Konkrét esetben a neki kellő gumi ára :
revolution : 28.198
autoker: 18.600
olcsogumi : 16.000
+ szállítás
A DOT számot illetően pedig az volt a tájékoztatás, hogy a jövő hét végén érkezik árú a Contimental magyar raktárába és ezért vélhetően frissek.
Szia, épp most hezitálok gumivásárláson, a helyzet hasonló 2006-os Pirelli Diablo van elöl de még vagy 60-70%-os. De mindenképp javasolják a cseréjét..120/60ZR17-es. Van javaslat?
Köszi
bizony bizony ez sajnos nagyon pénz kérdés gyakorlatilag más nem is dönt a dologban... de amíg egy pár gumi fél havi kereset addig nehéz a többi érvet ezzel egyensúlyba hozni. Legalábbis nálam. Én eddig csak használt gumit vettem igaz ahogy alakul az élet egyre kevesebbet megyek a motorral és egyre lassabban de amíg fiatal voltam és vad addig sem volt soha gondom a használt gumival sem. Azért egy tapasztalatot szeretnék megosztani itt hátha valaki hasonló cipőben jár mint amivel én szenvedtem. Adott ugye a motorom(adatlapomon megnézhető, meg az is hogy használom) vettem rá természetesen használtan előre egy Bridgestone bt 003 rs-t 120/70-es méretben. Pöpec kis gumi volt mindent kibírt imádtam. Aztán két évvel ezelőtt szezon kezdéskor elkezdett furcsán viselkedni a motor. Az a nem túl rossz csak pont annyira hogy elveszi az ember magabiztosságát. Kicsit mintha furcsán kanyarodna stb.. persze nem egetrengető irányíthatatlanság semmi komoly. Mivel nem is tudtam igazán hova tenni a problémát így inkább a beállítással problémáztam esetlegesen egy komolyabb futóműbeli hibára gyanakodtam de ez is inkább már a szezon vége felé mert ez a kis probléma egyszerűen elvette a kedvem a motorozástól de úgy hogy fel sem tűnt a dolog csak az hogy nincs kedvem motorra ülni inkább bringa vagy autó.... aztán a télen volt időm gondolkodni hiszen az addigi motoros karrierem leggyengébb szezonján voltam túl, leginkább csak költöttem a motorra(első teló olajcsere, kormánycsapágy állítás, persze igazából nem voltak rosszak csak nem tudtam merre keressem a hibát) aztán a következő szezon megint hasonlóan indult mint az előző , megmaradt a bizonytalanság viszont közben a hátsó gumma alaposan lekockult lévén kanyarodni nem igazán volt élvezetes a motorral így a kevés kis motorozás inkább csak melóba ingázásra szorult. Jött egy hátsó gumi csere(michelin pilot road2 kicsit lekockult de volt már rosszabb gumim meg hirtelen csak ilyen akadt.) valamint kis utánajárás után ment a hátsó gátló a Déczi suspension műhelyébe ahol teljes felújításon esett át mivel sejtésem szerint most már csak az lehet a baj. kb egy napos munka amit csak dícsérni lehet. Utána felmentem a motorral mivel beszerelés után ugyan jobb lett de még mindig nem éreztem azt a magabiztosságot amit régen. Itt már komolyan elgondolkoztam azon hogy velem lehet a baj nem is a motorral(lehet túl keveset mentem és egyszerűen majrézok?) Nos a mester rámutatott arra a komoly problémára hogy a futóművem brutálisan kiegyensúlyozatlan, az eleje teljesen kemény a hátulja meg nagyon lágy, kb 3 perc alatt csinált nekem egy kiegyensúlyozott beállítást figyelembe véve hogy hol szeretném használni a motort leginkább valamint milyen stílusban motorozok. Mentem pár próba kört és ugye jobb lett a motor a lassú fordulókban soha nem volt ilyen jó mióta megvettem, viszont amit ott akkor nem éreztem az az hogy gyors tempónál megmaradt a furcsa érzés mintha külön kanyarodna az eleje meg a hátulja. Ezzel aztán megint nem voltam előrébb megint a hátsó gumit okoltam a dologért miután mentem egy másik motorral és kiderült hogy talán mégsem én felejtettem el teljesen motorozni nem én vagyok a majrés hanem tényleg nem jó valami a futóművel...
