üdv uraim
kérdésem lenne.hol tudok venni benzinálló O gyürüket?
nagyon pici méretek kellenének
pilot csavar alá,tüszelepfészek alá stb.
piacon lévö készletekben nincs ilyen méretü.
lehetöleg olyan bolt érdekelne ami Vác környékéröl elérhetö
Elvileg ott is, de én csináltam olyat aminek fix a villogási frekvenciája terheléstől független.
LED nél nincs értelme ennek a 100éves hülyeségnek.
Megjegyzem elvben nem szabad más fajta izzót betenni a motorba, bár rendőr még nem csesztetett, de ki tudja mikor fut az ember túlbuzgó NKH-sokba akit zavar a tény hogy nem vagyok hajlandó elüttetni magam a 3 másodperc alatt felizzó szabályos 6V-os féklámpával
Nem más, a fogjajat, ugyanaz csak az "izzó" nem forrasztópáka, hanem világít! Egyedül az irányjelző izzókat nem lehet lecserélni, mert ott az izzókon átfolyó áram adja meg a villogás frekvenciáját, hogy vedd észre ha valamelyik kiég, nehogy kiégett irányjelzővel fordulj balra pl !! A mostani elektronikus szroknál nem tudom, hogy van ez a dolog!
Szoktam ápolgatni a kismocit,megkapja a törődést ! A ledes dolgokka,lámpákkal,visszajelzőkkel hadilábon állok,gondolom ott már más foglalatot kellene belehekkelni.....Szerintem így marad !
Örülök, hogy sikerült, néha egy kis szilikon sprayt ne sajnálj tőle, a km-óra világítás helyett próbálj meg tenni bele LED-lámpát! Az izzószálas égők adnak 1/4-ed teljesítmény fényt és 3/4 teljesítmény hőt! Pl: A 100Wos égő adott 20W fényteljesítményt és 80 W hőt! Nem is tudjátok milyen remek dolgunk van, bár az én szememet sexuálja , ha jön a hátam mögött egy ilyen LED-reflektoros!
Itt "védve van" a napfénytől,mert ugye rajt a külső burkolat,de gongolom a km óra belső világítása folyamatosan melegíti,és az izzóknál szét van olvadva,meg az egész ház olyan mint a ropi ! Mindegy,ez ilyen,de legalább jó lett!
Nagyon jók a különféle műanyagok, csak éppen az óriás-molekulák hajlamosak az UV-fénytől, oldószertől, benzintől stb. szétesni és ilyenkor lehet a "nagyon erős és tartós műanyag"-ból morzsalékot csinálni két ujjal!
Talán először egy tank tisztítást javasolnék, mert gondolom nem új motorról van szó! Az ismerős is gondban volt ilyesmivel, és alig hittem a szememnek, mikor megmutatta, hogy milyen zavaros trutymó jött ki a tankból! Mióta alkoholos szrt is kevernek a benzinhez, azóta 100-ast szoktam tankolni. Sok szerencsét.
Sziasztok, esetleg van valakinek egy tipp arra, hogy miért fogyik el az üzemanyag nagy sebességnél, vagy nagyon intenziv gyorsulásnál? Adott egy 900 as cbr karburátoros, átlagos használatnál semmi baja, tökéletes kimegy a világból könnyen indul stb. Viszont ha néha oda akar neki csapni az ember egyszerüen nem lehet lekoppolni , mert 230 környékén meg áll, egy pár mp múlva ismét megy, tehát olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot, valakinek valami tipp? Ha direktre kötném a tankot a karburártorral szerintetek az hülyeség lenne? Mert egy gagyi utángyártott csap van rajta és arra is gondoltam, hogy nem bír átfolyni rajta elég üzemanyag, köszönöm előre is , tudom távszerelés hülyeség, de sokszor kaptam már így jó tippeket, szép napot :)
Közben összeállt az óra. Szétszedtem a sajátját,az még hitványabb képet mutatott mint a donor óra. Már kókányolta más is ! A műanyag keret alatt letöredezve,elrepedve mind a ház,mind a plexi,fekete gumis tömítő pasztával összerakva. (A végén én is azzal raktam össze ,(még az Izses korszakomból maradt),mert nem volt más itthon. A házban a műszerfal világításnál összeégve a műanyag. Na,de a lényeg,a napi számláló henger egyik részéből,az eggyik számnál ki volt törve egy darabka,biztos beleesett a hengerbe,és ott az megakasztotta,hogy az egész kmk nem mentek. Majd azért kíváncsiságból széthúzom a számokat. A donorból átraktam a napi részt. Úgyhogy végül is a saját órájából maga fő egység ,aztán a felső műanyag fedőburkolat,meg a mutató ,a számlap,és számláló maradt. A donorból átkerült a ház,a plexi,a komlett napi számláló rész. Az mind jobb állapotú volt. A mutatót ugyanoda sikerült tenni,ahonnan levettem. Elvileg mutat,mér,számol,nullázható....jónak tűnik. Most szárad a paszta. Bízom benne,hogy az is jó lesz,bár valami hasonlóval volt így összetákolva. Majd holnapra kiderül. Remélem a helyén is működni fog! Köszöntem mindenkinek a segítséget,tanácsokat!
