Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

elnyúlott, nem lehet már rajt feszíteni..? nem láttam a régit, ki akartam rakni a falra, de ottmaradt Áronéknál Szelephézag állításra vittem, lánccsere is lett belőle
Ugyan úgy volt direkt figyeltem arra, hogy ott és azonos helyzetbe nézzem az olajat.
Egy autó szerelő azt mondta, hogy lehet nem folyik vissza a szűrőből meg a többiből.
Ha ugyanúgy volt letámasztva (blokk helyzete), akkor passz, esetleg még gondolnék az olajszűrőre, hátha úgy áll + olyan kevés olaj kell a blokkba, hogy a belőle/rajta átcsurgó olajmennyiség (hiánya) érzékelhető a nívóablakon. Ha nagyon nem jutsz semmire és/vagy úgyis esedékes, nézd meg mit szól egy másik olajszűrőhöz. (de emmá a vak vezet világtalant típ. tipp)
Délután mentem vagy 80 km-et előtte és utána is rendben volt az olajszint. Szóval nem értem már teljesen!
2km alatt nem melegszik be az olaj, ezért az vastagabb marad, és nem biztos hogy visszafolyik maradéktalanul - no meg maradéktalanul nem is fog visszafolyni soha, egy vékony olajfilm mindig marad, próbálj meg egy darab vasról egy másikkal letörölni az olajt ( ki hogy mondja: olajt, olajat?)
Az olajad nem tűnik el csak úgy, vagy kékesen füstöl a kipuffanó, vagy elfolyik. Ellenőrizd mennyi van benne, menj egy normálisat, hogy elérje az üzeni hőfokot, aztán utána nézd meg a szintet, nekem megállás után 10-15 mp-el már megjelenik az olaj az ablakban legkésőbb, bár nem számolgatom. Ha hidegen elinditom, és leáll, vagy leállitom, akkor általában nem szokott annyi lenne benne mint előtte.
Ja és közbe a motor mindig lehűlt!
Szóval!

Tegnap elindulás előtt a kémlelő ablakon néztem az olajszint rendbe volt! Mentem vagy 2 km-et és ma reggel nézem a kémlelőbe semmi nem látszik. Öntöttem bele olajat és mentem és megint fogyott belőle. Nem öntöttem hozzá mentem megint és akkor megint rendbe volt a szint annyi volt benne amennyit beleöntöttem.

Gyertya az nem koszos, nem füstöl csak egy kis száraz korom van a kipufogóm.
Na ez szakszerű volt!
Nem egészen értem: "több / annyi ... van benne mint amennyit beleöntöttem". Ugye az olajszinted valamennyi. Ehhez hozzáöntesz, akkor lesz több, mint valamennyi. Ha mész vele, akkor meg leállás után vagy valamelyik az előbbi szintek közül, vagy kevesebb, ergo fogy az olaj és tulajdonképp utántöltögetsz?
Ez esetben meg kéne nézni, füstöl-e meg hasonlók.
(szelepszár szimmering, kartergáz csövön kifújja, stb)
Ha fogy, járj a végére, mert egy menet közbeni olajhiány bármely alkatrészt hamar hazavág.
Kb 10 órát állt a motor mielőtt ránéztem megint ennyi idő alatt csak le csorog?

Ma öntöttem hozzá olajat és most rendbe van, mentem vele vagy 80 km-et a blokk még langyos de ahogy nézem pont annyi van benn mint amennyit beleöntöttem.
A kézikönyv emlékeim szerint a leállítás után 10 perc körül határozza meg az olajszint ellenőrzésének idejét.
Amúgy az ok egyszerű lehet: az olajjáratok bizonyára szűkek, a nyomást és az áramlási sebességet magasan tartandó, ennélfogva a vezérműbe felnyomott mennyiség nyomással nem segített lecsurgása időbe telik. De ez csak józan parasztiból való ötlet.
Elméletileg ja,sajna ezt nem vágom,a 250-est nem csesztettem ilyen szempontból.A Nissanoknál tuti visszafolyik 10-15 perc alatt nagy része.
Megvártam, hogy visszahűljön a motor. Akkor vissza kellet volna folyni nem?
Az én régi 250-esem is 6 lityót nyomott be,de az amcsi piacos volt,így pár pacival többet tudott az itthoniaknál.
Mivel a meleg olaj hígabb,ezért szétfolyik a blokkban,nem folyik vissza le azonnal,ott van az benn.Ha feltöltötted jobban,lehet,hogy már túl sok az olaj benne.
Sziasztok!

Találós kérdés:
Van egy zzr elindulás előtt olajszint rendben durván 2 km-mel később nincs olaj a kémlelő ablaknál. (a motor lehűlt) Felöntöm olajjal megyek megint lehűlt és most meg több van benne mint amennyit beleöntöttem. Víz, benzin nincs az olajba.

Mi erre a megfejtés?
nekem a lánc okozott fejtörést annó, 5-6000-es fordulat közöt adott olyan hangot mintha hajtókaros lenne a motor
de nekem üresben nem volt gond, csak menet közben és mindig a fenti fordulatszám tartományban, elvoltam vele 1 darabig mire rájöttem mi a gond
próbáljuk meg pontosan behatárolni a zaj forrását! keress 1 hosszú csavarhúzót, a penge részét nyomd oda a vízpumpához, a nyél tetejére tedd a tenyered és így tartsd, a kézfejhez nyomd a füled és már halgatózhatsz is! ezzel a módszerrel pontosabban betudod határolni a zaj forrását.
Szia
Ha Fehérvár fele jössz-mész szólj kipróbálhatod az enyémet
Köszönöm.
A csere előtt nem volt ilyen hang, és csere után 100 km belül jelentkezett ez a zörej. Hajtókar csapágynak, vagy más motorikus dolognak lehet köze ehez a jelenséghez? Az írtad, hogy a lánc kizárva, annak mi lenne a jele?
ezzel a láncot kizártuk. az alkatrészek cseréje előtt is volt ez a hiba?
ha nem akkor vagy hibás alkatrészt szereltetek be, vagy az összerakásnál töetént valami bibi
Helló

Mi annak a jele, hogy a vezérműlánc csere érett?
hát halottam már 80ekm+t is, remélem megéli az enyém még csak fele ennyinél jár óra szerint, tavaly volt vezérműlánc csere, szelephézag állítás, karbi szinkron, de nem vettem észre nagy változást ;( maradt a 6l-es fogyasztás is, ami a többieknél 4
még nem mentem másik 250essel, elmondások szerint nem harapnak ennyire
generátor álló rész , és a vízpumpa most volt cserélve, ha ez valamit segít.
álló helyzetben is.
Sajnos ezt a korszakot kinőtte.