Hát igen
Akkoriban 700 Ft felé volt az NGK. A Honda denso meg 1600+ kb ennyi posta
De már itt tartottam hogy indulás előtt kivettem a gyertyát gázon felmelegített én berek értem és csak úgy indult
Vagy rugdostam 25-30 percig amíg fel nem melegedett mert néha pöffent párat mielőtt leállt
Nem is gondoltam hogy egy gyertya ilyen mértékben be tud szoptatni
A "gyári márkával" csak egy baj van, az ára. Nekem a hondátol kapott árajánlat 8000ft/db,na ugyanezt a típust megkaptam máshonnan 12000/4db.hát rohadtul nem mindegy.
Inkább a beszerzési hely ami fontos
Pl sok éve szoptam rengeteget a hamis NGK gyertya miatt
3 különböző forrásból vettem de mind szar volt(alig indult be a motor hidegen össze vissza járt )
Aztán végső elkeseredésben a Hondàtól rendeltem . Itt Denso a gyári márka szép Honda piros doboz stbdtb
Aztán 1 rúgásra indult a motor szép alapjárat az első másodperctől
Ellenpélda meg a mostani motorom abban NGK van rengeteg éve és hibátlan
Ngk vagy Denso gyertya? Akkora lett mar az arkulonbseg (helyenkent boven nagyobb mint ketszeres) es mar komoly helyeken is elofordul(hat)nak hamisitvanyok.
Eddig Ngk volt (lehetett kozte hamisitvany is) de most filozok rajta. Atlagban 18 ezrenkent cserelem service manual szerint. Van ekkora kulonbseg koztuk mint amit az ar mutat?
A pontos tipust passz, de elvileg a crom szar menetes, ki lehet tekerni, altalaban berohadt, talan menetbiztositos, de lattam mar oldalt kis csavarral bizositott tipust.
En elvinnem erre szakosodott szerelohoz.
Kepen latszik a menet. https://www.ebay.com/itm/Front...
Van valakinek otlete, hogyan lehet leszedni a krómozott teleszkóp szárról a " papucsot"? Tehát azt a részt, amire a fékmunkahengert, sárvédőt fogathljuk, valamint az alsó részén az elsőkerék tengelye keresztül megy. Kő felverődés van a króm száron, ezért lehetőség szerint csak azt cserélném.
Sziasztok. Tegnap néztünk egy quadot megvételre, de nem ez volt a fő kiszemelt. Szoval egy Honda TRX 500 FE-ről van szó. Nem indult első körben, csak kattogott az önindító, de ahogy megmozgatta a tulaj az önindító kábelt a csatlakozásnál egyből életre kelt. Gondolom ez csak kabel/saru oxidáció lehet, hogy nem érintkezik rendesen.
De aztán amikor le lett állítva a motor akkor egy 4-5 másodpercig még lehetett hallani ahogy vissza hajt az önindító. Szabadonfutó csinálhat ilyet? Vagy mitől hajt még pár másodpercig? Forog - forog majd lassan leáll..
Regebben sokan belefutottak hamis gyertyakba...sok esetben erdemes megtartani referencianak a regi gyertyasort...
Ennyi idos motornal erdemes egy alapos porlaszto tisztitast/ felujitast beutemezni. Az etanolos benzin eloxidalja a fuvokakat, megeszi a regi tomiteseket. Ezutan egy szinkronizalas is sokat segit. 2500-3000 korul az alapjarati- atmeneti rendszer kepzi a uzemanyag kevereket porlasztoban , es itt kezd el lassan kinyitni a tolattyu a vakuummembrannal....utobbiak lehet lyukasak, a tolattyuk meg kopottak....de sokszor csak egy reszleges dugulas miatti elszegenyedes miatt csuklik a motor. Sajnos kicsi az eselye, hogy egy spray rendbe teszi. Ultrahangos tisztitast, asztatas, mechanikus tisztitast Ami hatekony...
Azert mikor inditozol, mernek egy feszultseget az aksin, hogy mennyire esik le...siman lehet uj aksi is cellazarlatos...
Most vettem észre a válaszod, bocsánat.
Az a gond, hogy hidegen rendben van, meleg motornál az útszélén pedig nem tudom megmondani, hogy melyik henger megy vagy sem, mert minden forró és a gyertya pipát sem tudom lehúzni sajnos....
Az előző gazdi most cserélt benne gyertyát, de a jeladóval nem tudom mi a helyzet... Lehet, hogy megpróbálok először nem annyira belenyúlni. Van egy Wynn's-es karbi tisztító "sprém". Amit még plusz észrevettem, hogy 2500-nél egy kicsit megtorpan...nem tudom, hogy ez számít-e valamit.
