A gumisok általában nem gyakorlati felhasználók, ettől függetlenül részben igaza van az emberednek. Minden méretnek van némi előnye és némi hátránya is; szélesség, átmérő, ív és súlykülönbség miatt. Könnyebben kezelhető egy motor a 180/55-tel és nehezebben a 200-assal. Itt ne túl nagy erőkifejtésre gondolj, viszont érezhető, érzékelhető. A 190/50-es méret elég lapos ívű, ezért nehezebb ledönteni, a 190/55-öst és 200/55-öst könnyebb dönteni.
De elfér mert most is 190/55 van alatta csak nekem a gumis azt mondta a gyári méretet rakjam fel mert azzal viselkedik a legjobban a motor.Alapból nekem a célom az lenne hogy szerpentíneken jobban tudjam dönteni és ezért mondta hogy amit a gyár ír az a jó.Ezért is kérdeztem rá hogy másoknak mi a véleménye
Nem elvileg, hanem gyakorlatilag is, mivel a 180/60 Diablo Supercorsa, Metz Racetec és Conti RaceAttack eleve 5,5-re készült! Vannak is ilyenek nekem + pl. Brigi R10-EVO.
A lényeg abban van, hogy az adott felniszélességre mely méretek szerelhetők fel a gyártói adatbázisok alapján. Ha, neked 190/50 a gyári méret, akkor nagy valószínűséggel 6,0" széles a kereked és erre a kerékméretre felszerelhetőek a 190/55 és a 200/55 méretek is. Mindkét mérettel magasabban lesz a motorod hátsó traktusa, így az utas nehezebben száll fel , de éppen emiatt orrosabb lesz a motor (hegyesebb villaszög) és ezáltal könnyebben fog fordulni, könnyebb lesz bekormányozni és később ér le a lábtartó, de némileg romolhat az egyenesfutás. Mivel ezeknek a méreteknek nagyobb az átmérője/kerülete, mint a 190/50-esnek, így romlik a gyorsulása a motornak, viszont nő a végsebessége. Érdemes azt is megnézned, hogy mennyi hely van a lengővillában oldal-, és átmérő irányban, mert, ha kevés, akkor beleérhet a gumi, különösen a centrifugális erő hatására.
Szia.Nekem 650-zes Banditon van,párban.Hosszabb rövidebb túrázásra használva.Én csak pozitívumokat tudok róla mondani.Száraz és nedves körülmények között egyaránt megfelelő,strapabíró.Az én igényeimnek megfelel.Túrázásra szerintem nem kell jobb,ha neked is arra kell akkor szerintem bízhatsz benne,(a felírat rajta Sport Touring)de nem sportgumi,kanyarvadászatra,pályázásra alkalmatlan,arra vannak sokkal jobbak.A Hondád kicsit izmosabb a Banditnál,de szerintem nagyon nem nyúlsz mellé ezzel a gumival.
Tudtok ajánlani egy megbízható embert/helyet, ahol tudok jó áron/jó minőségű vágott gumikat venni?
Milyen gumikat ajánlasz amikkel utcai használatra?
Nem tudja valaki,hogy a FIM-es első guminak a mintanagysága kisebb mint a cross-é?
Mitas EF-08 - Mitas C15.
90/90-21
én is szemezgettem most a magasabb gumikkal.
5,5" széles felnire 180/60 as méret elvileg felmehet ha villától befér...
ha 400 meteres gyorsulasin indulsz maskepp forog le a celban. Nagyjabol ennyi
Hacsak nem pályarekordod akarsz dönteni akkor semmi.
www.revolutionmotor.hu
Köszi a választ.
120/70 17″-os új, túra-sport elsőgumit keresek.
:D!
www.revolutionmotor.hu
elkelt!
Vettem egy 750-es SRAD-ot, és hátul egy új Dunlop Sprtmax D220ST gumi van, 8 éves. Mennyire használható ez?
Előny1: Metzeler Sportec M3
Előny 2: Az alábbiak beszámítása
http://www.kepesmotor.hu/texti...