Én most a Red Baronba járok szervizeltetni. Kaptam új láncot, ez most jónak tűnik, majd meglátjuk. Hmm, nekem nem ajánlották Steelhorse-ot. Bár Yakomoto-t nem szidták, mégis olyan ócska láncot tettek fel, ami lehet nem is motorlánc volt (nem volt benne O-gyűrű) . Alig 1 évet bírt, elkezdett rozsdásodni, meg nyúlni mint a rosseb. Szóval nem tudom akkor melyik szervizben bízzak meg. Ezzel most nem vitát akarok generálni, ezek a tapasztalataim.
Én D.i.D -t használok, azzal már 43 000 -et ment el a hatszázas Kawám, nem ez a legolcsóbb, viszont minőségre az egyik legjobb. A szervizünk is - Quicksteel - ezt ajánlja általában, megbízható minőség.
Látom pécs környéki vagy. Keresd meg a steelhorsemotort kawások egyébként nagyon jó áron tudnak minden mocira alkatrészt és minöségit! Én Pécsváradi vagyok tölünk mindeki odajár még szervizelni is!
Sziasztok!
Váltóműolaj kérdésében kérnék némi tanácsot!
Ahogy néztem van sok féle,széles árkategóriában,épp ezért belezavarodtam és nem igazán tudok dönteni. Meg olvastam régebben itt-ott alternatív megoldásokat is...
A 80-as Tm krosszomba kellene valami,ami már nem éppen mai csirke.
Múltkor leengedtem az olajat belőle és sűrű,sötét grafit színű volt,a leeresztőcsavar mágnesén elég sok fémreszelék volt aranyos sündisznó formát öltve. (jóval kevesebb olaj volt benne a kelleténél-kb. másfél deci-de ez már más sztori és nem is én raktam bele) Szóval a lényeg hogy ilyen szúnyog hajtóművébe milyen viszkozitásút javasoltok?
Ha tudtok márkát mondani az is szuper lenne.
Azt tervezem hogy most valami olcsóbbat egyszerűbbet töltök bele hogy kimosódjon belőle a retek a következő leeresztésig,ami után már a felújítás lesz a következő lépés,szóval értelmesebb olajat csak a repair után szándékozok belerakni(vagy akkor is kapna egy dzsuvázást és azután).
Ha tudtok valami ésszerű megoldást javasolni azt előre is köszönöm:)
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Már világosabb a téma. Még annyi kérdésem lenne, hogy mely márkák számítanak minőséginek? Nem én veszem a láncot személyesen, hanem a szerviz ahova viszem reparáltatni, aztán ha mondják milyen láncot tudnak szerezni, tudjam mit válasszak.
Az a lánc már leves... Ha berozsdásodik akkor nehéz megfogni a felgyorsult elhasználódást. Nekem ez a tapasztalatom. Ha meg már 300km alatt láthatóan nyúlik akkor azonnal csere. Legközelebb vegyél felső kategóriás láncot, fújd rendesen, főleg eső után fontos az ápolás. Takarításra petróleum. Spray meg van ezer féle jó, a lényeg olyat vegyél ami nehezen verődik le...
Tehát cserére szorul. És hogyan tud kijönni a gyári zsírozás a csapokból? Úgy értem ez a használat velejárója, vagy valamit én csesztem el vagy eleve rossz minőségű a lánc? Bocs a sok kérdésért, csak meg akarom érteni a dolgot mélységében.
Túlhúzás: egyszer laza volt, beállítottam előírt értékre, nap végére megint ugyanúgy lógott...Ma elindultam vele, szerintem enyhén lógó lánccal, hazaértem olyan 320 km után és szörnyen lógott a lánc...
"És a nyúlás? Gyatra minőségű a lánc, vagy mi okozza ezt?"
nem csak.....a túlhúzás is lehet.....a rozsdapor nem külső hanem a csapokból jön ki mert a gyűrűk nem tömítenek így belülről "eltűnt" a gyári zsír és elkezdett rozsdásodni, ezt hiába takarítod nem tűnik el és ezért is nyúlhat a lánc mert kenés nélkül kopik mint állat....
