Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Menetrend:

- ha megvan a minimum 10 ember (10 motor), akkor leadom a nevezésünket és felkerül a plakátra is a jelenlétünk.
- elvileg 10-11 körül kezdődik a történet, nem kell kapkodni, hiszen vasárnapról van szó.

Kérés: ha valakinek van autós invertere, akkor elhozhatná. Pár túra képeit-videóit kitesszük egy laptopra kedvcsinálónak, de az én gépem akksija biztos h nem fogja bírni az egész napos videó-vetítést, magában...
Reggel mikorra kellene odaérnem?
UPDATE:

"...Dunaújvárosi gyermeknap 2010 . május . 15-16.

Lenne egy kis pogorm: gyereknap, produkció, amelyik kisded nem ilyed meg a hülye pofánktól, annak rövid motoroztatás.
Kapunk két parkolót ( OBI + Tesco )

Próbálok becsábítani vmi fájtert is, meg hasonlók. Közben hőlégballonozás, zenebona, kajáldák, borházak stb... egész napos dínom-dánom.

10 embertől indul a történet, egy hetünk van rá:

1, Kutya, ZZR
2, Andi, Laverda
3, Ramm..CR 250,Fiat Doboló,CBR kilenccáz
4, KawaA, valamilyen ZZR
5, Kis Tuning (munkától függ még)
6, tsanyi+1 nő(amelyik ráér )
7, zzrrs+Brigi, ZZR-1100
8,
9,
10.)
Lenne egy kis pogorm: gyereknap, produkció, amelyik kisded nem ilyed meg a hülye pofánktól, annak rövid motoroztatás.
Kapunk két parkolót ( OBI + Tesco )

Próbálok becsábítani vmi fájtert is, meg hasonlók. Közben hőlégballonozás, zenebona, kajáldák, borházak stb... egész napos dínom-dánom.

10 embertől indul a történet, egy hetünk van rá:

1, Kutya, ZZR
2, Andi, Laverda
3,zzrrs+Brigi, ZZR-1100
4,
5,
6,
7,
8,
9,
10.
Igen, átnéztem már én is a holtankoljak oldalon a címeket.
Mivel nagyrészt Pécs felé autózom csak (hosszú távra) gyakorlatilag okafogyottá vált a dolog.
Bár nem Érd-Pécs vonalon, de Dunaujváros közelében: Szigetcsép, fő u. - Szigetszentmárton, Ráckevei u 52.
etanol kút: Érd, Bajcsí-Zsilinszky u.117 - Érd, Szent László tér1 - Érd, Fecske u 61. - Komló, Kossuth L. u 58/b
Nem feltétlenül fogyaszt többet városban, az a lényeg hogy a motor nyomaték maximum közelében legyen minél többet, kisfordulaton, alapjáraton rosszabb a hatásfoka. Tanulóautóba tettük bele, ami köztudottan nem autópálya tempóban halad többnyire, számitás szerint 10-12 ezer km után kitermeli az árát.
Sajnos az etanol árképzése sem egyszerű, attól függetlenül hogy nem jövedékiadós emelgetik az árát, lassan már 80 ft különbség sem lesz a benzinhez képest. Állitólag 2014-től pedig azon is lesz jöv.adó. Ha meg netán még meghibásodik valami az etanol miatt, még hosszabb a megtérülési idő. Üzemanyagszűrő cserét mindenképp célszerű bekalkulálni, mivel az etanol felold minden szutykot ami az üzemanyagrendszerben előfordul. Az üzemanyagrendszer csövei, tápszivattyú elvileg a 90 utáni autókban már etanol állóak, de vannak gyári Flexifuel autók is ami gyárilag kettős üzemre lett kialakítva.
Igen, irtam is utána. Kicsit már este volt mire eljutott a tudatomig hogy zzr tulajjal beszélek.
A városi (és főleg hűvös időben történő) használatkor valóban alig van különbség, ez a megoldás inkább az egy tempójú, autópályás szakaszokon tud spórolni.
Én is most akartam beépíttetni az átalakítót - aztán megláttam, hogy Érdtől egészen Pécsig (ca. 200km) egy darab etanol kút sincs!

Köszi, így legyen környezettudatos az ember. (Poén: kút egy sem, de etanol előállító üzem kettő is van az útvonalon. Pfff...)

Kár érte, most már 40-45 körül megáll beszerelve a technika - ennyit igazán megér(ne) a dolog.
Én felesbe tankolom az öreg Vectrámba. Előzetes számitásaim szerint (8 literes benzinfogyasztás az átlaga) NEM éri meg, mivel kb. 2 literrel többet fogyaszt, ami azt eredményezi, hogy 20-30 forinttal többe kerül 100 km. Elektronikát 55.000-ért raknák be 5 év garival. Úgy megérné (első évben visszahozza az árát+ 50-60.000 Ft.-ot. Csak nem tudom 5 évig megmarad-e a kocsi.
"..Bioetanolhoz kell egy családigyufás doboznyi elektronika.."

