Mert nem értenek hozzá.....tudvalevő, hogy nem melegítjük a motort hanem tiltással fordulunk ki az udvarból.......bazzz, hányszor hallom ezt én is, hogy a mai motorokat nem kell melegíteni......
Srácok!
Kár belemenni! Kinek a pap kinek a papné! Láttatok már olyan motort(főleg négyüteműt) amibe volt olaj és mégis tönkrement a kenés elégtelensége miatt? Ki kell tapasztalni melyik jön be leginkább ; az egyiktől csörög a kuplung ,a másiktól akad a váltó ,a harmadiktól előjönnek a hangok ,de én még nem hallottam hogy beállt volna egy motor mert nem kent az olaj. Van akire rálehet dumálni a 7000 ft-os olajat ,de ismerek olyat is aki a CRF450-be ócsó ásványit visz mert kiszámolta ha mindíg megveszi a belevaló olajatat többe kerül mint évente egy generál. Egy ideig csak a Castrolt ismerte itthon mindenki ,mostanában a divat évente véltozik.Az én véleményem az ,hogy bármien olajnál többet ér a hidegindítás utáni melegítés ,tudom most sokan nem értenek eggyet ,de vajon azok a hülye GP technikusok miért meklegítik a motorokat futam elött 20-30 percet?
bocs, h beleszólok.. ha jólértettem a 300V-t azért nem ajánlanád utcára, mert eszi a motor a finomsága miatt? de a kenése azért eltér a 7100astól, nem?
Tudtommal 10W40es volt benne de nem vagyok 100%ig benne biztos. De akkor azt mondod hogy a Valvoline olajak között is keresgélhetek mert az se rossz? Egyébként ez a számozás eléggé érdekes mert a gyári szervízkönyv úgy írja hogy az első szám tehát pl a 10W azt lejenti hogy alacsony hőmérsékleten milyen a viszkozitása, a második szám ami legyen pl 50 az meg hogy milyen hőmérsékletig ideális. Magyarul a tól-tólig határ elvileg. Ezek szerint a 15W50 semmiben nem rosszabb mint a 10W40 csak más hőmérsékleti értékek között működik megfelelően. Talán még a 10W-15W-20W jelölheti az olaj sűrűségét/vastagságát de ebben már nem vagyok biztos.
Ez így érdekes.....egyébként ha nem nagyon tolod tehát nincs mindig tiltás közelében a 7100-es motul is elég amiből van 10-40 és 10-60-as is és nincs köztük árkülönbség. A 300V elég drága cucc azt ha pályázik az ember akkor érdemes. Az olajfélékről annyit, hogy nekem már elég sokféle volt a motorjaimban és olyan amitől bármelyik beállt volna a hamisakon kívül még nem, de különbség azért van, a télen 15-50-es fuchs-ot tettem bele és amíg be nem melegedett igen rossz volt a váltó és hangja volt a motornak melegen is, most Valvoline Synpower van benne és próba miatt már közel 10000km óta és ebből az utóbbi 5000km szinte hidegen-melegen tiltáson volt és semmi rossz váltás, kuplung vagy valami más hiba nincs és az olajszint sem csökkent pedig kimaradt egy olajcsere. Most Motul 7100 10-60-ast teszek majd bele. Ha az előző gépedbe a valvoline-ból 20-50-es került az okozhat olyan érzést amit írtál mert a kuplungra olyan hatással van mint a ragasztó, alig bírjuk szétszedni a lamellákat amibe olyan olaj van.
Hát mondjuk azért ha a 250-es 4Tbe is a 10W40 való akk biztos jól birják azok mert annyit más vas nem forog. Pl az én R1em nemhogy 19-20 ezret nem forog de még éppen hogy csak 12-t aztán tiltás van. Most néztem a Motul honlapján mit ajánlanak kimondottan a 98-03 R1ekbe és ott azt írják hogy 300V 4T FActory Line 10W40 a legjobb. Így már abszolút nem tudom mi lenne a jobb de úgy látom még jobban körül kell járni a témát. Talán ha minden nevesebb gyártót megnézek hogy ki melyiket ajánlja akkor kicsit tisztázódik a helyzet. Olajról amúgy is nehéz következtetni hogy melyik a jobb mert csak hosszú távon látszódik a dolog, max annyi hogy a Valvoline garantáltan az egyik legrosszabb választás...darabos lesz a váltó, szar a kuplung..de azt másik gépen tapasztaltam..az egyetlen olaj amit biztos nem veszek többet.
