Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az ertekeket en sem tudom...Ami nagyon fontos, hogy rendesen kapjon tester a trafo a felcsavarozasnal . A blokk testkabelet is erdemes megtisztitani...,de az osszes csatlakozot erdemes megtisztitani.
Ha teszt kozben leall egy henger, ki kell tekerni a gyertyat, es megnezni, hogy nerves vagy szaraz. Nem mindegy hogy meg mindig reszleges dugulas miatt nem kap uzemanyagot, vagy gyujtoszikra nincs.
Logikusan erdemes varialni a gyujtokabelekkel is, pl a 2-es 3-as egy traforol megy. Megnezni hogy csere utan viszi magaval problemat, vagy ugyan ugy marad azon hengeren hiba...
Igen, most így raktam fel, csak csodálkoztam hogy eddig pont fordítva volt. Így vettem ( már 4 éve ), eddig nem is foglalkoztam vele. Köszi az észrevételt.
Logikusan is a zéger gyűrű alatt van a perem, ahogy az első képen is.
Sziasztok!
Segítségre volna szükségem egy 750-es Inazumának a probléma feltárásában. A motor tavaly került az országba és indulási nehézségei voltak feltételezetten karburátor elkoszolódás miatt, amit a rozsdás tank okozott. Idén kapott egy tankfelújítást, karburátor tisztítást és új tűszelepeket, szelephézag ellenőrzést és Denso gyertyákat.
A jelenség pedig az, hogy a motor nem akart jól üzemelni a Denso gyertyákkal, nem ment 1-1 henger induláskor, volt hogy az 1., hogy a 2. vagy a 3. de nem volt stabil, így vissza lett téve a kivett NGK, azzal úgy tűnt hogy rendben lesz. 3 egymás követő napon mentem vele ~15-15 km-t, minden rendben találtam. Egy hosszabb úton kb 20-30 km megtétele után a motorból elment az erő, füstölt, valószínűleg nem ment valamelyik henger, pár kilométer múlva ismét rendben volt majd 10 km múlva megérkezéskor megint füstölt és elgyengült. A következő nap pedig ismét 4 hengerrel szépen indult. Gyújtótrafóra gyanakodtam, ezért a trafón mértem ellenállást, primer oldalon 3 Ohm, szekunder oldalon 15,5k Ohm egységesen, a pipa pedig 11k Ohm. Sajnos csak olyan szervizkönyvem van. ahol a 600-750-es GSX-F-et tárgyalják és lábjegyzetben van az Inazuma, de ott a szekunder oldalon 25-35k Ohm-ot ír, a pipára pedig 5k Ohm-ot. Rendeltem új gyertyákat, de nem vagyok benne biztos, hogy ott lesz a gond. Esetleg ezeknek tükrében van valakinek ötlete, hogy hol keressem a hibát?
Sziasztok ! Tanácsot szeretnék DR 250 lánckerék cserével kapcsolatban : Az első fogaskerék csere esetén hogyan álljon a lánckerék ( kívül vagy belül kell lennie a " kitüremkedésnek " ) mint a képen, vagy fordítva - most így volt felszerelve ? A józan ész szerint a felirattal kifele kellene nézni ugye ?
Előre is köszi a segítséget.
Elso tanacs, szabadulj meg a motortol! Foleg az eddig tapasztalt dolgok miatt. Nem ertenek hozza, nem igen van hozza bontott cucc...
Amugy elsore szerintem szet van barmolva a porlaszto. Sokat kap. Ezert eszi a gyertyakat, es ezert a benzin szag. Nem is fog soka menni, mert a sok benzin lemossa a hengerfalrol az olajat es szetkopik...lehet siman csak fel vannak barmolva a fuvokak, de egy ilyen bontoszokevenynel barmi elofordulhat...
Ezt a 400-as kategoriat 10-12 eve szoporollerkent azonositjuk....szabadulj tole!!! Igazi Dèva vára... Ezen szerelni megtanulhatsz, de motorozni ritkan fogsz vele. Olyan karanten motor!

