Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Mellesleg most már a Metzeler is több komponenst alkalmaz, érdekes.) "

A Metzeler M7RR van nekem. Ennek az elso gumija egy komponensu, 100% szilika tartalommal. A hatso ket komponensu, kozepen 70% szilika, a szeleken pedig 100% szilika tartalommal.

De! Mindezek mellett megmaradt az Interact technologia, azaz a 0 fokban elhelyezkedo valtozo feszessegu szalak. Ez 5 zonara osztja a gumit fuggetlenul a komponensektol. Tehat mind a ket technologia benne van az uj Metzeler gumikban.

Forrasom a Metzeler honlapjan a technikai adatok resz.
Pályán nagyobb a sebesség minden élethelyzetben,ezért melegszik,a benne lévő levegő is,ami fizika miatt tágul,így éri el az optimális nyomást,bár ne kakucs és társait nézd hanem nagyobbakat.
Én is mindig furcsállom hogy milyen alacsony guminyomást mondtok ilyenkor. Nem ismerem milyen pályán menni nem volt még hozzá szerencsém de fura olvasni hogy 2.0-val mentek. Miközben az hagyján hogy nekem is 2,9 van hátulra megadva de előre (Bár ez még nem lefutott téma XX-es körben) de oda is 2,9 van írva. Sőt én pl jobbnak érzem a saját szubjektív szemszögemből ha elöl 2,9 van hátul meg egy picit túl van fújva és 3,0-3,1 van a hátsóban. Közben ti pályán meg egy egész bar-ral alacsonyabb guminyomással versenyezgettek. Ezen mindig megakadok, de tuti így a jó
Jah és fingom sincs de vót vagy 32 fok az számít?
Na ha már profik közt vagyunk hegynek fel PR2 a 2,5 jó lenne?
Elől Angyel GT van oda szerintem 2,2..............vagy nem?
Onnan, hogy attól még, hogy az egyik egy 1000es gixer, a másik meg egy 600as hornet, még nagy különbségek nincsenek. Nézd meg pl a pirelli honlapját, ott sincs megadva pl a supercorsára, hogy ezresre ennyi, 600asra ennyi a nyomás. Van egy ajánlott hideg és meleg nyomás. Elmondom neked, hogy a 600as és az 1000es gixer gyári ajánlott nyomása is ugyan annyi utcára. Nem profi pályaversenyzők vagyunk akiknél a gumiszállító vagy a saját mérnöke állandóan a gumi és aszfalthőmérsékletet méricskéli, nem pár tized báron fog múlni nálunk. Aki meg pályán nem tudja melegíteni üzemi hőfokra az utcai gumit, az üljön vissza biciklire. Szted ha az utcán felmelegszenek már az egyenesen menéstől is, akkor a pályán hogy a viharba ne melegednének meg üzemi hőfokra a kanyaroktól, kigyorsításoktól, fékezésektől? Ezek nem vágott slickek, utca sportgumiról beszélünk.

Az az okos meg aki azt mondta, hogy el kell indulni gyári nyomásról, az meg inkább maradjon csendben. A gixernek 2.9 a gyári hátsó guminyomása, gyönyörűen nézne ki pár kör után, a tapadásról nem is beszélve. Nem véletlen kezdi mindenki azzal a pályázást, hogy enged a nyomásból. Szted aki guminyomásban kér tanácsot, az majd pont leolvassa egy gumiképből, hogy mi volt a gond a guminyomással? Ugyan már...
Univerzális recept tényleg nincs, de gumi típustól függően azért vannak irányértékek gyártói ajánlások és tapasztalatok alapján. A supercorsákkal is ha jól emlékszem 1.7-1.8 körüli nyomással mennek, de pl az már az enyémbe valószínűleg kevés lenne. Én utánaolvastam, hogy m7rr-re mit ajánlanak pályára és az alapján állítottam be. A gumikép alapján nem is lőttem nagyon mellé:
Nagyon jól látod a helyzetet, mi sem a prémium közé soroljuk mert egyértelmű, hogy nem az, és nem is ezt várjuk tőle.
Ellenben ennyi pénzért ( ha minden igaz jövőre még faragunk belőle de pszt ) egy kiváló választás lehet, 2 komponensű, és még sok egyéb modern gyártási technológiát tettek bele, amit nem titkoltan neves gyártóktól vettek át. ( javarészt a Dunloptól )

