Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kösz a kiigazitást.

A belinkelt galériában ott volt a korrekt leírás, metszettel tök egyértelmüen...
Erre gondoltam netes kép de ugyan ez a karburátor
Abban biztos vagyok hogy a membrános tolattyú alatti tértől(kamrából) két kalibrált furat megy le az acv-hez(két furat réz fúvókával)
Az egyik furat az acv membrán alatti kamrájához(teréhez megy) a másik furat pedig a membrán alatti részbe oda amit a membrán nyit és zár a rajta lévő kis fémtüskével
A fémtüskés rész a membránon egy réztestben lévő rugós kis műanyag lapot nyit és zár (ide jön az egyik furat a tolattyú feletti tértől)
Na ez a furat megy tovább le az alapjárati fúvókához
Az acv feletti térnél pedig ugye ott a rugó és a karburátor testére felcsavarozható ház ami egy kis furaton +O gyűrűn a karburátor testén belül vezet tovább egész a szívótorokhoz(pillangószelep fele)

Szóval az O gyűrűnél lévő házban lévő furat és a karburátor testében lévő furat ami a pillangószelep felől jön csak a membránt tudja nyitni(felszívni ha legyőzi a rugóerőt)
Ha jól értelmezem akkor járó motornál alapjáraton van felszívva a membrán?(ilyenkor a membrán nem nyitja a rajta lévő fémtüskével a kis szelepet, nyitott pillangószelepnél pedig a membránt a rugó alaphelyzetben tartja nincs kellő depresszió és nyitva hadja a furatot amit nyit/zár?
Egy kicsit pontositok: Az AIR CUT OFF VALVE ahogy a neveben is benne van a levegot zarja el motorfek uzemben azaz ilyenkor a motor tobb uzemanyagot kap megelozve a durrogast. A szelep az alapjarati levego fuvoka felol erkezo csatornat zarja el igy lenyegeben bedusul mivel tobb uzemanyag erkezik az alapjarati fuvokan. Ha a membran kilyukad akkor lenyegeben falsot sziv mivel ott csak levego van a mar emlitett alapjarati levego fuvokatol. Raadasul annak a levegonek az alapjarati fuvoka felett a benzinnel kellene keverednie lenyegeben megy a pillangoszelepet kikerulve a motorba.
Koszonom, kozben vettem valami DID lancot, de holnap megnezem, hogy H jelolesu-e, es cserelem, ha nem.
Mivel nem zár le a lyukas membrán ezért az alapjárati rendszeren motorfék üzemmódban jut be üzemanyag hengerekbe, de nem mindig gyúlékony, így távozik a kipuba,majd ott néha begyullad.
van egy Kornél nevű srác a Wekerlén, na az nekem már 2x csodát művelt az elmúlt 20 évben !
Ez valami nagyobb egy hengeres gép nem?
Pár hete volt fent ilyen hibával talán egy Xt 600 galéria, ott korrekt hiba analízis is elhangzott témavágó robbantott ábrákkal...
A DID 428H lánc lehet a legalja, amig lemehetsz...
pontosítok nem szív falsot spray stb eljárás végig zongorázva viszont " fals benzint" azt szív...vákumcsőről
Csak ez mellett érdekelt volna az ACV rendszer működése és milyen hibát produkál a meghibásodása ha az a kis membrán kilukad:
Nem hagytam ki, csak nem választottam külön:(a furatok többes számban vannak. Alapjáraton csak a pilot csavarral szabályzott furat funkcionál, meg egy fél furat talán amit a pillangó lefed.)

"ami a fojtó-pillangó szelep utáni kis furatokon jut a szívócsonkba."

