Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nagyon szivesen, az emilemre irj ha esetleg kellenek a rugók mert nem mindig nézem a szerelés topicot.
De akkor az automata mit szabályoz?
Ne haragudj nem kap igen sok levegőt?A porlasztó keverékállitó csavarja nincs igen kihajtva?
De még talán kezdődő szimeringhiba is lehet!
Szia. Ez nem igaz, a manuális szivatót kétféleképpen oldották meg. Az egyik módszer az üzemanyag dúsítása a másik módszer a levegőtorok keresztmetszetének szükítése. Ez utobbira remek példa volt a 120-as Skodák karburátora. Nem is indultak nagy hidegben. Emlékezzél az öreg Pancsi légszürőre. Olyan volt a kialakítása hogy szinte teljesen el lehetett zárni a levegő utját. Hidegben ez is elég volt, nagy hidegben pedig tul,lehetett folyatni a karburátort (magyarul plusz üzemanyagot juttatni a hengerbe) az uszó lenyomásával. Hál istennek ez a módszer kihalt mert nagy hidegben nehezen indultak az ilyen gépek, de régebbi tipusokon még találkozhatsz ilyennel.
Elzárt pillangószelep
Ezen a képen látható a pillangószelep a levegőjáratban.
Érdekes, az én motorom úgy néz ki, hogy a szívató ráhúzásával egy időben a pillangószelep elzárja a levegő útját kb. 90 %-ban.
Hali. Repsol 10w-40 szintetikust használok hozzá. Mivel 4és fél lityi kell bele ezért haverékkal hozatom a Unix-ból. Havernek van autószerelő mühelye és igy kap 30% kedevezményt, igy a 4+1 liter 11000ft alatt van. Bár az idén az http://oilcom.eu -n vásároltam Györben 8000-ért akcióban.
Üdv Pettya!
A manuális szívató is több benzint ad! Semmi köze a levegőhöz.
Akkor az egyedüli jó információ a dúsabb keverék volt.
Én a manuális szívató elvéből indultam ki, ami elzárja a levegő útját és megemeli az alapjáratot. Azt hittem, hogy az automata is ezt csinálja.
Üdv Pettya!
Nem vagyok egy nagy szakértő de ekkora hülyeséget régen olvastam. Az automata szívató több benzint ad a hideg motor könnyebb indításához.
Nekem mindig manuáli szívatós gépem volt, de úgy kell működnie, hogy van valahol egy hőmérsékletérzékelő és ennek kellene vezérelnie. Végig kell követni. Ha ez az érzékelő nem ad jelet, akkor a szívató nem fog működni, de ezt a motorszerelő kollégák vagy megerősítik, vagy megcáfolják.
A régi automata szívató elég ramaty volt. Ugyhogy tegnap vettünk bele egy újat. De azzal is ugyanugy indul. Mármint hiegen sehogy...
A szívatónak az lenne a lényege, hogy elzárja a levegőt, ezáltal dúsabb keveréket kap. Szóval meg kellene nézni a szívatót, hogy miért nem teszi a dolgát.
köszi a választ. melegen indul facán ahogy te írtad. menni is ment 55-60at, útközbe ill. melegen semmi baja nincs. csak hidegen az indulás. úgy tudjuk beindítani, ha befogjuk a légszürőt... benzinnek mennie kell a karbiba , máskülönben melegen se indulna?!
gondolkodjunk........
1 szikra van? esetleg egy új gyertya?
2 ha van szikra benzines a gyertya sokadik indításra vagy csontszáraz?
3 egyáltalán benzin megy a karbiba? robeszek többnyire vákuumos benzincsaposak és makrancosak
4 szivató tuti jól van betéve? szóval nyitva van alapból?

szóval szűkítsük már a kört......
melegen indult facán? ment rendesen?
oks, egyszer majd felül fogom, de család mellett nem mindegy hogy 2500- vagy 20000-
Sziasztok!
DellOrto PHBG- ben a benzinszintet hogy tudom ellenőrizni, s mennyinek kell lenni?
Sziasztok, lenne egy kérdésem. Most vettem egy Honda dio af 27-et, 1999, 50 ccm. Faszán mentünk vele, kipróbáltuk, lábon haza hoztuk... De itthon derült ki másnap, h hidegen nem indul. Automata szívatót egy az egybe kicseréltük. Kipucoltunk mindent, és semmi változás...Esetleg ha tudna valaki valami infot, szívessen fogadom
Sziasztok,kérnék én is segítséget tőletek .motoplat gyújtáshoz értő ember kéne nekem.nincs szikra a motoron és nem is tudom biztosan,hogy jól van-e bekötve.ezt kéne valakinek röviden leírni hogy pontosan hogy kell bekötni az alaplapból jövő drótokat.5 db jön a blokkból a két sárga a töltés a másik három érdekelne mert a trafóra úgynézki 2 megy.Segítsen valaki aki okosabb nálam....
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy KMX 125-öm, és az üresvisszajelző és az olaj-visszajelző szinkronban működik, ha ráadom a gyújtást, akkor (üresben természetesen) világít mindkét lámpa, ha 1-be rakom, akkor együtt elalszik mind a kettő. Van olaj a tartályban, az érzékelő is "beleér" az olajba. Zárlat lehet a gond? Mármint hogy a két vezeték összeér valahol, és így szinkronban kapnak áramot? Vagy az olajban lévő érzékelő lehet rossz?
Segítségeteket előre is köszönöm!
emcett
Szia!

Köszi a választ! Nem én szereltem a motort (csak próbálok utánna járni a dolgoknak hátha így tudnék segíteni a srácnak aki csinálta)
Egyenlőre ne turd fel a kupacot mert még el kell hozzá vinnem a gépest csak 60km-re lakik tőlem ő is dolgozik és nem mindíg ér rá.
Természetesen megmondom neki és ha elviszem a gépet akkor megnézzük!
Mégegyszer nagyon köszi. Sztem ezt nem nézte meg!
sziasztok, korábban írtam a problémáról h nem pörög fel a motor, miközben tökéletes az alapjárat..
megvan a hiba a gyújtótekercs feketére volt égve. Már a szerelőm elküldte vhova újrahúzatni, jövő hétre visszaküldik elvileg, összerakja, és remélhetőleg minden rendben lesz
Az r6-ban kitárgyaltuk.
Akkor hagy szóljon. nagy hézag nagy kopogás kis hézag nincs kompresszió.
Hali
Olajat milyet raktál bele. Igazad lehet mert ez kb 2000 fordig szabályoz.