jellemző hiba a ZZR-en, hátsó rugóstag állítás vagy csere. nálam is gond volt, de nem kellett cserélni:
"Motor: Kawasaki ZZR 600 ( 2002 )
A fenti gépen hosszú ideje problémát jelent a nagy terhelésnél, főleg kanyarokban jelentkező túlzott hátsó összeülés, és az ebből adódó alulcsillapítottság és bizonytalanság.
Futóműhangolással és gumicserével próbáltuk orvosolni a ( ZZR-eken elég jellemző ) problémát.
Hátsó futómű állítás:
1, Kioldod a rugóstagon felül, alul, és a himbában alul-elöl a három csavart.
2, A rögzítő gyűrűket felül elfordítod ellentétesen ( lehet h meg kell ütni ha rég nem lett szétszedve, sima balmenetes )
3, Az alsó gyűrűvel befeszíted a rugót ( akár teljesen is betekerheted, ha sokat mész utassal ) le egészen a menet aljáig, a felsővel pedig lekontrázod.
4, Alul a kézzel fordítható tárcsát 3-as, legerősebb állásba tekered - ezzel a csillapítás lesz hatékonyabb, feltéve, ha még egyáltalán működik a csillapítás a 10-20 éves, soha fel nem újított egységben...
5, A zsírzógombon át bezsírozod a rugóstagot
6, A 3 csavarral visszarakod.
Kb. fele annyi idő megcsinálni, mint itt leírni, mert csak egy fél colos crova és közepes hosszabbító kell hozzá, hogy a vázon keresztül be tudj nyúlni a felső csavarhoz."
Leömlő szűkítés, szívócsonk szűkítés, kisebb fúvókák, másik membránfedelek a karbikon és másik gyújtáselektronika.
Kicsit rizikós kinyitni ha egyáltalán megéri, utána úgy kell bánni vele, mint egy bejáratós újjal és fokozatosan kóstolgatni az erejét mert könnyű csapágyasra vágni. Tudom, ez nem olyan extrém fojtás, mint a 34kW-os ZXR750 ami a kinyitás után pár hónapot élt csak.
Igen , üzemanyag ellátás probléma volt.... Tank leszed, karbisor leszed... egyesével mind kitakarít... ú j gyertyák ( ha már szétszedtem ) , levegőszűrő takarítás , tank kimosva , új benzinszűrő ( iszonyat a mi kijött belőle , nem csoda hogy nem akart elindulni ! ) és miután minden visszarak...pöccre indul és szépen jár ! Szerencsére az AC nem károsodott ! Hát ennyi ! Köszönöm a segítséget !
Végre hazakerült a vas a szerelőtől, tanulság leszűrve, ha szerelőhöz kerül a vas, akkor kezdődik az én balszerencsém, gondoltam megosztom veletek:
múlt héten hétfőn elvittem a vasat, természetesen lábon, hogy legyen egy szelephézagállítás, és karbiszinkron, nem mintha bármi gondja lett volna, de régen nem voltak ezek megcsinálva, ezért esedékesek voltak.
Szerdán kész, hozhatom haza. Hazafele próbakör, 140nél elakadt a gyorsulás, csak 10.000 fölött kezdett ismét belendülni. Telefon, Csütörtökön go vissza. Csütörtökön bütykölés, próbálkozás, bikázás, bikázás hátan majd töltés mérés és láss csodát nincs töltés. Méricskélés fesszab meghalt diagnózis.
Péntek pest, utángyártott fesszabályzó be, go haza, szerelőnek odaad, remény.
Hétfő. Motor kész, lehet érte menni. Indítózás, töltés rendben, toljuk ki a műhelyből, majd azonnal vissza mert defektes.
Kedd defektjavítás. Kerék ki, hátsó lánckerékcsapágy 2 db-ban kihullot a kivételnél. Kellene csapágy, és szimmering
Szerda: Csapágybolt, szerelőhöz vissza, csapágy be, gumi megjavítva, öröm és boldogság !
Péntek: Elkészült a hangtompító, kipuf fel, kis kanyar nagy öröm és bódocccság :D
cvkd sorokon azonos.
Törött karbibor vagy donor karbiból amiben a membrán kuka kikell bontani.
De utángyártott se drága.
Bandit topikban Zöldi tud olcsón.
Vagy még láttam a nagyvas.hu n is.
Sok minden nem kell a beinduláshoz.
-optimális tüzelőanyag/levegő keverék
-megfelelő időben megfelelő erős szikra
-megfelelő áramlások(szivó ütem alatt be, kipufogó alatt ki, és sűrítéskor sűítsen is...)
Sorba kell nézni, de én első körben az akksi kapocsfeszét nézném meg utána tekerés közben a trafón a gyújtás pozitivot.
"Motor: Kawasaki ZZR 600 ( 2002 )
A fenti gépen hosszú ideje problémát jelent a nagy terhelésnél, főleg kanyarokban jelentkező túlzott hátsó összeülés, és az ebből adódó alulcsillapítottság és bizonytalanság.
Futóműhangolással és gumicserével próbáltuk orvosolni a ( ZZR-eken elég jellemző ) problémát.
Hátsó futómű állítás:
1, Kioldod a rugóstagon felül, alul, és a himbában alul-elöl a három csavart.
2, A rögzítő gyűrűket felül elfordítod ellentétesen ( lehet h meg kell ütni ha rég nem lett szétszedve, sima balmenetes )
3, Az alsó gyűrűvel befeszíted a rugót ( akár teljesen is betekerheted, ha sokat mész utassal ) le egészen a menet aljáig, a felsővel pedig lekontrázod.
4, Alul a kézzel fordítható tárcsát 3-as, legerősebb állásba tekered - ezzel a csillapítás lesz hatékonyabb, feltéve, ha még egyáltalán működik a csillapítás a 10-20 éves, soha fel nem újított egységben...
5, A zsírzógombon át bezsírozod a rugóstagot
6, A 3 csavarral visszarakod.
Kb. fele annyi idő megcsinálni, mint itt leírni, mert csak egy fél colos crova és közepes hosszabbító kell hozzá, hogy a vázon keresztül be tudj nyúlni a felső csavarhoz."