Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor simán csak többet töltöttél bele egy kicsivel. Sose töltsd teljesen a felső nivóig.
vigyázni kell nagyon, hogy milyen pozícióban ellenőrzöd az olajat, ahogy RamAir is mondta keréken jobb, de figyelni kell mert ha csak pár fokot is megdöntöd a motort elmozdul a szint fel vagy le...
Közésztenderen volt a motor és úgy állt már vagy fél órája mielőtt beleöntöttem volna az olajat.
Előre is elnézést a banális kérdésért, de milyen helyzetben töltötted fel, illetve az ellenőrzések során hogy állt a motor (Vízszintes terepen? Középsztenderen? Motort függőlegesbe állítottad? stb?)?

Én normálisan lehetőleg vízszintes terepen és a motor függőleges állapotában szoktam ellenőrizni (nem középsztenderen, hanem keréken).

Egyébként nekem sosem sikerült úgy leterhelni a kicsit, hogy mérhetően megnövekedjen a betöltött olaj térfogata a hő hatására.
Szerintem kb 1 deci volt.
Mé, a földre engedted? 1-2 decit szerintem nem tudsz összetéveszteni mondjuk félliterrel. Mindenesetre nézd a szintet, mindig hideg motornál -mondjuk indulás előtt- és ha ismét emelkedik akkor kezdj aggódni. Amugy ennyitől nem lesz semmi baja a gépednek, mint a mai olajtöbblet. De ha olajcsere előtt nem volt gond a szinttel, ezután sem hiszem hogy lesz, egy olajcsere után nem hiszem hogy elromlik.
Mielőtt feltöltötted mikor és hogy állt le a gép? Elképzelhető hogy nem folyt vissza az összes olaj ami tud, és maradt a blokk felsőbb régióiban is, ez főleg akkor fordulhat elő, ha hidegebb az olaj, és még nem olyan folyós. Te meg ugye feltöltöd, aztán elinditod a motort, mész vele, bemelegszik az olaj is, és amikor leállitod akkor meg a már meleg olaj könnyen lefolyik. Tessék olvasni
Az volt az érdekes, hogy betöltöttem mentem megálltam és még jó volt és megint mentem megint megálltam és nem volt jó a szint és mikor visszahűlt a blokk akkor se ment vissza. Nem tudom mennyit szívtam le.
De mégis, mennyit szivtál le belőle? Lehet nem is volt benne sok, csak maximumig töltötted, menet közben az olaj melegszik, tágul, és hipp-hopp maximum fölé megy. Ha lehül ismét a beöntési szinten lesz. Ha nem habos, akkor nincs benne viz, ha nem benzinszagu nincs benne benzin, más meg nem kerülhet bele.
Nem volt zavaros és olaj szaga volt.
Ha víz akkor valami zavaros vackot kéne látnod a kémlelőben, a leszívott anyagon is észrevehető szerintem.
Hallottam már, sőt láttam is olyat, hogy benzin kerül bele, azt meg szagról, állagról meg lehet mondani (ebben az esetben több szerencsétlen hiba egyszerre kell hogy felmerüljön).
Szerintem Ilyen távon ilyen tempóval nem lett semmi baja.Ha az olajba Valami "más" is van azt azonnal észreveszed mert más lessz a szine és az állaga.
Most gyorsan kimentem és egy szívószállal szívtam le az olajból. Most már a maximum szint alatt van rendesen. Szerintetek lett valami baja?
Ma olyan 60-70 km-et mentem vele 80-90 es tempóval csak 2x húzattam meg egy kicsit. De nem értem mitől lett benne ennyi olaj mikor én nem öntöttem eddig fel? Nem lehet, hogy az olajba folyik valami?
Ma voltam a miskolci rendőrök közreműködésével szervezett biztonságtechnikai tréningen - igaz csak megfigyelőként, mivel erre a csoportra már nem volt szabad hely. Viszont a május közepén indulóra még bőven beférünk. Igy is nagyon tanulságos volt, az oktató százados illetve a később beérkező hat rendőrmotoros nagyon látványos és hasznos információkkal szolgált egész nap a gyakorlatok fontosságát és végrehajtását illetően. Bár most nem próbálhattuk ki a pályát, de nagyon sok gyakorlati tanácsot és információt kaptunk. Hihetetlen mit meg lehet csinálni a motorral, a rendőrök ettől jóval fejlettebb szinten vannak, de az sem elérhetetlen csak gyakorolni kell hozzá. És nem megtanulhatatlan, ezt nagyon jól példázta hogy volt teljesen kezdő is a csapatban, és neki is sikerült. A motorok közt a sorból egy csili-vili honda goldwing lógott ki első ránézésre, azonban azzal is ment a pilótájának az összes feladat - pedig nem sok sikert jósoltunk előre neki. Mindenféle motor volt a 12 fős társaságban csoppertől a tura endurón keresztül a zzr 600-ig plusz a honda, és minddel egész jól boldogultak. Ha esetleg valaki szeretne jönni , május közepén ismét lesz miskolcon, nagyon baráti áron - 8-10E körül létszámtól függően (és ugyanazt a feladatokat kapod mint egy 40-50 E-be kerülőn).
Köszönöm a válaszokat!
A maximum fölé ne nagyon menjen, mert tönkrevágja a szimmeringeket. Olajszűrőt is cseréltél? Víz vagy benzin nem kerülhet bele? Mennyivel lett több az olaj? Nívó középig öntsd, mert ha teli közeli szintre töltöd akár a hőtágulás is becsaphat.
Nem fexik valakinél 1db, gyári/bármilyen dob ZZR -re? Akár készpénzt, vagy thai lányt is adnék érte...



Mindenképp vegyél ki belőle ( a leengedés helyett inkább próbálj kiszívni felülről )
Én a 250 -esen mindig a maximumon tartottam az olajszintet, szerintem állítsd be arra te is.
Egyúttal az is kiderülhet, hogy nem került -e más folyadék az olajba (bár annak szerintem lenne más jele is).
"A túl sok olaj ugyan úgy káros mint a túl kevés" - mondta a fuchs silkolene egyik vezető embere
Sejtettem, hát mit ne mondjak, a végén lesz mindegyik tipusból egy darab, lehet ZZR múzeumot nyitni
Helló

Ma utána töltöttem az olajat a motorba úgy ahogy kell a min és a max jelzés közé. Voltam motorozni és most meg agyig van olajjal a teljes kémlelőnyílás tele van. Azt hittem ha lehűl a blokk és az olaj akkor jó lesz de most is tele van. Engedjek le belőle? Lehet valami baja a gépnek?

Köszi!
A másikon nem én fogok ülni

Megvan az alkatrész-lista , és a költségvetés is.

Indulunk.
.

Hazaértem, veszprémből nyugdijas tempóban, elfáradtam
Jövő hét sztem mehet, de még tárgyalunk róla
Ezek szerint hazaértél! Jövő hét végén egy bakonyi kanyar? Majd még pontosítunk.