Régen falun (valószínű városban is) azt csinálták, hogy csiszolóvásznat üveglapra (az biztos egyenes és sima), a fékbetétről üveges részt lecsiszol, helyére visszaszerel és goo... Visszaszerelés után célszerű néhány keményebb fékezéssel megvasalni, hogy a felcsiszolt rész eltűnjön róla.
Korábban kérdeztem első kerék szorulással kapcsolatban...
Elvittem szerelőhöz, szétkapták a fékeket, attól szorult. Mondta a szerelő, hogy kicsit felüvegesedtek a betétek, de mivel még 50%-osak ezért pazarlás lenen eldobni őket.
Én meg tanakodom, hogy vajon nem teszi tönkre tárcsát a felüvegesedett fékbetét? :O
Két lehetőség van, egyik az, hogy az adagoló szerkezet valami oknál fogvan megszorult nyitott állásban, de ezt nem tartom valószínűnek. a másik az, hogy van benne egy golyósszelep ami pont ezt az átszivárgást lenne hivatott meggátolni. Lehet valami az ülése alá került és ezért nem zár le vagy a nyomórugó elgyengülése miatt ereszt át. Sajnos cserélni kell az egész adagolót ha ilyen mértékű az átszivárgás, mert javítani nem lehet. Nekem új korától átereszt valamennyire, nemrég hosszabb állás után már a karburátorból is szivárgott már az olaj, de egy idő után ez ajelenség megszűnt. Annyit tehetsz, hogy esetleg kikötöd az adagolót és áttérsz a régi keverékes üzemre, ez költséghatékonyabb vagy beiktatsz egy elzáró csapot az olajtartály után, de aztán nem elfeledkezni indítás előtt megnyitni.
Valaki meg tudná mondani,hogy 2 ütemű robogónál amikor nem jár a motor, akkor mi akadályozza meg az olajátfolyást a szivattyún keresztül? Ugyanis egy ideje ha nem jár a motor akkor az ejtőtartály miatt folyamatosan csepeg az olaj a karbiba.Ez régen nem így volt.Ha 2 hetet is állt akkor sem volt nagy füst az indításkor.Most 2-3 napi állás után ha beindítom akkor az utcán nem látni az olaj füsttől.
lánc nélkül tedd be a helyére emeld meg, lengőkarra egy filc aztán érintsd hozzá a hegyét a fogak alatti részhez és pörgesd meg a kereket
egyből meglátod üt-e
ugyanezt meg tudod csinálni az elejével is
ha jó mindkét kerék akkor csak a lánc lehet szar
gagyi láncok hihetetlen rövid idő alatt el tudnak szaródni
Sziasztok!
Esetleg valaki tud rá ötletet, magyarázatot?
Tegnap vettem egy új lánc szettet a futurához, fel is raktam frankón mindent, de még most is az a jelenség hogy hol feszes, hol laza a lánc, nem lehet tutira beállítani. Nem tudom mi és hol lehet a baj. A hátsó kerékagy csapágy egy kicsit "lóg" viszont attól nem lehet ekkora különbség a feszesség között.
Szerintetek?
Tegnap észrevettem, hogy szorul az első kerék, ha pedig kb 70 körül elengedem a kormányt akkor kicsit szitál a kormány. Nem durván, ha fogom a kormányt akkor nem is érezni. Ráadásul picit balra húz a gép nullakezezve. A bal oldali tárcsám pedig jobban melegszik mint a jobb oldali.
A kérdésem:
Ha a villaszárak nem párhuzamosak, akkor mindkét fék befog? vagy előfordulhat, hogy csak az egyik?
Vagy inkább a bal oldali fékmunkahenger dugattyúit kellene lepucolni? Bár ezt elvileg már megtették a szervizben szezon elején...
valóban 10w-40et ír hozzá motordata de a feltöltési mennyiséget nem látom,fontos hogy váltó olaj legyen.a repsolnak is van olyan olaja ami kifejezetten váltóhoz és nedves kuplunghoz való.tekintve a méreteit szerintem 1 max 1.5 liter kellhet bele
Sziasztok.
