ÁÁÁÁÁÁ ,minden pikk-pakk benne,márciusban volt lekopaszítva,át tudtam nézni mindent
Gyertyacsere ota 8000 van benne,Márciusban néztem meg azokat is
Valoszínű lassan beérik nekem is a szinkronizáció
Ezen ismeretek fényében valóban a henger kopottsága, illetve a szelepek tűnnek ludasnak. Kár hogy gyakorlatban ez nem fog kiderülni számunkra, és továbbra is csak elméleti síkon gondolkozhatunk a témával kapcsolatban.
A lényeget meg elfelejtettm az előbb irni a szinkronizálással kapcsolatban: hogy ha a pillangó szelepek mellett kell egyformán elosonni a levegőnek, akkor egy bizonyos nyitás után már nincs jelentősége, mert az adott nyitási felület elenyésző százaléka a különbség, teljes nyitásnál meg végképp. Na mármost, a kolléga arra panaszkodik, hogy terhelés hatására nem éri el a motor az üresjárásban mért értéket (ami szerintem teljesen természetes, csak lehet valóban jobban kéne közeliteni hozzá) és ezt ugye teljesen nyitott állapotban tudja csak megnézni, igy emiatt a szinkronizálás nem befolyásolhatja az elérhető fordulat maximumot.
Viszont abból kiindulva, hogy a zzr koptatja a szelephézagot, még az sem kizárt hogy már nem zárrendesen valamelyik szelep és emiatt rendetlenkedik. Kompressziót mérni, ha nagy az eltérés a egymáshoz és a gyári értékhez akkor a gyanus hengerbe fecskendővel 5-10 ml motorolajat kell fecskendezni a gyertyánál, és újfent megmérni a kompressziót. Ha javulás tapasztalható akkor kopott a gyűrű (esetleg henger is) ha nincs számottevő javulás akkor szelephézag.
Lehet hogy rosszul tudom, de ennek a szinkronizálásnak nem csak részterhelésnél illetve alapjáraton van jelentősége? - Nyitott pillangószelepeknél nagy fordulaton már nem kellene különbségeknek lenni a hengerek között. Az enyémen épp most beszéltük a szerelő sráccal, mert alapjáraton kicsit mocorog a fordulat, és mondta hogy akár kompresszió eltérés is okozhatja. Ő 2-3 ezres fordulat környékén szokta szinkronizálni (ott jó is volt), inkább ott legyen egyenletes járás ahol használva van (váltás, lassú városi menet).
Szerintem egységében kell nézni a motort, ahol jelen esetben mondjuk a jól működő hengerek leadják a részükre előirt teljesítményt, talán még többet is gyengélkedő társuk miatt - így az nem helytálló, hogy gyengébben végzik a munkájukat és visszafogottak lennének. Az összmunka csökken, mert a négy egységre kiosztott feladatot egy dolgozó elsumákolja, és három társára akarja lőcsölni a feladatát, rossz esetben még viteti is magát a többiekkel. De ha csak egy hengernek valamivel gyengébb a teljesitménye, akkor annyival csökken a motor összteljesítménye is amennyivel az az egy gyengébb. Legalábbis számtanilag
32.dia link
"Maga a szinkronizálás egyszerû dolog, a karburátor pillangószelepeit kell úgy beállítani, hogy a mellettük átáramló levegõ mennyisége minden hengernél megegyezzen. Így egyik henger sem vonszolja a másikat, és nem lopják egymástól a teljesítményt" link
No, ezeket találtam hirtelen, hogy más is értse, mire gondolok Persze nem akarok vitatkozni, előszeretettel tanulok hibáimból is
Hmhm, ez nem úgy működik mint ha mondjuk 4 lovat egymás mellé köztünk, akkor a fogatot úgy is a leglassabb ló sebessége fogja meghatározni? Ilyesmit olvastam valahol, valamikor, egy messzi messzi... Tehát akkor abban azért hely álló a feltételezésem, hogy a kompresszió csökkenés okozza azt hogy nem pörög ki. - a kuplungnál nemtudom mit gondoltam, lehet tudtomon kívül alkoholos befolyás alatt állltam
Csatlakozok én is!
Én biztos jövök, és lehet hogy jön a sárga GSX-F-es srác, akivel találkoztál a fagyizóba földváron, de ő még nem tudja, hogy ráér e.
