az nem töltés mérő hanem feszültség mérő
és ha nem az akkun méred akkor kb szart sem ér
nekem úgy volt megcsinálva hogy az akkuról ment 2x1.5mm a műszer előtti reléhez a relét a gyújtás+ és az üresjelző- kapcsolta, így menet közben nem virított a műszer mert éjjel zavaróan fényes volt
Szeretnék bekötni egy töltés mérő műszert,az alany egy 97-es 250-es Hornet.
Értelemszerűen a gyújtáskapcsolóra szeretném kötni,viszont méregettem most délután és valami nem fér a fejembe.
Akksinál mérve a feszültség 12.02V (gyújtáson,motor nem jár),ha viszont a gyújtáskapcsoló vezetékét mérem elől a lámpatestnél akkor 11.00V.
Az normális,hogy 1V-al kevesebbet mérek ott elől,mint az akksinál?Lehet,hogy hülye kérdés,nem vagyok nagy király elektronikában.
Igen, de mivel a kijelző ugyanez csak a kábelkötegek változnak ebből kiindulva az összes (mondjuk honda) ami nem az diagnosztikai csatira csatlakoztatja az utólagos kijelzőt annak hibásnak kellene lennie.
Nagyon távolról nézve a honda cbf600, cbf 600 hornet blokkok alapjaiban ugyanazok (más a vezérzműtengely, ecu programozás, karbi, de a lényege hasonló)
Nekem ez hót kínai. Ugye keresek egy sárga vezetéket amiről lopom a jelet. (amit találtam az totál máshová megy)
És van egy piros és fehér vezetékes csatlakozóm, amit széthúzok és beledugoma tipus secifikus kábelt. (na ilyet se látok)
Rá kéne nézni szkóppal, mit csinál a jellel a fokozat jelző, mert a már formázott, erősített jelet elég nehéz elcseszni.
Illetve a kijelző bemenetén is megnézném mik vannak. A bemeneti szűrő/védelem hibájára vagy rossz tervezés lehet.
Ha tényleg a bemenetről, vagyis az induktív jeladóról közvetlenül veszi a fordulatszám jelet, akkor még hiba sem kell.
Egy kis parazita kapacitás, meg túl alacsony bemeneti impedancia, kis feszültség visszahatás és szépen elcseszi a gyújtás időzítést.
Máshonnan, a feldolgozás után kéne a fordulatszám jelet venni, akkor nem tud visszahatni.
Gyanítom valami hiba folytán, a fokozatkijelző visszahatott az ECU fordulatszám bemenetére, ami megbolondította szerencsétlent így vagy a befecskendezés vagy a gyújtás kimaradt.
aki még emlékszik rá nem boldogultam azzal, hogy miért rángatd a motor 8500-as fordulaton függetlenül attól, hogy lassan gyorsítok 8000-es fordulatról vagy teljes gázon kergetem 3000-es fordulattól. Sőt a hiba akkor is fennállt ha több 10 km-et utaztam 8000-es fordulaton majd innen gyorsítottam tovább vagy lejtón érte el a fordulato 8500-nál. El kezdett rángatni.
Lehet, sőt van is, de ott 100-300V-os rúgások is lehetnek.
Nyilván egy elektronikus gyújtásnál a vezérlő jelből lehet TTL szintű formázott jelet leágaztatni a fordulatszám mérőnek is, de az utólagos fordulatszám mérőknél egyszerűbb volt az induktív csatolás mert nem kellett belenyúlni semmibe.
mondjuk ez így ebben a formában semmi változtatás nélkül nem müxik .... legtöbb gépnek (nagymotorokról beszélünk) külön kimenet van az elektronikából a fordulatszámmérőre ami a régebbi modelleken pár tranzisztorral felépített elektronika hajt meg egy lengőtekercses műszert , az újabbaknál már léptető motor van ami mozgatja a mutatót, az univerzális kmóra fordulatmérők szokták a gyújtótrafó szekunderéről venni a jelet de ott se mindegy hogy TCI gyújtás van kisfeszültségen vagy CDI ahol 2-300 volt is csattan a trafón ...
Dehogynem. Az összes elektronikus fordulatszám mérőt lehet triggerelni a gyújtáskábel szórt jelével.