Következett a mostani szezon viszont a téli motor revük egyik számában olvastam egy hasonló problémáról így megpróbáltam ezt a megoldást. Első gumi csere. Annak ellenére hogy a gumi látszatra tökéletes állapotban volt, szépen kopva középen közel 3mm minta szélein szűk 2mm egyenletesen mindenhol. Felkerült egy racetech k3, majd ahogy kikanyarodtam a szerelőtől mintha egy másik motorra ültem volna. Minden hiba amit az elmúlt két szezonban éreztem azonnal elmúlt. Erre a pontra azután jutottam el hogy az
-első telóban olajat cseréltem(~8000)
-hátsó lengővilla forgáspont ellenőrizve csapágyai bezsírozva(~2000)
-hátsó gátló kiszerelve felújítva visszarakva(~25000)
-első hátsó futómű beállítva(ingyen csinálják)
-hátsó gumi csere(~10000) ekkor már ott volt az a race tech ami később felkerült de mondván hogy jó az még minta mélyégre talán még jobb is mint a pilot road így maradt a régi
-első gumi csere(gumi+szerelés 6000)
Szóval igen a használt gumiban is benne van a rizikó mert azt amit ledobtam első gumit bármikor meg is vettem volna az állapota alapján, viszont pont az állapota miatt é soha nem is gyanakodtam rá hogy ez rossz lehet, valamint azért sem mert mielőtt valami történt vele imádtam két perectől is megmentett egy közúti és egy kakucsos-tól. Ennek ellenére még mindig olcsóbban kijövök így mint egy szett új gumival ami lehet egy év után(téli állás) vagy akár egy üvegszilánk ugyanúgy mehet a levesbe... bocsi hogy ily hosszúra nyúlt a dolog de hátha tudok segíteni vele valakinek aki szintén hasonló gondokkal küzd.
Budapesten tudtok olyan helyet ahol raktáron vannak motorgumik és nem kell rá várni? SOS-ben kellene 110/70 Michelin Pilot Street vagy Pilot Road 2. Ha valakinek van jó állapotú használt, az is érdekelne.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Gumicsere előtt vagyok.
97-es VZ 800.
ki miyen gunit ajánl?
Tapasztalatok?
90%városban megyek egyedül.
Ami fontos:vizes út és kanyar tapadás!
Előre is köszi!
én nem mondtam, hogy a használt gumi nem lehet jó. persze, abból is lehet jót is és szart is kifogni. ha tapasztalt vagy és értesz hozzá, akkor ki tudod választani a jót. de csak személyesen, mert azért ahhoz elég májernek kell lenni, hogy képről, max dot szám ismeretében megmondod, hogy milyen állapotban van az X éves használt gumi. de ennek ellenére is azt mondom, hogy aki spórolni akar, az ne a gumival spóroljon, mert csúnyán rá lehet baszni. persze különböző használati módnál különböznek az elvárások is. ha pl. néhanapján elmész egy-egy lájtosabb túrára esetleg elmászkálsz minden nap melóba, nem olyanok az igények, mint mikor pályázol is vagy mondjuk szerpentinen lábtartóig borogatod a gépet. mert az első esetben közel sem motorozol határon, így hacsak nem jön közbe valami vészhelyzet, nem sok esély van rá, hogy eltaknyolsz. de ha sűrűn motorozol a géped és/vagy saját tudásod határán, akkor elengedhetetlen a fullos gumi.