Persze, az injektoros motorokba. A karbishoz meg gyakorlatilag mindent cserélni kéne, ami kapcsolatban van a keverékképzéssel
Etanolt - egyelőre - csak az injektoros erőforrásokba lehet használni, illetve a nagyon pofonegyszerű, régi benzinesekbe, megemelt benzinmennyiséggel, nagyobbra cserélt fúvókákkal és nagyobb előgyújtás értékkel.

Előnye, hogy az injektoros erőforrás (a hangolható elektronikával) még erősebb is lesz tőle, + olcsó és környezetbarát is.

Motorba is építették már (injektoros GS1200), gyakorlatilag csak hátrányokba ütköztek, egyelőre ez a lehetőség megmarad a 200 után gyártott személyautók privilégiumának. Ott viszont, fele-fele arányban, átalakító nélkül is lehet használni.
Nos, ezért szeretnék én is majd egy nagyobb blokkot, de egyenlőre itt van ez felújitva, kihasználom akkor már. Nem az a baj hogy nem megy, de ahogy irtad, 60al elzötyög 6.ban 3000 fordulaton. Nekem a 90 6.ban 6000fordulat igaz 6.ban tudok menni 30-40el is. Amúgy igencsak lehet befolyásolni a fogyasztást... Egy tiszta, beállitott karbival szebben is jár a motor és kevesebbet is fogyaszt.
Nekem ezért volt nagyon jó érzés átülni egy 600-ra!
6-osba 60-nál forog 3 ezret.
Városban eljárok vele 5,5-tel, túrán 5,2. És mindig ott van az a 120 paci, ha kigyorsításról, vagy tempós haladásról lenne szó.
A múltkori szlovákiai túrán is 5,3-al eljártam, és pedig volt ott csuklómozgás rendesen!
Szerintem egy motor fogyasztásán nagyon nem lehet változtatni. Meg én nem szeretném elvenni a motorozás élményét azzal, hogy a fogyasztás miatt ne menjek úgy, ahogy az nekem jólesik.
Persze ezek csak a saját meglátásaim.
No igen, de a tiéd azon a fordulaton többet tud mint az enyém magasabbon. Így sem rossz ez a fogyasztás, de lehetne még jobb is.
Így inkább pozitivum a 6 l-es fogyasztása a motorodnak, én nem igazán szoktam 7000 fölé pörgetni, csak ha nagyon sietős. Hát az enyém 8-10 ezren már eszeget rendesen, ott már közelebb van a 8 l-hez a fogyasztása.
6ot eszik kb, pedig általában pörgősen megyek vele, 8-10.000 fordulat környékén, néha alatta. Rohadt nagy pozitivum, hogy ma felkapcsoltam 6.ba és falvakon keresztülgurultam, aztán meg utána ki is tudott gyorsitani innen
Ötlet az 5 l-es fogyasztáshoz: vegyél 1100-est, a 4,7 sem lehetetlen Persze ez csak 120-130-ig igaz, erősen 200 felett könnyen duplázható a fogyasztás
Hát akkor marad a jó öreg 95!

Köszönöm!
De ráadásul nem is injektoros a motorod, igy elektronika és etanol felejtős, mivel az elektronika az injektorok elé csatlakozik, és a befecskendezési időt módosítja.
ja, és motoron nem tudni mi mennyire etanol álló (gumi, műanyag alkatrészek)
nincs sok értelme 98-ast tankolni, hacsak nem vagy milliomos. Bioetanolhoz kell egy családigyufás doboznyi elektronika, 35-40 körüli áron kapható + beszerelés, szoftveres beállitás (10 körül, de ha gondolod beleteszem én is). Hidegben nehezebben indul, bár motornál nincs tulzott jelentősége ha nem használod télen, illetve többet eszik kb. 25%-al, továbbá gyengébb lesz a gép egy kissé. Autóba esetleg, motorba nem hiszem hogy értelmes dolog.
Ezek a motorok még a 95ösnél roszabbhoz készültek, nekem pont jó bele, igaz néha tankolok mást is. Most inkább a fogyasztás csökkentésen gondolkozom: ha visszafolytom, ami igazából csak hangban jelentkezik és belövöm az alapjárati keveréket rendesen, akkor 6ról lemehet 5-5,5 körülire is akár.
Bácsi, maga úgy is szebbeket is Nyomassa csak!