Olyan problemam van hogy behuzott kuplungal egyesbe lassan megy a motor,namost ha kicsit felporgetem(meg mindig behuzott kuplungal)megall.Mi Lehet?
2005 yz250f
Sziastok,Eladó két jó állapotban lévő karbisor Yamaha FZR 400 és 600-as mind a kettőben új fúvókák vannak és szinte új membránok.eladás oka feleslegessé vált.A 400-é 12000, 600-é pedig 15-e,ettől többe kerülnek a membránok.Csere sportdobra.06306636816
sziasztok. Hátsó kereket megfogva, oldal irányban van egy kis kotyogása a keréknek. Tengely anya meghúzása után megszünt. 50 km után ismét kotyog, anya nem lazult vissza. Csapágy lehet? (Thunderace)
ez attól függ milyen motorról is beszélünk voltaképp..pl a honda civic váltójába 10W-40es motorolaj kell,ha elárulod az adatait akkor még az is lehet hogy meg tudom mondani pontosan mi kell bele
Korábban kérdeztem első kerék szorulással kapcsolatban...
Elvittem szerelőhöz, szétkapták a fékeket, attól szorult. Mondta a szerelő, hogy kicsit felüvegesedtek a betétek, de mivel még 50%-osak ezért pazarlás lenen eldobni őket.
Én meg tanakodom, hogy vajon nem teszi tönkre tárcsát a felüvegesedett fékbetét? :O
Meg egyszer szetszedem,ha nem oldódik meg akkor elektromos szelep!
Két lehetőség van, egyik az, hogy az adagoló szerkezet valami oknál fogvan megszorult nyitott állásban, de ezt nem tartom valószínűnek. a másik az, hogy van benne egy golyósszelep ami pont ezt az átszivárgást lenne hivatott meggátolni. Lehet valami az ülése alá került és ezért nem zár le vagy a nyomórugó elgyengülése miatt ereszt át. Sajnos cserélni kell az egész adagolót ha ilyen mértékű az átszivárgás, mert javítani nem lehet. Nekem új korától átereszt valamennyire, nemrég hosszabb állás után már a karburátorból is szivárgott már az olaj, de egy idő után ez ajelenség megszűnt. Annyit tehetsz, hogy esetleg kikötöd az adagolót és áttérsz a régi keverékes üzemre, ez költséghatékonyabb vagy beiktatsz egy elzáró csapot az olajtartály után, de aztán nem elfeledkezni indítás előtt megnyitni.
egyből meglátod üt-e
ugyanezt meg tudod csinálni az elejével is
ha jó mindkét kerék akkor csak a lánc lehet szar
gagyi láncok hihetetlen rövid idő alatt el tudnak szaródni
Esetleg valaki tud rá ötletet, magyarázatot?
Tegnap vettem egy új lánc szettet a futurához, fel is raktam frankón mindent, de még most is az a jelenség hogy hol feszes, hol laza a lánc, nem lehet tutira beállítani. Nem tudom mi és hol lehet a baj. A hátsó kerékagy csapágy egy kicsit "lóg" viszont attól nem lehet ekkora különbség a feszesség között.
Szerintetek?
Tegnap észrevettem, hogy szorul az első kerék, ha pedig kb 70 körül elengedem a kormányt akkor kicsit szitál a kormány. Nem durván, ha fogom a kormányt akkor nem is érezni. Ráadásul picit balra húz a gép nullakezezve. A bal oldali tárcsám pedig jobban melegszik mint a jobb oldali.
Találtam egy videót, kb az enyém is ilyen:
http://www.sportmotor.hu/motor...
Nála a hiba oka az volt, hogy nem voltak párhozamosak a villaszárak.
Javítás után:
http://www.sportmotor.hu/motor...
A kérdésem:
Ha a villaszárak nem párhuzamosak, akkor mindkét fék befog? vagy előfordulhat, hogy csak az egyik?
Vagy inkább a bal oldali fékmunkahenger dugattyúit kellene lepucolni? Bár ezt elvileg már megtették a szervizben szezon elején...
Kössz
Olyan problemam van hogy behuzott kuplungal egyesbe lassan megy a motor,namost ha kicsit felporgetem(meg mindig behuzott kuplungal)megall.Mi Lehet?
2005 yz250f