nekem a valvoline fehér többszöri próbával nagy tempónál 1000km fölött is bírt, igaz 2kilónál azért dob a rendszámra is ......olyan amit nem dob le soha még nem láttam bár ettől még lehet.....
A 60as nem folyik jobban, pont hogy kevésbé folyik. Viszont pályán extrém terhelés van, és magasabb olaj hőmérséklet, folyamatos magas fordulatszám. A 40es olaj ott már lehet hogy kicsit híg ilyen terhelés alatt.
Ez az állandóan előkerülő olaj téma... Én már lassan tényleg nem tudom mi a jó, lényeg hogy túrázni télen is jó a 10W-40 :D
Amúgy az 5W-sek már általában igencsak drágák szoktak lenni, a 40-50-60 pedig tényleg attól függ mennyit pályázol. Bár azért ha jól tudom a 40-es motorkímélőbb, csak éppen a 60-assal erősebb lehet a gép, mivel jobban folyik, ezáltal kisebb az ellenállás, viszont pont ezért valamivel gyengébb a kenés, és kevésbé tapad meg a falon.
5W40 vs. 10W40 - Meleg oldalon ugyanolyan viszkozitásúak. Hidegben viszont folyósabb az 5W40. Ésmivel nincs olyan olaj ami hidegen ne lenne túl sűrű: az 5W40 jobb kell legyen, azaz nem hiszem hogy elmondhtó az hogy túl híg :)
Ferko! Az 5W60... háát nem biztos hogy meleg oldalon ilyen sűrű kell, bár őrült fordulaton és nagyon felmelegedett olajjal lehet pont ez fog még legendő oldajfilmet adni. Olajnyomás mérés valóban jó lenne kitalálni ezt :) Az szerintem fontosabb hogy a MOL SL besorolású (a 10w50 is), szóval egy csomó paraméterben igen jól teljesít..... Én maradnék a 10w50-nél,kivéve ha sokat van indtózva hidegben (sokat pályáztok hidegben? :) )
Attól függ mire használod. Ha ilyen időben közlekedsz 10W-40, nyáron 10W-50, pálya 10-15W-60........én a motult és valvoline-t használom, de a többi sem rossz.....az 5W-30-40 talán vékony lenne......
Nem rossz otlet az 5W60. Igaz ez egy igen tag viszkozitas tartomanyu, csucs minosegu olaj, de a 60 resze az erdekes. Palyan (foleg melegben) szinte vegig csutka gazon megsz. Itt sokkal SOKKAL nagyobb hoterhelese van az olajnak, mondt mondjuk kozuton. A melegebb olaj konnyebben folyik, higabb. A 60-as pedig magas homersekleten vastagabb, azaz nem folyik annyira - jobb kenest tud biztositani. Persze igazabol hogy mi az idealis azt olajnyomas meressel lehetne kideriteni, de az R6R erre alapbol nem kepes. Szoval be lehet probalni a 60ast, de elvileg a 10W50 Dynamic is boven eleg kellene hogy legyen. (10w40 mar nem biztos) En legalabis igy tudom :)
Szia!
Shell Advance Ultra-t tudok (100% szintetikus) 3100/l-ért, esetleg Fuchs Pro4 3200/l. Persze vannak olcsóbbak is, de 1100-ba ezeket tenném.
Olajszűrő 1400 olaj mellé vásárolva.
Légszűrő 8900.
K&N örök légszűrő kb 15e.
Esőt egyik se bírja igazán, úgy párszáz után lejönnek sajnos :(