Majd megpróbálom elolvasni egyik szemen a márkát. Nekem azt mondták, ha egyszer nekiáll rozsdásodni akkor azt nem lehet megfogni, csak a csere segít. Még mindig nem értem, hogy tud rozsdásodásnak indulni ami egyszer le van olajozva rendszeresen. Tudom, hogy néha le kell robbantani, az olajos port róla de még nem ért el olyan szintet, hogy arra lenne szükség.
És a nyúlás? Gyatra minőségű a lánc, vagy mi okozza ezt?
Hmm, nem tudom teljesen idevág-e a kérdésem, de tanácstalan vagyok. A láncom elkezdett rozsdabarna színt ölteni, ez a szín megjelent a gumi oldalán, a kitámasztón, tehát ahogy verődik le a láncról finom olajos por formájában, lerakódik a környező részeken. Valaki szerint ez rozsda. Egyszer eléggé megáztam ugyan de rendszeresen kenem a láncot, sose száraz, lehetséges, hogy mégis elkezd rozsdásodni? Továbbá nyúlik. Alig egy éves a lánc, kompletten volt cserélve lánckerekestül. Közben persze figyeltem láncnyúlást de szinte minden nagyobb út után lóg. Márkát nem tudok mondani. 22 kw-os a kis Ninjám, ilyen kis teljesítményű motor is képes így nyújtani a láncot, vagy én vagyok fakezű és durván váltok?
Az pont nem jelent semmit... a dobozolása akár a boltost is megtévesztheti, egyedül az ára, ami gyanús lehet. (Ha valami X forint, és utána egy ugyanolyan kvalitású helyen látod a feléért, akkor gyanús, hogy nem ugyanarról a tartalomról van szó...)
Látom pécs környéki vagy. Keresd meg a steelhorsemotort kawások egyébként nagyon jó áron tudnak minden mocira alkatrészt és minöségit! Én Pécsváradi vagyok tölünk mindeki odajár még szervizelni is!
Váltóműolaj kérdésében kérnék némi tanácsot!
Ahogy néztem van sok féle,széles árkategóriában,épp ezért belezavarodtam és nem igazán tudok dönteni. Meg olvastam régebben itt-ott alternatív megoldásokat is...
A 80-as Tm krosszomba kellene valami,ami már nem éppen mai csirke.
Múltkor leengedtem az olajat belőle és sűrű,sötét grafit színű volt,a leeresztőcsavar mágnesén elég sok fémreszelék volt aranyos sündisznó formát öltve. (jóval kevesebb olaj volt benne a kelleténél-kb. másfél deci-de ez már más sztori és nem is én raktam bele) Szóval a lényeg hogy ilyen szúnyog hajtóművébe milyen viszkozitásút javasoltok?
Ha tudtok márkát mondani az is szuper lenne.
Azt tervezem hogy most valami olcsóbbat egyszerűbbet töltök bele hogy kimosódjon belőle a retek a következő leeresztésig,ami után már a felújítás lesz a következő lépés,szóval értelmesebb olajat csak a repair után szándékozok belerakni(vagy akkor is kapna egy dzsuvázást és azután).
Ha tudtok valami ésszerű megoldást javasolni azt előre is köszönöm:)
általába 3-5cm er irnak a könyvek nagy része
Túlhúzás: egyszer laza volt, beállítottam előírt értékre, nap végére megint ugyanúgy lógott...Ma elindultam vele, szerintem enyhén lógó lánccal, hazaértem olyan 320 km után és szörnyen lógott a lánc...
nem csak.....a túlhúzás is lehet.....a rozsdapor nem külső hanem a csapokból jön ki mert a gyűrűk nem tömítenek így belülről "eltűnt" a gyári zsír és elkezdett rozsdásodni, ezt hiába takarítod nem tűnik el és ezért is nyúlhat a lánc mert kenés nélkül kopik mint állat....
És a nyúlás? Gyatra minőségű a lánc, vagy mi okozza ezt?
mosd le jo alaposan brigeciollal, és fujd be ujra,,,,
és vége a rozsdának