Hali.
Mi van most nem értem. A vezérlést 180 fokonként nézik ami azt jelenti hogy 0 fokon szelepzárás 180 fokon szelepváltás van. Nincs más lehetőség. 0 fokon robban a benzin és elkezd nyitni a kipuff, majd szelepváltás ami összenyitás ott mindkét szelep nyitva van . onnan a szívószelep nyitva és zár robbanás. A négy henger párban van a gyújtótrafón látszik az egyik robban a másik vált. Érdekes a trafó a váltásra is ad szikrát.
ennyit akartam, köszi jozef, elvileg iskolában tanitják azt hogy van olyan pont csak a gyakorlatban nem nagyon találkozni ilyesmivel, mert ha tegyük fel lenne ilyen pont gondolom akkor a könnyebség kedvéért oda rakták volna a jeleket hogy összerakd a motort
Hali donkartacs. Az én öreg légolajos karbis gixerem is ezt csinálta mikor összeraktam. Majd 2 évig kinlódtam vele, bármit csináltunk nem javult meg. Aztán a véletlen segített. Eltörött a karbiban a membrán feletti rugok közül az egyik. Mivel csak szettben lehetett hozatni mindet kicseréltem. És csodák csodájára eltünt a lyuk belőle. Utána nézek, valahol még van egy tarcsi szettem belőle, elviheted kiprobálni ha nem akarsz potyára rendelni. Tegyél föl képet a karbiról hogy az van e rajta vagy olvassad le a típusát, ne egerésszek feleslegesen a garázsban/melóhelyen lévő alkatrészkupacokban.
az a baj, hogy ez vitaalap volt, régebben szereltem, ezt nem mindenki ismeri el, mert ugye én 98-ban ezt a szakmát abbahagytam, és sajna ezekbe ez uj ecm-es gépekbe nem nagyon tudok beleszolni, nekem akkor uj motor volt pl a 919-es cbr, és abba hála istennek nem volt agyontözve elektronikával, és akkor még nem nagyon találkoztam olyan motorral ahhol jelre állitva beleestek volna a vezértengelyek a helyükre. Meggyözödésem, hogy valamelyik szelep mindenképp nyitva van vagy készül nyitni vagy épp forditva, de totál zárt popnt nem nagyon van, szerintem
Leveszed a szelepfedelet vazze , oszt megtökinted! Vagy lejátszod fejben mit tesz 4 henger , 16 munkaütemben, amikor csak 4 ben zárt mindkét-négy szelep !
Uraim lenne egy kérdésem, sor4 esetében van e olyan pont , ahhol nincs nyomás alatt egyik szelep se, én ugy gondolom nincs föleg nem jelen, ha tévedek javitsatok ki, mert én ugy tudom hogy valamelyik szelep mindenképpen vagy zárásból jön vissza vagy éppen nyit, de olyan pontról nem tudok, ahhol minden szelep zárva van. aki ÉRT HOZZÁ válaszoljon nekem ha lehet, mert megnyugodna a lelkem hogy annyira még nem vagyok HÜLYEGYEREK. üdv
Jó reggelt.
Tippem valamelyik vákuumcső esetleg üzemanyag ellátás. Semmiképp gyertya. Egy most keletkezett hibát ne vezessünk vissza a cserékre, mert lehet hegy szerelés közben történt valami.
Hondád van ugye? Az effektből kérdezem, de amúgy tudom, h 900RR... Ne aggódj ez egy normális dolog a régebbi Hondáknál.
Sokáig kerestem én is a jelenséget az enyémnél, gyertyacsere, meg legszűrő, figyeltük szinkronizálóval stb... Aztán meg is lett a turpisság, kb két hét mérés után. A gyújtáskapcsoló, nem teljesen 0-1 Ohm-ra zárt rövidre, hanem 0-10 Ohm között "mászkált" a rezgés miatt. Ki van már kopva. Mivel azon keresztül kapja a tápot az ECU, ezért ingadozott, meg dadogott bele néha. Húztam be egy vezetéket közvetlen egy állandó tápról(nem olyanról amit én kapcsolok a gyújtáskapcsolóval) az ECU-nak, és megszűnt a dolog. Amúgy ezt nagyon sok Hondánál láttam, hallottam már, h néha beledadog... Nem gond, nem érdemes foglalkozni vele, max ha annyira előjön mint nálam, h már akkorát dadogott, h leállt tőle a motor.
Minap vettem egy Piaggio NRG Sport Seria robogót, és amikor 8 órát kinthagytam az esőn nem tudtam elindítani. Rugtam mint állat, de nem ment. Mikor végre beindult, menet közben Kb 8km -es távon kétszer akart leállni. Sejtem hogy a víz lehet a gond, de hová folyhatott be, és mit tudok teni ellene?
Kérek valakit adjon tanácsot mert a motorokhoz gyagya vagyok, de a szerviz túl drága, no meg szeretnék már érteni a motorokhoz ha már egyszer hajtom.
