Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

És akkor most beszéljünk az olajszűrőkről.

Tegye fel a kezét, aki szerint a Hiflo egy taiwani szemét.
"..súrlódást csökkentő, felület kezelő adalék.." imádni fogod, amikor a kuplungodban megszűnik a súrlódás, és a helyét a halk, selmyes csúszás fogja átvenni...
Na pont itt a lényeg: hogy az új Lambóba meg a Ferkába jó volt. Tehát a mi tíz éves, ötvenezret futott motorunkba pont valami tök más kell majd.
Erre írtam lentebb, olyan kifejezés hogy JÓ OLAJ , nem létezik. Olyan van, hogy megfelelő x , y , z motorba, ilyen és ilyen felhasználás mellett.
Egy normális olajban benne kell lennie mindennek

A másik, hogy motorkerékpárnál általában nem csak a blokkot keni az olaj, hanem a váltót is. El tudom képzelni mennyire kell a kuplunglamelláknak kerámia adalék
sziasztok!
A shoxban kapható kerámia adalék, amit az olajba kell tölteni.
mi a vélemény róla?

"Ceramic Power Liquid motorápoló, a kenőanyagban elkeveredő a súrlódást csökkentő, felület kezelő adalék a kerámia utolérhetetlen tulajdonságaival.

A Ceramic Power Liquid az olajbetöltő nyílásán kerül a motorba és az egymáson elmozduló (súrlódó) felületeken fejti ki hatását. A Ceramic Power Liquid nem olaj adalék!

Működési mechanizmusa a következő: A motor belsejében fellépő nyomás és hő hatására megtapad a fémek felületén, és egy kerámia bevonatot hoz létre. Az így kapott réteg csökkenti a súrlódást, kijavítja az esetleges felületi egyenetlenségeket (sérüléseket-kopásokat). A kezelt felület jobban ellenáll a motorban fellépő nem optimális üzemállapotoknak (hideg indítás, olajhiányos állapotok).

Hatása: Csökkenő fogyasztás, mérséklődő károsanyag kibocsátás, kevesebb motorkopás, csendesebb motorjárás, alacsonyabb olajfogyasztás, magasabb kompressziós végnyomás, magasabb teljesítmény és akár 100. 000 Km-ig megmaradó hatás.

Az adalék két fő összetevőből áll: Szintetikus hordozóolaj és kerámia összetevők, amelyek 0.2 µ méretűek. A Ceramic Power Liquid minden típusú olajjal elkeveredik. Nem befolyásolja az olaj kenőképességét és viszkozitását. A kerámia szemcsék egymáshoz nem tapadnak, így nem képes az olajjáratokat elzárni, vagy szűkíteni.

Miért érdemes használni? Új motorok estén a kopások csökkentése és a motor jó állagának hosszantartó megőrzése miatt. Használt, kopott motorok esetében az elveszett teljesítmény visszanyerése miatt. A motor a kezelés után csendesebben fut, csökken az üzemanyag és olajfogyasztás, csökken az olajhőmérséklet és növekedik a teljesítmény. A kezelés hatása akár 100.000 Km-ig is megmarad.

Mikor érdemes használni: Az olajcsere alkalmával illetve az olajcserét követő 3.000 Km-en belül."
Ez így van! Sűrübb olaj= nagyobb ellenállás. Én szoktam sűrübb olajat ajánlani de csak kopottabb sok km-es motorokba. Eddig bevált ,sokan motorgenerál helyett használják!
Az jó kis olvasmány , olvastam, tanulságos, szerintem érdemes kipróbálni . Vastagabb olajat nem érdemes tenni a gépbe, csak amit a motorgyártó ajánl.
És mi van akkor ha valaki Fuchs 0W20-ast használ R6Rbe?Mert van olyan is.És nagyobb a teljesítmény és kisebb a fogyasztás.
Ugyan is a "hígabb" olajtól könnyebben forog a blokk.
Nem az a lényeg hogy óriási legyen az olajnyomásod hanem hogy az olaj minél gyorsabban átjárja a "kenendő"felületeket.Ez által tökéletes a kenés és nem tud túlmelegedni az olaj.Akkor hogy is van ez?Van erről egy komoly cikk .Ahol egy új lambót és egy ferrarit tesztelnek 0W20as olajjal.Kisebb a fogyasztás,könnyebb hidegindítás nagyobb teljesítmény és alacsonyabb olajhőfok.
Én az első maradandó havazásig járok motorral és március elejétől ismét.Jól bevállt módszerem: van egy fűtőventillátorom a műhelyben meg egy időkapcsolóm.Este alátolom a ventillátort hogy pont a blokkra fujja a meleget ,időkapcsoló beállítva kb fél óra az indulás elött. Mire kimegyek az olaj már nem fagyos ,kézzel a blokk kellemesen meleg. Beindítom ,kapu ,kesztű stb. kb 4-5 perc. Addigra a víz is átmelegszik ,mire kiérek a főútra (500m) már majdnem üzemmmeleg. Ennyit még a szomszédok is kibírnak és a motorom is meleg.A költsége kb 5000 ft egyszeri + a havi villanyszámla ,de az sem több 2000 ft-nál. Nekem ennyit megér.
na jó,de mire te felöltözöl....
Nekem még ebben a hidegben is a felöltözés alatt nagyjából bemelegszik közel 60°-ra. Az előző motorom is ezt tette így nem volt gond ezt megvárni, csak a levegősöknél kellett többet várni míg kézmeleg nem lett.
hehe az úgy más :p De én kis faluban lakom...