Ha már megvan a programrészvétel, akkor az nem baj, ha több motor jön még, ami le van adva?
Ma este 18h-ig le kell adnom a név/motor típus szerinti nevezést, ahhoz hogy a plakáton és a hivatalos programban szerepeljünk (ergo: tudjanak egyáltalán róla, hogy ilyen lesz)
Pedig már leszerveztem, kaját, piát, kint a régebbi gurulások videói mennének az autóból, meg eleve: eltöltenénk egy kellemes napot, némi motorozással.
Szóval a lista:
"...Dunaújvárosi gyermeknap 2010 . május . 16.
Lenne egy kis pogorm: gyereknap, produkció, amelyik kisded nem ilyed meg a hülye pofánktól, annak rövid motoroztatás. Közben régebbi gurulások videói, kis kaja+pia, stb.
Kapunk két parkolót ( OBI + Tesco )
Próbálok becsábítani vmi fájtert is, meg hasonlók. Közben hőlégballonozás, zenebona, kajáldák, borházak stb... egész napos dínom-dánom.
Gyertyacsere ota 8000 van benne,Márciusban néztem meg azokat is
Valoszínű lassan beérik nekem is a szinkronizáció
így igaz ahogy mondod, ráadásul a hiba leírása is kevés infot tartalmaz, így nehéz érdemi választ adni.
kb 50-100/perces eltérés sokat számít alapjáraton?
ennyit ingadozik az enyém
Viszont abból kiindulva, hogy a zzr koptatja a szelephézagot, még az sem kizárt hogy már nem zárrendesen valamelyik szelep és emiatt rendetlenkedik. Kompressziót mérni, ha nagy az eltérés a egymáshoz és a gyári értékhez akkor a gyanus hengerbe fecskendővel 5-10 ml motorolajat kell fecskendezni a gyertyánál, és újfent megmérni a kompressziót. Ha javulás tapasztalható akkor kopott a gyűrű (esetleg henger is) ha nincs számottevő javulás akkor szelephézag.
link
"Maga a szinkronizálás egyszerû dolog, a karburátor pillangószelepeit kell úgy beállítani, hogy a mellettük átáramló levegõ mennyisége minden hengernél megegyezzen. Így egyik henger sem vonszolja a másikat, és nem lopják egymástól a teljesítményt"
link
No, ezeket találtam hirtelen, hogy más is értse, mire gondolok Persze nem akarok vitatkozni, előszeretettel tanulok hibáimból is
Biztosat még nem tudok,de mindenképpen megyek ha tudok,legfeljebb "kispados" leszek
hol lehet átvenni a csapot?
Szóval hajrá
Én biztos jövök, és lehet hogy jön a sárga GSX-F-es srác, akivel találkoztál a fagyizóba földváron, de ő még nem tudja, hogy ráér e.
Ha már megvan a programrészvétel, akkor az nem baj, ha több motor jön még, ami le van adva?
Ma este 18h-ig le kell adnom a név/motor típus szerinti nevezést, ahhoz hogy a plakáton és a hivatalos programban szerepeljünk (ergo: tudjanak egyáltalán róla, hogy ilyen lesz)
Pedig már leszerveztem, kaját, piát, kint a régebbi gurulások videói mennének az autóból, meg eleve: eltöltenénk egy kellemes napot, némi motorozással.
Szóval a lista:
"...Dunaújvárosi gyermeknap 2010 . május . 16.
Lenne egy kis pogorm: gyereknap, produkció, amelyik kisded nem ilyed meg a hülye pofánktól, annak rövid motoroztatás. Közben régebbi gurulások videói, kis kaja+pia, stb.
Kapunk két parkolót ( OBI + Tesco )
Próbálok becsábítani vmi fájtert is, meg hasonlók. Közben hőlégballonozás, zenebona, kajáldák, borházak stb... egész napos dínom-dánom.
10 embertől indul a történet, egy hetünk van rá:
1, Kutya, ZZR
2, Andi, Laverda
3, Ramm..CR 250,Fiat Doboló,CBR kilenccáz
4, KawaA, valamilyen ZZR
5, Kis Tuning (munkától függ még)
6, tsanyi+1 nő(amelyik ráér )
7, zzrrs+Brigi, ZZR-1100
8, Peeter, ZX6-R
9,
10.
+1.
Tudom más árkategória,de ez nekem nagyon bejön.