Aki nem a másodpercekért megy pályán, vagy egy olcsóbb alternatívát keres sport túra kategóriában és ÚJ abroncsot akar választani, kiváltképp jól jár vele. Eddig valóban senki nem jött vissza, hogy nem kéri vagy cseréljük le, pedig személyes értékesítés esetén ezt kiemelve hangoztatjuk!
Ööö... Lehet hülyeséget kérdezek, de hogy csinálnak egy komponensből három zónát? Ahhoz nem több komponens kell? Tudom a Metzeler pl. az acélövek feszességével játszik, úgy alakít ki különböző zónákat, de a Bridgestone-nál nem erről van szó, vagy tévedek? (Mellesleg most már a Metzeler is több komponenst alkalmaz, érdekes.)
Mondjuk a Nankang pont nem kínai, messze nem egy kategória pl. egy Linglonggal. Aki tudja mi a különbség Kína és Tajvan közt, az tudja, hogy miért. Kb. az a helyzet mint pl. a Keeway meg egyéb kínai noname robogók és a Kymco közt - utóbbi tajvani, és ma már van olyan megbízható, mint egy japán robogó.

A Nankang, marketing ide vagy oda, nekem azért meggyőző, mert egyrészt a hegylakós tesztsorozatot Milka csinálta, nem egy marketinges, és őt akár itt is meg lehet keresni privátban, másrészt ha nem tetszik, az R17.hu visszavásárolja - tehát a kockázat minimális. OK, biztos nem tud annyit, mint egy prémium gumi, de autóra sem vesz mindenki Michelint, Dunlopot, Pirellit, elég sokan nagyon jól eljárkálnak másodvonalas márkákkal, mint a Fulda, Barum, Hankook, Nokian, Vredestein stb.; attól hogy van jobb, még ezek sem használhatatlan sz@rok, és ár-értékben elég jók. A Nankanggal is szerintem ez a helyzet.
Nekem ez a guminyomás mizéria mindig egy misztikum marad. Honnan lehet tudni, hogy az, ami Neked jó volt az ezres Gixeren, az nagyjából jó lesz a 600-as Hornetre? Vagy hogy pl. Te hány fokon mérted a nyomást, és azt ő hogy számolja vissza az ő x fokos gumijára, és közben a pálya hőmérséklete is vajon azonos-e? Vagy hogy egyáltalán tudja-e terhelni, melegíteni a gumikat annyira, mint Te?

Nekem az okosok azt mondták, el kell indulni a gyári nyomással, aztán amikor lejössz a pályáról, megnézed a gumit hogy néz ki, hogy kopik, vannak-e rajta túlmelegedés nyomai stb., meg figyelembe veszed, milyen érzés volt vezetni, aztán annak függvényében lehet játszani a nyomással amíg jó nem lesz. De nincs erre univerzális recept.
Én is erősen morfondírozom Milka tesztje alapján hogy egy Nankang-ot beszerzek a télen újként tartaléknak hogy végre ne kelljen mindig keresgélnem a gumát ha lekopna az ami fent van.

Nem mintha nem bíznék az R17 által mondottakban vagy Revolutonm... véleményében de Milkát ismerem míg az említett felhasználók vélemény alkotásában ha 100%-osan objektív is az amit mondotok akkor is mindig érzek a háttérben egy kevés marketinget. Ne vegyétek személyeskedésnek nem akartam annak szánni, ez a gondolat amolyan magyar betegség és nem a ti hibátok és ezt sosem tudjátok majd levetkőzni magatokról. Mindenesetre a tapasztalataitokat köszönöm és szerintem köszönhetem a többiek nevében is mert jó amit írtok de biztos vagyok benne hogy ez a gondolat szinte mindenki fejében megfordul egyszer egyszer.
Sportiacot nem visznek sokan, a Roadiacot annál inkább. Nem volt még panaszunk, ezt már többször elmondtuk ár/érték arányban verhetetlen.