Köszönöm a kiegészítést. Gondoltam nem viszem el mindjárt az erőbe a kérdezőt, mert ahogy látod, teljesen a zéróhoz konvergál az ismerete.
Ez mind szép és jó és köszönöm a leírást de engem nem a 4T CV karburátor működési elve érdekelt...
Hanem a rajta található ACV rendszer: AIR CUT OFF VALVE szelep működése
A motor pedig nem szív falsot de leírtam más bajom is van sajnos vele (vákumos benzincsap) viszont nem teljesen egyértelmű az ACV rendszer működése :)
ez jó
három az a kettő az átmeneti részt kihagytad
alapjárat
2-es kép részterhelés átmeneti rendszer átmeneti furatok a folytószelep alatt
főrendszer tű és főfúvóka kehejcső
Nekem csak egy "játékszer" van (120W), de ráérek. (meg elég jó a lötty is amivel takarítok, de ez titok...ipari elektronikákat mossák vele forrasztás után.)
régen a legtutibb a sunlicht mosogatószer volt
még a pillanatragasztót is feloldotta
A lötty egy dolog. Az én UH mosóm több száz watt UH teljesítményt tud. Sima vízben is leverné a koszt csak tovább tartana
Köszönöm!
Csak ipari kémkedek! (Nekem van saját UH mosó, de nem kívánok konkurenciád lenni, csak a saját porlasztósoraimat mosom benne.)
Dema HD Spezilareiniger.
Miért kérded?
"Hiba jellege:Alapjárat kissé ingadozó,illetve hirtelen gáz/hirtelen elvétel után lassabban megy vissza a fordulatról alapjáratra a gép"

Ez valahol falsot szív. Vagy a fojtó tengelye van kikopva, vagy a tömítése, vagy a szívócsonk van kirepedezve, vagy rosszul illesztve.

Ha fent a porlasztó, és jár a motor, akkor féktósztival szoktunk ezekre a helyekre odafújni. Ha változik az motor fordulatszáma, akkor falsol.

példa
CV müködése
Ilyen videó van millió neten.
Talán a megfelelő fordítás az állandó nyomású porlasztó.
Két fö része van.
1. Az alapjárati rendszer. Ilyenkor nagyon kicsi a motor légnyelés, ezért csak egy kis levegö furaton a nagy torok alatt, jut be levegö és az alapjárati benzin fúvókán ragad magával üzemanyagot, ami a fojtó-pillangó szelep utáni kis furatokon jut a szívócsonkba.
2. Mikor megnő a motor légnyelés, nyitod a pillangót, ekkor kezd el a alapjárati rendszer mellett dolgozni a membrános rendszer. A membrános tolattyú aljában levő furaton tud a nyomás kiegyenlítődni a szívócsonk és a membrán alatti tér között a rugó ellenében. Mivel a növekvő levegő mennyiséggel elemelkedik a sebessége a szívócsonkban , a nagyobb sebességű közegnek meg kisebb a nyomása, ez a nyomáskülönbség (a normál légköri nyomás a membrán alatt, és a szívócsonk nyomás a membrán felett) dolgozik a rugó ellen és emeli a tolattyút fel. Ha lyukas a membrán, akkor lustábban reagál motor, és nem is tud felmenni esetleg a tolattyú teljesen, mert nem jön létre a megfelelő nyomáskülönbség a membrán két oldalán a rugó ellenében.
(szívatóról most nem írnék)
Milyen közeget használsz az UH-os tisztításhoz?
Sziasztok!

Ha esetleg valakit érdekel. Meg tudom oldani kényesebb alkatrészek ultrahangos tisztítását. Akár egy komplett porlaszó egység is elfér a mosóban. A mellékelt képeken egy Aprilia RSV mille injektor egység látható tisztítás után. Elérhetőséget az adatlapomon találhattok.
Azért is érdekelne a működése az acv nek mert nem egészen értem a működését.
A felső vákumkamrától jön le két kalibrált furat(fúvókázva vannak)
Az egyik furat maga a acv szelep membrán alatti kamrájába megy a másik pedig a membrán alatti részbe amit a membrán nyit és zár és az a furat megy tovább az alapjárati rendszerbe.
A membrán fölött pedig ugye ott a ház egy kis kamrával/furattal ami egy O gyűrűn keresztül megy tovább a karburátorban lévő furaton keresztül a szívótorokhoz oda egy furat megy az öntvénytestben