Kétszer szívtam már amiatt mert eldőlt a motorom.. az első ami azonnnal tönkrement, az az olajdekli alja...az volt az első, ami keért,eltört és már foly is szét 10.000 ft..aztán vihettem heggesztetni...szóval a kérdés: ti hogy "védekeztek" ez ellen?
(tudom, ne borogassam oldalára a motort...ezen kivül?)
bukó gomba? bukó cső? esetleg tudtok vmi beszerzési lehetőséget? vennék rá vmit,amitől ha dől, nem törne ki azonnal a dekli alja.
Nos egyről beszélünk... a "kocka" ZZR -mint írtam- 92 végén befejeződött.
Szóval ha 93 vagy az utáni motort hirdetnek, de még a kocka hátsó lámpával, első RamAir légbeömlő nélkül, akkor ott nem stimmel az évjárat a forgalmiban.
Egyébként nem ritka: a belpiacos 400-asok nagy többsége fiatalítva van. (más kérdés, h pofátlanság úgy fiatalítani, hogy modellváltást is átugrik az év változtatás: szemre is lebukik az ember, azonnal. )
még mielőtt megrendeled..ez az index ugye jó lesz az én 1994es évjáratú 400as zzremhez?
(mennyi idő mire megküldik? és ezt ki cseréli ki? én vagy vmi spec elektro szaki?hogy fogok fizetni?)
wááááá..tök' boldog vagyoook
A "kockaságot" nem szó szerint értettem, mert a '93 előttiek sem "kockák", csak mondjuk a hátsó lámpák meg a hátsó idom olyan egy kicsit. Az újabb forma alatt inkább az elől is légbeömlősöket értettem (azt hiszem '95 utániak).
De igen, perpill valahol itt van meghúzva a határ, mert jogsit is most csinálom, stb. Csak ugye így kb. '92 ZZR vs '97 RF a kategória.
Még elválik, de eddig meggyőzőbb a ZZR-es oldal. Egyrészt úgy veszem észre közösség is jobban van mögötte , másrészt pár ésszerű érv is elhangzott már mellé. Az RF topikba is írtam, ott még csak nem is válaszoltak.
A ZZR "kocka" formavilága már '92-ben eltűnt: ha a forgalmiban 93 vagy az utáni dátum van, akkor már kereknek kell lennie.
És az árak ? Nos meg kell nézni ugyanezt, nagyobb kategóriában is: egy ZZR 600, 2000 utáni kiadásban 1MFt felett kezdődik, ami látva a motor árakat elképesztően drága.
Ennek a Suzuki megfelelője ( GSXF750 ) ettől jó 2-300 ezerrel olcsóbb.
Nemrég volt alkalmam direktbe összehasonlítani a két bringát: nos, ha összesen annyi pénzed van, akkor inkább egy öregebb ZZR-t. Ha a Suzira ráköltöd azt a 3 kilót, akkor sem lesz olyan jó gép belőle, mint a ZZR gyárilag.
Suzi előnyök a ZZR-hez képest :
- kényelmesebb hátsó üléspozíció
- alacsonyabb beszerzési ár
ZZR előnyök a Suzi ellen :
- kultúráltabb járás
- a kisebb köbcenti ellenére erősebb blokk
- stabilabb futómű ( ezt alig hittem, hiszen a ZiZi sem egy Öhlins bemutató...)
- Értékállóság
- sokkal jobb kanyarodási képességek
- szebb formaterv
Szóval ha valami "olcsóbb" annak általában nagyon jó oka van.
Peeter: mégegyszer köszönöm a fáradozásodat
Beszéltél vecséssel, ha igen szólj és hozom.Tudod "jó tett helyébe ne várj semmit"
Kutya: neked is köszi az akksi intézést.
tHunder: engem is érdekelne az indexbúra....ha oda kerül a sor szólj légyszi.
Hátha KATAZZR is kér és akkor lehet alkudozni ....hmm szerinted?
Szia!Lehet csak rosszul látom,de az olaj kémlelőjében nem sok anyag látszik.Vagy akkor állítottad le,mikor a fénykép készült?Azért erre figyelj,mindig legyen legalább 3/4-ig!
amúgy bátran merem állítani,hogy a zzr a korosztálya legmegbízhatóbb járgánya!
Hello mindenkinek! Lene pár kérdésem zzr 400al kapcsolatban.
dugattyú gyűrűknek mekkora a hézaga hengerbe szerelve (gyárilag, valamint a maximális megengedett hézag is érdekel kompressziógyűrűre és olajlehúzó gyűrűre is.), valamint szelephézag adataira lennék kiváncsi.
Olvasom , hogy több embernek is szüksége van szervizkönyvre.Remélem tudok segiteni.
