Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ez az eszi/nem eszi úgy tudom attól függ meddig tart ki a bekevert adalék
mert a legtöbb olajban van egy csomó újrafelhasznált
voltez igy a szlovákiában csomagolt castrollal....
Így van. sokan "dícsérik" az olajat, hogy már ezer kilométert elment, mégis ugyanolyan szép sárga / piros.
Na az pont rossz, mert akkor az olajsár lerakódik valahol a blokkban. A marketingesek "lebegtető adalékként" szokták emlegetni ezeket az új adalékokat.
Nem kötekedésképpen, de én úgy tudom, hogy egy olaj akkor jó, ha lebegteti a szennyeződéseket, ezért tűnik koszosnak cserekor. Ha ugyanolyan színű marad az olaj, mint betöltéskor, akkor ott gond van, mert valahol lerakódnak a szennyeződések. Ettől függetlenül nekem is vannak rossz tapasztalataim a Castrollal. Az én motorom olyan, hogy olajcsere után az első 3-4000 kilométeren keresztül nem ette az olajat (Castrol Power 1 racingot használtam sokáig), majd utána kb 0,5 liter/1000 kilométer. Aztán belefutottam egy ugyanilyen olajba, amit viszont már egyből elkezdett kajálgatni. Összehasonlítva az ugyanott vásárolt korábbi dobozzal a nyomtatás a dobozon homályosabb, na lehet, hogy ez nem volt igazán eredeti, bár nem tudom. Most átálltam a Mol 5W-60-ra. és érdekes módon ez nem fogy, bár még csak kb 2000 kilométert tettem meg vele. Nos én ennyit tudtam hozzászólni a témához. Illetve most jutott eszembe, hogy mikor tavaly januárban szét volt szedve a blokkom, akkor biztonságból kicseréltettem a hajtókar és főtengelycsapágyakat és kb. 35000 kilométer után semmilyen kopás nem látszott rajtuk, pedig azelőtt végig Power1-et kapott a gép.
Na azt valószínű,hogy nem tudjuk meg mi volt a dobozban.De,ha valakinek van egy olyan ismerőse aki bevizsgálja az olajat,akkor odaadom neki a megmaradt 3 deci Castrolt.Kíváncsi lennék én is rá,mi a franc van benne.
Persze elmesélem.Vettem Castrol 10W50-et,mert azt mondták,hogy nagyon tuti olaj.A motor amikor megvettem csörgés ciripelés mentes volt.A kompresszió tökéletes(lemértük).Pöcre indult stb.Amikor beletettük az olajat,2000-3000 km után elkezdett ciripelni.Megijedtem ezért elvittem egy szervízhez,hogy normális-e.Mondták persze,mivel a castrol van benne ezért sok motor picit hangosabb lesz.PL:haver B-king-je olyan hangos lett tőle,hogy kidobatta az olajat.Na mindegy halgatva az okosokra,nem foglalkoztam vele.5000-nél olajcsere.És mint írtam Butál mocskos volt az olaj,utcai használat mellett.És az állagát látni kellett volna.Komolyan mint a szénsavmentes kóla.Na akkor tudtuk,hogy ez nem jó.De bele friss olaj és minden jó.(Persze nem castrol).Kb 400 km után.Olajlámpa el és szép kis csörgés a blokkban.Szétszedve láttuk,hogy mi a gebasz.3 szerelő látta a blokkomat és több motoros haver.Mindenki azt kérdezte:
-megvolt az olaj szint?
-meg
-le volt cserélve időben?
-le
-Olajpumpa jó volt?
-Megnéztük és tökéletesen működött
A hengert,megvizsgálta egy specialista és mondta,hogy ez a motor nagyon jó volt.Valahogy úgy mondta,hogy látni lehetett a honolás nyomokat még.Csak nem jó volt az olaj.A lényeg.Pereskedni felesleges,mivel nem szervízben töltötték fel illetve nem ott cserélték le az olajat.Meg amúgy is.Egy multi ellen felesleges.Beletörődtem és vettem egy másik blokkot.És abban többet Castrol nem fog lenni.Ja és kb 2 hónappal utánam egy ismerősöm ugyanígy járt,ugyanezzel az olajjal.Egy Zx-9-el.Ez szerintem nem véletlen.
Azt nem igazán tudjuk hogy:

