autót sosem járatgattam......
zsiguliban is majd 200ezer volt amikor eladtam
most az opelban is 170ezer van....
bár egyiket sem pörgettem hidegen tiltásig
motornál mindig megvárom míg a kezemtől melegebb ez kb mire beöltözök
Arról nem beszélve, hogy a Kawa 'beteges' szívatójával 2-3 ezer közé tudod belőni az alapjáratot csonthidegen. Így magas fordulaton, és ráadásul terhelés nélkül -tehát továbbra is hidegen- forog sokat a motor.
Én is csak addig melegítem helyben, amíg a gázreakciót nem veszi a motor ( fél perc ) utána 2ezres fordulat, aztán gyí.
Na de eztet egy új autó kezelési könyve írja amiknél már nem cél a hosszú élettartam hanem inkább a környezetvédelem ami megint sántít egy kicsit mert semmivel nem esznek kevesebbet a mai autók mint 20 évvel ezelőtt épp azért van megnövelve a fogyasztás, hogy a katalizátor nagyobb hőfokon égesse el a károsanyagokat, de ez több üzemanyaggal is jár. Csak bele kell gondolni, ha hideg motornál nagyobbak a hézagok(márpedig minden járműnél így van) akkor fordulaton és terheléssel vagy alapjáraton kap nagyobb ütést a csapágy és kopik jobban a henger-gyűrű-dugó 3-as? Legalább annyit érdemes várni míg az olaj is felmelegszik valamelyest.
100.000-nél járok, két kezemen meg tudom számolni hányszor indultam el hidegen. Általában addig melegítem még felöltözök, ez általában kb 30-35 fok. Utána lassan indulás a főútig ami kb 1,5km, itt már 50-60 fokos és innen már megyek.
Szóval kerítsetek egy másik túragépet amiben ennyi van és mindig rögtön indul.
Megjegyzem a többi motorom is így használtam, és még soha nem újítottam fel semmit egy MZ-n kívül, de annak nem ez volt a baja.
DT-be is annyit tettem, hogy nem hitték el hogy bontatlan a blokk kétütemű lévén...
javiszontmindenkimástmondopel is azt írja h hideg motorral kis fordulaton,és ne alapjáraton melegits!olajgyártó meg h hideg"sürü)olaj hiába szintetikus,nem juit elég a kenési helyre fordulaton hiába nagyobb a nyomás a ellenállása nagyobb oszt nem ken ugy ahogy kéne,egy biztos!hidegen nem kell agyonbaszni!
de kurvaokos vagyok má megen!na be is fogtam,sőtt ....abbafejeztem!
az hogy te nem találtál az nem azt jelenti h nincs is!ez egyetlen egy dolgot jelent ,és bizonyít,mégpedig azt hogy.....(cenzúrázva,ideírtam kb7mondatban milyen béna fasz vagy)tehát azt jelenti bazmeg,ha a jani nem talált akkor nincs!de ha még lenne is akkor is a janira való tekintettel a motul megszünteté ezt a tipusú olajat,mert a válság idején nem engedheti meg magának a motul,hogy egy ilyen komoly üzleti partnert mint jenő(hogy a hátad legyen elől)elveszítsen! jóvanna....
Különben mindenki azt tesz amit akar.....a szerelőknek is élni kell valamiből.... .....szar lenne ha minden motor gond nélkül többszázezret elmenne.....
Próbáld ki éehetőleg autóval mert motoron a sisak miatt kavésbé hallani, hogy indulj el hidegen akár csak kis fordulaton is, jegyezd meg mit hallottál és ugyanezt tedd melegen is. Na az a különbség ami miatt többé nem hiszem, hogy hideg motorral elindulsz. Egyébként ezt a hideg motorral elindulást környezetvédelmi okokból kezdték el forszírozni 20-30 évvel ezelőtt mert csak a meleg katalizátor működik jól és őket nem érdekelte ha hamarabb megy tönkre a motor. Volt erről 2 éve egy cikk is a totalbike-on ahol leírták a pontos okokat hasonló eszmefuttatások miatt, de ha felütsz egy régebbi szakkönyvet ott ilyesmit nem lehet olvasni. És hát ha valaki kint volt az oldtimer kiállításon az rájöhetett, hogy újat nem találtak fel az utóbbi időkben, minden újdonság ott figyelt valamelyik 100 éves járművön csak az akkori anyagok nem bírták.
Az én információim szerint nem jó alapjáraton melegíteni a motort. Alpjáraton eleve nem olyan jó az égés, valamint lassabban is melegszik be a blokk és az olaj. Sokkal hatékonyabb 10-30 másodperc alapjárat után nyugisan használva menet közben melegítni. Egy erős blokkal ezt városban nagyon könnynyű kivizelezni. Már egy 600cm motori is van olyan erős, hogy az alsó 1/3 fordulat tartományban lehet vele közlekedni. Bking-el meg főleg :) Persze mindezeket nem tudom saját mérésekkel vagy saját hosszútávú talapsztalatokkal alátámasztani, csupán a legtöbb helyen ezt olvastam.
