Eddig csak egy kerámia motort láttam a T72-ét. Ha azt tudja a szer amit írnak róla akkor jó cucc, de mi van ha nem?.......akkor maradnak az eltömött járatok és besült motor....
Ezek a bevonatot képző cuccok lehet hogy jók egy széjjel kopott ósdi motornak, de mit keresne egy olyan blokkban aminek amúgy semmi baja. Öntsétek majd akkor bele ha már kéken füstöl, meg ilyenek :) De addig.... bele kell rakni a lehető legjobb olajat, időben olajcserélni és kész...
Nekem az autós + tapasztalatok miatt más a véleményem .
Érdekes volt a Skodán nem csak az alapjárat ment fel a kisebb súrlódás miatt ,hanem a vízhőfok is szemmel láthatóan alacsonyabb lett . A kisebb olajfogyasztásról nem is beszélve .
Nézz körül egy szervízben. Tele lesz fossá tört motorral, beállt blokkos nem lesz sok :) De ez hülye általánnosítás volt...bocs. A lényeg az, hogy szerintem a blokkba egy jó olaj való, más nem.
A te motorod esetében az élettartam legnagyobb ellensége amikor néha elesel vele :) Egy jó olajban minden benne van ami a tökéletes üzemeltetéshez kell. Ha lenne még hiányzó elem, akkor belekerülne. Persze biztos a blokk gyártó lobbi lefizeti az olaj gyártókat hogy 300e km után kuka legyen a motor :) Szerintem ne rakjál bele semmi szart, nem biztos hogy szereti majd a sokféle speckó adalék ha hozzáöntesz valami oda nem való cuccot.
Elvileg a metabond is ilyen, de ha igaz amivel promotálják a terméküket akkor éppen nem maradhat az olajban hanem fel kell tapadnia........a másféle adalékok nem tapadnak fel, de azok el is vesztik a hatásukat 2-3000km után. Jó párat próbáltam már és öreg motoroknál a legtöbb bejött, de újba nem érdemes tenni, valahol egy kis járatban összeáll és akkor lőttek a kenésnek.....persze csak a magam, tapasztalatát mondhatom, lehet másnak más volt....
Amiről írtam végig az olajban van .
A cég szerint ez cocom listás termék volt hajdanán .
Eredetileg az amerikai hadseregnek fejlesztették ki .
Arra az esetre ,ha szétlövik az olajteknőt , még 300 km-t meglehessen tenni a teherautóval .
De, mert nincs végig az adalék az olajban, pár perc után feltapad a szabad fémrészekre ezért kell pl műanyag tölcsérrel beönteni a legtöbbet. Öreg tgk-nál is használtam több kevesebb sikerrel ilyen cuccokat. De a legjobb a rendszeres olajcsere és akkor nem kell ezeket használni.
Feltettem a kérdést a forgalmazónak régebben . Akkor speciel nem kaptam választ .
Talán most ...
A kuplung kiszedős machináció már elvileg sem működne , mivel 1000 km-t kel menni vele ahhoz hogy a felületekbe beépüljön .
A Skodának pl. csökkentette az olaj iránt érzett , mélységes szimpátiáját .
http://www.megalarm.hu/chiptun...
Erről valami vélemény? Mennyire lehet neki hinni?
Érdekes volt a Skodán nem csak az alapjárat ment fel a kisebb súrlódás miatt ,hanem a vízhőfok is szemmel láthatóan alacsonyabb lett . A kisebb olajfogyasztásról nem is beszélve .
[3116] ma 12:29
A te motorod esetében az élettartam legnagyobb ellensége amikor néha elesel vele :) "
Te távolbalátó vagy?
Lehet hogy a következő olajcserénél kipróbálom .
A cég szerint ez cocom listás termék volt hajdanán .
Eredetileg az amerikai hadseregnek fejlesztették ki .
Arra az esetre ,ha szétlövik az olajteknőt , még 300 km-t meglehessen tenni a teherautóval .
Talán most ...
A kuplung kiszedős machináció már elvileg sem működne , mivel 1000 km-t kel menni vele ahhoz hogy a felületekbe beépüljön .
A Skodának pl. csökkentette az olaj iránt érzett , mélységes szimpátiáját .