Szátjött !!! Egy volt Ybr-es kolléga írta,hogy ki tudom feszegetni a házból a komlett szerkezetet,kis erőltetés árán. Hát...kijött.,de majdnem elrepedt a háza. Bár donor óra,de sajnáltam volna. Na,de a lényeg. Akartam hozzá utána valami mutató leszedőt csinálni,mert a motoron lévő órát,azt megóvva szeretném szétszedni,és láss csodàt 2 leköszörült hegyű késsel méretet vettem,majd mondom még egy utolsó próba...és làss csodát lejött a mutató . Tehát akkor megvan a sorrend. Leszedem a mutató,le a számlapot,majd a napi számláló hengerét kiemelem,és kényelmesen kijön a házból a szerkezet. Akkor már hozzáférhető. Gondolom a napi számláló "hengerével",vagy az azt meghajtó pici fehér fogaskerékkel lesz valami. Bár,akkor a 100 méterek se mennének. Milyen bajaik szoktak lenni ilyenkor? Holnap nekiugrok,kiszedem a motorból a saját óráját,így már nem tartok tőle annyira !
Azt nem tudom megnyitni,amit írtál,de azon amit beraktam képet,csak a csavar aljára kell egy lapos akármit tenni,ami befér a mutató alá,hogy lehúzóként működjön. A csődarabot lefele nyomva tartani,a csavart meg tekerni felfelé. Amint lesz időm,nekifekszek .
Én mondjuk simán kinyomtaték valami ilyesmi szerszámot 3D nyomtatóval.
Bár sajnos ez pont nem jó neked, de nem áll semmiből tervezni egy megfelelőt. (annak aki ért hozzá) https://www.thingiverse.com/th...
Próbálgattam villával,kanállal ,de semmi! A veteránfórumon láttam egy ilyen maszek leszedőt. A cső darabot lefele nyomva,talán felfeküdne a a 2 számlapcsavaron,és akkor a csavart hajtva lehet lejönne a mutató. Megpróbálok valami ilyesmit készíteni hozzá!
Igazából ahogy előttem is javasolták van megoldás. Én mondjuk gyártottam volna egy lehúzót, de a javasolt ötletek sem rosszak. A linket csak ötletadóként gondoltam, mert gondolom soha többet nem akarnál szerelni ilyet, ahhoz pedig felesleges megvenni.
Ebbe nemigen van semilyen "rom-ram" ! A számlapot,ha elforgatom,a mutató akkor is ott marad,ahol a "pöcök" megállítja. Ennek az órának a plexi burkolata mintha bele lett volna ragasztva,vagy a fene tudja. A motoron lévőt még nem mertem piszkálni . Ott a napi számláló része adta meg magát. Gondolom valamelyik fogaskerék,vagy valami. A nullázó része műkszik,de menetközve csak a százméterek pörögnek. Ja,és ott a képen látszik,hogy miért csak srégen jönne ki a belseje,akkor meg útba van a számlap,ezért van útba a mutató. na,ez a lényeg!
régen én is szopattam magam a mutatós órákkal autó-motor
mindenképp át kell emelni a pöckön és úgy jelölni
mondjuk utána így be lehet állítani pontosra is pl a kocsinál be tudtam állítani hogy hajszál pontosan mérjen 50-90 között
kérdésem lenne.hol tudok venni benzinálló O gyürüket?
nagyon pici méretek kellenének
pilot csavar alá,tüszelepfészek alá stb.
piacon lévö készletekben nincs ilyen méretü.
lehetöleg olyan bolt érdekelne ami Vác környékéröl elérhetö