Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miért a supercorsa alatt van gumi?
Eddig rendben van,csak mikor egy ilyen fetisiszta felrak egy Z6,sima road,vagy macadamot és elkezdi emiatt szidni a teljes kínálatot supercorsa alatt az nekem vicces.
Valószínű szerintem nem a tapadás lesz az érdekes, hanem ahogy kanyarodik, és amilyen stabil a kanyarban. Nekem ugye elég fos a motorom futóműve egy gsx-rhez képest, és egy ilyen gumi sokat segít.
Aha, sportgumi fetisizták fagyunk.
Sőt ha tehetném slick gumival közlekednék minta nélkül persze.
Hátul k3 van, elől k2. Akkor lett teljes a képlet amikor az első supercorsát is lecseréltem. Már kicsit bánom, hogy nem egyszerre raktam fel előre és hátra is. 180-200 is nagyon stabil lapon a kanyarban. Nekem főleg a stabilitása tetszik. Valamiért a suprcorsa nem volt ennyire jó stabil, pedig az sem rossz gumi. Valószínűleg az oldalfalak merevsége más. Ez jobban bejön.

A baj vele, hogy hátul pl. 3mm van a közepén 2000km után, az oldalán meg 1-1,5
Ez a túragumi a fixációtok azt már látom.
Es hegyesebb is... Nekem K3 lesz az M7RR utan igazi vadallat tempot lehet vele menni.
k3? Nagyon érdekelne mit tudnak, majd jövőre kipróbálom őket nyáron. Kicsit nehéz elképzelni, hogy még ezeknél az m7rr-reknél is jobban tapad, pedig biztos
Ezt mondom én is, látod az okosak azt mondják 2.9ről kell indítani a pályázást És akkor valaki ezt elhiszi és itt továbbmondja
Ha lenne a közelben szerpentin akkor kb én is annyira engedném, de itt sok az egyenes, visszahűl
Nem jól mondod. Épp azért kell a pályán engedni, hogy ott is csak kb az üzemi hőmérsékletre melegedjen, ne fölé. A guminak van önmagának üzemi hőmérséklete, ahol a legjobban tapad, nem attól függ, hogy pálya vagy sem.
Ha figyelnél, akkor láttad volna, hogy azt válaszoltam, KB jó lesz. Gondoltam ez érthető, sztem neki az is volt, ha neked is az lett volna, akkor most nem lovagolnál ennyire ezen. Elmondom neked, pl Chrobák Jani is azzal kezdi a pályaoktatását, hogy srácok engedjetek le a gumikból, a hátsót kb 2 bárra. Nem kérdezi ki hogy motorozik, milyen motorral van, stb. Őt is elkezdenéd meggyőzni, hogy rosszul mondja? A 2 bár egy kiindulási alap, aki nem félprofi az ritkán érez meg pár tized bár különbséget.
Amúgy te pályázol vagy pályáztál? Csak érdekel, hogy van-e tapasztalatod vagy csak elméletben sejted a dolgokat.
Nekem nagyon tetszenek a Metzeller racetech RR gumik. Most elől-hátul az van a motoron. Minden tekintetben eddigi legjobb.
Gyanítom szar gumit használsz, ami nem arra van tervezve, hogy kis nyomáson körözzünk vele, meg lehet nem is arra használod a motort, mint itt néhány ember aki 2 bárral megy szerpentinezni
A gumi gyári ajánlására fújom pályán. Utcán kicsivel többre, mert ugye annyira nem megy fel a nyomás, mint pályán, de mondjuk hátul 2,9? Aztakurva, abból bemelegedve mennyi lesz egy forró nyári szerpentinezésen?
Én elől hátul 2,2-2,3-al (hidegen) szoktam menni szerpentinezni. Eddig bevált, nem is izgat a téma jobban. Mondjuk egy túragumi lehet nem érzi jó magát alacsony nyomáson.
Szerintem az a jo, hogy ha mindegyik megvan egy gumiban. A ket komponens azonnal mukodik, mert a kulso iven levo gumi resz puhabb es jobban tapad. Hideg guminal is jobban tapad a szele, ha egybol dontod a motort. De ez a guminak a geometriajat nem valtoztatja.

Ez a valtozo ovanyag mas erzest ad, mert ahogyan dontod a motort, egyre jobban kilapul a gumi, nagyobb feluleten erintkezik a gumi a talajjal. Emiatt jobb a tapadas es stabilabb a motor a nagyobb felulet miatt. Egyutt a legjobb a ketto szerintem.