Elsö-elvileg a Maróti könyves boltban ezek beszerezhetök Kb:10000 ft. www.maroti.net
Ott ha minden igaz akkor ZZR 600-as van 90-töl 93-ig illetve 93-tól 00-ig.Sajnos ZZR 400-ashoz én se találtam pedig nekem is az kéne. Ezek Angol nyelvü könyvek robbantott ábrákkal szerintem tökéletes és ha jol tudom minimális eltérés van 400 és 600 szerelésénél.(leszámitva a 200 ccm-et).
Második- én egy ismerösömtől kaptam meg,a netre rakta fel én onnan töltöttem le.Megprobálom megkeresni ha sikerül azzonal irom nektek a cimet-
Harmadik- ha esetleg egyik sem szimpatikus akkor az enyimet oda tudom adni,hogy lefénymásoljátok.Persze csak ha épségben visszakapom
Igen, RF-ből van változó szelepvezérléses, de csak az "újabbak" (95 utániak azt hiszem).
A formavilág pedig relatív: mindkettő tetszik nekem, de személy szerint kicsit jobban bejön az RF formája. Legalábbis a régebbi ZZR-ek (amiket számításba vehetek - 95 előttiek főleg) még elől nem voltak "szellőztetve", meg hátul is kocka. De tetszik ettől függetlenül.
Viszont, ha már itt tartunk: láttam most több ZZR-t is, elvileg gondos gazdától, akár itt fórumozótól is ( ), de árban (a '92-'93-as évjáratok) kb. ott vannak, mint egy-egy újabb RF ('95-'97). Hááát, nemtudom. De van még egy hónapom eldönteni.
Ott valószinűleg a benzin levegő arányt is be kellene lőni, ha ennyire nem megy. Meg csak tolásra indul?
Lehet gyenge az akksi is, amúgy meg indulna az. Teker rendesen? Értem ez alatt, hogy tekeri mint a disznó, csak épp nem röffenik el, vagy csak vánszorog? Karbiszinkron nem nagy művelet, miután egyszer láttam, már én fogom csinálni magamnak, csak órát kell kölcsönkérnem hozzá. Nyilván ha rugalmasak az autószervizben, megcsinálják.
Mielőtt más szólna Errefelé adatlappal dívik bemutatkozni
Nekem is vannak gondjaim a karbiszinkronnal, ugyanis előző tulajdonosa karbitisztítás után nem hangolta be azokat. Így most feltehetőleg egy hengerem (vagy több) nem megy normálisan, az indulásnál még csak nem is röffen, csak tolásra indul. Na meg az alapjárat is nagyon potatlan, ingadozik, úgyhogy ezt mindenképpen be kellesz állítani.
A karbiszinkront elvégzik egy autószerelő műhelyben is?
Ui.: Várom akkor, hátha van valakinek gyári kézikönyve, sokat segítene :))
Akkor szép sorban legjobb tudásom szerint válaszolgatok a felmerültekre. -a teljesség igénye nélkül -
Pistabaaa
Az RF ha jól tudom, a Bandit blokkját kapta, igy nyilván van belőle szürke szelepfedel, és piros szelepfedeles - változó szelepvezérléses, némileg erősebb, de hibaforrás. Nekem a ZZR gömbölyded formavilága jobban tetszik, nem látszik meg rajta annyira az idő. Értem ezt úgy, hogy eltalált nagyon a formája. Szervizelni nyilván mindegyiket kell, és mivel használt vasak, benne van a hibalehetőség, vagy az előző tulaj gondatlansága, sóhersága, pénzhiánya. Ha teheted, próbáld ki mindegyiket, és műszaki állapot alapján dönts. Futott kilóméter nem mérvadó, hiszen összevissza vannak ezek tekergetve. Amiben sok van, az talán hihetőbb, mint a 93as gép 20ezer kilóméterrel
Dimension:
Jól teszed hogy ezeket egyből cseréled, később már nincs vele probléma. Bowdeneket még nézd át, nekem szakadásközelben volt a kuplung, ciki lett volna éjszaka a tök sötétben hazatolni.
Szervizkönyve valakinek tuti lesz, nekem is volt, csak fránya NOD32 megtisztitott tőle. Úgyhogy ezt én is szeretettel fogadom. Van egy összerakási diasorom, de az csak annyit mutat h mi hova megy. 15-20ért meg röhögd ki őket, vagy kérd meg h fénymásolják már le neked
Hispy:
Karbiszinkron volt h nem ejti a fordulatot? Esetleg másik szerelővel is megnézetni. Bontott az ha megy, akkor jobb lesz mint a rossz, aztán majd valameddig bírja. Másik út, gyári alkatrészek--- Big Bang Kawa
Esetleg cserélj nagyobb blokkra, kikellene deriteni mik mennek bele. Pl egy ZXR750-es blokk?
(tudom, ne borogassam oldalára a motort...ezen kivül?)
bukó gomba? bukó cső? esetleg tudtok vmi beszerzési lehetőséget? vennék rá vmit,amitől ha dől, nem törne ki azonnal a dekli alja.