Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha belenyúlsz akkor igen. Bármennyire elfogadott dolog a tekergetés hazánkban.
Óra csere szabályos dolog, csak közölni kell a vevővel ezt a tényt, mert ha nem teszed, akkor megint csak bűnöző leszel.
elromlik az óra a kocsimba elmegyek a bontóba veszek egy másikat aztán mehetek a sittre ha eladom a kocsit?
egyből bűnöző leszek? ugyanamár.......
A törvény szerint is bűnöző. Ennyi jár neki.
Neked nem az, nekem sem, de van akinek igen és van akinek más indoka van rá ami saját magának elég erre. Nyilván felesleges a vita erről hisz nagyjából egyetértünk viszont a jelzőkkel én nem bánnék ilyen módon.
Az én Honda CBX-em 32 éves. A kilométer órája meg volt dögölve . Amikor felújítottam, akkor a belét is kicseréltem. Most 40 412 km-t mutat, és 25760-km-ről indult
Persze azt normális ember gondolhatja , hogy amikor vesz egy 25 éves gépet, abban biztos, hogy nem harmincezer kilométer van !
De legalább pár visszatekerőt a rács mögé dugtak volna már - de csak ígérgetnek....
Még mindig nem jut eszembe más elfogadható ok.
A motor felújítása nem az.

“a Büntető Törvénykönyv 2013 júliusában hatályba lépő rendelkezése egy évig terjedő szabadságvesztéssel bünteti a „gépjármű kilométer-számláló műszer által jelzett érték meghamisítását”, vagyis a visszatekert kilométerórát”
És egyébként is aki nem lop az csal.
" kis börtönbe aló takony, hogy ne számolja a távolságot."

Azzal egyetértek, hogy nem tekergetjük vissza az órát átverés céljával, jelen esetben nagyjából úgy hiszem ahogy Te, hogy tényleg variálni akar vele, de nem lehetek ebben biztos mert ahogy többen írták is bármi más cél miatt is lehet ezzel foglalkozni ezért nem titulálnék látatlanban senkit börtönbe való takonynak.
"Persze lehet teherautó sofőröknél is olyan, de ha 20-30 M Ft-os kamionok esetében nem biztos, hogy ebben kockáztatnának."

Óóóóó dehogynem. 3 éve vettem a mostanit és nézelődtem sokfelé, egyik közepes cégnél mivel a telephelyen lévőkbet nem akartam így elküldtek egy sofőrhöz aki otthon parkolt, mondom nosza, indítsunk, mondta jó, de előbb olajat tesz bele és hozott két kólásflakonban valami fekete löttyöt és borítja bele, kérdem ez miez? Hát, mondja, hogy a nemzetközis autókból leengedett olajat kapják meg mert hát itthonra jóazmég...... ....nem volt kedvem megvenni, amúgy tíz éve pár hónapot töltöttem az akkori hazai legnagyobbnál és ott azért nem cseréltünk olajat mert az egy elveszett nap volt mivel irány a szerviz, ott elmegy a nap és nem fizettek érte ezért mindenki inkább kihagyta az olajcseréket és ha fogyott akkor a legolcsóbb tecsós olajból borítottunk inkább bele mert az olcsóbb volt mint a ki nem fizetett nap és inkább dolgoztunk helyette. Most pedig azért nincs a legnagyobbaknál sem normális olaj és más csere mert a kisfőnökök lopják el és adják el a cuccot és csak kiütik az agyból mintha meglett volna. Van 1-2 olyan közepes cég ahol a főnök még ott van, de van saját szervizük mint pl. Ekiméék és ahonnan én vettem végül az Éder és ott tényleg megcsinálnak mindent amikor kell. A csöves kismaszek azért nem mert nem telik rá a nagyon nagy cég mert azért nem mert ellopják, tehát a közepesektől kell autót venni, a flottákat is hagyjuk, ott meg a szervizek intézik az okosságot.....
Vagy bármi olyan aminek garantálható az előélete. Flottás kocsit is csak úgy vennék ha ismertem volna a kocsit mielőtt vissza vette a lizing cég, akik majd elnyomják egy bármilen kereskedőnek aki már bátran tekerget, meg kozmetikázza a vevők "igényeinek" megfelelően.
Igazad van. A km. nem korrekt állapot jelző akkor sem ha épp nem csalnak vele, de ha tudom egy motorról hogy átlag 3-400ezret megy el, akkor nem veszem meg 500ezerrel akkor sem ha területi képviselőé volt, mert úgy tervezem, hogy 200at még én is beleteszek.
Mondjuk ezért vettem új motort is. Az ilyen átcseszések miatt, mert ha van valakinek olyan baja a gépével amit nem éri meg javítani, akkor nem az az első gondolata hogy akkor ezt bebuktuk, hanem elsózzuk valami baleknak. És hát ugye a pedál kopásából, szervizkönyvből, km-ből, nem biztos hogy kiderül az ilyesmi.
Hát igen, elég pofátlan is vagy, hogy topik címével egyező témákkal hozakodsz elő, amikor mi itt jól elcsevegünk
Kivele, úgy is neked ugrunk ha nem mondod
Szard le őket. Én megértem a bilincs problémádat, van, hogy órákig keresgélek egy csavart, mert gyárilag fekete fejűnek kéne lennie mindnek, egy meg horganyzott....
A wish.com-ról rendelnék épp egy szettet.
https://www.wish.com/c/57e2283...
Az igényesebbek fülén van egy szám, ami a gumicső átmérőjét jelzi, amire való a bilincs. A képen a 260-as szám azt jelzi, hogy 26 mm-es átmérőjű gumicsőre való.
Te vagy az öreg Sam ??!
Nem irok, mert nekem ugranak... :)