Fuchs nem jó olaj..Na ezt is most hallom először amúgy, aki eddig használta nem mondott rá rosszat..Én ezt töltöm a vasba és ezt is fogom..De vegyél motult hogy legyen igaza a tanárodnak...
Hidd el, nagy fordulatszámnál kevés lesz a 10W-40-es olaj, nem bírják úgy a magas igénybevételt..
A gyári könyv azt írja hogy 10W30..ilyet manapság nem is látok meg nem is raknék bele szerintem. A Fuchs olaj ami jelenleg benne van az 15W50 mert a gyártó oldalán ezt az olajat ajánlották nagy gépekbe. Ott azt írták hogy kimondottan 600ccm feletti sportmotorokba. Gondoltam akk biztos jó. Az egyetlen most amivel megzavartak az az olaj elszíneződése, mert valóban alig színeződik el az olaj. Egyébként motorszerelőnek tanulok de az a baj hogy a tanárom kb csak a cross/trial/endurokhoz ért nagyon, vagy legalábbis azokat nyüstöli. Ő mondta hogy egyrészt ez a márka nem jó másrészt 10W40 kellene bele. Így már teljesen zavaros a kép hogy akk most mi is jó bele. A furcsa az hogy a szerelőm is azt mondta hogy 15W50 a fasza ezekbe a gépekbe, bár ő a Motul-t ajánlotta ami egy kicsit drágább ennél. Jó lenne tudni mi az ideális mert nem akarom tönkre vágni a gépet ilyennel. Eleve szerintem az olaj az egyik legfontosabb..inkább azt vásároljam bele mint az új alkatrészeket.
"Sőt mondták egy páran hogy felesleges az R1-be 15W50et venni mert az nem jó bele, maradjak a 10W40 nél."
Nagyon okos lehetett aki ezt mondta, gondolj bele, egy túramotorba is 10W-40-es olaj az ajánlott, egy sportmotor pedig akár 5-6ezerrel többet forog mint túragép, nagyobb igénybevételnek van kitéve. Jobb olaj mindenképp javalott, ami jobban bírja az igénybevételt..Félszintit én semmikép nem javasolnék, a fullszintik jobbak a sportmotorokba..10w40 egy általános olaj, a gyártó ezeket írja elő normál felhasználás mellett. De nem hinném hogy mindig normálisan használnak egy sportmotort..
Vizskozításról és a belinkelt leírásról.. Olajat én nem télre választanék, mivel télen nem mész motorral, nemúgy mint nyáron..
Szóval az én ajánlásom a 10W-50 és 15W-50-es fullszinti olajakra esik. Fuchs pedig szerintem az egyik legjobb olaj, sose volt rá panaszom
Ez az ásványi, szintetikus dolog amit írsz talán igaz volt 10 éve, de ma már totál nem :)
Ez csak az előállítási technológia, semmi köze a viszkozitáshoz. Ásványiból is van 0W-40, szintetikusból is 10W-40. Nagy átlagosságban persze van némi igazság benne, de nem lehet általánosítani.
Az R1-be szintetikus olajat csak akkor tegyél ha pályázol,vagy sűrűn látogatod a piros mezőt a fordulatszámmérőn!Ezek az olajok jobban bírják a fordulatot és extrém terhelésnél is stabil marad az olajfilm. A vizkozitásuk mkp-nál általában 10W50, 10w60 de néhány olajgyártó készít másmien vizkozitásban is. Ha utcán használod a gépet mehet a félszinti ,ezt nem csipegeti annyira a Yamaha mint a szintetikust (szintetikusnál az olajfogyasztásod akár 1l/1000km is lehet,hallottam már ilyet és nem egy matuzsálem volt.) A félszinti olajok általában 10w40-esek. Ásványit semmi képpen ne rakjál egy sportmotorba mert ha nincs szerencséd megfordulnak a csapágyak a főtengelyen egy tempós csapatás után.nagy fordulaton terhelésen kipréselődik a csapágyfémek közül és fém a fémen szitu lessz belőle .Az ásványi olajak 15w50 ,20w 50.
