Volt próba.....a kuplungot elvileg azok amelyek a fémre rakódnak nem bántják(slick, metabond, stb.). Öreg túramotorba van értelme, kitolja az élettartamot főleg ha harmatosabban is járnak vele, de sport vagy cross gépbe semmi mert ott hamar lekopik a felrakódott réteg így hamar elszáll a hatás. 2 üteműbe nekem jó volt, kicsit gyengébb lett8bár nem értettem mitől?), de a csapágy-csapszeg tovább bírta......
biztos szuper de a kuplungnak nem hiányzik a surlódás hiánya .csúszni fog ha beleteszed .normál használat,és normális olajjal is elmegy 100ezer felett is. ,bár én gondoltam egy olyat,h a kuplungot kivenni,összerakni,beletenni a cuccost,megjáratni,h feltapadjon a fémfelületekre,aztán uj olaj,meg vissza a kuplung ,de bonyolult,és drága eljárás. nem tudom,h ha leengeded belőle a csodaszert akkor meddig marad hatása .majd egyszer ha valaki kipróbálja igy akkor ossza meg velünk is . .
Ezen a véleményen vagyok én is! ha kivan cserélve időben a megfelelő km nél az ugy jó! ez csak pénzkidobás szerintem, ha hasznél is valamit egy kicsit azt meg ugysem veszed észre...
Szevasztok !
Súrlódáscsökkentővel kapcsolatban van valakinek tapasztalata ?
Autóban az ENERGY RELEASE nevű bájitalt használom teljes megelégedéssel . Ami nem az olaj minőségét javítja ,hanem a fémfelületekbe épül be és úgy csökkenti a súrlódást .
/ a skodám alapjárata felment duplájára tőle /
Sajnos a Virágonál egy olajban fut a motor ,váltó és a kuplung .
Az a kérdés a kuplung nem e csúszik meg esetleg ? Igaz ott fém és bakelit váltakozik . Pedig jó lenne használni mert nagyban megnöveli a motor élettartamát .
üdv!kaptam egy ijen olajat karácsonyra de mindenhol azt írják h lácfűrészhez ajánlják!és most nem tudom h jó e lenne az aprilia rx 50 esembe!pls segítsetek!erről lenne szó http://www.barkacsonline.hu/te...
az ijen esetkben nemkell más megoldást keresni ha egyértelmű a baj... csak a viztől fehéredik ki. valahol ereszt!
am ezt letudod egyszerűen ellenőrizni? megjelölöd a hűtővíz tartályán, h mennyi viz van benne, és valoszinű, ha enged akkor egy idővel (1-2-3 hét) később leellenőrzöd és kevesebb lesz benne. ijen egyszerű. 99% ujból ez a baj.
én ezt csinálnám, legegyszerűbb, nemis kell semmit előre bontogatni...
hali,kellene nekem egy kis segítség váltóolajban, TDR-be ez a Repsol olaj van amit a képen mellékeltem,és arra lennék kíváncsi ,hogy használ-e még valaki ilyen típusú olajat, és hogy ő nem vette e észre hogy az olaj 1 idő múlva kifehéredik(ugy néz ki mint a tej),pedig még vagy 1500km-ert mentem vele,de az előtt is volt ilyen problémánk és levettük a blokk oldal dekniét, mert arra gyanakodtunk hogy az olaj és a hűtővíz valahol össze találkozik és ezért fehéredik ki az olaj, kicseréltük a vízpumpa szimeringét,nagyon el volt használódva, nem után gyártott lett bele téve,Yamaháéktól lett rendelve,és ki is cseréltük, és most nem tudom hogy megint a víz szivárog,amit kétlek mert pasztával is körbe nyomtuk, vagy valahol még a vízpumpán kívül össze folyhat a víz és az olaj, vagy csak ilyen az olaj ha elhasználódik,akinek van valami ötlete azt örömmel fogadom mert én már tanácstalan vagyok,vagy akinek ilyen Repsol olaja van neki is kifehéredik
Nekem a 02es eriggybe a szintetikus mol megy már régóta, pedig km van ebbe is rendesen (65ezer kb). Egyszerűen ezeknek az olajok sokkal nagyobb terhelést bírnak. És ez független a motor gyártási idejétől és a kopottságtól. Na boldog karácsonyt mindenkinek :)