( Ha a bandit forum kesesojebe beutod a " 400 szoporoller" szavakat tobb oldalon ketesztul olvashatod ...)
Igen
Sziasztok!
Adott egy Gilera Rx arizona 125, blokkja szetvan bontva, főtengely, főtengely csapágy kell bele, a karburátor is cserélni kell, lehet jobban járnék egy bontott blokkal, a kérdésem, hogy csak típus azonos blokk megy bele a vázba?
Köszi
Sziasztok
Első szerelésem,látszik is
Csatoltam egy képet,ide kell ráfogatni az olajcsövet?
Köszi
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.

Adott egy 1998-as Suzuki GSF400VS Bandit (GK7AA) és azt csinálja, hogy eszi a gyertyákat..
1) Beleteszek 4 vadiúj gyertyát, megyek vele 18 km-t, lerakom estére, másnap nem indul be.. kicserélem vagy megpucolom a gyertyákat, akkor megint jó.
2) Összesen mentem vele 77 km-t mióta nálam van. és hol nem indul, hol nem jár egy henger (jellemzően a 3-mas), hol mind jár, hol csak 2 henger jár (1-4 vagy 2-3)... mindig változó felállásban.
3) A gyertyakép kormos fekete, nedves. Ordenáré benzinszag van a motor körül indítózás közben, a kipufogó is gyakran durrog, de nincs benzinfolyás sehol.

Magyar motor 2003 óta, összesen van benne nem egész 30.000 km, hozzám idén januárban került, azóta csak szívok vele. Vittem szerelőhöz, ő kicserélte az összes karburátor tömítést, és annyit mondott, hogyha eszi a gyertyákat akkor CDI-t vagyis központi gyújtásegységet kell cserélni ami kb a motor árában van már ha lehet kapni.

Ezóta rengeteget bújtam a netet, végül sikerült szervizkönyvet találnom alkatrész katalógust (part number) és most egy 32900-33D20 / BB7283 cikkszámú CDI van benne, ami 12K rpm-nél lekorlátoz, pedig a motor 16 ezerig van skálázva. A neten lévő katalógus szerint mondjuk a 32900-33D30 / BB7703 cikkszámú kéne bele.

Kérdéseim:
- Honnan tudok ilyet szerezni, ahol nem 264 ezerbe kerül?
- Létezik, hogy tényleg ez a baja és ezért szarakodik?
- Ismer valaki valakit aki bontott ilyen mocikat és van hozzá alkatrésze?

Köszi mindenféle segítséget előre is!
Sziasztok!
Van egy Gilera Rx arizona 125-öm. Főtengelyt, karburátor kellene cserélni, de nem igazán találok alkatrészt és azon gondolkodtam, lehet olcsóbb lenne egy bontott blokk.
A gond az, hogy nem tudom milyen. Csak a gyári típus azonos megy bele? Vagy össze lehet hozni más blokkal is?
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, segítséget.
A porlasztos motorjaimhoz Louis-ból vettem a javító készleteket:

Ebböl a porlasztó javitó készletböl kell 4 db (80€):
https://www.louis.de/artikel/v...

A benzincsaphoz kell ez (32€)
https://www.louis.de/artikel/b...
list=f935408f9edca9fb22550b1e3c284b34&filter_bike_id=0711&filter_article_number=10007963

Kb egy alap karbantartás így néz ki nagy vonalakban:
https://www.sportmotor.hu/albu...

Nem ismerem a te porlasztód modeljét, de esetenként a legnagyobb baj, hogy a tüszelep fészke nem cserélhetö, és hiba a tüszelep csere, nem fog tudni rendesen zárni így sem. Az én motorjaimban mikuni porlasztók vannak, és cserélhetö fészek. Persze lehet találni technológiát a fészek megmunkálására, de így láttatlanban nem tudok rá mondani semmi konkrétat. De egy ilyen beavatkozáshoz kalkulálni kell egy jó forgácsoló szerszámmal, és egy pontos géppel...
A tisztitásra ott vannak a tippek a albumban, de sok jó video van fent neten:
https://www.youtube.com/result...

