Abban biztos vagyok hogy a membrános tolattyú alatti tértől(kamrából) két kalibrált furat megy le az acv-hez(két furat réz fúvókával)
Az egyik furat az acv membrán alatti kamrájához(teréhez megy) a másik furat pedig a membrán alatti részbe oda amit a membrán nyit és zár a rajta lévő kis fémtüskével
A fémtüskés rész a membránon egy réztestben lévő rugós kis műanyag lapot nyit és zár (ide jön az egyik furat a tolattyú feletti tértől)
Na ez a furat megy tovább le az alapjárati fúvókához
Az acv feletti térnél pedig ugye ott a rugó és a karburátor testére felcsavarozható ház ami egy kis furaton +O gyűrűn a karburátor testén belül vezet tovább egész a szívótorokhoz(pillangószelep fele)
Szóval az O gyűrűnél lévő házban lévő furat és a karburátor testében lévő furat ami a pillangószelep felől jön csak a membránt tudja nyitni(felszívni ha legyőzi a rugóerőt)
Ha jól értelmezem akkor járó motornál alapjáraton van felszívva a membrán?(ilyenkor a membrán nem nyitja a rajta lévő fémtüskével a kis szelepet, nyitott pillangószelepnél pedig a membránt a rugó alaphelyzetben tartja nincs kellő depresszió és nyitva hadja a furatot amit nyit/zár?
Egy kicsit pontositok: Az AIR CUT OFF VALVE ahogy a neveben is benne van a levegot zarja el motorfek uzemben azaz ilyenkor a motor tobb uzemanyagot kap megelozve a durrogast. A szelep az alapjarati levego fuvoka felol erkezo csatornat zarja el igy lenyegeben bedusul mivel tobb uzemanyag erkezik az alapjarati fuvokan. Ha a membran kilyukad akkor lenyegeben falsot sziv mivel ott csak levego van a mar emlitett alapjarati levego fuvokatol. Raadasul annak a levegonek az alapjarati fuvoka felett a benzinnel kellene keverednie lenyegeben megy a pillangoszelepet kikerulve a motorba.
Mivel nem zár le a lyukas membrán ezért az alapjárati rendszeren motorfék üzemmódban jut be üzemanyag hengerekbe, de nem mindig gyúlékony, így távozik a kipuba,majd ott néha begyullad.
Ez valami nagyobb egy hengeres gép nem?
Pár hete volt fent ilyen hibával talán egy Xt 600 galéria, ott korrekt hiba analízis is elhangzott témavágó robbantott ábrákkal...
pontosítok nem szív falsot spray stb eljárás végig zongorázva viszont " fals benzint" azt szív...vákumcsőről
Csak ez mellett érdekelt volna az ACV rendszer működése és milyen hibát produkál a meghibásodása ha az a kis membrán kilukad:
Nem hagytam ki, csak nem választottam külön:(a furatok többes számban vannak. Alapjáraton csak a pilot csavarral szabályzott furat funkcionál, meg egy fél furat talán amit a pillangó lefed.)
"ami a fojtó-pillangó szelep utáni kis furatokon jut a szívócsonkba."
Köszönöm a kiegészítést. Gondoltam nem viszem el mindjárt az erőbe a kérdezőt, mert ahogy látod, teljesen a zéróhoz konvergál az ismerete.
Ez mind szép és jó és köszönöm a leírást de engem nem a 4T CV karburátor működési elve érdekelt...
Hanem a rajta található ACV rendszer: AIR CUT OFF VALVE szelep működése
A motor pedig nem szív falsot de leírtam más bajom is van sajnos vele (vákumos benzincsap) viszont nem teljesen egyértelmű az ACV rendszer működése :)
három az a kettő az átmeneti részt kihagytad
alapjárat
2-es kép részterhelés átmeneti rendszer átmeneti furatok a folytószelep alatt
főrendszer tű és főfúvóka kehejcső
Nekem csak egy "játékszer" van (120W), de ráérek. (meg elég jó a lötty is amivel takarítok, de ez titok...ipari elektronikákat mossák vele forrasztás után.)
CV müködése
Ilyen videó van millió neten.
Talán a megfelelő fordítás az állandó nyomású porlasztó.
Két fö része van.
1. Az alapjárati rendszer. Ilyenkor nagyon kicsi a motor légnyelés, ezért csak egy kis levegö furaton a nagy torok alatt, jut be levegö és az alapjárati benzin fúvókán ragad magával üzemanyagot, ami a fojtó-pillangó szelep utáni kis furatokon jut a szívócsonkba.
2. Mikor megnő a motor légnyelés, nyitod a pillangót, ekkor kezd el a alapjárati rendszer mellett dolgozni a membrános rendszer. A membrános tolattyú aljában levő furaton tud a nyomás kiegyenlítődni a szívócsonk és a membrán alatti tér között a rugó ellenében. Mivel a növekvő levegő mennyiséggel elemelkedik a sebessége a szívócsonkban , a nagyobb sebességű közegnek meg kisebb a nyomása, ez a nyomáskülönbség (a normál légköri nyomás a membrán alatt, és a szívócsonk nyomás a membrán felett) dolgozik a rugó ellen és emeli a tolattyút fel. Ha lyukas a membrán, akkor lustábban reagál motor, és nem is tud felmenni esetleg a tolattyú teljesen, mert nem jön létre a megfelelő nyomáskülönbség a membrán két oldalán a rugó ellenében.
(szívatóról most nem írnék)
Ha esetleg valakit érdekel. Meg tudom oldani kényesebb alkatrészek ultrahangos tisztítását. Akár egy komplett porlaszó egység is elfér a mosóban. A mellékelt képeken egy Aprilia RSV mille injektor egység látható tisztítás után. Elérhetőséget az adatlapomon találhattok.
Azért is érdekelne a működése az acv nek mert nem egészen értem a működését.
A felső vákumkamrától jön le két kalibrált furat(fúvókázva vannak)
Az egyik furat maga a acv szelep membrán alatti kamrájába megy a másik pedig a membrán alatti részbe amit a membrán nyit és zár és az a furat megy tovább az alapjárati rendszerbe.
A membrán fölött pedig ugye ott a ház egy kis kamrával/furattal ami egy O gyűrűn keresztül megy tovább a karburátorban lévő furaton keresztül a szívótorokhoz oda egy furat megy az öntvénytestben
A belinkelt galériában ott volt a korrekt leírás, metszettel tök egyértelmüen...