Új első gumit akarok rendelni a vasra,de bele fáradtam a nézegetésbe annyira sok fajta van hirdetve. Tudna valaki tanácsolni valami fajinat amivel nem nyúlok mellé?
Sziasztok!
Kérdésem lenne, ha 110/70 helyett 100/80-at teszek előre (gs 500) akkor az milyen irányban befolyásolja a motor irányíthatóságát, egyenesfutását, menetstabilitását stb...
Előre is köszi.
Szevasztok! Suzuki DR-Z 400 Supermoto-ra keresek első - hátsó gumit, eddig slickeket használtam
(pályán használom sokat) és továbbra is maradnék ezeknél.
Elöl eddig 120/70-17 volt, látom, hogy használnak 125/80-17-et, szerintetek érdemes megpróbálnom?
A hátsó gumi méret ami nekem eddig bevált, 165/55-17.
Esetleg lenne valakinek eladó, jó állapotú, és nem öreg ilyesmi gumiszettje?
Eddig használtam Dunlop KR 108-at, Bridgestone Battlaxot (mind slick) és szimpatikusak voltak.
Esetleg milyen keveréket lenne érdemes választanom? Elég amatőr gondolom a kérdés, de mitől függjön a
választásom a keverékek között?
Üdv. Véleményeket meg tapasztalatokat ha van valakinek Brigestone S20 gumiról. Most tettem fel. Eddig pilot pover 2 ct használtam 5 évig. De már nehéz jó állapotúhoz jutni. Tesztekben jókat írtak . De azért hát ha van valakinek tapasztalata vele akkor ne tartsa vissza.
Köszi
A 120/60-as gumi átmérője 576 mm.
A 120/70-es gumi átmérője 600 mm.
Ez átmérőben 24 mm különbség, tehát sugár irányban 12 mm. Magától értetődik, hogy ez 12 mm első traktus magasság különbséget eredményez. (Nem 6 mm-t. )
És elsősorban nem csak a gumi profilja határozza meg a kanyarodási képességet, hanem a váz geometria is. S, mivel 120/60-nal az eleje alacsonyabban van az említett 12 mm-rel, így egyértelműen könnyebben befordul a motor, mivel hegyesebb lesz a villaszög.
pedig jó lenne ha valaki kipróbálná hogy a /60al mennyivel fordul nehezebben a motor mert ugye nagyon sokunk messze nem használja ki a /70 es első gumi szélét
Szerintem az a 6mm nekünk utcai felhasználóknak nem nagyon fog hatalmas változást okozni a kanyarodásban
Jó-magyar utakra célszerű a magasabb, ráadásul jelenleg eredeti méretű /70-est használni, mert a kátyúk ellensége a "peresebb" gumi. A /60-as kb. 12 mm-rel alacsonyabb, így értelemszerűen kevesebb gumit tartalmaz = kevésbé képes a gödröket tolerálni. Továbbá megváltozik a motor geometriája is, hiszen alacsonyabban lesz a motor eleje, amitől romolhat az egyenesfutás, javulhat a bekanyarodási készség.
"laposabb" a profil talán picivel nehezebben kanyarodik... de lehet észre sem vennéd ha nem tudnád hogy nem a gyári van rajta ha nagyon kedvező szerintem mehet rá
Gumit szeretnék venni és lenne egy kérdésem. Cbr 600 f4i re előre a gyári méret 120/70 ettől a kinézett gumi eltérő lenne, 120/60. Mennyire befolyásolná ez a motor viselkedését? A méret váltás oka csak a nagyon kedvező ár lenne.
Bridgestone Battlax BT45 110/70 R17
Nincs repedve, kikeményedve. Hibátlan... A szélén még szőrös is vagy hogy mondják.
Kérdésem lenne, ha 110/70 helyett 100/80-at teszek előre (gs 500) akkor az milyen irányban befolyásolja a motor irányíthatóságát, egyenesfutását, menetstabilitását stb...
Előre is köszi.
(pályán használom sokat) és továbbra is maradnék ezeknél.
Elöl eddig 120/70-17 volt, látom, hogy használnak 125/80-17-et, szerintetek érdemes megpróbálnom?
A hátsó gumi méret ami nekem eddig bevált, 165/55-17.
Esetleg lenne valakinek eladó, jó állapotú, és nem öreg ilyesmi gumiszettje?
Eddig használtam Dunlop KR 108-at, Bridgestone Battlaxot (mind slick) és szimpatikusak voltak.
Esetleg milyen keveréket lenne érdemes választanom? Elég amatőr gondolom a kérdés, de mitől függjön a
választásom a keverékek között?
Köszönöm a válaszotok!
Üdv
Köszi
A 120/60-as gumi átmérője 576 mm.
A 120/70-es gumi átmérője 600 mm.
Ez átmérőben 24 mm különbség, tehát sugár irányban 12 mm. Magától értetődik, hogy ez 12 mm első traktus magasság különbséget eredményez. (Nem 6 mm-t. )
És elsősorban nem csak a gumi profilja határozza meg a kanyarodási képességet, hanem a váz geometria is. S, mivel 120/60-nal az eleje alacsonyabban van az említett 12 mm-rel, így egyértelműen könnyebben befordul a motor, mivel hegyesebb lesz a villaszög.
Ha 60-ba ideadod, akkor jövőhét kedden elhozom őket!
dobj majd egy emailt, azt gyakrabban nézem:
kovacs84@gmail.com
Szerintem az a 6mm nekünk utcai felhasználóknak nem nagyon fog hatalmas változást okozni a kanyarodásban
(nekem /60 a gyári méret)
Érezhetően jobban kanyarodik /60-al, egyetértek Briannel, ami a kátyúkat illeti.
Gumit szeretnék venni és lenne egy kérdésem. Cbr 600 f4i re előre a gyári méret 120/70 ettől a kinézett gumi eltérő lenne, 120/60. Mennyire befolyásolná ez a motor viselkedését? A méret váltás oka csak a nagyon kedvező ár lenne.