Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha jól tudom csak az USA, kabadai, ausztrál modellekben van ilyen hülye megoldás, a többi modell normálisan és eccerüen van megcsinálva. Az enyém sem ilyen. Talán mert itt jó manuálisan is kapcsolgatni a lámpát.
Azt úgy hijják, hogy "szopás". csak csupa - csupa nagybötűvel.
Végig olvastam a történetet , hát nem semmi ! Nincsenek ezek a gépek egy kicsit túl bonyolítva? Mert rendben van, most megjavítottad, de mi van,ha éjjel csepergő esőben lakott területtől 40 km-re történik ugyan ez?
Még egy kis kieg:

"6. és 9. re tégy pozitivot 12 v ot, - negativ a 13.ra.És utánna a 9ről veszed le a + ot,a 8 on meg kell jelenni a +12 v nak ha jo az öntartás és a diodák"
"megilyedtem" erre nincs magyarázat

megijedtem...
Meg még 1
Hát nedvesség szempontjából talán csak a mosásnál kell figyelni, alulról nem nagyon kaphat vizet, felül meg rajta ülök . Egyébként, hamár ennyire kitapasztaltam a biztosíték doboz működését, a fényszóró kapcsoló relére kötöttem rá a ventillátort, tehát ugyanúgy kapcsol mint a lámpa .

Na de kicsit bővebben a problémáról:

Szóval az egész úgy kezdődött, hogy az autósok bőszen villogtattak, aszittem csak hiperszuper fehérfényű izzóm zavarja őket... de nem konkrétan semilyen fénye nem volt a lámpámnak... amikor persze meg akartam mutatni Áronak a hibát, működött a lámpa... tehát egyszer világított sokszor nem sok indításból... a relére gyanakodtunk ami a fényszórót kapcsolaja. Nagynehezen kiderítettem, hogy a biztosíték dobozban van a relé. Mivel kicsit borsos áron tudtam volna komplett biztosíték dobozt szerezni, inkább a javítás mellett döntöttem. Szétszedtem a dobozt, benne néhány dióda mellett a két relé, indító áramkör ( fekete relé, illetve alul nézetben sárgával karikázva ) és a fényszóró ( fehér, már az új, alulról kékkel karikázva )... a netről letöltöttem a relé specifikációját, majd elballagtam egy "reléboltba" és kértem egy olyat, vagy hasonlót. Olyan nyilván nem volt csak hasonló... kicseréltem, de sajnos nem javult meg... tovább gondolkodtam, kérdezősködtem, kiderült az indító áramkört kapcsoló relé kapcsolja a fényszóró kapcsoló relét, ami egy dióda segítségével öntartóvá válik tehát amíg van gyútás világít a lámpa... mivel a fényszóró relé jó volt, a régi relét beraktam az indító áramkört kapcsoló relé helyére... így sem lett jó... Távsegítséget kaptam egy szakitól, és kiderítettük a dobozban minden rendben, viszont az indító áramkört kapcsoló relé nemk kapott feszültséget a feszültség szabályozótól ( a képen a 9-13-as ponton kellet volna feszültséget mérni, de nem volt... a feszabból a 9-es pontra jött volna a feszültség, vezetékek ( sárga ) rendben voltak. A fesszabályzó is jól működött nem töltött túl a generátor, bár először kicsit megilyedtem, amikor 15 V feletti értékeket mértem, azán kiderült a műszer mért akkurátusan +2V-al többet, másik két műszerrel mérve minden ok volt, max 14,5 V-ot mértem.
Hál' isten a télen vettem az ebay-en egy fesszabályzót kemény 5 fontért. Ez most jó szolgálatott tett... kicseréltem, és minden úgy működött ahogy kell... aztán ha már ennyire belemélyedtem kicseréltem az órák háttér világítását adó izzókat, meg ráfaragtam a ventillátort... hát így

ja és aképi anyag ami a storyhoz jár:

Miért lenne sorbakötve
Megesik az ilyesmi. Velem is megesik, hogy néha lefullasztom a gépet. Sportmotor, nem V2-es gép, nincs akkora nyomatéka az alsó fordulatszámtartományokban.