Az API besorolás igazából csak az ujabb motoroknákl lényeges ,egy 4-5 éves motorba már csak jobb besorolású olajat kapsz mint amit a gépkönyv előír ,de azért nem árt megnézni. A szintek az ábc másalhangzói szerint emelkednek SG ,SJ azt hiszem most ezek a legjobbak.
Üdv mindenkinek. Sajnos úgy néz ki hogy a Fhuch olaj nem kimondottan vált be. Sőt mondták egy páran hogy felesleges az R1-be 15W50et venni mert az nem jó bele, maradjak a 10W40 nél.....kb most van az a pont hogy már kezdem abszolút nem tudni mi lenne a legjobb választás. Esetleg valaki tudna tanácsot adni? Meg jó lenne ha valaki pontosan el tudná magyarázni mit jelent a15W ill az 55 mögötte.....sosem értettem igazán
Kár belemenni! Kinek a pap kinek a papné! Láttatok már olyan motort(főleg négyüteműt) amibe volt olaj és mégis tönkrement a kenés elégtelensége miatt? Ki kell tapasztalni melyik jön be leginkább ; az egyiktől csörög a kuplung ,a másiktól akad a váltó ,a harmadiktól előjönnek a hangok ,de én még nem hallottam hogy beállt volna egy motor mert nem kent az olaj. Van akire rálehet dumálni a 7000 ft-os olajat ,de ismerek olyat is aki a CRF450-be ócsó ásványit visz mert kiszámolta ha mindíg megveszi a belevaló olajatat többe kerül mint évente egy generál. Egy ideig csak a Castrolt ismerte itthon mindenki ,mostanában a divat évente véltozik.Az én véleményem az ,hogy bármien olajnál többet ér a hidegindítás utáni melegítés ,tudom most sokan nem értenek eggyet ,de vajon azok a hülye GP technikusok miért meklegítik a motorokat futam elött 20-30 percet?
Utcára 7100.
A motul tanácsadó ezt hozza a legjobbnak.
Jól összezavarnak itt téged!
A Motul 300V 10w40 az full synt!Az a legjobb a motorodba!
Ha kell tudok neked 3400/L áron.
Hidd el, nagy fordulatszámnál kevés lesz a 10W-40-es olaj, nem bírják úgy a magas igénybevételt..
Nagyon okos lehetett aki ezt mondta, gondolj bele, egy túramotorba is 10W-40-es olaj az ajánlott, egy sportmotor pedig akár 5-6ezerrel többet forog mint túragép, nagyobb igénybevételnek van kitéve. Jobb olaj mindenképp javalott, ami jobban bírja az igénybevételt..Félszintit én semmikép nem javasolnék, a fullszintik jobbak a sportmotorokba..10w40 egy általános olaj, a gyártó ezeket írja elő normál felhasználás mellett. De nem hinném hogy mindig normálisan használnak egy sportmotort..
Vizskozításról és a belinkelt leírásról.. Olajat én nem télre választanék, mivel télen nem mész motorral, nemúgy mint nyáron..
Szóval az én ajánlásom a 10W-50 és 15W-50-es fullszinti olajakra esik. Fuchs pedig szerintem az egyik legjobb olaj, sose volt rá panaszom
Ez csak az előállítási technológia, semmi köze a viszkozitáshoz. Ásványiból is van 0W-40, szintetikusból is 10W-40. Nagy átlagosságban persze van némi igazság benne, de nem lehet általánosítani.
Az API besorolás igazából csak az ujabb motoroknákl lényeges ,egy 4-5 éves motorba már csak jobb besorolású olajat kapsz mint amit a gépkönyv előír ,de azért nem árt megnézni. A szintek az ábc másalhangzói szerint emelkednek SG ,SJ azt hiszem most ezek a legjobbak.
http://totalcar.hu/tanacsok/ol...