Így van Bill Bátyó végre a megérdemelt módon van elismerve.
Érdekes, hogy itthon el kell zenélnie egy ilyen hihetetlen kvalitású embernek 30 évet, hogy egyetlen aranylemez kijöjjön: a mulatós multikulti meg százezer számra fogy...
sziasztok.
Tavaly nyáron,kipróbáltam a gtr1400-et némi tesztmotorozáson-is.Csere gyanánt.
Amikor visszavittem,közöltem velük,hogy marad a jó kis 95'-ös zzr-em!Nem nyújtotta azt az élményt,amennyibe került volna!Eléggé elcsodálkoztak ezen.
(neharagudjatok meg,de személyes adatokat nem szeretek látatlanban megadni)
Hálásan köszönöm a tanácsokat, kutya, így teszek...
porzáró rongyok sajna nem voltak , mert csak egy ponyvát tettem rá erre következő ősszel majd jobban figyelek. fűtött garázsban állt a ZiZi amúgy egész télen (20 fok)...
PS:
gondolom, nem árulok el nagy újságot, h Deák Bill életmű díjat kapott a héten. mostanában hallgattam meg néhány számát - különleges zenéje van, de jó, megérdemelte a díjat.
én a következő sorrendet szoktam tartani a téli leállítás végén:
1, január 1-én motorozok egy orbitális nagyot, akármilyen hideg van ( na jó, ez mondjuk egyéni elvakultság - ezt átugorhatod... )
2, Az akksit feltöltöd max-ra (szükség lesz rá!) a RamAirből és a dobokból kihúzkodod a porzáró rongyokat/dugókat (ugye volt bennük ? ) megnézed h a gumik nem e vesztették el a nyomást a téli pihenő alatt, lehetőleg meleg ( 15-20 fokos ) helyre viszed a gépet és start.
A ZZR-eknél ez a 'start' általában azt jelenti, hogy önindítózás, rövid 7-8 mp-es időtartamokban, jó sokszor és semmi reakció... hiába no, hosszú volt a tél.
Ha a benzint anno leengedted a karbiból, akkor kb a 2-3 -ik indítózásra beröffen előbb két, majd három-négy henger.
Ha a téli, leülepedett a koszos/vizes benzin a karbiban, akkor ez az indítózási kísérlet meg is duplázódhat.
( Tipp: ha másodikra nem indul, akkor szivatóval ÉS TELI GÁZZAL tekertesd 7-8 mp-et, majd hagy állni valami meleg helyen kb. fél napot. Utána szinte elsőre röffenni fog a gép. )
Szóval jár a motor: gumik rendben, első dolog hogy menj egy kört - hadd emlékeztessen a zörgő lánc, vagy a hidegen egyenetlenül járó motor, hogy " aham, ezt majd tavasszal meg kell csináltatnom " - mondtad októberben, az utolsó guruláskor. Most van tavasz, szóval neki kell látnod...
Így az első kanyar vége a mosó - legyen legalább szép a motor. Hálás lesz érte.
Utána -ha teljesen bemelegedett- azonnal olajcsere, szűrővel ( ha a legutóbbi olajjal együtt nem cseréltél, akkor gyertyák cseréje is! ) és légszűrő csere ill. tisztítás ( típuskódtól függően. )
A fék jellemző baj a 10+ éves ZiZiken, de a lentebb említett bontókban azért lehet jó állapotú darabokat találni használtban is.
Apropó fék: ha tavaly nem dobtad ki a fékfolyadékot, akkor azt is ki kell ( minimum Dot4-es, és max. 2 évig lehet használni ) tankolnod viszont nem kell - mert ugye ősszel teli tankkal raktad le
( a tele tank remek játszóeszköz: a légszűrő tisztításakor jó sokat tudod szidni magadat - amiért hallgattál a Kutyára anno - és most a 25 kilós teli tankkal egyensúlyozol amíg a jeladójával küzdesz, a helyett hogy az üres, 8 kilós megoldást választanád )
A láncodat megtisztítod petróleummal vagy nem víz bázisú Brigéciollal ( újgazdagok, és megvezetettek lánctisztító aeroszolt is használhatnak ) majd ha megszáradt, alaposan befújod valami jóféle láncsprayvel. Ezen ne spórolj, az évi kétszeri tisztítás, és 500 km-kénti minőségi sprayzés mellett a ZiZi láncszett akár 40 ezer Km felett is elmegy !
