Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor visszafelé.
Előző tulaj azt mondta nyáron volt karbiszinkron.
Csak a megszakítós gyújtáshoz értek ezért ehez nem szeretnék hozzányúlni.
Inditás közben mértetek feszt?
Szelepek zárnak?
A sok próbával már nem kajáltatátok szará a gyertyákat?
jeladó-rotor közti házag?
Trafók ellenállása?
Csatik a gyújtáskörben?

Talán sorba kellene logikusan és nem a karbit szétszedni, bár ha koszos lett volna a takaritás csak használ neki.
Aztán,ha beindul karbiszinkronhoz műszer?
fejből nemtom a picizizin milyen az eltérés de sok 4hengeresnek a kettő belső hengere dúsabb!
(pl. más tű, nagyobb főfúvi,stb.)

Vasárnap, ha ilyen idő lesz lehet Mátrázunk, elnézzek arra?
Szétszedtük a karburátort (miután édesapám erősködött, de mondtam neki, hogy csak úgy, ha ő össze is rakja). Egyelőre annyi derült ki, hogy a főfúvóka teljesen tiszta, sehol semmi lerakódása, tehát valószínű igazat mondott az előző tulaj, hogy kitisztította. Egyedül annyi gond volt vele, hogy az úszóházak aljában, főleg a két középsőben, nagyon finom réz szemcsék voltak (szerintem ha még fel is kapta volna a főfúvóka akkor is át megy rajta olyan finom, persze a többin nem biztos).

Most azt is kitisztítottuk, most tisztítja tovább és rakja össze édesapám, de nem sok reményt fűzünk hozzá.

(Előtte még volt egy hidegindítós próbaindítás, de esélytelen, ez ha sokat fújunk ha keveset ugyan az: mintha elkapná, aztán semmi.
Szívesen mennék én is, de ezzel a motorral csak lejtőn lefelé :/
ezzel mértem.
Misi ott egy vidi, direkt nektek csináltam.
ha minden határon van ez lesz :(
-öreg oxidos csatik
-öreg aksi
-lámpa használat beindítás mentes mocinál
-öreg cserés gyertya

Még hab a tortán, ha esetleg a jeladó se tökéletes meg a motor bekarburálása se(pl. egy fos szar kályhacső miatt az alapjárat olyan dúsra van rakva, hogy leállításkor úszik a gyertya a benyában)
Nagyon sokat számít mindegyik hibaforráskor csak egy ici pic nagyon apró! A sok pici összeadódik!

Én kéthét múlva fogok Zölditől vásárolni új gyertyákat, ajánlom bárkinek, rendes kereskedő! Meg a Denso fényévekre jobb az NGK nál ha a kialakítását nézed(elektroda kivitele,stb.)
ezt lesd meg te is, meg Misi is!

Nézz rá az akksidra TERHELT állkapotban(indítás közben), lkehetőleg hiteles műszerrel.
Jó a piaci 500Ft multi is ha össze hasonlítod egy biztos feszültség forrással vagy párhuzamosan mérsz egy hiteles műszerrel.

Hitelesítéshez használható legalább egy zenner dióda+falidugós táp, ha +-0,1volton belül mérsz csak nincs nagy eltérés
Nem tudom, mi volt kifogásolható a kérdésen, de köszönöm a leírást.
Decemberben töltővel rátöltöttem próbaképp és vártam félórát, sajnos nem tudta a megadott értéket :(
Pedig Yuasa...

Valamiért elég hamar merül már az aksim 1hét után :(

Ami meglepett, nem made in japán volt a dobozon :( Valami kína vagy taiwan vagy hasonló
-A jelzett hibával kísértetiesen hasonló gondja volt a ZiZi-nek amikor megvettem és kiderült,hogy a biztitábla volt érintkezési hibás.(konkrétan lötyögött az egyik bizti;szétszedtem,megcsináltam azóta hibátlanul indít)

Még annyi ehhez, hogy erre van az egyik turpisság.
Túl sok helyen legidétlenebb csatlakozókon és vékony vezetéken van húzva a gyújtáskör :(
Lehet az aksin mérsz indításkori terheléskor 11,5 t de a trafódra már ebből csak 11,0 jut :(

Az öninditó áramfelvétele meg viccesen sok hideg olajnál jó kompressziónál.... Nem akartam hinni a szememnek, mikor pár motoron lakatfogóval megnéztem az átmenő áramot....

Ezek 10-15-20éves gépek, összes csatlakozót illik egyszer végignézni, mint te is találtál így hibát!
"-Hiteles nyomatékkulcs szerintem elég kevesünknek van"

Ez jogos, de tuti pár embernek van :)

"-A gyertyák drótkefézése(nekem fogkefe méretűek és többféle keménységűek) évtizedek óta bevett szokás és szerintem az is marad még néhány évig"

Nem azt mondtam csak ártasz vele, de megtud nőni a vezetőképessége ott ahol nemkéne :) Bevallom én is egy időben drótkeféztem amíg nemtudtam. És igen az se mindegy milyen kefével esel neki, de ha lehet jobb elkerülni, persze ha nincs más legyen a kefélés... Semminél jobb...