Oreg kopott motornal surubb olaj kellhet ugye, de ez szopas is lehet, mert ha oreg a blokk akkor az olaj jaratokban lehet mar sok lerakodas. Ez meg par helyen az eleve szuk jaratokban meg nehezebb lesz az aramlas - nem jo. Kerdes persze hogy milyen az az R1 blokk belul. Ha nincs benne sok km, akkor lehet hogy semmi nem indokolja hogy kopottnak legyen kezelve, azaz mehet bele a gyari speckokban leirt olaj. Baj biztos nem lesz a felszintetikus miatt, max elobb hasznalodik el az olaj. Szerintem inkabb erdemes teljesen szintetikus olajat hasznalni, az az olajcsere periodus vegeig kozelebb lesz a speckokban leirt viszkozitashoz mint az asvanyi. Foleg egy sportmotork blokkban ami azert szokott porogni ugye
Félszintetikus = minimum 70% ásványi. Az hogy öreg a blokk (és esetleg kopott), nem jelenti azt, hogy ásványi olaj kell bele. Ha eszi, akkor egyel vastagabbat ki lehet próbálni. Ha azt is nagyon eszi akkor fel kell újítani a blokkot. Szintetikus olaj jobban bírja a terhelést, és ritkább csereperiódussal is elvan. Extrém körülmények közt is gyakran jobban teljesít, pl nagyon hidegben indítózol (5c alatt), maximális fordulat közelében motorozás (pálya).
Nem sokat értek a dologhoz, de én is olvasgattam az olajakról a motoromhoz. Ezek alapján sztem eszedbe ne jusson ásványit venni. Minimum fél szintetikus. Szerintem 10W40 10W50 mehet bele. Valamelyik ismert márkától, de a yamahánál bizti többet mondanak. Sztem a Q8 elég jó és árban se durva.
Üdv mindenkinek.R1 be szeretnék olajat venni.98as a gép szóval nem 3-4-5éves,vki azt mondta ásványi anyagot tegyek bele ne szintetikust mert ,hogy a szintetikus oil fiatalabb motorokhoz jobb ,viszont a réggebbinek nem árt,de nem is jó neki.Akkor ?Menyjek a yamahába és majd megmondják? nem tom
Kaptam ajándékba nyáron 2 pici flakonnal énis ilyet. REaltív sokáig rajta maradt, de nekem a lényeg az volt, hogy nem fröcskölt össze mindent mint az a vacak amit előtte használtam :) Majd ha elfogy a vacak amit azóta még használok, szerintem nem kérdés mit fogok venni :) (ahogy most az időjárást nézem, odébb lesz ez :( )
bocs
Súrlódáscsökkentővel kapcsolatban van valakinek tapasztalata ?
Autóban az ENERGY RELEASE nevű bájitalt használom teljes megelégedéssel . Ami nem az olaj minőségét javítja ,hanem a fémfelületekbe épül be és úgy csökkenti a súrlódást .
/ a skodám alapjárata felment duplájára tőle /
Sajnos a Virágonál egy olajban fut a motor ,váltó és a kuplung .
Az a kérdés a kuplung nem e csúszik meg esetleg ? Igaz ott fém és bakelit váltakozik . Pedig jó lenne használni mert nagyban megnöveli a motor élettartamát .
am ezt letudod egyszerűen ellenőrizni? megjelölöd a hűtővíz tartályán, h mennyi viz van benne, és valoszinű, ha enged akkor egy idővel (1-2-3 hét) később leellenőrzöd és kevesebb lesz benne. ijen egyszerű. 99% ujból ez a baj.
én ezt csinálnám, legegyszerűbb, nemis kell semmit előre bontogatni...
Nem sokat értek a dologhoz, de én is olvasgattam az olajakról a motoromhoz. Ezek alapján sztem eszedbe ne jusson ásványit venni. Minimum fél szintetikus. Szerintem 10W40 10W50 mehet bele. Valamelyik ismert márkától, de a yamahánál bizti többet mondanak. Sztem a Q8 elég jó és árban se durva.
Még1x ásványit nem, félszint, full synt mehet.
BTW: Castrol Racing 2t tudok 1980FT-ért, jah és nekem is a mol láncspray vált be, nem csapja le és tartós
Scooter Expert 2T. 2200ft/liter
Transoli Expert 10w40, 2600ft/liter
Fork Oil Expert 5w, 2400ft/liter
Postázva is.