Ha megvan az új gyertya, olaj, szűrők, gumik, lánc stb. akkor nem marad más, mint SAJÁT MAGADAT újra formába hozni: hiszen régen volt már október... csak óvatosan az első guruláskor - ne a sürgősségire vezessen a második kanyarod.
1, Szia.
2, Így van, itt motorozgató emberek leveleznek, valóban. (akik leszarják, ki mennyi idős - motoron, vagy úgy egyébként. Egyszerűen nem téma.)
3, Valóban néha alkatrészre is szorulunk - többek között ezért is van ez a fórum. És tényleg, még soha nem okozott ez semmilyen problémát.
De ha valahová 'benézek' az az alap, hogy az adatlapom ki van töltve. Másra, nem hát arra mindenképp jó, hogy HOVÁ A BÚS BÁNATBA vigyem/küldjem azt a kipufogót, de legalább is milyen címre írjak levelet ha lenne ilyenem !
Szóval tényleg, ezer meg egy alkatrész cserélt már itt gazdát, és valóban, soha nem okozott még ez gondot.
Szóval előfordulhat, hogy mégis a belépővel volt a baj...
Egyébként meg hidd el: szeretünk Téged. ZZR-rel jársz, eleve nem lehetsz rossz ember... És a kipuff miatt én Jánoshalmát esetleg Lakit zargatnám. Ők már sokunknak segítettek.
szeptemberben vettem meg első gépemet, akkor elláttatok mindenféle jótanáccsal a téli tárolásra vonatkozólatg, most viszont az első tavasz köszön rám majd úgy, h ketten vagyunk (remélem, minél hamarabb), és ismét a tanácsotokat kérném:
mik azok a dolgok, amelyeket a tavasz előtt érdemes megnézni, kicserélni, feltekerni, meghúzni, lecserélni stb. a gépen, mielőtt ráülök? mik azok a tennivalók, amiket klasszikusan "szezonra felkészítésnek" nevezünk?
korábbi javaslataitok alapján úgy néz ki, hogy a fékmunkahengeremet le kell cserélnem, korábban már írtam itt róla, Ti a cserét javasoltátok. kérdésem az, hogy szerintetek valami tök újra kellene cserélni (ha igen, mit javasoltok) vagy rakhatok fel használtat is (ez esetben van javaslatotok, hol lehet ebből jó minőségűt beszerezni?)
Én valahogy megértem mindkettő oldalt, sajnos nem tudhatjuk hogy ki áll a nick mögött, adatlap zéró. Másik oldalról megközelítve meg ha több motoros oldalra is írnék hogy keresek alkatrészt, akkor nem bájolognék mindenhol, mert úgysem látnak többet.
bocs a stílusért, igazából azt akartam kifejezni, hogy eddig soha nem látott arcok eccercsak behaliznak és alkatrészt keresnek. mi itt eléggé összeszoktunk és egy bemutatkozást vagy valami közösségi megnyilvánulást elfogadtunk volna...
Bocsánat!
Azt hittem,hogy itt legalább 28 éve motorozó emberek (mint én)levelezgetnek egymással és nem okoz problémát,ha valaki alkatrészt keres!
csá motorosok.
Nem lesz kemény, mert rakattam bele egy 1-1,5 cm plusz szivacsréteget az én seggem alá, úgy hogy az jó puha!
A hátsó részét nem párnáztattam ki, mert ott úgy se én ülök!
Aki meg felül, az majd szokik!
Ajaj A motoros összetartáson kivül más azért ne legyen oké?
Az az ülés kényelmes lesz? Nekem 100km után kezd kemény lenni, ami összefügghet hogy nem vagyok egy szumó alkat.
Sötétített plexim nekem is van, megfelelő áron eladóóó kiad érte 25.000-et? Amúgy én vennék pl sötétitősprét, amivel a tuningmatyik a kocsijukat sötétitik, és talán az a legolcsóbb megoldás. De én spec beérném egy üvegszálból, vagy carbonszálból kent plexivel is, mert szinte soha nem bújok be mögé.
Ja, ezeken nem neked mondom, csak úgy a nagyvilágba, csak egy hozzászólásban. Aksit még nem töltöttem fel, beraktam meleg helyre, aztán majd ha tavaszodik...
Érdekes, hogy itthon el kell zenélnie egy ilyen hihetetlen kvalitású embernek 30 évet, hogy egyetlen aranylemez kijöjjön: a mulatós multikulti meg százezer számra fogy...
Bill a Király, na - eztet ugatom már egy ideje...