Szakmai tanács kellene. A motorom olyanokat csinál,hogy ketyeg alapjáraton és utánna egy picit megakad, "mintha az önindító hozzáérne vagy mi", leesik a fordulat 100-at és utánna egyből visszaáll az alapjárat.Ezt ősszel kb 1*2* csinálta.Most meg van úgy hogy ketyeg és kb 10 szer is nyomta.Van valakinek ilyennel tapasztalata?Ja könnyen indul hidegen melegen meg minden.Csak még olajcsere előtt áll.Ez okozhat ilyet?Ja megjegyzem az előző blokkom is csinált hasonló dolgokat.
A régi gyertyák milyen típusúak voltak?
Amúgy én is CR9EIX-et használok, a sima helyett, és picit jobb lett tőle a blokk. Amúgy pár km után milyen színű a gyertya? Megnéztétek?
Sziasztok .
Yamaha dt 125 R
Segítségre lenne szükségem.Hogy és hogyan tudom beállítani a karbi levegő és üzemanyag keverési arányát.Melyik csavart merre és hányszor tekerjem?
Köszönöm.
Ha a szelepeknek nagy az összenyitása előfordulhat hogy átöblít a motor és elszegényedik de ez nem indokolja a turbó lukat. rakd vissza a régi gyertyát.
Mi van most nem értem. A vezérlést 180 fokonként nézik ami azt jelenti hogy 0 fokon szelepzárás 180 fokon szelepváltás van. Nincs más lehetőség. 0 fokon robban a benzin és elkezd nyitni a kipuff, majd szelepváltás ami összenyitás ott mindkét szelep nyitva van . onnan a szívószelep nyitva és zár robbanás. A négy henger párban van a gyújtótrafón látszik az egyik robban a másik vált. Érdekes a trafó a váltásra is ad szikrát.
találkozott már valaki ilyennel?
http://www.autohm.hu/sajatterm...
Tippem valamelyik vákuumcső esetleg üzemanyag ellátás. Semmiképp gyertya. Egy most keletkezett hibát ne vezessünk vissza a cserékre, mert lehet hegy szerelés közben történt valami.
Sokáig kerestem én is a jelenséget az enyémnél, gyertyacsere, meg legszűrő, figyeltük szinkronizálóval stb... Aztán meg is lett a turpisság, kb két hét mérés után. A gyújtáskapcsoló, nem teljesen 0-1 Ohm-ra zárt rövidre, hanem 0-10 Ohm között "mászkált" a rezgés miatt. Ki van már kopva. Mivel azon keresztül kapja a tápot az ECU, ezért ingadozott, meg dadogott bele néha. Húztam be egy vezetéket közvetlen egy állandó tápról(nem olyanról amit én kapcsolok a gyújtáskapcsolóval) az ECU-nak, és megszűnt a dolog. Amúgy ezt nagyon sok Hondánál láttam, hallottam már, h néha beledadog... Nem gond, nem érdemes foglalkozni vele, max ha annyira előjön mint nálam, h már akkorát dadogott, h leállt tőle a motor.
Minap vettem egy Piaggio NRG Sport Seria robogót, és amikor 8 órát kinthagytam az esőn nem tudtam elindítani. Rugtam mint állat, de nem ment. Mikor végre beindult, menet közben Kb 8km -es távon kétszer akart leállni. Sejtem hogy a víz lehet a gond, de hová folyhatott be, és mit tudok teni ellene?
Kérek valakit adjon tanácsot mert a motorokhoz gyagya vagyok, de a szerviz túl drága, no meg szeretnék már érteni a motorokhoz ha már egyszer hajtom.
Hálás köszönetem........ E-Mail: quick.cherry@freemail.hu
A régi gyertya CR9EIK volt és ilyen is került vissza. Az iridiumoson semmi nem látszik tök tiszta!
Szakmai tanács kellene. A motorom olyanokat csinál,hogy ketyeg alapjáraton és utánna egy picit megakad, "mintha az önindító hozzáérne vagy mi", leesik a fordulat 100-at és utánna egyből visszaáll az alapjárat.Ezt ősszel kb 1*2* csinálta.Most meg van úgy hogy ketyeg és kb 10 szer is nyomta.Van valakinek ilyennel tapasztalata?Ja könnyen indul hidegen melegen meg minden.Csak még olajcsere előtt áll.Ez okozhat ilyet?Ja megjegyzem az előző blokkom is csinált hasonló dolgokat.
Amúgy én is CR9EIX-et használok, a sima helyett, és picit jobb lett tőle a blokk. Amúgy pár km után milyen színű a gyertya? Megnéztétek?
Yamaha dt 125 R
Segítségre lenne szükségem.Hogy és hogyan tudom beállítani a karbi levegő és üzemanyag keverési arányát.Melyik csavart merre és hányszor tekerjem?
Köszönöm.
Szeretnék valakit kérni, hogy aki robogóba csinált már hangtechnikát az segitsen egy kicsit.
Kösz