Nézd, mi bízunk annyira a gumiban, hogy van egy elég korrekt visszavásárlási garanciánk: https://www.r17.hu/blog/vissza...

Kicsit elkanyarodva a témától, egyik kollégánk "játszós" autóján Nankang semi slickek vannak, melegen elég korrektül fog
a Nankang azért nem ez a kategória. Autógumiban igazán jót gyártanak, motorgumiban se csinálnak sz@rt... Milka tartóstesztelte a Rodiac-t és nagyon jó eredményeket produkált, pedig nem kicsi motoron adta neki rendesen...
Autora nagyon jo gumit gyárt a nankang.
Jo lesz kb, en melegen az elejet 2.2-re, hatuljat 2.1re fujtam. Hidegen ugye ezek ala kell fujni kb 0.1 barral.
Nankang, Wanli, Tigar, Linglong, stb kinai fos. Hagyjuk kategoria.

Lehet, hogy 1 par jo, csak mi van, ha a te gumid eppen nem az. A kinaiak nem a konstans minosegrol hiresek. 1 eleted van, ha selejt, rabaxtal. Megeri a par ezer Ft minusz? Te tudod...
M7RR, Hornet 600, Euroring, 25 fok. Milyen hideg guminyomast ajanlotok?

Amire en gondoltam: 2,2 elore es 2,0 hatulra. Velemeny?
Az S20 EVO egy komponensű három zónás, az S21 pedig kétkomponensű. De nem lehet őket összehasonlítani. Mi a Dunlop Sporsmart 2-t, vagy a Pirellinek az új Diablo Rosso III -ját ajánlanánk neked. Ezek az abroncsok nagyon jók sportos használatra, illetve technológiájukat tekintve már az S20 fölött járnak bőven :)
Visszajelzések vannak a NANKANG sportiac-rol???
A Bt016 fölött azért már egy kicsit eljárt az idő, mai napig gyártásban van, de nemsokára teljes mértékben kiveszik a forgalomból.

S20 EVO-val nagyon jók a tapasztalatok, nedves tapadása egyébként kifejezetten jó sport gumihoz mérten. Szárazon is jól fog, mondjuk többen panaszkodtak, hogy nem a legtartósabb. S21-ről csak jókat hallunk. Igen sportos közlekedéshez mindkettőt ajánljuk. Kettő közül az S21
Haver a K8 1000-el a gyári BT016-al 8000km ment!
Metzeler M7rr, hívő lettem mióta utcán és pályán is bizonyított. Bár futásteljesítményről nme tudok még nyilatkozni, de 3000 körül már van benne és alig látszik kopás.
Sziasztok! GSX_R750-re szeretnék egy pár új gumit. Sportosan közlekedek, szeretem feszegetni a határaimat. Sok szerpentin és autópálya is van. Idén BT-16-ot használtam, hamar elfogyott a közepe. Most az S20/21 EVO-t nézem, ezek mennyiben másak ?
A T30 EVO sport-túra gumi. Ha te sportosan szeretnél motorozni, akkor egy supersport gumit kellene vásárolnod, mert a sport-túra gumik legnagyobb része ilyen használat mellett hamar túl melegedhet. A supersport gumi ha jól használod, jól be van melegítve,akkor elmehet 6-7000 km-t. De itt megkapod a tapadást,ami kell. Az igazság az, hogy valamit valamiért, nehéz megtalálni a legmegfelelőbbet, hogy kilómétert is menjen és tapadjon is, ne is kopjon
Hívj fel minket, szívesen segítünk :)