Motor elindít, kapu kinyit, egyesbe betesz, és kimászik az utcára (mélygarázs, lenn se célszerű járatni, így mellette sétálva magát felviszi finoman)
Aztán kapu becsuk, sisak, kesztyű, stb felvesz, felpattan, és nagyon finoman (no nem rángatósan alul) elindul. Majd becsprgok keszthelyre 50-el, finoman, ott míg kiérek a városból bemelegszik. Aztán mehet. Én 10 percig nem járatom alapjáraton. Bár tudom, sok típusnál 2-4 per alatt üzemmeleg, vagy legalábbis azt mutatja a kijelző...
Ránézek d.u az adatlapra, de fizikailag nem lehet olyan eltérés, ami a használatot befolyásolná. Szöllő motorja meg...khhmm... amit az kapott... Rossi motorja bejáratós üzemmódban van öregapámnál, ahhoz képest
Hát annyira nem drága az olaj, hogy megérje annyit várni.
A télen nem,még esőbe is elég gáz .
Azért van a para,mert volt egy-két hajtókaros 12es,kb 4ről tudok,és mindben a 3as hajtókar adta fel a harcot.és a 4ből 3ba 15w-s olaj volt ,a 4dik a Szöllő papáé,de ő kiegykerekezte a blokkból az életet . Gondolom mindegyik ment eleget gyertyába,mielőtt behalt. A két olaj üzemi hőmérsékleten egyforma sűrűségű?
hello Jimy! nagyon szép a géped .eddig Castrol volt benne meg Motul,de nagyon istenitik a fuchs-ot a kawások,ugyhogy beállok a sorba . Én mindig 5-6ezrenként cserélek,és télére új olajjal teszem el a sast pihengetni . ki az aki 20at elmegy egy olajjal ,az meg is érdemli .
Ha télen nem motorozol, akkor felesleges az aggodalmad.
Hali Action13!
Teneked egy zsír tizenkettesed van, abba én nem is tennék mást.
Mióta megvan a kilencesem csak ezt használom 10W-40 be, bevált.
Sőt múltkor a nagykerbe a főnök azzal ijesztgetett, hogy ez már 20-40 ezer km-t is kibír utcai körülmények között. De azért én maradok a 5-6 ezernél.
köszi a választ . . kipróbálom a 10-50est,mert félek a 15östől,h nem elég vékony,és nagy terhelésnél nem jut el mindenhová. .
15-50-et ugyanebből már évek óta, sokan használjuk. Ha nagyon hidegben használod, akkor (egyes motoroknál) ragadhat a 15-ös olajtól a kuplung, oda jó lehet a 10-es változat.
De én a Kawában nem tapasztaltam ilyet.
uj a fasz!9éves astra
sziasztok ilyet használ valaki?

Fuchs Silkolene Pro 4 Plus Electrosyntec 10W-50 1l

Fuchs Silkolene Pro 4 Plus Electrosyntec 10W-50:

Electrosyntec technológiával gyártott teljesen szintetikus, észter alapú olaj négyütemű sport- és versenymotorokhoz.

Az elektrosztatikus erő megköti a súrlódó felületen a motorolaj molekuláit, így hozva létre egy szuper erős filmréteget.

Nemzetközi motorversenyeken tesztelt csúcsminőségű kenőanyag.

Kiszerelés: 1 literes flakon

Teljesítményszintek, jóváhagyások:

API SG/SH/SJ
JASO MA, MA2
4 ezer alatt miért nem megy?
minek csinálnak ilyeneket?
nekem 2500 től húz rettenet mód
zsiguliban sosem tudtam
opel elpörögne 8 ezerig itt, nem tudom meddig tartana ki
olyan 3-4 ezer között van használva kb mint a motorjaim

amúgy ez az olajtéma fura, egyik fórumon sem egyezik a nép.... mindegy hogy autós vagy motoros....

motoromba most a fuchs olajat próbálom ki, de szerintem annak a 82es gépnek a rántotthús alól kiborított olaj is megtenné