Azt láttad volna, hogy kezdetekben milyeneket bénáztam a Gixxer-el. Nem voltam eléggé megerősödve. Néha még most is nehezemre esik odébbtolni a gépet. 3x olyan nehéz a motorom, mint én.
Szia!

köszi a szakértést, megoldódott a probléma, a nem kapot feszültséget az indító áramkört vezérlő relé, ami azért érdekes mert attól függetlenül indult a motor... feszszabályzó cserével a probléma letudva
Akkor azért nem értünk utol. Mi visszamentünk fehérvárra. Szépen lassan. A chopperes kollégát meg Székesfehérváron a Budai úton értük utol, ahol az Aranybulla emlékmű van. Pedig lassan mentünk, mert én végig bámészkodtam. Tetszett a táj.
üdv
érdekes az áramkör:) a világítás relé tekercsét sorbakötötték az öníndítórelé tekercsével, a behúzáshoz szükséges feszültséget a generátor egyik tekercséröl veszik le, a 9-es pontra van bekötve és a dióda egyenirányitja, mivel ez félhullámú egyenirányítóként üzemel és a relé behuzásához min. 7-9V szükséges a 9-es ponton 14-18V közötti vátakozofeszültségnek kell lennie kb! ellenőrizd a generátór csatlakozóját a blokk-nál, az önindítórelé csatlakozását nincs e kontakthiba. ha valakinek ven hasonló gépe végezhetne kontrolméréseket
Egyenlőre jó . Öööö nem húztam én el , csak leengettem a szerpentínen , igazából annyira szégyeltem hogy leffuladtam meg bénáztam a parkolóban, hogy minél előbb haza akartam érni
Pákozd-Kisfalud felé mentem, aztán ki a pályára megnéztem hogy viselkedik kicsit forszírozott tempóban a masina...
Nah! Akkor jó lett végül? Merrefelé mentél? Elhúztál, aztán fél perccel később indultunk el mi is, de nem értünk utol. Igaz, nem is siettünk, mert közben bámészkodtunk. Szép volt az idő nagyon.
Csak nedvességet ne kapjon, a PC ventilátorok az ellen nincsenek védve. Magam részéről inkább egy passzív hűtés - b@szott nagy réz vagy alumínium tábla.
Fényszóróról nincs kedve részletesen beszámolni, mit és hol meg hogyan kel mérni - ha valakinél elő jönne a probléma, ne a múlt homályos árnyai közül kelljen előrángatni a megfakult tudást
Szia!

köszi a választ, nem volt táp a 9-13-on, nem jött ki a feszszabályzóból... kicseréltem, már minden ok
Aggyisten!

a hétvége nálam sufni tuningal telt...:

Nem, hazafelé már végig tiszta volt
Jaja, nem semmi utak voltak ott!
Hazafelé még kaptatok az égi áldásból is?

A képek! :
Búcsú

Gokart
Ez teljesen normális út volt, csak a fűre akartam parkolni, viszont a relative magas fű miatt nem láttam hogy ott árok van, még ha pici is(5-10cm), a fű meg még nedves is volt... A 200 kilós motort meg elég nehezen fogom meg ha lendületben van. Motor elment szántani, 1 méter hosszan a gomba felszedte a gyepet, én meg csúsztam a hátamon, szerencse hogy a motor eldőlés után egyből leállt. Persze ez pont olyankor, amikor csak a szomszéd faluba ugrok át protektoros nadrág nélkül
Viszont a gomba jól vizsgázott
meg közben kiderült a km spirál probléma is, kicsavarodott felül, ezért nem mért - de hogy hogyan...
Tegnap mi is ilyesmi úton mentünk a motor-áldásra, Szetkútvölgybe.
Köves, darabos földút, alig tízzel csorgunk... erre: 30-as sebességkorlátozó tábla, plusz három fekvőrendőr

Az előttünk gyökkettővel araszoló csodaszép épített V-Rod ( a kormánya kb. az én bukógombámnál volt ) majdnem elkövetett egy rituális szepukut, amikor fél óra izzadás után meglátta még a fekvőrendőrőket is
Veteményezésre használom a zizzenetet
Igen z890. Már írom is a mailt. Kösz!
Ezt meg így hogy ?!
Ha jól emléxem z890 a tipus. Nekem tartóstól, kitestől, postával volt valami 17 körül, ebből 5e volt a kit.