Az uj dolgok mindig sztarolva vannak, anno a PP3 is igy volt beallitva. Ma meg mindenki azt irja, hogy palyan nyeklik nyaklik, elmelegszik, stb. Ezert kell bevalt dolgokat venni, ami tobb eve mukodik.
Nem gondolom, hogy pályán nem tudja melegíteni, nyilván. Csak az nem mindegy, hogy mennyire. (Az üzemi hőmérsékletet meg hagyjuk. Pont azért kell a nyomáson változtatni, mert pályán nem az utcai üzemi hőmérsékletet éred el.) És mivel megemlítetted, hogy nem versenyzőkről van szó, akiknél a tizedbárok számítanak, pont ezért furcsa nekem, mikor valaki kérdez a nyomás felől, aztán valaki más, aki amúgy nem ismeri sem az illető képességeit, sem a motorját igazán (főleg nem pályázott vele), sem egyéb körülményeket, tizedre pontosan megmondja, hogy "2,1 barral menjél ecsém, annyi kell bele". Millióegy ilyen magabiztos választ láttam, nem Rád akarom kihegyezni a dolgot. Pedig a helyes válasz akkor inkább olyasmi lenne, hogy "valahol 2,0-2,5 bar közt valószínű jó lesz Neked, de mivel nem vagy versenyző, ne agyalj sokat a tizedeken." Nem?
Ez csak Egy Off lesz

De nem tudom remélem ti is érzitek hogy már legalább 1-2 órája értelmes és anyázás mentes beszélgetés zajlik a topikban.
Szeretem az ilyet
A regi gumijaimat ugy allitottam be, hogy 2,2 elore, hatulra meg 2.6 kb. Mentem orszaguton vele, plusz nemi varos. Amikor megalltam, akkor 2,325 BAR volt elol, hatul meg 2,8 BAR.

Nekem jellemzoen elol 0,125 BAR-ral, hatul pedig 0,2 BAR-ral nott utcai hasznalat soran a guminyomasom.

Ha palyan vereti az ember, akkor ennek a duplaja is lehet siman a novekedes.
Igen, tudom, én is utánanéztem. ;) Csak nekem picit fura, hogy amikor bejött ez a változó feszességű többzónás technológia a Metzeler-nél, akkor minden motoros médiában az a marketingszöveg ment (itt a sportmotor.hu-n is), hogy ez ugyanazt tudja, mintha több komponensű lenne, ezért nekik nem kell több komponenst alkalmazniuk, és mégis ugyanolyan eredményt érnek el. A mostani fejlesztéseikből meg nekem az következik, hogy úgy látszik mégsem volt elég, vagy nem volt ugyanannyira jó, hiába mondták.
Félreértés ne essék, a Metzeler egy top gyártó, kiváló gumijai vannak, nem fikázni akarom őket. Csak, mint mondtam, érdekes, hogy milyen irányba ment a fejlesztés, anno úgy tűnt, nem akarják a több komponenst, végül mégis rákényszerültek.
nemcsak pályán de szűk kanyaros szerpentinen is keményen melegszik ...persze ha nem relantinba prüttyög az ember , nem szoktam túlzásba vinni a fújkálást és nem jobb ha keményebb, voltam kinn asszem tavaly csapatunk ezerrel másik hétvégén megint ugyanoda viszek egy csajt érzem hogy kicsit mászkál a hátulja otthon megnéztem a guminyomást 1,9 volt hátul ami egyáltalán nem volt gond míg magamban voltam, a gumi pilot power 2 ct
Az merult fel bennem, hogy beallitom magamnam a nyomast. Mondjuk 2,2-2,0. Aztan ha utaskent a palyan jon a 100 kilos tesom mogottem, akkor mire allitsam? Gondolom, kilapul 2 BAR-on a hatso, ha van a motoron 220 kilonyi embertomeg.
Félre értettek kicsit. Nem is akartam 2 bárral menni. Meg a fizikáját is értem gyorsabb haladás nagyobb terhelés melegebb kerekek hőtágulás és hasonlók. Csak néha megakadok hogy mekkora különbségeket produkálnak ezek az amúgy ismert fizikai jelenségek.
Kib....ttt lakóautó meg biciklis,ifa sose vót.
Szerintem elsősorban nem a sebesség számít, hanem a terhelés, a gumi folyamatosan torzul, mozog, nagy erők hatnak rá, kanyarból ki, kanyarba be, nagy fékezés, nagy gyorsítás. Utcán egyrészt a többség nem vezet ilyen "durván", nem a rövid féktáv a cél, hanem a biztonságos megállás/lassítás, másrészt eleve két kanyar közt bőven van ideje visszahűlni a guminak, az Alföldön főleg. :D De szerpentinen is, ha beáll eléd az IFA és nem tudod megelőzni. :D
Azert erzed jobbnak mert igy stabilabbnal tunik a motor, nem sertegetni akarlak de nem vagy versenyzo, kemenyre fujt gumival nem fogod erezni hogy mikor akar megcsuszni a gumi csak azt hogy megcsuszott. A motorod is nehez, te isnagyobb darab vagy, azert te ne is 2barral motorozz.
Utcán én is 2.5-2.5-re fújom, oda azt érzem jónak, max ha két személlyel megyek, akkor szoktam 2.9re fújni hátul. Ennél alacsonyabb nyomással nekem utcán, ahol nincs állandóan kanyar, szar menni, mert állandóan mozog a motor hátulja kanyarban a (gondolom én) gumi deformálódása miatt. Volt már mikor pályanap után elindultam haza és éreztem, hogy vmi nem kóser. Akkor jutott eszembe, hogy 2 bar van a gumikban. Megálltam a következő kúton, fújtam beléjük és már jó is lett.