-ettől lett e csapágyas
-valójában mi volt abban a dobozban.
most látom csak, h előttem is szoltak...
csak vigyázz! ! !

konkrétan nemtudom melyik gyártonak mi van a kínálatában, de pl a motulnál van DIREKT hűtőfolyadék, amit illik nem összekeverni a FAGYÁLLÓVAL! szoval ennél ki is van hangsulyozva, h TELELTETÉSRE NEM ALKALMAS! ezek ojan cuccok amik a gyártó szerint kb 5-10 fokkal csökkentik a vizhőfokot igy eredményesebb a hűtés is. az ijen cuccok elég drágák de kivan hangsulyozva, h milyen arányban kell desztillált vizzel giggítani a használathoz.

ezzel csak azt akarom mondani, h lehet, h ezeket a szereket elég 1:10 arányban keverni, azért ijen drágák, valamint, azt, h ellenőrizd le a te castrolodat, h alaklmas-e teleltetésre vagy nem. mert ha nem akkor kellemetlen meglepetés érhet mikor bejönnek ez első fagyok...
Hát az én szótáramban a "minőségi minimumnak megfelel" nem azt jelenti hogy csapágyas lesz a blokk
autómban is ilyen alu nembántós folyadék van
felesbe hígítva 30 fokig bír 3000 volt egy 5ös kanna
MOL-t mer kene picsan rugni? Amennyireen tudom, inkabb ok dobozolnak masnak. Pl AGIP :) Mindegy persze igazad van. De a picsanrugast nem ugy ertettem hogy nekunk kellene ezt megtenni. Elobb lonek le minket :) De vannak erre megfelelo szervek, amik a kenoanyag szabvanyoknak megfelelest ellenorizgetik...
motulnak van kimondottan motorokhoz hütőfolyadékuk,,,
Ez jó kérdés ugyanis nekem mikor pótolni kellet,láttam hogy a gyári hűtőfolyadék egy tök sűrű lötty,kis nyomozgatás után kiderült hogy igenis számít hogy milyen legyen ezért addíg kutattam amíg a Castrolnak találtam egy motorokhoz való hűtőlöttyét azt nyomtam bele azt csáasszem 2500/l áron mérték
Erről a aluhűtős dologrol ugyan nem halottam, de arrol igen hogy a vízpumpa csapágyát kinyirj a gagyi hűtőlé
Volt több szuperszerelő is aki azt mondta basszak rá semmi baja nem lessz,fene tudja én úgy voltam vele nem azon a 3rugón múlik
Ahhoz a melóhoz tényleg puska kell majd Bár nem hiszem hogy Ezékiel meghatná őket
Ok, próbáld "picsán rúgni" a MOL-t, vagy a Castrolt. Ugyan már...
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a Yamaha által megadott "01" teleszkópolaj melyiknek felel meg 0.5W, vagy 10W, és melyik gyártótól lehet megbízható minőséget venni?

Előre is köszi!
szerinted az itteni takony benzinek teljesítik az elvárt minimumot?
:)
nagy cégekkel meg kár pereskedni
Ezeddig ok. Na de a dobozon megjelolt minimum minosegi szint az eleg kellene hogy legyen nem? Azaz a "hamis" valojaban nem hamis. Viszont ha nem teljesiti a dobozban levo olaj azt ami ra van irva akkor valakit picsan kellene rugni. Ha a Castrol kozremukodik ebben akkor oket.
szóval tölthetsz bele kozmás újrafelhasználtat is amíg tejelsz az anyavállalatnak.......
jugón a piacon vettem én már origi lezárt flakonos shell olajat is próbaképp
de még a szaga is más volt mint az itthoninak
de a flakon a matrica teljesen egyező, csak az olaj hibázott
talicskát kenni pont jó volt
A franchise azt jelenti: a márkanevet áruljuk, és egy bizonyos minőségi minimumot várunk el. Ez történik a Castrol esetében is.
Fejtsd mar ki legyszi, mert meg mindig nem vagom hogy mi van a "hamis' Power1 dobozban valojaban :D
mert castrol olaj volt benne....
Tökmindegy milyen márka, a lényeg hogy alu hűtőhöz való legyen. Piros/rózsaszín általában. 7-8oo / L -től indul az ára.