-Nem csak a feszültségen múlik,hogy indít-e az akku,mert ugye abban ám áram(Amper)is van,és az tényleg nem mindegy,hogy mennyi

"egyszerűsítve a leesett fesz a gond, ami tekerés közben felvett áram miatt alakul ki. Hogyha 12vel oszthatóval számolunk 12voltból 24000volt esetén 10voltnál már csak 20000volt lesz. Másik ördöngőség az induktiv jeladó és a gyújtásmodul belső lelki világa körül van, de nem fórumtéma...)

"-2 éves akkunak még nem lenne szabad megtérdelni,hacsak nincs elektromos gondod vagy helytelenül tároltad mondjuk a téli állásban"

Sose volt rátöltve, amit motorozáskor visszatölt, és indítás közben lemegy néha 10,8-11,2ig is. Pont amit írtál, hogy áram is van ezért kell terhelten nézni a feszt....
Gyertyákba is sok a km(szemre már kopott az elektródák széle...)

Tény 2heti állásra már egy 2éves aksit néha rákéne rakni töltőre meg nem kopottelektrodás gyertyával kéne próbálni
Nem szeretnék semmilyen vitát gerjeszteni,de volna itt 1-2 dolog:
-Hiteles nyomatékkulcs szerintem elég kevesünknek van
-A gyertyák drótkefézése(nekem fogkefe méretűek és többféle keménységűek) évtizedek óta bevett szokás és szerintem az is marad még néhány évig
-Nem csak a feszültségen múlik,hogy indít-e az akku,mert ugye abban ám áram(Amper)is van,és az tényleg nem mindegy,hogy mennyi
-A jelzett hibával kísértetiesen hasonló gondja volt a ZiZi-nek amikor megvettem és kiderült,hogy a biztitábla volt érintkezési hibás.(konkrétan lötyögött az egyik bizti;szétszedtem,megcsináltam azóta hibátlanul indít)
-2 éves akkunak még nem lenne szabad megtérdelni,hacsak nincs elektromos gondod vagy helytelenül tároltad mondjuk a téli állásban
És a végére egy apró megjegyzés,mert másik topicokat is nézegetek:nem kell mindig "felvenni a kesztyűt","leoltani" embereket vagy egyszerűen csak megmagyarázni,hogy Te vagy a faxa srác és Te mindent tudsz,mert abból mindig csak vita lesz meg sértődés,ellenségeskedés!Inkább próbálj tanácsot adni,javasolni aztán azt vagy megfogadják-vagy nem...de az már mindenkinek saját dolga.Szerintem.
Balesetmentes sok-sok kilométert,és hosszú motoros szezont!
Meglátjuk jövőhét vasárnap milyen idő lesz.
Ha gondolod dobj rám egy mailt addig.
Kedves Mindenki!

Peeterrel egyeztetve arra jutottunk, hogy meghívnánk a társaságot egy szezonkezdő gurulásra, már az első tavaszi (azaz 15 fok feletti) hétvégén. A szezonzárótól eltérően ez nem (csak) túra lenne, inkább a Duna-parti hagyományokat felelevenítve egy kis gyakorlással, szó szerint bemelegítéssel kezdenénk az idényt. (Jómagam már kerültem egyet a Bálnával, elhihetitek, hogy nagy szükség van rá )
Kérem, aki részt venne egy ilyen mókán, feliratkozással, a lista átmásolásával jelezze, hogy a létszámot látva készülhessünk egy kis harapnivalóval, ásványvízzel, és egyáltalán, hellyel ésatöbbi.

Kora-tavaszi bemotorozás (Pest környéki helyszínen). Résztvevők:
- Peeter
- Barbi
- Kutya.
- Witya
- Scalare
- Mis001
-
-
-
-

Szintén +az alacsonyabb fenntartási költségek (például adó és KGFB)
még annyi, gyertyát vagy kiégetni kell öntisztulásig gázon vagy UH mosóban beledobni.

Látod szépen kérdezel kapsz választ.

Balesetmentes gurulást.
Ez már más hangnem :)

Régi gyertya kivétele előtt kikell pucolni a fészket.
ÚJ gyertyát hiteles nyomatékkulcsal 13Nm lehúzni
Gyertyát meg nem szabad drótkefézni.
(drótkefézz meg ilyen anyagot és utána szigetelésvizsgálóval mérd meg, megfogsz lepődni....)

Hogyha túlhúzod a gyertyát, márpedig a kawák 10es menetű gyertyáit könnyű, akkor extrém meleg pillanatba tud nyúlni annyit, hogy onnan már kuka és megtréfál téged(elmehet akár a hőértéke és mnég nem megy át teljes szakadásba).


