motorral. Egy ideig a sűrűbb olajjal ez megoldódhat, de csak időlegesen.
nekem már volt pár olaj a motorban pl volt Motorex 10w60as de azzal is olyan a váltom mint a többivel most nekem Motul 300v van benne de én azt vettem észre hogy magasabb fordulaton könnyebben beesik a sebességbe
mondjuk hogy sokkal hangosabban csattan be az 1-es, és a többi sebfokozat is "csontosabb" lesz, magyarán eltűnik a szép sima váltás...
szerintem nagyon felhígul magas hőmérsékleten...
a mol-nak majd amit belerakok, nagyobb a viszkozitása 100°C-on, mint a mostani repsolomnak, majd kiderül tényleg ez volt e problémám forrása.
hogy miért a mol? mert többen dicsérték, és ezt még nem próbáltam...
bár a Q8 sbk olajat is nagyon sokan dicsérték, mindenkinek megvan a maga favoritja, ami neki legjobban bevált, de én még nem találtam meg...
előre szoktam vásárolni, nem pedig az utolsó pillanatban kapkodni...
abban egyetértünk szerintem, hogy az olajcserét leginkább a válónál fogod érezni. hidegen még nincs is bajom vele szépen, halkan bekattan az 1es, de melegen már nem tetszik....
persze attól még lehet jó hondába, de nekem suzukiba nem tetszik, úgyhogy keresgélek tovább...
ez az én szubjektív véleményem a saját motoromba, lehet másnak más motorba tökéletes...
Nem csodálkoznék ha az új Repsol flakonokon már SL lenne... A Shell-el ugyanígy jártam! A műszaki adatlap még az alacsonyabb szintet hozta, az új flakonon pedig már a magasabb volt!
Mint már írtam, a Dynamic 10W50 az egy SL minősítésű olaj 2500Ft-ért. Nincs bajom a Repsollal biztosan jó olaj, de a MOL magasabb szintet hoz, ez alapján jobb vétel lehet... Az más kérdés hogy sok esetben a motor gyártó csak SG-t igényel, de ha nagy a terhelés, nem baj az ha jó az az olaj. Van adat, miszerint a frisebb minősítést tudó olajok jobb kenési tulajdonságokkal rendelkeznek.... Aztán aza verzió is lehetséges hogy ez a Repsol is bőven hozná az SL-t, csak nem fiztték meg a drága licenszt hozzá... de mindegy a MOL megkapta és ez a biztos :)
K&N légszűrő tisztító: 1.500.-Ft
Egyben 3.000.-Ft