Gyertyat csere volt mostanaban? Erdemes ranezni milyen teljesitmenyu a szikra...de egy porlasztos motornal lehet gond karburatorokkal, foleg a mostani rossz benzon miatt. Alapjarati fùvókak reszleges dugulasa, falsolas...
De erdemes megnezni a jeladot is, mert vannak tipusok ahol jeladoban levo magnes elveszti a magnessesseget...
Szia. Szerintem szelephézagnál nem forgatna lassabban az önindító. Indul jól tolásra. Ha egy kicsit hűlt a motor, után egyből bepattintja gombnyomásra is.
Szisztok! Egy 1990-es Kawasaki ZX-10 Tomcat-em van, ami melegen nehezebben akar indítani (akku és töltés rendben van)
Olyan, mintha az önindítóval lenne valami gebasz.
Van valakinek esetleg ilyen jellegű öreg, Kawasakis tapasztalata, jótanácsa :) ?
Köszi és üdv,
Gergő
Ha sportdob van a motoron, kevésbé fog durrogni motorféknél és nem nagyon fog lángolni. Talán büdösebb lesz a ruhád.
Gyári rendszernél van nagyjelentősége. Friss levegőt juttat a kipufogóba azzal elégeti az el nem égett benzin és gyorsabban melegszik a katalizátor, jobb az emisszió.
Akkoriban 700 Ft felé volt az NGK. A Honda denso meg 1600+ kb ennyi posta
De már itt tartottam hogy indulás előtt kivettem a gyertyát gázon felmelegített én berek értem és csak úgy indult
Vagy rugdostam 25-30 percig amíg fel nem melegedett mert néha pöffent párat mielőtt leállt
Nem is gondoltam hogy egy gyertya ilyen mértékben be tud szoptatni
Pl sok éve szoptam rengeteget a hamis NGK gyertya miatt
3 különböző forrásból vettem de mind szar volt(alig indult be a motor hidegen össze vissza járt )
Aztán végső elkeseredésben a Hondàtól rendeltem . Itt Denso a gyári márka szép Honda piros doboz stbdtb
Aztán 1 rúgásra indult a motor szép alapjárat az első másodperctől
Ellenpélda meg a mostani motorom abban NGK van rengeteg éve és hibátlan
Ngk vagy Denso gyertya? Akkora lett mar az arkulonbseg (helyenkent boven nagyobb mint ketszeres) es mar komoly helyeken is elofordul(hat)nak hamisitvanyok.
Eddig Ngk volt (lehetett kozte hamisitvany is) de most filozok rajta. Atlagban 18 ezrenkent cserelem service manual szerint. Van ekkora kulonbseg koztuk mint amit az ar mutat?
Köszi Zoli!
http://youtu.be/wADxhvP40Rw
En elvinnem erre szakosodott szerelohoz.
Kepen latszik a menet.
https://www.ebay.com/itm/Front...
De aztán amikor le lett állítva a motor akkor egy 4-5 másodpercig még lehetett hallani ahogy vissza hajt az önindító. Szabadonfutó csinálhat ilyet? Vagy mitől hajt még pár másodpercig? Forog - forog majd lassan leáll..
Ennyi idos motornal erdemes egy alapos porlaszto tisztitast/ felujitast beutemezni. Az etanolos benzin eloxidalja a fuvokakat, megeszi a regi tomiteseket. Ezutan egy szinkronizalas is sokat segit. 2500-3000 korul az alapjarati- atmeneti rendszer kepzi a uzemanyag kevereket porlasztoban , es itt kezd el lassan kinyitni a tolattyu a vakuummembrannal....utobbiak lehet lyukasak, a tolattyuk meg kopottak....de sokszor csak egy reszleges dugulas miatti elszegenyedes miatt csuklik a motor. Sajnos kicsi az eselye, hogy egy spray rendbe teszi. Ultrahangos tisztitast, asztatas, mechanikus tisztitast Ami hatekony...
Azert mikor inditozol, mernek egy feszultseget az aksin, hogy mennyire esik le...siman lehet uj aksi is cellazarlatos...
Az a gond, hogy hidegen rendben van, meleg motornál az útszélén pedig nem tudom megmondani, hogy melyik henger megy vagy sem, mert minden forró és a gyertya pipát sem tudom lehúzni sajnos....
De erdemes megnezni a jeladot is, mert vannak tipusok ahol jeladoban levo magnes elveszti a magnessesseget...
Olyan, mintha az önindítóval lenne valami gebasz.
Van valakinek esetleg ilyen jellegű öreg, Kawasakis tapasztalata, jótanácsa :) ?
Köszi és üdv,
Gergő
Gyári rendszernél van nagyjelentősége. Friss levegőt juttat a kipufogóba azzal elégeti az el nem égett benzin és gyorsabban melegszik a katalizátor, jobb az emisszió.
A motorvezérlőt kell felújítani.
Ha gondolod, tudok segíteni.