Annyi hogy ha nem tesznek rá bemeneti védelmet, akkor előfordulhat hogy agyoncsapja az érzékeny cmos áramköröket.
és ha nem az akkun méred akkor kb szart sem ér
nekem úgy volt megcsinálva hogy az akkuról ment 2x1.5mm a műszer előtti reléhez a relét a gyújtás+ és az üresjelző- kapcsolta, így menet közben nem virított a műszer mert éjjel zavaróan fényes volt
Szeretnék bekötni egy töltés mérő műszert,az alany egy 97-es 250-es Hornet.
Értelemszerűen a gyújtáskapcsolóra szeretném kötni,viszont méregettem most délután és valami nem fér a fejembe.
Akksinál mérve a feszültség 12.02V (gyújtáson,motor nem jár),ha viszont a gyújtáskapcsoló vezetékét mérem elől a lámpatestnél akkor 11.00V.
Az normális,hogy 1V-al kevesebbet mérek ott elől,mint az akksinál?Lehet,hogy hülye kérdés,nem vagyok nagy király elektronikában.
Előre is köszi:
Matyi
Nagyon távolról nézve a honda cbf600, cbf 600 hornet blokkok alapjaiban ugyanazok (más a vezérzműtengely, ecu programozás, karbi, de a lényege hasonló)
Tehát eleve (hüle vagyok ehhez) kusza jelet küldött be az ecu-ba?
És van egy piros és fehér vezetékes csatlakozóm, amit széthúzok és beledugoma tipus secifikus kábelt. (na ilyet se látok)
Itt a kapcsolási:
https://www.docdroid.net/zHM35...
Itt a szerelési:
http://www.agomotors.hu/downlo...
Aki ért hozzá és meg tudja szakérteni annak megköszönöm.
"Csatlakoztasd a GPX fekete/zöld vezetékét az fötengelyjeladó csatlakozójának sárga vezetékéhez."
Illetve a kijelző bemenetén is megnézném mik vannak. A bemeneti szűrő/védelem hibájára vagy rossz tervezés lehet.
Es ugye egy evig hibamentes volt.
Vagy....
Egy evig nem forgott folotte, hiszen altalaban 7-8 kozott elvaltottam.
Egy kis parazita kapacitás, meg túl alacsony bemeneti impedancia, kis feszültség visszahatás és szépen elcseszi a gyújtás időzítést.
Máshonnan, a feldolgozás után kéne a fordulatszám jelet venni, akkor nem tud visszahatni.
aki még emlékszik rá nem boldogultam azzal, hogy miért rángatd a motor 8500-as fordulaton függetlenül attól, hogy lassan gyorsítok 8000-es fordulatról vagy teljes gázon kergetem 3000-es fordulattól. Sőt a hiba akkor is fennállt ha több 10 km-et utaztam 8000-es fordulaton majd innen gyorsítottam tovább vagy lejtón érte el a fordulato 8500-nál. El kezdett rángatni.
Szóval:
Vam (volt) rajta egy fokozat kijelző ami jól működött. Innen vettem, igy kötöttem be.
http://www.agomotors.hu/downlo...
Volt rajta adott fordulatszámnál villogtató funkció is, de az nem volt aktiválva.
Ha lekötöttük (a sárga vezetékről és a specifikus csatlakozót is kivettük) meg szűnt a hiba.
De ennek mi lehet az oka? Hiszen a sebességmérő és a fordulatszám mérő jelének a különbségéből "tanulja" meg a fokozatokat.
Lekötve eltűnt a rángatás.
Az ok érdekel. Csere fokozat kijelző is ezt csinálhatja vagy más oka van.
Nyilván egy elektronikus gyújtásnál a vezérlő jelből lehet TTL szintű formázott jelet leágaztatni a fordulatszám mérőnek is, de az utólagos fordulatszám mérőknél egyszerűbb volt az induktív csatolás mert nem kellett belenyúlni semmibe.
Annyi hogy ha nem tesznek rá bemeneti védelmet, akkor előfordulhat hogy agyoncsapja az érzékeny cmos áramköröket.
https://www.wish.com/product/5...