Hűtőbordánál a felület sokkal lényegesebb, mint a tértfogat mivel ott történik a hőleadás. Tehát egy nagyobbacska alulemezzel sokkal többet érsz el mint mondjuk egy téglányi alutömbbel. Épp ezért nem is lenne jó ötlet a hűtőbordák közé befaragni sokkal inkább alulra helyezve is bordázott felület kellene és az illeszkedő felületeken szintén valami hőközvetitő közeg nem ártana - pl. hőpaszta, de legrosszabb esetben szilikonzsir is megteszi.
már tanátam is hüttőbordát , csak azon gondókodom, ha csak úgy ráfaragom valahogy a feszszabályzóra, akkor a szabályzó hűtőbordáin áttudja e adni a hőt rendesen... úgyértem kicsi a felület...
Plusz fél kiló az amúgy is rohadt nehéz motoron hattalmas többlet. Mellesleg annyira nem nehéz, már egyedül felállitom
Sőt, a motoron ülve felrakom középtámaszra
kéne valahonnan alumíniumot szerezni.... hmm... de honnan ...
tesztelem ezt a megoldást aztán ha nem válik be, megnézzük a passzív dolgot, nagyon nem akarom növelni a súlyt, így is kihívásokkal küzködünk
Hááát nem tudom, a manualok szerint az európai modellek elektromossága másként készül, a tengeren túl van jópár furfangos előirás, ami a világítással kapcsolatos. Az egyik ilyen az automatikus bekapcsolása, a vagy az irányjelzőknél elhelyezett helyzetjelzők. Nekem 1100 van (U.K verziós, ami megint más mint az erópai), de azon és a 600-on egészen biztos léteznek külön verziók a piacot illetően.
Az &rash-nak javasoltam , tegyen be nagyobb fényszóróizzót, és akkor a generátor teljesítményét nem a fesz. szabályzónak kell eldisszipálni, hanem fény lesz belőle.Mióta kettő db.100/90 W os H4-es izzó van a motorom (Honda CBX750) lámpáiban, azóta a fesz. szabályzó csak langyos.
szerintem sorba van kötve:) a rajzbol ez derül ki! nem a dobozban lévő F jelü relé-vel hanem az akkumulátor mellett lévő relé tekercsével van sorbakötve.
Volt olyan pont, amikor már én is azt nézegettem hova tudok felaplikálni egy kapcsolót
Egyébként arra még a mai napig nem jöttem rá a másik relé (indítóáramkör) mit csinál, mert annak ellenére, hogy nem múkodott, indult a motor gond nélkül...
Sőt a mostani motorok ugy tele vannak vágva elektronikával, hogy azt utszélén bütykölni képtelenség - abból tréler lesz.
A fényszóró meg azért sikeredhetett ilyen komplikáltra ezen a gépen, mert egyes országokban követelmény a vezetőtől független automatikus lámpamüködtetés, és hát az is egy szempont lehet hogy akku kimélés céljából csak a járó motornál gyulladjon fel. Ezt viszont néhány mai motor nem tudja, már gyujtás ráadáskor azonnal világít a fényszóró. Végülis szerintem nem olyan rossz megoldás ez, meg a lehető legegyszerűbben oldották meg, de hát egy nem épp fiatal gépen már csak-csak előjönnek apróbb hibák, ráadásul itt is az a fránya fesz.szab szívózott. Szerintem inkább ez a töltés megoldás okoz nagyon sok gondot.
Nézegettem az öreg hondámat, ami viszonylag egyszerű, csak annyi relé van benne, hogy: 1.) kézifékkar-reléféklámpának
2.) járó motorra ráindítást gátló
3.)Engine start-stop relé
4.)irányjelző
5.)indító relé
6.) behúzott kuplung -relé
kontaktok csatlakozók , meg egy csomó szr.Ami mind hibalehetőség.
már tanátam is hüttőbordát , csak azon gondókodom, ha csak úgy ráfaragom valahogy a feszszabályzóra, akkor a szabályzó hűtőbordáin áttudja e adni a hőt rendesen... úgyértem kicsi a felület...
na majd körülnézek a milyen hűtübordát tudok szerválni, és lemérem a pontos súlyát
Sőt, a motoron ülve felrakom középtámaszra
tesztelem ezt a megoldást aztán ha nem válik be, megnézzük a passzív dolgot, nagyon nem akarom növelni a súlyt, így is kihívásokkal küzködünk
de mos komolyan
Egyébként arra még a mai napig nem jöttem rá a másik relé (indítóáramkör) mit csinál, mert annak ellenére, hogy nem múkodott, indult a motor gond nélkül...
A fényszóró meg azért sikeredhetett ilyen komplikáltra ezen a gépen, mert egyes országokban követelmény a vezetőtől független automatikus lámpamüködtetés, és hát az is egy szempont lehet hogy akku kimélés céljából csak a járó motornál gyulladjon fel. Ezt viszont néhány mai motor nem tudja, már gyujtás ráadáskor azonnal világít a fényszóró. Végülis szerintem nem olyan rossz megoldás ez, meg a lehető legegyszerűbben oldották meg, de hát egy nem épp fiatal gépen már csak-csak előjönnek apróbb hibák, ráadásul itt is az a fránya fesz.szab szívózott. Szerintem inkább ez a töltés megoldás okoz nagyon sok gondot.
2.) járó motorra ráindítást gátló
3.)Engine start-stop relé
4.)irányjelző
5.)indító relé
6.) behúzott kuplung -relé
kontaktok csatlakozók , meg egy csomó szr.Ami mind hibalehetőség.