Ahogy említettem, a tisztitás (mechanikus, ultrahangos), felújítás után, ha szükséges úszószint állítás/ ellenörzés. Tesztelés, beszerelés elött. Beszerelés után egy szinkrom a biztonság kedvéért.
ÈN simán el tudok bohóckodni 4-8 órát egy alapos porlasztó felújítással. Vannak típusok amik könnyebben rendbe tehetök és amotorból ki be szerelhetöl. Ès vannak olyan konstukciók ahol lehet új káromkodásokat tanulni...és egy "picit" tovább tart.
Ha te csinálod, vagy ha szerelőnél?
Az a baj, h a karbisorokhoz már kevesen "értenek". Szerelők 80%-a próbálkozik csak, de jó nem lesz csak ideig óráig. Ahhoz precíz ember kell.
Pl K.Istvánnak odaadnék egy karbisort, h újítsa fel, mert tudom, h mennyire ért hozzá. De én pl nem állnék neki, mert tudom, h nem vagyok jártas a témában.
Nagyságrendileg az utángyártott szett 10-20e között lehet, a gyári biztos horror. Sztem 50be bele fog férni.
Én ezeket használtam a régebbi gépekhez:
https://litetek.co/Carb_Kit_Ka...
Vagy itt is, talán ez rendes Japán:
https://www.ebay.com/itm/91-98...
Köszi mindenkinek a prognózist. Kicsit lelombozódtam. Mennyibe kerül kb egy lelkiismeretes, alapos karburátor felújítás. Tákolást, félmegoldást nem szeretnék. Csak egy nagyságrendi összegre lennék kíváncsi. Nyilván neten keresztül senki nem tud pontos számot mondani.
Köszönöm
Ebben az esetben sem a benzincsap, sem a tüszelep(ek) nem zárnak.
Komolyabb beavatkozás után, mint üzemanyagcsap, porlasztó felíjtítás után ajánlott még beszerelés elött "nyómáspróbázni" a javított részeket. Vagyis fellógatva a tankot zárt csappal, tesztelni, hogy tényleg zár -e. Ugyan így a porlasztóknál, befogni kb beszerelési pozicióba mondjuk a satuba, és megtáplálni egy hosszabb bezincsövel mondjuk a fellógatott tankból.

Ha volt mostanság üzemanyagcsap vagy porlasztó felújítás, akkor azért ez a hiba (sok esetben hagy kivánnivalót a mostani felújító készletek minösége). Ha nem volt régen beavatkozás, akkor itt az ideje egy alapos felújításnak. De szintén figyelve a javítókészletre, és tesztelni beépítés elött.
Szia,
Menet közben nem tud feltelni, de ez nagy probléma. Lehet átfolyt a hengeredbe, onnan meg az olajba.
Mindenképp ki kell deríteni mi okozza.
A TDM-nél amikor átfolyt a karbi, képes volt elgörbíteni a hajtókart a nyomás miatt...
Üzemi állapotban az akksi annyi áramot vesz fel.amennyire szüksége van,az egyéb fogyasztók szintén,a maradék pedig elfűtődik a szabályzón.Ez a beépített generátoros motorkerékpárokra igaz.
Érdemes megnézni a blokkban az olajszintet, hogy nem emelkedett -e meg, vagy nincs-e nagyon benzin szaga az olajnak..Állítólag oda is lefolyhat a benzin. Jártam így én is egyszer, és nálam ki kellett cserélni a vákuum csapot. /Suzuki GS 500/ Csinálnom kellett egy "műsoron kívüli" olajcserét.
Sziasztok. Tegnap elött vettem észre egy benzin tócsát a motorom alatt. (Zephyr 750). Megtelt a légszűrőház benzinnel. és a kartegáz csőnél a blokknál folyt ki. Leszedtem a légszűrőház hátulját, rengeteg benzin volt benne. Sajnos a benzincsapon, nincs zárt állás. On-ban volt, ami ugye elvileg vákumra nyit. Megnéztem elvileg nem folyat, vagy lehet, hogy lassan engedi át a benzint és szép lassan feltelik valamelyik karburátornál a légszűrő ház? Vagy valami más, komolyabb baj lehet? Menet közben is fel tud telni?
Köszi a segítséget
https://www.sportmotor.hu/albu... minden évben árulják időnkén, nagyon jó majd vegyél egyet ha lesz polcokon.
azt azért tudni kell hogy a motorod se 1 amperral tölti ám az akkut
ki vezetések száma 4 oldalstender relé a manal szerint
Üzemanyag pumpa relé
A 21w-os izzóval1,8A lesz a töltőáramod.
Ha gondolod csörögj meg,visszahívlak.202621419