Komolyra. Nem volt idő ezzel foglalkozni (hétközben dolgozom) hétvégén meg mindig valami közben jön. Ma pl a gyerekeknek szalagavató.

Hiába öregszem..
Benzinszinttel mi a helyzet?
ennyiből lehet jobb a céges flotta autó vásárlása. Persze vannak a gazdátlan autók (pool/kulcsos autók) de nagyon sokat főleg csak egy ember használ.

Persze itt is lehetnek lelakottak/széthajtottak, de legalább ezekben annyi km van ha a cégtől veszed és rendszeresen megkapta a karbantartást.

Persze lehet teherautó sofőröknél is olyan, de ha 20-30 M Ft-os kamionok esetében nem biztos, hogy ebben kockáztatnának.

Ott már nagy tételben majdnem annyi az olaj, mintha a tescoban vennéd.
Hát ezért lutri a használt vétel. Nem tudod mit kapott, hajtás ügyileg sem és szervízböl sem.
Én úgy is lecseréltem a 10 + éves Pólóban az olajat egy év után szűrőkkel együtt, hogy csupán 8e. volt benne.
Te sem érted
Nem a gyökér pesti népről van szó
Arról jogry ugyanannyi méter lehet jó is és rossz is egyforma autóban
Szóval kb mindwgy mennyit mutat
Csak amíg a nép a mesében hisz addig mesélni is fognak nekik
Múltkor néztem egy c vectrát aminek az órájában 60 ezer volt 10+ évesen
És bekajálja a nép mert azt is megvették, mint ahogy a sok lom régi dízel passatot
De ugyanez igaz az átlag autósra is. Nekem van kollegám aki Honda Civicet hajt és csak akkor nyitotta ki a motorháztetőt, mikor kivillant az olajszint ell. lámpa. Akkor beugrott a Tescoba egy liter valamilyen olajért és boldogan hajtotta tovább. Nem értette miért téptem a hajam mikor elmesélte.
Nem így van.
Számtalan igaz teherautos cég sofőrje mondja hogy max adnak egy 5000 est neki hogy vegyen egy kanna olajat a teszkoban utantolteni.
De egy taxit nagyobb valószínűséggel visznek el legalább évente olajcserére, mint egy spórólós (ráér az még) hétköznapi autó tulaj. Nem mellesleg az átlag autós ugyanúgy városban rövidtávon használja az autóját mint a taxis, csak neki kevesebb pénze van a karbantartásra.
Nem az a lényeg
Az hogy egy taxi 200ezer alatt nem azt kapja mint az aki téblábol 200ezret