Indukciós edzés
Az indukciós hevítés elvi alapja az, hogy egy váltóárammal átjárt vezetõ erõterébe helyezett
acél a benne fellépõ mágneses (hiszterézis) és villamos (örvényáram) veszteségek miatt
felmelegszik. A hatékony felhevítés miatt a vezetõ (induktor tekercs) körül kell vegye a
darabot. A jelenség frekvencia függõ. Minél nagyobb a frekvencia annál kisebb a felmelegedõ
kéreg vastagsága (szkin effektus). A nagy hevítési sebesség és a szkinhatás együtt a felületben
igen nagy hõtorlódást eredményez. A hûtés vízzel, vagy vizes oldattal történik. A hûtõközeg
gyakran az induktor hûtésére szolgáló hûtõvíz. A felhevített kéreg a hûtõközeg és a mag
hõelvonása miatt gyorsan hûl.
Használatos frekvenciák:
· középfrekvencia 2,5 - 10 kHz 1 - 3 mm-nél vastagabb kéreghez
· nagyfrekvencia nagyobb 100 kHz a 3 mm-nél vékonyabb kéreghez
A darabokat az indukciós edzés után 150-180 C°-on meg kell ereszteni. A korszerû indukciós
edzõ berendezésekben a megeresztés is induktor tekercsben történik.
Az indukciós edzés elõnye, hogy gyors, revementes, pontosan szabályozható,
automatizálható, mind a kéregvastagság, mind a kéregkifutás tekintetében.
Hátránya a nagy beruházási költség, mely csak nagy darabszám esetén teszi gazdaságossá.
23. ábra
Indukciós edzés [16]
Az indukciós edzést elsõsorban fogaskerekek, bordástengelyek, gépjármû alkatrészek pl.
vezérmû tengely bütykök, forgattyústengely csapok, kormánygömbcsapszeg stb. hõkezelésére
alkalmazzák.
Egyébként a krómréteget tán elektrolízissel viszik fel a felületre, de azt ne kérdezd, hogy éri-e hő, mert úgyis kibújok a válaszadás alól! (magyarra fordítva: mittudomén!) Van egy ismerősöm aki foglalkozik vele. Majd megtudakolom, és akkor osztom majd az észt! Bár így is annyi van, hogy lassan már el is adhatom!
Ez is ZZR 1100 ból lett kiszedve!
Hozzzáértők csinálták! Aki ismeri a Szelest-Tatán az tudja!
Csináltak már GPZ 1000 RX főtengelyt is az 13000 Km-ment el és ugyanígy kettétört!
Egyébként Ők is megmondták, hogy GARANCIA nincs rá!
Lehet hogy elmegy 100ezer Km-t de lehet hogy csak 1-et!
Én bizti hogy nem csináltatnám meg! Várnék a megfelelő donorra!Az a biztos!
Gondolom azért készítik , jó minőségű kovácsolt acélból,mert tizenezer fordulaton elképesztő erőhatások lépnek fel.És nem biztos , hogy a hőhatásokat felrakásnál elviseli.Szép napot Zikkzakk!
Persze! A főtengely az összes mechanikai igénybevételnek ki van téve. Hajlítva-görbítve-csűrve-csavarva-nyírva-kocorogtat
va-izélgetve-nyüstölve (maradt még ki valami?) van! A tetejében még dinamikusan is, amit nagyon nem szeretnek az alkatrészek!
Hódmezővásárhelyen intézi/csinálja a Dombi-Kis László nevezetű szerelő/fémipari szaki.Csepelen egyengették,pesten keménykrómozták ő meg visszaköszörüli!Ami miatt megcsináltatom,az azért van mert a saját motorját is megkellett csinálni,és már tíz éve ilyen főtengely van benne!Zx 10ese van!A másik ok,hogy a ZZr nem egy fordulatos motor 7-9ezerig faszán teljesít.Egy 250es bandit forog 20ezret,abba nem raknám bele Az tutti,h repsol olajat rakok hozzá.
Egyben maradt a blok! Nem lett semmi baja!
A hajtókar alatt törtel így az összefogta!Járt a motor csak zörgött mintha egy Ceglégi kannában kavicsokat ráznál!
Lehet hogy így fogsz járni!
Ez 19 Km -t bírt ki! 100000 Ft fizetett az ember szét és összeszereléssel főtengejjavítással majd ennyit bírt!
Ezután 80000 Ft-ért szereztem bele komplett főtengelyt hajtókarokkal csapágyakkal!Igaz, hogy 8 hónapot vártunk rá!
Nem akarlak elkeseríteni!
Te tudod hogy mi éri meg neked!
Sziasztok!Behányt a főtengelyem a hajtókar csapágy sérülése miatt.Elküldtem felújittatni (egyengetés,köszörülés,kemény krómozás,visszaköszörülés)mi a véleményetek,tapasztalatotok,mennyire tartós,hallottam,hideget,meleget.Az tutti,h 160ezer ft alatt nem találtam bontott főtengelyt,ez meg 30 ezer forint volt..ZZr 1100asról van szó!
http://www.sasovits.hu/cnc/iro...