Szerintem gyorsan nézd még át azt a könyvet. Ugyanis a viszkozitás nem mellékes, de korántsem szentírás: az API betűjelzés sokkal lényegesebb, az autóknál már csak ezt adja meg a gép olajkereséskor.
hát ja....azért pl. mert télen nekem nem jött be a 15-50-es a -10-ben attól még az lehet igen jó olaj csak nem az évszakhoz megfelelőt tettem bele, de arról én tehetek....
Én úgy gondolom 50°alatt nem indulok el a géppel mert mint már sokszor leírtam nincs olyan, hogy majd a forgalomban szépen lassan bemelegítem hacsak nem egy kis faluban lakok. Mihelyst kifordulok az utcából húzni kell, hogy felvegyem a forgalom ritmusát.
Ja de kérdes mi az ideális melegítés. A versenygépeket sem csak úgy járatjak, húzigáljak a gázt neki rendesen. Utcai forgalomban használt motor esetében is inkább jó ha az ember minel előbb elindul a motorral, mert ha terhelés van akkor gyorsabban üzemmeleg lesz a blokk. Persze amíg nem meleg addig nem kellporgetni. A jó olaj meg fontos, hiszen a jó olaj gyorsabban ér el a hideg inditás után a megfelelő helyekre mint a szar.
Szerintem meg a legegyszerűbb dolog eldönteni. Hiszen a kezelési utasításban benn van, hogy a gyártó milyen elvárásokat támaszt az olajjal szemben...
Csak mindenki úgy érzi, felül kell bírálnia...
Nem ebbe az a legszomorúbb hogy vannak olyan emberek mint te XD Igen, motorszerelőnek tanulok de mivel ez az első évem, így még ilyen témáról egyenlőre szó nem esett. A régi motoromba könnyű volt eldönteni mert ott csak 10W40 minőségi és kész. R1be nehezebb eldönteni mert sokan sokfélét mondanak róla, az tény hogy kicsit jobban eszi az olajat mint amit megszoktam és mivel nem mai darab így inkább próbálok mástól tanácsot kérni amíg nem tudom biztosra mi a jó. Szerintem nem szégyen megkérdezni ha valamit nem tudunk, inkább az a szégyen ha nem tudjuk és csak azért is próbálunk valamit mondani. Mellesleg meg tanácsot kértem nem okoskodást hogy szerinted mi lesz ha végzek az iskolával, az ilyen jellegű vélemény nem ebbe a fórumba való . RB26DET-nek meg köszönöm a segítséget. Szólok ha aktuális a dolog.
Tudod mi ebbe a legszomorúbb? "Motorszerelőnek tanulsz" de még annyit se tudsz eldönteni, hogy miylen olajat tölts a saját motorodba....
Igaz, gépész képzésben volt némi kis kémia, még olajok is, de középiskolásként se okozott volna gondot eldönteni, hogy mi a belevaló....
Mit fogsz ajánlani a leendő kuncsaftoknak? hja, tudom, azt, amin a legtöbbet kaszálsz...
zsiguliban is majd 200ezer volt amikor eladtam
most az opelban is 170ezer van....
bár egyiket sem pörgettem hidegen tiltásig
motornál mindig megvárom míg a kezemtől melegebb ez kb mire beöltözök
Én is csak addig melegítem helyben, amíg a gázreakciót nem veszi a motor ( fél perc ) utána 2ezres fordulat, aztán gyí.
Szóval kerítsetek egy másik túragépet amiben ennyi van és mindig rögtön indul.
Megjegyzem a többi motorom is így használtam, és még soha nem újítottam fel semmit egy MZ-n kívül, de annak nem ez volt a baja.
DT-be is annyit tettem, hogy nem hitték el hogy bontatlan a blokk kétütemű lévén...
de kurvaokos vagyok má megen!na be is fogtam,sőtt ....abbafejeztem!
Csak 10W40-et találtam Quadhoz.
Ez érdekes,mutass egy példát légyszi.
Szerintem gyorsan nézd még át azt a könyvet. Ugyanis a viszkozitás nem mellékes, de korántsem szentírás: az API betűjelzés sokkal lényegesebb, az autóknál már csak ezt adja meg a gép olajkereséskor.
És ezt a mondatot Te tudtad értelmezni ?! Mibe nem jó? Mire nem jó? Abból a kéttucatnyi fajtából melyik fajta olaj, és mibe volt rossz ?
Annyira bírom az ilyen űberokos szakembereket
Csak mindenki úgy érzi, felül kell bírálnia...
Igaz, gépész képzésben volt némi kis kémia, még olajok is, de középiskolásként se okozott volna gondot eldönteni, hogy mi a belevaló....
Mit fogsz ajánlani a leendő kuncsaftoknak? hja, tudom, azt, amin a legtöbbet kaszálsz...