Nálunk nézted esetleg? revolutionmotor.. ha nincs a webshopban,se izgulj,nagy valószínűséggel tudunk hozni..általában speckó méreteket is megoldottunk mindig:) De nálunk csak új gumi van,használt nincsen.
Használt pályázott gumikkal jártam Hayabusával és soha nem 1-2 hónapos gumik voltak ,ez a gyártási év/hónap is túl van spilázva ,ha normális körülmények között van tartva a leszerelt gumi nincsen baja a 3-4 éveseknek sem !
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Gumicsere előtt vagyok.
97-es VZ 800.
ki miyen gunit ajánl?
Tapasztalatok?
90%városban megyek egyedül.
Ami fontos:vizes út és kanyar tapadás!
Előre is köszi!
Szia,akkor neki futok.Nekem is Banditom van.Gumit csak használtat teszek fel,és általában két szezont megyek velük.Ami nekem bejött,az a Metzeller.Sokan a Michelin-t szeretik.A kettő közül bármelyiket választhatod,nem fogsz csalódni,talán a Mezteller-t jobb árban kapod meg.Remélem tudtam segiteni
Érdekes,nekem volt használt és új gumi is a motorjaimon!
Ha nem lehasznált szarokat veszel,akkor tud jó lenni a használt gumi is!
Bár,most újak lesznek,mert olyan áron voltak,hogy "megkellett" venni!
(PR3)
ha van rá pénzed, vegyél újat. a gumi szerintem a fék mellett a legfontosabb része a motornak. ezen a kettőn szerintem nem szabad spórolni. a gumi az, ami kapcsolatban van az úttal. és mivel 2 keréken megyünk, ha egyszer elmegy a tapadás akár az egyik guminál, akkor nagy valószínűséggel perec van (persze ez helyzettől is függ). szerintem nem éri meg kockáztatni amiatt a pár tízezer ft miatt egy esést. én már estem el szar gumi miatt. tanulj inkább az én káromon, ne a sajátodon! széles utat!
Nagy dilemmában vagyok!
Kinéztem egy Banditot, de fel kéne gumizni.
Szerintetek érdemes hasznát gumiban gondolkodni?
Találtam is itt a környéken pár jónak tűnő vételt, de az egyik cimbim mindenáron le akar beszélni a használt gumiról.
Van egy garnitúra eladó használt gumim!
Dunlop Arrowmax Street Smart
130/70/17 DOT:1613
100/80/17 DOT:1213
Új ára a garnitúrának 52000 ft én 20000 ezret szeretnék érte.
www.revolutionmotor.hu ha írsz emailt,vagy telefonálsz,tudunk segíteni :) A webshopban ha nem találod meg a gumit,az nem azt jelenti,hogy esetleg nincs.Ezért kell érdeklődni :) :) köszi
A webshopot most tüzetesebben átnéztem én is, sokszor jeleztük már kintre,hogy a szállítást, konkrét rendelő fület vegyék le,mert a magyarok így ezt nem fogják érteni,de sajna nem igen történt változás még ez ügyben..Ezért elnézést is kérek,rajta vagyunk az ügyön,hogy véletlenül se legyen senkinek sem félre érthető. Bár eddig te vagy az első,aki nem vette fel a kapcsolatot velünk egyáltalán,csak nézegetett :) Az a baj,nem tudjuk sehova odaírni az oldalra a webshophoz jól láthatóan (mivel az központi webshop),hogy a webshopot csak nézegessék a gumi árak miatt,ne ott nézzék a szállítást,stb...
http://www.autogumiker.com/
Végül pedig innen rendelt a srác :
http://olcso-gumi-felni.hu/
Konkrét esetben a neki kellő gumi ára :
revolution : 28.198
autoker: 18.600
olcsogumi : 16.000
+ szállítás
A DOT számot illetően pedig az volt a tájékoztatás, hogy a jövő hét végén érkezik árú a Contimental magyar raktárába és ezért vélhetően frissek.