Hogyha így rakod be az új gyertyát és lehetőleg Densot, akkor már csak két hókuszpókusz lehet.
Kawák elektromos rendszere kettő ponton határesetre van méretezve!
Indítás közben kevés a fesz szarik rád!
Erre ideglenes megoldás amit csináltál, hogy összeütött gyertyahézag, de az igazi megoldás a két hókuszpókuszt elhárítani :) vagy venni új aksit...
Lesd meg indítás közben 1hét állás után mennyi feszt mérsz az aksidon, ha 12,0 alatt onnan sajnos csak csodán múlik indul e :(

Ma enyém is csak akkor indult be mikor elengedtem a start gombot :(, már nem vett fel áramot az öninditó, de még lendületből fordult és berobbant a benya....

Gyertya kiszedés helyett egyszerübb, ha van kéznél egy ipari tápegység és 14,0 val aksi mellé kötni vagy vastag bikakábel és jó méretes kocsi aksi. Persze ez csak akkor működik, ha nem tologattad, tekertetted, stb. a gyenge aksival olyan sokat, hogy a gyertya már úszik a benyában.....

40ekm futott gyertyáimmal meg a 2éves aksimmal már engem is kezd néha szopatni, ha 2hetet áll és nemtöltök rá az aksira vagy nem tápegységgelindítom el.

Jövőhónapban kapja az új densokat, bandit topikból keresd Zöldit, ő tud olcsón és rendes csóka!
Már akinek nem erőgép.
Vagy 10 éve nekem is kevés volt az 50lóerő, de most már hosszabb életet szeretnék magamnak :)
Nyugodtan rámosolyoghatsz. Mátraderecskén megtalálod a motort :)
Máshol nem csak ahová el lehet vele gurulni, szigorúan csak lejtőn :)
Kedves Mindenki!

Peeterrel egyeztetve arra jutottunk, hogy meghívnánk a társaságot egy szezonkezdő gurulásra, már az első tavaszi (azaz 15 fok feletti) hétvégén. A szezonzárótól eltérően ez nem (csak) túra lenne, inkább a Duna-parti hagyományokat felelevenítve egy kis gyakorlással, szó szerint bemelegítéssel kezdenénk az idényt. (Jómagam már kerültem egyet a Bálnával, elhihetitek, hogy nagy szükség van rá )
Kérem, aki részt venne egy ilyen mókán, feliratkozással, a lista átmásolásával jelezze, hogy a létszámot látva készülhessünk egy kis harapnivalóval, ásványvízzel, és egyáltalán, hellyel ésatöbbi.

Kora-tavaszi bemotorozás (Pest környéki helyszínen). Résztvevők:
- Peeter
- Barbi
- Kutya.
- Witya
- Scalare
-
-
-
-
-
Kedves Mindenki!

Peeterrel egyeztetve arra jutottunk, hogy meghívnánk a társaságot egy szezonkezdő gurulásra, már az első tavaszi (azaz 15 fok feletti) hétvégén. A szezonzárótól eltérően ez nem (csak) túra lenne, inkább a Duna-parti hagyományokat felelevenítve egy kis gyakorlással, szó szerint bemelegítéssel kezdenénk az idényt. (Jómagam már kerültem egyet a Bálnával, elhihetitek, hogy nagy szükség van rá )
Kérem, aki részt venne egy ilyen mókán, feliratkozással, a lista átmásolásával jelezze, hogy a létszámot látva készülhessünk egy kis harapnivalóval, ásványvízzel, és egyáltalán, hellyel ésatöbbi.

Kora-tavaszi bemotorozás (Pest környéki helyszínen). Résztvevők:
- Peeter
- Barbi
- Kutya.
- Witya
-
-
-
-
-
-
Kedves Mindenki!

Peeterrel egyeztetve arra jutottunk, hogy meghívnánk a társaságot egy szezonkezdő gurulásra, már az első tavaszi (azaz 15 fok feletti) hétvégén. A szezonzárótól eltérően ez nem (csak) túra lenne, inkább a Duna-parti hagyományokat felelevenítve egy kis gyakorlással, szó szerint bemelegítéssel kezdenénk az idényt. (Jómagam már kerültem egyet a Bálnával, elhihetitek, hogy nagy szükség van rá )
Kérem, aki részt venne egy ilyen mókán, feliratkozással, a lista átmásolásával jelezze, hogy a létszámot látva készülhessünk egy kis harapnivalóval, ásványvízzel, és egyáltalán, hellyel ésatöbbi.

Kora-tavaszi bemotorozás (Pest környéki helyszínen). Résztvevők:
- Peeter
- Barbi
- Kutya.
-
-
-
-
-
-
-
Nekem van hozzá NGK ha érdekel. 2000/ db
Én is mentem egy 50km-est, de azért ez még nem motorozós idő. Viszont a gép úgy megy ahogy kell :) Ez a gyertya dolog még mindig nem az igazi mondjuk, mert hidegen néha kihagy az egyik henger, de végre már egy normális gyertyaszett szerintem ezt megoldja. Szerintem ha kijön jó idő elviszem egy szakihoz, hogy tegye be mesterien a gyertyákat és nézze át a karbikat, bár az tavaly volt megcsinálva.