Az a kérdés hogy milyen karbi van rajta. Egyébként leveszed az úszóházat és meglátod a fúvókákat. Van egy nagy fúvóka meg rögtön mellette egy kicsi. Az az alapjáraté.
Még1 kérdés a Malámba a gyári 12-es karbi van az alapjárata fullad...(nem vagyok egy nagy motor szakértő "még" ) az alapjárati fuvóka hol található a karburátoron? Ha vki képpel is tudna segiteni az jó lenne!
Boldog karácsonyt először is mindenkinek! :)
A kérdésem az lenne motorral kapcsolatban ,hogy amikor megvettem a motort az előző tulaja keverékkel használta kikötötte az olajtartályt de mi vissza kötöttük öntöttem bele olajat azóta füstől is rendesen a kipufogó... ez most jó h ennyire füstöl vagy nem? igazából azt szeretném ha nem kellene evernem mindig az üzemanyagot, ha nem csak simán tankolhatnék ezért kérdezem!
az tényleg okos dolog az egyik fázis kikapcsolása ! na farnelles ár 3200 forint a diódahíd 1140 a három tirisztor plusz a többi mondjuk 500 nyák 300 hűtőborda azt találunk a polcon kb félnapi meló maratással mindennel egy tízes alatt megáll a gyári cucc pl a tdm-re kb 200 ejuró annál jóval olcsóbb az biztos.
régebben amikor még nem okos hanem értelmes emberek tervezték a motorokat akkor volt olyan konstrukció is ami kikapcsolta az egyik fázist, és csak akkor kapcsolódott be ha fel lett kapcsolva a világítás
így kevesebb áramot kellett "elfűteni" a fesszabnak
igazándiból nem tudom mennyibe kerül a rajzon lévő cucc de ismerek olyant aki 2 éve ilyennel jár. a gyáritól tuti olcsóbb
ne gondold hogy annyira szar nekem folyt már el a motoromon japán is meg kínai is mikor ledesre cseréltem az izzókat és hirtelen a szabályzó kellett ledolgozzon 30 wattal többet ... de meg lehet építeni csak nem lesz olyan kompakt többe fog kerülni és ha nem öntöd ki műgyantával beázhat
Meg is találtam. http://www.motelek.net/schema/...
"GND" a test.
"Sense"-re megy a világítás tekercs, majd onnan tovább a lámpákra.
"Akku+" az egyértelmű.
"Regler"-re pedig a generátor töltő tekercsét kell kötni.
Jó lenne, ha folyamatosan menne a világítás. Mert terhelés nélkül a motor generátora simán feltornássza magát 45-60V-ig is és a 7812-es ekkor halna meg. Nem beszélve a 7812-es 1-1.5A korlátjáról sem.
Én maradnék a sima 1 fázisú (pl Aprilia Ditech) fesszabályzónál. Ez úgy működik, hogy van egy töltő tekercs bemenete, egy világítás tekercs bemenet, egy akku +12 ki és egy test. Ez azért jó, mert a világítás szála is bemegy a fesszabályzóba és ezt szépen lekorlátozza 12-13V-ra. (Olyan mintha 2 szabályzó lenne egy tokban.) Persze akku nélkül nem tudom mennyire stabil, bár az tény, hogy a robogók hibás vagy hiányzó akkuval is működnek. A ditech-ben 2*15W elől és 2*10W hátul terheli.
Tasi!
Még mindíg nem vágom, hogyan lehet jó egy állandó mágneses áramfejlesztőhöz egy gerjesztőtekercses fesszab? Bocs, hogy okoskodok, de nem fér a fejembe.
Üdv.
Mekkora fúvóka kell bele azt hogy tudom megállapítani?Meg 5 v 6 mm-es kell?Néztem fúvóka készletet de ott volt 5 ill 6 mm-es!